16. september 2008

Alt om Cathrine Angelica Hanstad

Denne gangen har vi vært så heldige at vi har besøk av Cathrine Angelica Hanstad. Noen av dere har sikkert hørt om henne tidligere. Hun er et nytt, ungt og fremadstormende scrappetalent.
Hun er nytt designmedlem hos TreL og hos ScrappingNorge
Nå skal du få bli litt bedre kjent med henne:


Topp 5 liste


1.Pynt
Huff, den var vanskelig, jeg elsker all mulig stæsj,
blir mye raindrops, bling og blomster da.. og dottie ann;)

2.Produsent

Hm.. jeg bruker alt jeg, men må si at Kaisercraft stiller høyt,
de har masse flott både av papir og stæsj til overkombare priser,
og det liker vi:):) Liker spesielt godt mønsterpapiret, de er oftest tosidige og gir ett brett spekter av kreativitet, og muligheten til og bruke arkene flere ganger.

3.Farge
Siden jeg har en sønn blir det mest guttefarger, elsker retro og 70tallet og farger som minner om dette.
Veldig glad i brunt, det kan brukes til det meste:) Jeg har jo også en elsk for vintage, så det blir det mye jordtoner. Bakgrunnene mine er oftest beige..
Jeg må ikke glemme lime-grønt og turkis da:) Jeg digger virkelig den fargekombinasjonen - og den bruker jeg ofte!!:)

4.Scrappemusikk

Jeg scrapper alltid til musikk!
Det er veldig enkelt å ha radion på, men jeg hører helst på min egen spilleliste på datan som inneholder bla. Guns and Roses, Iron Maiden, Jason Mraz, Jordin Sparks, Kent og Jokke - bare for og nevne noe, men listen min er lang, mest punk og rock:)

5.Teknikk
Si det... Jeg inker absolutt alt jeg lager!
River og sverter, klarer meg absolutt ikke uten! River gjerne og klistrer litt dottie ann på undersiden..
Så jeg må vel si at ink og riving er min all-timer:)

Hvordan vil du beskrive stilen din?
Vel, vil egentlig ikke si at jeg har noen spesiell stil.
Jeg scrapper alt fra klare farger til vintage.. dog jeg må vel si at flertallet av mine layouter heller mot vintage siden.. stilen min er masse papir og stæsjing.. mye vil ha mer;)
Og det er viktig for meg at stæsjingen fremhever bildet, og ikke gjemmer bort det.
Ellers er jeg alt for dårlig til å skrive på loene mine, jeg er nøye med titler og velger ofte noe som sier mye, iallefall internt;) og gjerne fra sangtekster
Musikk er min store inspirasjon:)

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Det er jo selvfølgelig mitt lille gull Storm Leander på ett og ett halvt år!
Han er midt i oppdagelsestiden - så det blir mange bilder!!:)
Men det er like så viktig for meg og dokumentere minnene i vennegjengen:) Spesielt nå i sommer er det blitt endel, siden vi var på festival alle sammen, og jeg må si jeg koser meg veldig med de bildene:)
Tanker, sommer og gode minner:) Bilder som blir husket med kjærlighet, og det er jo så mangt:)

Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?
Først er det oppsettet, synes det har lett for å bli mye "likt" og jeg streber alltid etter nye måter og sette opp loene på, etter det er det pyntingen, er gjerne en liten Brain-block mellom endelig klart og plassere bilde, og det om hvordan jeg skal pynte hele sulamitten;)

Er du en planlegger eller blir sidene dine til etterhvert?
Jeg har oftest en skisse av hvordan jeg vil ha det inne i hodet i det jeg begynner på en LO, men jeg må si den forsvinner ganske fort.. jeg pleier si at scrapping er det som får meg til og slappe av, for jeg slipper å tenke.. og prøver leve etter det, la kreativiteten leve sitt eget liv underveis:)

Noe du aldri får nok av?

ALT!! hihi, jeg kan aldri få nok mønsterpapir, finner alltid nye herligheter. og bokstaver.. Skulle virkelig ønske jeg hadde flere pappesker! STÆSJ, ooo jeg kan aldri få for mye stæsj, vil ha alt av alle slag...;) kan si at ønskelisten min er ikke kort;)

Hva vil andre si om scrappeplassen din?

Nå har jeg faktisk akkurat fått meg ett helt egent scrapperom, og er overlykkelig over det! Det er masse oppbevaringsplass, høytalere i taket, arbeidsbenk, og skrivebord.. og enn så lenge vel organisert.. knis..
men der jeg har vært, i kjøkkenkroken, har vel folk kallt kaos..
Organisert kaos i mine øyne;)

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Hmmm... første gangen jeg scrappet en vintage lo var innmari greit, var en av de første gangene jeg så på noe jeg hadde laget og tenkte at denne er faktisk verdig en albumsplass, var en god følelse og finne "min vei" innen scrapping!
Ellers er det jo dette at jeg er blitt designer på ScrappingNorge og TreL, var noe jeg aldri hadde ventet meg, og satte så stor pris på!
Jeg hadde aldri ventet meg og bli spurt om dette her heller jeg, og det er også ganske kult:)

Hva gjør du utenom scrappingen?

Utenom.. jeg elsker musikk, synger endel.. for meg selv:) spiller litt gitar..og fotograferer mye!
Elsker å skrive, dikt,sanger, repotasjer osv.. er vel journalisten i meg som tar overhånd:)
Jeg er naturlig nysgjerrig på alt, og leser mye, tar til meg alt som er verdt å ta til seg:) Er en tenker og drømmer, mye tid går jo med til det også;) Drømmer jo lett om en bedre verden (dog alle rundt meg sier det er umulig). og med en kjærlighet til Afrika, tenker jeg mye på hvilke måter jeg kan bidra med noe på, er vel i en begynnelsesfase av min egen positivitet, og drøm om å starte noe, noe kreativt for og nå ut, og for og gjøre livsforskjellene i verden mindre... dette tar selvf. opp mye av min tid:)
Mest av alt er det mine nære og kjære som er høyt prioritert:):):)

Jeg setter stor pris på at dere i Scrappehuset ville ha meg som gjest,
og jeg har klar en liten utfordring til dere:
Det er er ingen hemmelighet at jeg blir veldig inspirert av sangtekster,
og ofte bruker dette på loene mine:)

Så utfordringen denne gangen er:

Velg en sang som betyr mye for deg, og bli inspirert av den.
Tittelen skal inneholde ord/setning fra sangteksten.
Loen skal dessuten scrappes i vintagestil og den må inneholde blomster.
Vinneren får en RAK fra meg:)
Håper mange stiller opp, og koser seg med utfordringen:)


Her er Cathrine Angelica sin LO:




Vi jentene i Scrappehuset har også scrappet denne utfordringen - og her kan du se våre LOer:

Hilde:


Beate:



Karen:


Renee:


Brita:


Vibeke:


Da er det DIN tur. Scrapp i vei!!!:)
Lever gjerne flere bidrag!!:)
Du legger ditt bidrag inn i bloggen din eller i et åpent galleri - og sender linken til oss:)
Fristen er torsdag 2 oktober kl 24.00

34 kommentarer:

Linn sa...

Åh så gøy å lese!! Jeg la merke til Cathrine for en god stund siden og hun er en stor inspirasjon og ei utrolig koselig jente. Flott artikkel og artig utfordring!!

Renée sa...

Spennende å lese om nye personer! Kjempefine layouter dere har laget!!

Anne Kristine sa...

Så enig med dere Cathrine lager så mye fint og har lagt merke til hennes arbeid. :O)
Så flott LO'er som dere har laget ...masse inspirasjon å hente her.
Og flott utfordring...får se om jeg hiver meg på denne inni mellom alt som skjer.

Anne Bente sa...

såååå spændende at læse, og såååå flotte ting Cathrine, og altid søde kommentarer også:)

Alle i andre kreative damer, såååå fine loer alle har lavet :)

Jeanette sa...

Denne var veldig søt. Har lyst å prøve meg på denne! Supert CA.

SOLBLOMST, sa...

Så kult. Cathrine er superflink1! :) Må få tid til å gjøre denne utfordringen.

Maren sa...

Utrolig artig å lese om andres scrappeverden! Masse super inpirasjon :) Tusen takk igjen!! Har laget et lite bidrag denne gangen også :

http://marenkkm.blogspot.com/2008/09/scrappehuset-vintage-lo-msangtittel.html

isabell sa...

Så artig å lese om Cathrine, å bli bedre kjent med henne! Liker det hun lager og er ofte i bloggen hennes å titter :)
Likte utfordringa, så skal prøve å få med meg denne:)

nabon sa...

moro å lese om andre scrappere!
Flott utfordring, denne skal jeg bli med på ja!!!

Karina sa...

Super flotte LOer.


Ok jeg har sendt mit bidrag via mail, men den ligger på min blog den 11. sep 2008 og hedder:

We are family.

Lindas blogg sa...

Jeg har prøvd å scrappe vintagestil, men jeg vet ikke helt om jeg har klart det. He he...


Her er iallefall LOen min, sangen er en jeg er veldig glad i. "Hysj kan du høre gresset gro."

Masse flott du har laget Cathrine, gleder meg til å se mer!

Flotte LOer fra dere andre også!

Her er min:

http://lindaslillehjorne.blogspot.com/2008_09_01_archive.html

Lindas blogg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kjerubin sa...

Heisan.. gøy å lese om deg angelica, og her kommer mitt forsøk på vintage og med sangtekst.. :)
Ligger i bloggen min..
http://kjerubinscrap.blogspot.com/2008/09/utfordring-fra-angelica-p-scrappehuset.html

Solblomst sa...

Takk for oppgaven!
Walk The Line. Mitt bidrag kan sees her;

http://solblomstsblogg.blogspot.com/2008/09/utfordring-angelica-scrappehuset.html

Ingrid sa...

Så morsom utfordring, den måtte jeg prøve meg på! Den ligger i bloggen min 18. sept.
http://ingrid-scrapper.blogspot.com/

Marle sa...

Tusen takk for en flott utfordring! LOen finner dere på bloggen min: marles scrapperier

Jeanette sa...

Her er mitt bidrag. En bra utfordring!
http://jeanescrapping.blogspot.com/2008/09/scrappehuset-alt-om-cathrine-angelica.html

ninabakke sa...

Kjempe koselig å lese om deg :)
Og veldig fin utfordring!

Her er mitt/mine bidrag:

http://ninabakke.blogspot.com/2008/09/scrappehuset-alt-om-cathrine-utfordring.html

-Nina

Maren sa...

Likte denne oppgaven så godt at jeg bare måtte lage et bidrag til :)

http://marenkkm.blogspot.com/2008/09/nytt-forsk-vintage-lo-m-sangtittel.html

Vibeke sa...

Da har jeg også prøvd meg på denne flotte utfordringen fra Angelica. Jeg er såpass fersk i gamet enda... men gjorde nå iallefall ett forsøk... hehe... Moro var det!!! Utrolig koselig at du ble valgt ut til "Alt om" Du er jo virkelig en flott scrapper, jeg digger stilen din. Og du er en fantastisk person!!

Her er mitt bidrag - det er scrappet etter inspirasjon av sangen "You'r beautiful" med James Blunt

http://kort-vibeke.blogspot.com/2008/09/angelicas-utfordiring-p-scrappehuset.html

Kaoleena sa...

Denne utfordringen inspirerte meg til å scrappe igjen etter 4 måneders tørke! Kjempe flott utfordring!

Her er mitt bidrag: Ei tulle med øyne blå

Helene sa...

Her kommer et lite bidrag fra meg også!

:o)

NinaK sa...

Veldig kjekt å lese om andre som scrapper.Får masse inspirasjon!
Flotte LO´er fra Cathrine!

Denne utfordringen måtte jeg bare rekke å få med meg :o)

Anne Bente sa...

da har jeg lavet udfordringen, of´g er ved at lægge den ind.

her er den
www.annebenteslillested.blogspot.com

NinaK sa...

Her er mitt bidrag :

http://mittgalleri.blogspot.com/2008/09/scrappehusets-utfordring-lo-i.html

mi@ sa...

Veldig inspirerende lesing dette! Og moro å stadig oppdage nye norske scrappere!

Mitt bidrag kan dere finne her:
http://paradisescrap.blogspot.com/2008/09/vintage-kit.html

nabon sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
nabon sa...

prøver igjen...+++

her er mitt bidrag til denne!!!

Ann Mari sa...

Prøver meg på denne jeg.

Hva var vel livet uten deg

Merete sa...

Flott utfordring:)

Her er mitt bidrag!

Här vid min sida

sonja sa...

http://scrappedugnad-sonja.blogspot.com/

Et lite bidrag fra meg

Smuti sa...

Kjempe fin utfordring, men likevel er jeg ute i sisteliten. dårlig planlegging kanskje? hi,hi
Her er ihvertfall mitt bidrag:
Så gla i dæ

Kristins rede sa...

Her er mitt bidrag [a href="http://www.kristinsrede.blogspot.com/" ] Vi går en tur på stien[/a]

isabell sa...

Da har jeg også fått laga et bidrag til denne utfordringa:)
( Digger utfordringene deres, og skulle ønske døgnet hadde flere scrappetimer;) )
Bidraget mitt ligger i bloggen min her: http://isabellhelgesen.blogspot.com/2008/10/du-er-s-st-nr-du-sover.html