3. august 2008

Hilde Rasmussen

Jeg heter Hilde, er 28 år og bosatt på Senja i Troms. Her bor jeg sammen med min mann Ørjan og våre to barn på 2 og 3 år. Jeg er utdannet spesialpedagog og jobber i skolen.
Jeg startet så vidt med scrapping som et forsøk på å lage en babybok til eldstemann da han var født. Oppussing og flytting gjorde at hobbyen lå litt brakk en periode, før jeg virkelig tok frem sakene ved juletider 2007. Og nå kan jeg vel trygt si at jeg er hekta, og bruker scrapping som deilig avkopling i en hektisk hverdag. Kobler ut hodet litt, rett og slett.
Jeg scrapper for det meste bilder av barna mine, men prøver innimellom å lage LO’er som omhandler andre ting, selv om jeg har vært alt for dårlig på det så langt.
Som scrapper prøver jeg å variere mellom ulike stilarter, rett og slett fordi jeg liker litt variasjon i det jeg lager. Spreke farger og lekne LO’er fører ofte til at den neste jeg lager er preget av sarte farger, vintage og shabby chick-look. Hvilken stil jeg velger til hvilken LO, avhenger av bildene og hva jeg ønsker at LO’en skal formidle.
Jeg prøver å variere mellom å lage LO’er som små ”bilder/kunstverk”, som egentlig ikke forteller så mye mer enn akkurat det man ser, og LO’er med mange bilder, mye journaling og hvor historien bak bildene kommer tydelig frem.
Jeg finner inspirasjon i alt mulig. Alt fra gallerier og blogger rundt omkring på nettet, farger og mønstre på klær, reklame, emballasje, og ikke minst ut fra bildene jeg tar. Jeg erbåde stolt og glad over å få være DT medlem her på Scrappehuset , og håper dere finner inspirasjon i det jeg lager, slik jeg gjør hos alle dere

15 kommentarer:

SOLBLOMST sa...

Gratulerer! Lykke til. :)

Karen M. Thaule-Pedersen sa...

Gleder meg til å jobbe med deg her inne!:)

Vibeke sa...

Grattis!!! Gleder meg til å jobbe sammen med deg!!:)

Beate sa...

Gratulerer!! Gleder meg til å jobbe sammen med deg. :)

Kristina sa...

Så koselig å se deg også her Hilde. Jammen var det en "kjent" gjeng. :) Gratulerer så masse.

ruffa sa...

Velkommen og gratulerer - dette blir morsomt *smile*

Nina B. sa...

Gratulerer så masse Hilde!!!

Trine {Triurine} sa...

Nei så koselig Hilde! gratulerer så mye!
Grattis til scrappehuset også som har fått en flott scrapper med på laget sitt!

MOD68 sa...

Wao - her hadde det skjedd mye !
Gratulerer med et stort og flott design-team !
Gøy for oss som skal kose oss med bloggen dere *yiiiha*
Grattis til alle DT-medlemmene !

Hilde sa...

Tusen takk alle sammen! Dette blir kjempegøy! Heng på!

Carrin sa...

Så utrulig kult Hilde!!! Og veldog velfortjent! Glede mæ te å følge med her! Gratulerer!!!

Norunn sa...

Oi!! Gratulerer så kjempemye!

Berit sa...

Så moro!! Gratulerer så mye!! Gleder meg til å se hva dere tryller fram! En flott samling designere som jeg gleder meg til å følge med på her inne :) Lykke til!

Hilde sa...

Tusen takk alle sammen! Vi gleder oss til å komme ordentlig igang.

Bendichte sa...

Gratulerer som DT og lykke til i morgen!