3. august 2008

Karen Maria Thaule-Pedersen

Jeg er ei jente født i -79. Jeg bor i Sandnes sammen med min kjære mann og min lille sønn som kom til verden i august 2007. Av yrke er jeg sykepleier, og jobber for et vikarbyrå her i byen. Høsten -08 begynner på en to års videreutdanning, så jeg blir student igjen for en stund nå. Jeg har hatt mange kreative hobbyer opp gjennom årene. Det jeg har gjort mest av er nok likevel tegning og maling. Den interessen startet så fort jeg var istand til å holde en penn. Det var mye som ble "dekorert" hjemme hos oss da jeg var liten:) Siden oppdaget jeg foto, og kjøpte mitt første speilrefleks kamera i -00. Det var en revolusjon, bildene ble mye bedre, og snart ønsket jeg meg et digitalt av samme sort. Det fikk jeg imidlertid ikke fatt på før vinteren 07. Da åpnet en ny verden av uante muligheter seg for meg! Noen måneder etter ble jeg introdusert for scrapbooking gjennom en nabo. Jeg var solgt! Likevel laget jeg bare et album med 10 sider, og så var det pause helt frem til februar -08. Da deltok jeg på et kurs om teknikker, og etter det tok det bare helt av! Jeg oppdaget samtidig at det fantes en hel verden av scrappere på nett, og det tok ikke lang tid før jeg var fullstendig hekta, både på nett og på scrapperommet! Jeg synes at scrapbooking er en helt spesiell hobby, som kombinerer det beste av alle kreative hobbier. Det gir en unik mulighet til å gjøre noen spesielt med minnene. Dokumentasjon er ikke vår tids største problem, de fleste av oss tar mange timer med film, og tusenvis av bilder i året. Jeg har derfor valgt å kun scrappe de spesielle øyeblikkene, og å prøver dokumentere de på en verdig måte. Jeg bruker ofte sort/hvit og sepia i bildene mine, dette er fordi jeg synes det fanger menneskenes karakter på en spennende måte. Samtidig gir det frie hender når det gjelder fargevalg ellers på layouten. Jeg anser meg selv fortsatt som en nybegynner, jeg lærer stadig noe nytt, både av andre og av meg selv. Kanskje det er nettop det som gjør scrapbooking så spennende, at utviklingen aldri trenger å ta slutt, alltid noe nytt å lære hvis man vil, og..noe nytt å kjøpe!:)

Bloggen

14 kommentarer:

ruffa sa...

Velkommen - gleder meg til å blir kjent med deg og lage ting sammen med deg.

Du bor jo ikke sååå langt unna meg da *smiler*, bor i Melsomvik i Stokke/Vestfold jeg (10 min. fra Tønsberg.

Karen M. Thaule-Pedersen sa...

Tusen takk for det!:) Gleder meg til å bli kjent med deg også!:)

SOLBLOMST sa...

Gratulerer som medlem i DT. Herlige ting du har laget. Lykke til.

Brita sa...

Gleder meg til å jobbe sammen med deg, altså!

Aakre sa...

Gratulerer som DT :)

gleder meg til dere setter ordentlig i gang her altså :) skal følge med!

Elisabeth sa...

Gratulerer så mye, Karen, gleder meg til å følge med hva du lager. Og så håper jeg vi treffes igjen snart på treff :)

Beate sa...

Gratulerer så masse til deg også. Gleder meg til å samarbeide med deg. :)

Karen M. Thaule-Pedersen sa...

Tusen takk for dette damer. jeg gleder meg til å jobbe med deg også Brita, og til å bli kjent med alle dere andre!!

Hilde sa...

Gratulerer med DT-plass.
Gleder meg til å bli kjent med deg.

Vibeke sa...

Gratulerer!!! Skal bli gøy å jobbe sammen med deg!!:)

Kristina sa...

Gratulerer så masse!! Du lager utrolig mye flott. :) Må nok følge med i din blogg ja..

Nina B. sa...

Gratulerer!!

Berit sa...

Gratulerer så mye, Karen!! Vel fortjent!!! Digger LOene dine :)
Håper vi treffes på treff igjen snart :)

Bendichte sa...

Gratulerer og lykke til i morgen!