21. august 2008

Alternative scrappesaker

Det finnes et hav av scrappesaker der ute, og jeg må innrømme at shopping er en stor del av scrappingen min. Men noen ganger er det gøy med noe som ikke alle andre har, og for oss som ikke er så nøye på at alt er syrefritt, er det moro å gå på skattejakt på steder man ikke forbinder med scrapping, f.eks, hjemme på kjøkkenet eller i boden eller på brukt- og loppemarkeder. Sjansen for at du finner noe kult, vakkert, spesielt – noe unikt, er stor!

"Wanted" av Beate;

Som uvanlige scrappeting, som kanskje ikke er så veldig uvanlig i scrapping lengre, er det brukt maskeringstape, en bit av et kaffefilter, en stor binders, knappenåler, en sikkerhetsnål, en tiøring, en lenke som ofte er med merkelapper på klær og en del av et armbånd som var ødelagt.

Mønsterarket i bakgrunnen er fra Cosmo Cricket. De swirlene og sommerfuglen er klipt ut av et 7gypsies ark . For å gjøre bildet ”gammelt”, er denne brukt. Ellers så er det brukt tickets, en del av et gammelt mønsterark, thickers fra American Crafts og brads.

På kjøkkenet fant jeg noen muffinsformer, oppskriftskort, flaskelabels, ispinner (disse ligger jo også i alle rubonspakker man kjøper), i boden lå det masse bølgepapp, bobleplast og maskerings- og elektrotape. Ta deg en tur på badet også, der er det helt sikkert noe du kan bruke på sidene dine.

"Velkommen, Tale" av Hilde;

Hilde har brukt blonder, perlekjede, små krystaller fra bordpynt, kakepyntemballasje og litt av en duk fra Kid, ting som egentlig ikke er til scrapping. Tenk at noe som emballasjeg kan blir flott pynt! Noe vi egentlig tenker på som søppel!

I tillegg er det brukt Studio2Mers mønsterark, DCWV chipboardalfabet, metalldekor fra Basic Grey, Primablomster, brads, noen blomster fra Nille, pyntenål og raindrops.

På loppe- og bruktmarkeder åpner en ny verden seg, gamle noteark, LPcover, gamle mynter og smykker, stoffer fra gamle klær, bøker... Bare fantasien setter grenser for hva du kan bruke i scrappingen din. Og på slike steder som dette, gråter ikke lommeboka, heller;) Og vil du spare mer, kan du jo prøve deg på litt pruting!

"Gromjenta mi" av Vibeke;

På Vibekes LO finner vi overhead ark, trepinner fra en duk, maskeringstape, hekleblomst, papp og sandpapir. Ho har laget et par sirkler av muffinsformer og klippet ut tre blomster fra et gammelt putevar.


En shoppingrunde kan være Kid, Princess, Binders, sybutikken eller nærbutikken... Her finnes det masse gøy! Duker, servietter, voksduker, kontaktpapir, stoffer i metervare, diverse kontor utstyr – notatark, post-it, klistremerker, kakeservietter og konvolutter.

På Renèes LO finner vi blonder, bølgepapp, boksider, beltespenne, hekla blomster, kjolekrage, sølvkulene er kakepynt, det hvite bak bildet (rutene) er fra ei Baileysflaske og noen nåler av forskjellige slag.


I det siste har jeg tatt vare på merkelappene som henger på klærne jeg kjøper til oss, ting som tidligere gikk i søpla, blir nå pynt på sidene mine. Vero Moda, Gina Tricot og Exit er eksempler på butikker som faktisk har en dekoratov merkelapp hengende på plaggene sine, og som kan passe utmerket som pynt på sidene dine. PÅ plagg som mørke olabukser henger det på en lapp med " Advarsel" på, den kan passe på en LO med et "vilt" tema, kanskje? De lappene som kanskje er mest verdt å ta vare på, kan jo være lappen fra barnas første ”merkesko”.

"Engler" av Karen;

På denne LOen har Karen brukt gamle boksider, kaffe, antisklimatte, overheadark, sytilbehør; nål og trådhjelper og noen tørka greiner fra en busk.

I tillegg er det brukt mønsterark, diverse blomster, litt bling og ink.


Hele tiden gjelder det å være på jakt, å ha øynene med seg. Om du ikke liker det du ser umiddelbart, kan det bli noe flott om du pusser litt, maler, river, inker, bløtlegger...? Mulighetene er mange!

På min LO her jeg brukt bølgepapp, kontaktpapir(sort/hvitt rutete), maskeringstape, noen stifter. litt hyssing, dymotape (ikke så alternativt lenger...) og en officelabel, kjøpt på nærbutikken.

I tillegg har jeg brukt kartong, thickers fra American Crafts, swirl og blomster fra Prima og tiny alphas og diverse maling fra Making Memories.


Tilbake til dette med syrefritt... Hvis du vil prøve deg på dette, men er redd for hva sakene kan gjøre med bildene dine over tid, kan du for eksempel beskytte bildet ved å legge en fotomatte under.

Her har jeg samlet sammen litt forskjellig som jeg fant hjemme hos meg; bobleplast, bølgepapp, papir fra en skoeske, broderigarn, maskeringstape, muffinspapir, flaskelabels, merkelapper fra klær, boksider, ispinner, hekla små "kaffekoppduker" og oppskriftskort.

Så...
Nå er det deres tur! Bli inspirert av denne artikkelen og scrapp en LO med tema ”Unik”, LOen må selvfølgelig ha en del alternative scrappesaker på seg. Om du bruker noe av det som er nevnt her, eller finner noe helt annet er opp til deg!

Premien?
Dette herlige kitet fra Q Tea kits, drevet av Danielle Q.

Dette sier Danielle selv om Q Tea:
Q Tea kits are monthly, embellishment oriented scrapbooking kits with a difference - the majority of the contents are NOT commercial scrapbooking products. What you will get is a fun, creative selection of unique accessories, vintage finds, handmade items and funky fabrics. Love the quirky, arty side of scrapbooking? Grab a Q Tea kit, and see where it takes you.

The Court Jester kan bli din!

Frist 5. September, midnatt.

28 kommentarer:

Anne Kristine sa...

Takk for masse inspirasjon jenter!!!
Så flinke som dere er ... og så morsom utfordring...Håper jeg får til denne.

mi@ sa...

Fy søren så mye flott dere har laget alle sammen!! Lekkert!
Og veldig inspirerende :-)

Skal se om jeg klarer å rote frem noe "skrap".

Gladie sa...

Wow, for noen spennende og lekre LOer dere har snekret sammen! Tusen takk for inspirasjon, denne må jeg bare være med på :)

Cathrine sa...

Kjempe flott artikkel! Gleder meg til og starte på denne utfordringen, ja! Skal bare lage ostekake først:-) Nam Nam :)

Klem Cathrine

nabon sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
nabon sa...

-og så glemte jeg å si at dere er jo bare helt utrolig flinke alle sammen!!!

Nydelig skrap-scrapping! Flott altså!!!

cathrineangelica sa...

kul oppgave:)

og de fine loene dere har laget da!!:)

Cathrine sa...

Hei igjen folkens!
Da har jeg sittet og kost meg med utfordringen deres halve natten, og det var virkelig verdt det! Er kjempe fornøyd med resultatet av "skrap-scrappen" min :-) Ble et julekort, passer bra og begynne tidlig med julekorta, er som regel mye stress rundt juletider anyways! Pluss at det er ikke såååå lenge til jul heller dah!:)

Her kan dere sjekke ut resultatet mitt;

http://papirparadis.blogspot.com/2008/08/scrappehuset-alternative-scrappesaker.html

God(natta)klem fra Cathrine aka the nightscrapper eller noe :-)

MOD68 sa...

Så stilig utfordring *hurra*
Og flotte eksempler fra dere alle sammen :))

Linda sa...

utrolig flotte og kreative sider dere har laget jenter!! skikkelig morro å se! Dettan må vi jo se om vi ikke fåt til :)
flott utfordring!!
knall premie :)

CarolinesGlede sa...

Dette var en råstilig utfordring!! :D.. dere finner bidraget mitt i bloggen min.. :)
her er en direkte link

http://carolinesglede.blogspot.com/2008/08/scrappehuset-alternative-scrappesaker.html

Cathrine sa...

Hei igjen jenter!!
HER er mitt nye bidrag til dere! :)


Klem fra Cathrine :o)

Gladie sa...

Hehe, jeg har kost meg med meget alternative scrappesaker i dag, her er mitt bidrag ;)

ninabakke sa...

Mitt bidrag:

http://ninabakke.blogspot.com/2008/08/scrappehuset-alternative-scrappesaker.html

:D Håper det er gjort riktig

Trine {Triurine} sa...

Denne var artig !

Her er mitt bidrag!
http://triurine.blogspot.com/2008/08/scrappehuset-use-real-scraps-and.html

Smuti sa...

Morsom oppgave, men som alltid har jo jeg endel spørsmål *he-he*
Tema er unik, men må det være endel av overskrift/tekst? Hva skal være unikt, bilde, den/de som er på bilde, situasjonen? en situasjon som er unik for denne personen, men ikke nødvendigvis for andre? Ja, jeg bare spør og spør..

Anne Kristine sa...

Denne var det morsomt å lage ..tittet igjennom skuffer og gamle esker og fant da noe som kunne brukes.
Så spørs det da om den er godkjent :o)

Takk for all inspirasjon dere gir!

og her er mitt bidrag
her

nabon sa...

http://nabon.blogspot.com/2008/08/nytt-bidra-til-scrappehuset.html

Her er en som er lagd når den skal..hehe

Jamie sa...

Hello, I love your blog! Such beautiful work and inspiration! Thank you for such a great challenge!
Here is my entry
www.vintagemescraps.blogspot.com

MOD68 sa...

Her er min :
http://www.flickr.com/photos/23575476@N02/2817093560/

scræppa sa...

Her er min :
http://www.scrapbookexpress.no/galleri/showphoto.php?photo=47119&cat=621

Marianne Hope sa...

Kjempemye fint dere har laget! Jeg er jomfru her på scrappehuset, men nå har jeg laget en LO til denne challengen. Jeg brukte sketchen fra pencil lines som grunnlag.

http://creativelyjustme.blogspot.com/2008/09/pencil-lines-100-congrats-and-unique.html

Smuti sa...

Dere har laget så mye nydelig alle sammen,både dere i designteamet og alle dere som har lagt inn bidrag. *imponert*
Selv syntes jeg det var vanskelig å finne noe på temaet unik, men fant ut at mine tre sønner er veldig unike og spesielle for meg. så jeg laget derfor en lo om hva de betyr for meg på godt (og ondt)

The sunshine of my life

ToneF sa...

Jippi!!! Dette var en kjempeartig utfordring jenter :o)
Her er mitt bidrag:
http://tonefslilleverden.blogspot.com/2008/09/alternative-scrappesaker.html

xo - ToneF

Maria sa...

Mitt bidrag.. Håper det er godkjent:)

http://mariasverrden.blogspot.com/2008/09/scrappehusettema-unik-alternative.html

Maren sa...

Her er mitt bidrag :

http://marenkkm.blogspot.com/2008/09/utfordring-p-scrappehuset-unik.html

Anonym sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成
,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色