3. august 2008

Beate Solem

Her kommer en presentasjon av vår andre DTjente!

Dere kjenner henne sikkert, Beate Solem!

Jeg er 23 år og bor på Gossen som er ei øy utenfor Molde, sammen med samboeren min og jenta vår Simone på 4år. Jeg var ferdig utdannet i vår, så nå har jeg bachelorgrad i økonomi og administrasjon med spesialisering i logistikk.

Høsten 2005 meldte jeg meg på et kurs i kortlaging fordi jeg hadde planer om å lage julekortene selv. Etter hvert så ble det bare mindre og mindre kortlaging, og mer og mer scrapping. I begynnelsen av 2007 tok det helt av og jeg ble en helfrelst scrapper. Ved siden av det så ble fotografering veldig viktig for meg og kamera ble med overalt. Jeg har nettopp investert i speilreflekskamera.

Stilen min har vinglet frem og tilbake, jeg har forsøkt mye, men omsider endt opp med at jeg trives best med den litt ”gammeldagse” stilen, eller vintage som det heter. Jeg elsker maling, riving, sandpapir, inking og sying, og så liker jeg godt at ting overlapper og ligger oppå hverandre. Farger er jeg ikke så veldig flink til å bruke.

Jeg henter det meste av inspirasjon fra internettverden, men av og til dukker det opp et og annet i hodet mitt. Det kalles visst kreativitet har jeg blitt fortalt. Som oftest så setter jeg ikke i gang før jeg har en idé i hodet, og resultatet kan ofte avhenge av hvilken sinnsstemning jeg er i akkurat den dagen. ”Regelen” om å ta utgangspunkt i bildene bryter jeg hele tiden, jeg begynner like ofte med papirene og oppsettet, og passer det da ikke med fargene i bildene, så printer jeg dem bare ut i sort/hvitt. Fotoskriveren min er gull verdt. Mine favorittprodukter er My Minds Eye, Basic Grey, 3ndypapir og bazzil.

Jeg håper dere vil finne inspirasjon i det jeg lager. Gleder meg i alle fall kjempemasse til å dele min kreativitet og glede med dere alle!


10 kommentarer:

Brita sa...

Gleder meg til å jobbe med deg! Du lager så mye flott!

Aakre sa...

heisann :) Flere "kjente" her inne nå :) grattis som DT, Beate! gleder meg til dere setter i gang her :)

SOLBLOMST sa...

Gratulerer som designer. Lykke til. Dette gleder jeg meg til. :)

ruffa sa...

Velkommen til deg og.
Dette gleder jeg meg til ja *nikker*

Karen M. Thaule-Pedersen sa...

Gleder meg til å jobbe med deg!!

Hilde sa...

Grattis med plass i DT, Beate. Skal bli morsomt og inspirerende å jobbe sammen med deg.

Vibeke sa...

Gleder meg til å jobbe sammen med deg!!:)

Kristina sa...

Ingen overraskelse at Beate dukker opp flere steder nei. :) Gratulerer!

Berit sa...

Gratulerer så mye!! Blir moro å følge med her inne med så flinke designere :)

Bendichte sa...

Gratulerer Beate og lykke til i morgen!