23. september 2008

ForumUtfordringen 2008 - Nå er vi i gang!!

Vi er helt sikre på at nå sitter det mange scrappere og bare venter. Men nå skal dere alle få vite hva ForumUtfordringen 2008 er!!:)

Vi i Scrappehuset har utfordret forskjellige scrappeforumer i Norge - og 8 stykker har takket ja!! Rundt omkring så sitter det sååååå mange dyktige scrappere - og vi har nå lyst til å finne ut:
På hvilket forum befinner den beste scrapperen seg!!?

Før vi går gjennom reglene - og oppgaven som skal scrappes - skal vi først ta en presentasjon av de 8 forumene som er deltakere i ForumUtfordringen 2008!!:)

-------------------------------------------------------------------------------------


Scraphaugen

Scraphaugen er et veldig koselig forum, med mange dyktige folk. Både erfarne scrappere, og helt nybegynnere har funnet veien hit. Forumets eier Ann Terese, kommer fra Trøndelag. Det gjør også mange av medlemmene, samt at vi finner noen skaptrøndere og noen som ikke er trøndere i det hele tatt! Uansett hvor vi kommer fra, koser vi oss sammen og inspirer hverandre i scrappingen. Lurer en på noe, får en raskt svar enten det er scrapperelatert eller det gjelder andre ting.

Scraphaugen har egen nettbutikk, der en finner både flotte nyheter og mange gode tilbud! Vi har også egne designsider, der det jevnlig legges ut artikler og inspirasjon fra designteamet. Det er masse flott her!
En egen fotoekspert legger også ut fine fotoartikler på designsidene, her er det mange fine tips å få med seg. Hver måned har vi også en ny gjestedesigner, en fin måte å bli godt kjent med nye ansikter på. Enten det er helt ukjente eller mer kjente, som gir oss tips og inspirasjon i scrappingen.

Hver måned har vi forskjellige konkurranser som blir lagt ut av designteamet. Både for de som vil lage kort, og de som vil lage Loer. Vi har også hatt Scrappejakta dette året, der det har kommet nye spennende oppgaver hver måned. Hvor det vanker en flott premie til vinneren!

Velkommen innom!

-------------------------------------------------------------------------------------


ScrapbookExpress
Velkommen til det Rosa forumet aka forumet på scrapbookexpress.no!
Forumet ble startet i begynnelsen av januar 2004, etter at jeg hadde drevet nettsider om scrapping et par år. Det begynte i det helt små med en msn-gruppe i 2002, og så startet jeg butikken i 2003 og da hadde jeg kjempelyst til å starte et norsk scrappeforum. Jeg hadde flere år med "fartstid" bak meg fra et par amerikanske forum.

På forumet har jeg mitt supre Design Team, med 7 kjempeflinke og herlige jenter: Berit, ElisabethE, Gine, Modesty, Ruffa, Renee og ToneF, i tillegg til Bente og meg selv. Maken til talent og kreativitet som disse jentene står for skal man lete lenge etter! De er så flinke til å ta seg av forumet og alle jentene våre, og jeg er kjempeheldig som har dem med på Teamet!

Design Teamet scrapper produkter for butikken og sponsorene våre (produsenter), og de holder konkurranser og aktiviteter for hele forumet. Jentene skriver også artikler og tar seg av mye av den daglige rutinen på forumet.

Butikken er kun en nettbutikk, men jeg trives veldig godt med å drive den hjemmefra. Jeg har akkurat vært i USA på Creative Escape med bl.a. Heidi Swapp og Tim Holtz, og der har jeg fått med meg kjempemye inspirasjon og sett mange supre produkter som kommer på markedet etter jul. Jeg venter inn mye spennende i tida som kommer, så følg med for noen godbiter i butikken!

I tillegg til jentene på DT, så har jeg mange andre supre jenter som tar seg av andre konkurranser og aktiviteter på forumet. Vi har lagt opp til at det skal finnes noe for alle jenter (og gutter) å være med på - uavhengig av hvilken scrappestil man har og hvor lenge man har drevet med scrapping.

Forumet er godt besøkt! Vi har snart 4000 medlemmer, og vi ligger fortsatt som Norges eneste scrappeside på Scrapbooking Top 50. Det er jeg veldig stolt over! Forumet og det store galleriet vårt er hovedsaken til det. I galleriet finnes det masse inspirasjon å hente.

Hele året har vi konkurranser, utfordringer, scrappetreff, auksjoner og annen moro, og du finner masse tips, ideer og inspirasjon i galleriet og artikkelsamlingen vår. Hjertelig velkommen innom oss!

Mvh
Marit

-------------------------------------------------------------------------------------

ScrappogLapp Scrapp & Snakk er forumet til nettbutikken Scrapp & Lapp. Vi startet opp 1 juni 08, og har hatt en jevn og trutt økning av medlemsmassen. Vi har ingen målsettning i å bli størst, men heller være et intimt og koselig forum for alle interreserte.
Vi kjører ukentlige og månedlige konkurranser/utfordringer, og medlemmene av forumet får oftere tilbud i nettbutikken.
Iom at vi er et butikkbasert forum, er det ikke lov å reklamere for andre butikker der inne, noe medlemmene ikke har noe problemer med å akseptere.

Vi tar med glede i mot nye medlemmer :)

Velkommen innom :)

Isabell ~ Scrapp & Snakk

-------------------------------------------------------------------------------------

Mammanett Vårt forum har ca. 3000 besøkende hver dag, og 10 000 registrerte brukere. Våre brukere ønsker å bli gravide, er gravide eller har barn mellom 0-12 år. Våre termingrupper og barnegrupper er meget populære, og her er det stor aktivitet. Vi har også med 2 jordmødre, 1 klinisk ernæringsfysiolog, 1 barnesykepleier og søvnterapeut, 1 homeopat og 2 advokater som deltar i forumet med råd og hjelp.

Våre brukere er mellom 16-40 år, og vi har både unge jenter som planlegger graviditet og erfarne 8-barnsmødre med i vårt forum. Tilknyttet forumet er også blogg og en stor artikkelbase med informasjon om svangerskap og barnets helse laget av fagfolk, samt en navnedatabase og mange hundre fødselshistorier fra våre brukere. Du finner også mange reportasjer om familier og mødre i forskjellige livssituasjoner.

-------------------------------------------------------------------------------------

ScrappingNorge Scrappingnorge.no ble startet opp 28 Mai 2007 av Christin Myhre, som ett ledd i min drøm om å lage et magasin. Magasinet ble lagt på vent, men forumet gikk jevnt og trutt.. :) Var ikke og er fortsatt ikke mange medlemmer (aktive), men de som er aktive er en kjempekoselig gjeng med damer som hjelper hverandre med det som måtte være. Vi har skissegalskap, scrappaton, liftkonkurranser, og m.m. Medlemmene er flinke til å sette igang aktiviteter som bytteringer, konkurranser, utfordringer og inspirerer hverandre og får inspirasjon fra andre. Står du fast med noe, hjelper vi så godt vi kan, og du kan finne linker til både fornuftige og ufornuftige steder på nettet..
Nye og gamle (uaktive) medlemmer er hjertelige velkomne til å titte innom.
Christin
Admin Scrappingnorge.no

-------------------------------------------------------------------------------------


ScrapShop

Hvem er vi?

Vi er forumet til en av Norges eldste scrappebutikker! Vi er en gjeng med humørfylte og inkluderende jenter i alle aldere. Slagord som ”Vi er små og kjekke” – og ” Scrapshop.no et hjem for deg, et hjem for meg” passer god for oss!
Hver uke har vi ”Ukeskonkurransen” som er en skisse og scrapliftkonkurranse. I tillegg har vi en fantastisk aktivitetsleder som er full av energi og som drar i gang alle mulige slags aktiviteter. Sist men ikke minst har Scrapshop et spennende DesignTeam med bl.a Anne Bodil Gursli som kom på 6.plass i NM i Scrapbooking!

Velkommen inn!

-------------------------------------------------------------------------------------

GLITTER & STAS : Glitter og Stas er et helt ferskt forum,oppstartet 10/8 -08 av Madeleine,Bente-78 og meg selv Jeanette77

Allerede har vi over 80 medlemmer og mange spennende konkurranser er igang
Målet vårt er å skape et forum for enhver scrapper som søker inspirasjon,utfordringer og skravling med likesinnede.

Hos oss er det god høyde under taket,trivelige medlemmer og skaperverk til å bli bergtatt av!

Kom gjerne innom for en hyggelig prat ,tips og ideer

Jeanette

-------------------------------------------------------------------------------------

Arctic – scrappeklubb og forum

Arctic Scrapbooking er to ting; en scrappeklubb for nord-norske scrappere med bostedsadresse i et av de tre nordligste fylkene, og et scrappeforum som er åpent for alle uansett hvor man bor.

Klubben Arctic Scrapbooking har knyttet til seg flere samarbeidende butikker hvor medlemmene får ulike medlemsfordeler.

Forumet har aktive medlemmer fra lengst sør i til lengst nord i Norge. Vi har stor takhøyde og ønsker å være et ”fritt” forum der man kan bli inspirert, inspirere andre, snakke om stort og smått, få hjelp og rett og slett være seg selv.

Det finnes eget underforum der butikker fritt kan reklamere for seg selv.

”Styret” arrangerer konkurranser og aktiviteter for medlemmene jevnlig;

JAKTA – En oppgave hver uke gjennom året (kort, scrapping eller annet scrapperelatert). Man får poeng og tar disse med seg.
LOST i Kort og Scrapping – En hel helg fylt med masse oppgaver og poeng for hver oppgave man leverer innen tidsfristen. Arrangeres 4 ganger i året.
SNØBALLKRIGEN – 2 oppgaver hver måned. Vinneren av månedens scraplift bestemmer måneds skisse, denne vinneren bestemmer neste måneds scraplift osv.
ARCTIC CHALLENGE – lagkonkurranse over en måned med flere oppgaver. Første lag fra ”Arctic Circle” til ”Nordpolen” vinner.
KLUBBMESTERSKAPET – Vi kårer Nord-Norges beste scrapper. Tre oppgaver hver måned. Månedsvinnerne møtes til finale i desember. Kun for klubbmedlemmer.

I alle våre konkurranser er det fine premier til vinnerne.

Vi ønsker nye medlemmer av forumet – og klubben velkommen til oss!

-------------------------------------------------------------------------------------

Og det er disse 8 forumene som er med i ForumUtfordringen 2008!!!

For at DU skal kunne bli med i ForumUtfordringen 2008 - er det eneste kravet at du er medlem på et av disse forumene. Er du medlem på flere - må du enten velge hvilket forum du vil representere - eller du kan delta på alle :)

Slik foregår ForumUtfordringen 2008:

Ute på hvert forum blir det lagt ut en infotråd om hvor og hvordan din oppgave skal leveres.

Det blir 2 avstemninger ute på hvert forum - 1 for de på DT og 1 for alle de andre. For de som ikke har DT - blir det 1 avstemning.

Da sitter vi igjen med 1 eller 2 vinner(e) ute på hvert forum - alle disse skal da inn til oss på Scrappehuset til en ny avstemning. Da blir det 1 avstemning mellom alle disse bidragene.
Til slutt sitter vi igjen med 1 vinner - og da vet vi på hvilket forum den aller beste scrapperen befinner seg!!!:)

Her er datoene som det skjer ting rundt ForumUtfordringen 2008:

7. oktober:
Fristen for innleveringen av oppgaven er den 7. oktober kl 22.00.
Avstemning inne på forumene - Man kan stemme i 3 dager.

11. oktober:
Vinnerbidragene skal oversendes Scrappehuset

14. oktober:
Finalen starter inne hos Scrappehuset

23. oktober
Vinneren kåres.

30. oktober:
Artikkel om vinneren i bloggen vår

Dette blir utrolig spennende - og vi jentene i Scrappehuset gleder oss enormt til å kåre vinneren. I tillegg så blir det nå opp til dere ute på forumene hvordan dere skal motivere hverandre.
Det er mange av oss som er medlem på flere forum - og det blir kanskje mye å levere 8 forskjellige Loer - slik at man kan delta på alle...
Så jenter - her må vi motivere hverandre - vi må scrappe - vi må kjempe - og vi må stemme!!!.

Det er kanskje noen som vil vite hva oppgaven er også??? Vi synes vi har fått til en utrolig flott oppgave - som alle har en mulighet til å delta på.
Her er oppgaven:

Du skal scrappe en enkel LO i maskuline farger om en mann som betyr noe spesielt for deg, det kan være mannen/samboeren/kjæresten din, pappaen, onkelen, bestefaren, oldefaren, broren, bestekameraten, nevøen...
LOen skal inneholde minst 50 ord med tekst om den mannen du har scrappet.
LOen skal ha dybde, både i form av elementer på siden og i form av budskapet -> ikke noe pjatt, men en personlig og "ekte" tekst.


Innlevering: Innen 7. oktober -08 klokken 22.00. Sjekk inne på ditt forum hvor du skal sende den. Minner også om at LOen ikke skal legges ut offentlig før alle avstemninger er ferdige.

En ordentlig konkurranse må jo ha noen premier også - så vi har vært på en liten runde hos våre sponsorer - og de stiller villig opp på dette også. Her er våre flotte premier:




Premien til vinneren er det TreL som har sponset oss med.
Og premien er denne:





Nummer 2 mottar et gavekort på 350,- fra ScrappogLapp



Nummer 3 vinner juleark verdi 200,- fra Papirdesign

I tillegg så har vi noen premier til - som vi skal bruke litt utover mens ForumUtfordringen 2008 pågår!!!:)


Vi starter allerede nå med en liten BlogCandy!!


1. Du må ha en egen blog, og legge inn en post om ForumUtfordringen 2008 - og Scrappehuset i din blogg.
2. Legge oss til i din blogg.
3. Legg igjen en kommentar i dette innlegget så vi kan besøke din blog.
Fristen for å være med er innen 30 semtember kl.24.00

Og vi har en utrolig nydelig premie til den som vinner. Noe jeg vet det er mange som sikler på!!! 3ndy papir har valgt å sponse ForumUtfordringen med:
Ett av hvert ark fra julekolleksjonen sin pluss en clear stamps pakke (barokk)Alt dette til en verdi av ca 360,- kr















Men folkens - er dere klare!!!!????
Skal DU være med å bevise at ditt hjerte forum er det aller beste??? Vi vil høre heia rop!!! Vi vil se dere motivere hverandre. Og ikke minst - vi gleder oss utrolig til å se alle de flotte bidragene som kommer inn!!!

Oppsumering:
BlogCandy innen den 30 september klokken 24.00
Oppgaven skal leveres på ditt forum senest 7.oktober klokken 22.00
Du skal scrappe en enkel LO i maskuline farger om en mann som betyr noe spesielt for deg, det kan være mannen/samboeren/kjæresten din, pappaen, onkelen, bestefaren, oldefaren, broren, bestekameraten, nevøen...
LOen skal inneholde minst 50 ord med tekst om den mannen du har scrappet.
LOen skal ha dybde, både i form av elementer på siden og i form av budskapet -> ikke noe pjatt, men en personlig og "ekte" tekst.




Lykke til!!!!!:)

35 kommentarer:

ninabakke sa...

Så spennende dette blir :)
Jeg har alt lagt inn innlegg på siden min, og dere ligger alt i blogglisten min

http://ninabakke.blogspot.com/

.: elmar :. sa...

Så spennede!
Til alle dere som kommer til å delta: LYKKE TIL!!

Da har jeg fått reklamert litt for ForumUtfordringa i bloggen min,
"min hobbyverden" og har linket til Dere i min blogg-og inspirasjons liste :)

Merete sa...

Detta blir artig!!! Skal skrive et innlegg ibloggen min :)

Anneli sa...

Selvfølgelig vil jeg være med på dette!! (:
Det ligger allerede en link til dere hos meg og nå har dere fått litt omtale også!
Supert tiltak (:

Merete sa...

Innlegg skrevet og dere lå jo allerede i blogglista :)

Silje sa...

Heia Arctic!!!

Jeg har lagt ut info i bloggen min her!!

R@gnhild sa...

Da har jeg reklamert litt for Forum Utfordringa i bloggen min, dere ligger også på lista mi over favoritt blogger;)

http://emilie1975.blogspot.com/

Anne Bente sa...

det her bliver spændende, i er i min blogliste, og jeg skriver det på siden min også, kan i hygge jer:)

Christina sa...

Spennende forumutordring. Dere er alt i blogg lista

Anncha sa...

For en flott utfordring, har skrevet et lite innlegg i bloggen min. Gleder meg til å prøve meg på denne.
http://annchashobbyer.blogspot.com/

Jeanette sa...

Kjempespennende!
Dette har jeg selvsagt skrevet om i bloggen min. Og dere ligger allerede i blogglisten min.
http://jeanescrapping.blogspot.com/2008/09/scrappehusets-forumutfordring.html

Wenche sa...

Jeg har lagt til innlegg, og begynt å planlegge. Dette var en supergod oppgave!!
Fikk hjertet til å flomme over med en gang

Tonje sa...

Så spennende dette høres ut!! Har linket til dere i bloggen min, de papirene der er jo så lekre! http://tonjeshverdagsglimt.blogspot.com/2008/09/forumsutfordring-2008-og-blogcandy.html

Aakre sa...

dette blir spennende :) sitter og grubler :)

Lykke til alle sammen!

Torill sa...

Dette høres utrolig spennende ut! Og nå har jeg "brølt" litt i jungelen - så nå er ryktet ute på bloggen min også!

Ida sa...

Dette var spennende! :) Innlegg lagt til! Flott å ha candy i sammenheng med utfordringen!!

Ida

http://ipb.blogspot.com

Tropico sa...

Så gøy!
Kjempe morsomt med en sånn konkurranse! :) Jeg gleder meg veldig til å sette i gang å scrappe oppgaven!

Jeg har skrevet litt om ForumUtfordringen og lagt link til dere i bloggen min! :)

Kjerubin sa...

kjempemoro og spennede.. gleder meg til å sette i gang.. :)
har skrevet et innlegg om dette i bloggen, og linket var dere allerede.. ;)

http://kjerubinscrap.blogspot.com/2008/09/forumutfordring-2008.html

Solblomst sa...

Dette blir veldig moro og spennende. LYKKE TIL! Her laget et innlegg i bloggen min; http://solblomstsblogg.blogspot.com/2008/09/forumutfordringen2008-er-i-gang.html

Anne M sa...

Så spennende!!

HAr skrevet noen ord om dere i bloggen min;)

Vibeke sa...

Blog candy er moro!!! Og gleder meg til å prøve meg på de andre utfordringene deres. Skal fyke inn og skrive om det på bloggen min nå:)

Linda sa...

kjempe spennende dettan da!
lagt en kommentar om dette i bloggen min og dere er for lengst på lista vøtt! ;)
http://linsal79.blogspot.com/2008/09/forumutfordring-scrappehuset.html

Kaoleena sa...

Kjempespennende! Kanskje jeg skal prøve meg... Har i alle fall lagt ut informasjon om ForumUtfordringen i bloggen min: Se her

Linn Hege sa...

Kjempefin blogcandy!
Har lagt dere til bloggen og skrevet innlegg!

neeta sa...

Dette blir jo kjempespennende! Vet ikke om jeg kommer til å delta siden jeg ikke er aktiv på noen av disse forumene, vi får se;)

Har skrevet om utfordringen deres på bloggen min, så da krysser jeg fingrene for at jeg er den heldige som vinner de nydelige papirene, hihi;)

Helene sa...

Så morsomt dette blir! :)

Flotte premier og BlogCandy ...og jeg har selvfølgelig skrevet om dere i bloggen min ;)

Berit sa...

Blir en utfordring denne oppgaven, men jeg har begynt å tenke hvertfall ;)

Har laget et innlegg i bloggen min ang utfordringen og Scrappehuset.
Flott Candy :)

Sivic sa...

Da har jeg skrevet om forumutfordringen i bloggen min, og linke trenger jeg jo ikke siden dere allerede ligger i blogglista mi : )
Flott candy!!

Marianne Hope sa...

Lykke til til alle som deltar. Jeg har gjort reklame i bloggen min her: http://creativelyjustme.blogspot.com/2008/09/1212-challenge-september-and-blog-candy.html

..og i linklisten min har dere vært lenge.

og jeg håper selvfølgelig på å vinne de fantastiske papirene, spesielt siden jeg ikke får tak i de her i nederland....

Kristins rede sa...

Dere er allerede lagt til og nå har jeg skrevet litt om forumutfordringen og blogcandyen.

www.kristinsrede.blogspot.com

Gladie sa...

Nå har jeg skrevet om utfordringen her hvor jeg også har linket hit - og dere ligger allerede i blogglista mi under utfordringsblogger :) Jeg vil veldig gjerne vinne noen 3ndy godiser *krysse fingre og tær* :)

Ann Cicilie sa...

Flott opplegg! Har lagt ut et lite skriv om utfordringen på bloggen min og dere har vært på blogglista mi lenge:D

Camilla :-) sa...

Så spennende dette er!!! Jeg har også reklamert for dere i bloggen min :-)

isabell sa...

Så spennende dette blir:)
Dere ligger selfølgelig i min bloggliste, å har laget et innlegg om Forumutfordringa-08

Lindasblogg sa...

jeg har scrappehuset såklart i blogglista mi fra før. nå har jeg laget et innlegg om utfordringen