1. september 2008

Månedens produkt for september: Thickers.

Du har sikkert sett dem, og du har mest sannsynlig brukt dem også. De finnes i mange farger og fasonger, i forskjellige størrelser og materiale. Og i flere flotte fonter. Vi får ikke nok av dem…

Vi på Scrappehuset ønsker å sette fokus på forskjellige produkter, og den 1. hver mnd vil vi avsløre Månedens Produkt. Dette blir et fast innslag her hos oss, hvor vi forteller litt om produktet og kommer med tips om hvordan det kan brukes. Gjennom hele måneden ønsker vi å gjøre litt ekstra bruk av det utvalgte produktet.

Og så, over til månedens produkt for september her på Scrappehuset:
- Ja, vi snakker om Thickers. Disse bokstavene fra American Crafts som har tatt scrappe-Norge med storm.

Big and beautiful - they've embraced their thickness, and they're here to stay. Add dimension and sophistication to your projects with Thickers letter and accent stickers. Thickers are made of archival-quality materials and feature a variety of cool new fonts, colors and accents.

Visste du at det finnes over 30 varianter av fonter og materiale, og at hver av dem kommer i flere farger? De kommer i vinyl, som chipboard, i filt, fløyel, skumgummi, med glitter og flere andre.

Bokstavene er selvklebende og du finner noen som passer til enhver layout og ethvert tema.

Og det beste av alt; prisen er ikke så gæren heller. I norske nettbutikker ligger prisen på Thickers fra 29 kr og oppover, for en pakke, og det vil jeg si er overkommelig for oss shoppeglade scrappere. Men så er det jo vanskelig å kjøpe bare en da….

Vi i DT har scrappet med bruk av forskjellige typer thickers, og ønsker at bruken av dette vil gå igjen i det vi produserer i løpet av september.


Renee har valgt å lage dette lekre kortet, og har brukt thickers av typen chipboard prancer.






Brita viser bredden av muligheter ved at hun bruker thickersene til andre ting enn bare scrapping, når hun lager dette dørskiltet til seg og familien. Hun har brukt vinyl thickers av fonten Daiquiri.




Enda et eksempel på alternativ bruk av thickers, finner vi hos Vibeke som har scrappet en alfabetbok til eldstejenta som har begynt på skolen og jobber med bokstavinnlæring. Hun har brukt thickers foam i fonten Giggles.



Hilde har laget en vinterboks, til oppbevaring av vinterstæsj til LO’er og andre prosjekter. Thickersene er av fløyel, og fonten kalles Black Tie.






Beate har scrappet denne flotte LO'en og brukt vinyl-thickers av typen Daiquiri. Fargene og fonten står jo perfekt til LO'en som helhet! På denne layouten er det ikke brukt noe slags mønsterark.Det er kun brukt svart bazzill i 6x12, samt stemplet på maling med bobleplast. Eller så er det brukt en svart blonde og sydd den fast med symaskin, en ticket, en nål med noen ekstra perler på og et par småting til.





Du kan se flere detaljer og lese mer om prosjektene på DT-jentenes respektive blogger.
Nå oppfordrer vi dere til å gjøre det samme. Scrapp et-eller-annet der du bruker thickers, og send det til oss på mail: scrappehuset@hotmail.com. Vi trekker ut våre favoritter som havner i et slideshow på siden vår- og kanskje vanker det en RAK eller to til de som er ekstra heldige… Frist for innlevering er 30.september, midnatt.

Har du ikke thickers liggende, kan du få kjøpt det hos flere av våre sponsorer som ligger til høyre på siden

Gleder meg til å se hva dere lager! Kos dere!

25 kommentarer:

Maria sa...

Så flott utfordring:)

Denne skal jeg prøvd og få vært med på :):)

Masse flott dere har laget folkens:D

Trollemor sa...

Dette må være verdens enkleste utfordring. Tror ikke jeg har laget en eneste LO uten thickers siste året. hehe. skal se om jeg kan få lagt inn en:):)

Trine {Triurine} sa...

jey! lekre saker dere har mekka også! thikers er igrunn kjempe genialt!

Gladie sa...

thickers er definitivt blandt mine favoritter også, de er deilge å jobbe med. Henger godt fast gjør de også, og likevel går det greit å flytte litt rundt på dem :)

MOD68 sa...

Thickers er knall *hurra*
Flott utfordring, og flotte eksempler !!!

ellemelle sa...

Så mye flott dere har laget!! Thickers er jo bare så knall!! Kanskje man skulle få slengt med et bidrag her?? Hm *rydde vei inn til, og ned til, scrappebordet*....

Karoline sa...

Så flotte kreasjoner dere har laget!
Thickers er et av mine favorittprodukter, så dette var midt i blinken;-)

Her er et bidrag fra meg:
http://karos-verden.blogspot.com/2008/09/klar-for-btliv.html

Cathrine sa...

Hei hei!! Moro at dere har så mange utfordringer på gang! Hele tiden noe og slenge seg med på :D

her er mitt bidrag til bruk av thickers:)

Kooooser meg så på siden deres:)

Hilsen Cathrine <3

Die Nordlichter sa...

Her er mitt bidrag http://www.scrapinstyletv.com/userfiles/10/10495/image_full_210605.jpg

Helene sa...

Thickers er kult!! :D

Her er et bidrag fra meg

nabon sa...

Elsker thickers!


I LOVE THICKER-BIDRAGet er her!!!

Anette S sa...

Jeg har scrappet et bidrag! Thickers er jo helt klart en favoritt!
Mitt bidrag i Flickr

Die Nordlichter sa...

Hmm, hvorfor fosvant halve linken av bidraget mitt tro? Prøver igjen, fra minneriket's galleri:
http://www.minneriket.no/copper/albums/userpics/10028/pappas-lille-hjelper-web.jpg

Kiki
(PS: skulle ønske man kunne poste anonymt/kun med nick her inne og ikke kun via blogger account... ;))

Merete sa...

Har sendt et bidrag på mail... det var det som var meninga ikke sant!!??

MOD68 sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Bente sa...

Jeg har lagt mit bidrag på min blog, men nu læste jeg det skulle ha været sendt, men i får det at se alligevel hehe
her er det
http://4.bp.blogspot.com/_AjWkbW8DGZA/SMTOwcKMzRI/AAAAAAAAAtY/lVSNM19utFM/s1600-h/sur+1.JPG

MOD68 sa...

Da har jeg sendt mitt bidrag også på mail - som jeg skulle *LOL*
(glemte å be om lesebekreftelse, så bare si ifra om det ikke er kommet frem)

Maren sa...

Jepp, da er mitt bidrag sendt på mail :)

Super utfordring og kjempe flotte ting dere har laget - som vanlig :)

NinaK sa...

Da prøver jeg meg på en utfordring for første gang :o)

CarolinesGlede sa...

kjempe herlig utfordring! Bilder er sendt :)

Jeanette sa...

Så super denne utfordringen var, de fleste har vel litt thickers liggende.

Jeg har brukt thickers! Her er mitt bidrag: http://jeanescrapping.blogspot.com/2008/09/mnedens-produkt-scrappehuset-thickers.html

Linda sa...

super utfordring, har liksom bare vente på det ''rette'' anledning. og igår fikk jeg scrappet et kort gitt :)))

sendt til dere på mail ;)

-linda-

HegeHB sa...

Da har jeg sendt en mail med mitt bidrag.
Blir spennende å se hva som er kommet inn til dere:)

Gladie sa...

Da har jeg også sendt et bidrag :)

mi@ sa...

oi.oi.. holdt på å poste mitt bidrag i bloggen, men etter å ha lest gjennom kommentarene her, så skjønte jeg at jeg skulle sende den pr.mail *treig*, så da postet jeg en annen i bloggen da.

Og så er jeg treig som vanlig, men det er ennå en halvtime til midnatt *hehe*