6. august 2008

Renèe Aas

Jeg heter Renèe og bor i Melsomvik sammen med kjærsten min Morten og alle våre barn. Vi har to store tuller på 18 år, ei lita tutte på 6 år og en liten tass på 2 år.

Jeg ble ”introdusert” til en scrappebutikk av hun ene tutta her på 18 for litt over to år siden, det måtte være noe for meg mente hun, jeg som alltid har ordnet så voldsomt med albummene. Og det er nok sant, det har aldri bare vært bilder her, bildene har fått et minne sammen med en historie, noen billetter, sand fra en strand og alt annet jeg synes kan passe til.

Overlykkelig tok meg med meg våre to store tuller og handlet pittelitt og så var det i grunnen i gang. Startet så fint med en to eller tre album og da ble det plassmangel og jeg pakket alt sammen vekk i over ett år, da var scrapperommet mitt ferdig og alle tingene kunne komme på en plass jeg kunne bruke uten å måtte ommøblere hele stuen først. Rommet mitt var ferdig på senhøsten i fjor og da satte jeg i gang for fullt igjen.

Hvordan jeg scrapper er vel litt i forhold til både bildevalg og humør kanskje. Jeg tror det som kjennetegner LO’ene mine mest er vel myyye stæsj og dilldall. Er vel kanskje mer røff i stilen en pen og pyntlig. Har utrolig sansen for vintagestilen, er vel litt sånn shabby chic når det gjelder ting her hjemme og. Det skal være litt røft og tøft, litt stilfullt og vakkert, men det skal kunne brukes. Synes og det er spennende å prøve nye teknikker og prøve å holde tritt med alt nye som dukker opp, men det er jammen ikke lett. Og er kjempetakknemlig for at det finnes så mange som man kan hente tips og ideer i fra.

Utover scrappingen så synes jeg det er spennende med interiør, får i grunnen utfoldet meg der mye om dagen da vi totalrenoverer huset vårt, og endelig kan det bli gjennomført som vi vil ha det og ikke bare nesten. Lager og mye hobbyrelaterte ting sammen med trollungene våre.

Vi er mye ved og på / i sjø og vann om sommeren og plukker med oss allverdens greier vi finner og bruker dette flittig når sommeren er over til julepresanger og slikt, ungene synes det er utrolig morsomt å lage ting i hvert fall. Ellers så strikker jeg litt det er vel helt klart en høst og vintergreie, ungene må jo ha ulldresser og sokker. Leser bøker og er sammen med familie og venner.

2 kommentarer:

SOLBLOMST, sa...

Lykke til. :)

Bendichte sa...

Så flott at du ble med her! Liker stilen din - liker kreativiteten din - og ser at layouter og andre papirdiller gløder efter du har håndtert dem!

Lykke til i morgen!