6. september 2008

KitFight # 1- Nabon VS Modesty!

Endelig er det klart for presentasjonen av vår aller første KitFight! KitFight September 2008! Vi valgte to damer som nok mange av dere kjenner igjen til denne første utfordringen, nemlig de eminente scrapperene Modesty og Nabon! Vi gav dem følgende regler å forholde seg til:

Du skal lage 1 LO

Bruk så mye du klarer fra kitet

I tillegg til kitet kan du bruke blekk til sverting av kanter, men ingen stempling

Du kan også bruke tusj/penn til tekst

Og lim og verktøy, selvfølgelig;)


sponset kitet vi ga dem denne gangen. Her ser dere hvordan det så ut:



Her er bidragene og kommentarene fra deltakerne. De har også utnevnt hvem som er de neste til å prøve seg!

Modesty

"Da jeg ble spurt om å delta i den aller første KitFighten på Scrappehuset,var reaksjonene mine sånn :
WAO så gøy - yiiiha - men ehhh hmmm tør jeg det da ? (skeptisk)- ja klart jeg tør - dette blir bare kjempegøy (faller pladask for fristelsen, haha)Jeg er så svak for en skikkelig utfordring innimellom - og så er jeg så imponert over konseptet med scrappemagasin-blogg *bøyer-meg-i-støvet-for-alt-arbeidet-som-ligger-bak*
Og bare det å bli spurt var så rørende koselig at jeg sa `ja` etter ca 3,5 minutters tenketid. Så kom kit`et i posten, og jeg fikk litt hakeslepp, og tenkte - "oooo dette var da en salig blanding *skjelve*, kan jeg lage noe fint av dette da ?!?"
Jeg sorterte litt, og tok på tingene, snakket litt med de, - og jammen var de ikke så verst likevel !Ikke noe problem, de passet så fint sammen atte :))) Det var bare å finne bilder til, og gå igang. For å være helt sikker på at jeg ikke skulle gripe etter stiftemaskinen, eller andre ting, av gammel vane,tok jeg prosjektet mitt ned på gulvet, og scrappet LOen der. For de strenge reglene (me like), var nok den største utfordringen for meg; - ingen bruk av ting utenom kit`et - borsett fra verktøy ! Ikke en stift, eller et stempel,eller noe av mitt deilige, elskede krimskrams, - som jeg er så totalt avhengig av *iiik*Vel, eneste verktøyet jeg bruker, er sånn ca. skalpell, saks, lim, rivelinjal og pussekloss,så da ble det redningen - og det ble brukt til gangs, hehe.Håper dere kan like "Jakob med og uten" :)

Tusen takk til Scrappehuset for en super-kul-mega-utfordring !

Modesty



Når det gjelder å velge neste deltaker, kunne det være fristende å gå for en jeg kjenner som scrapper.Men altfor enkelt - hvorfor ikke la det også bli en utfordring ?!Derfor trålet jeg gallerier og design-team for å finne en jeg overhodet ikke kjenner til fra før.Og da jeg kom til ANIELA, var jakten over :)))"



Nabon:

"Blir du med på duell?
Selvsagt, tenkte jeg med en gang, og kom på etterpå at jeg aldri har gjort noe sånt før…
Vel, fikk et kit i posten på bursdagen min (13.aug) og satt og kosa meg samme dagen med å lage denne Loen.
Først tenkte jeg at HJELPES, her var det mye ark og lite stæsj, jeg som vanligvis bruker få mønsterark, og masse stæsj…uansett fant jeg frem et bilde jeg er veldig inspirert av om dagen, et bilde av Ingeborg tatt i ferien. Jeg bare elsker det bildet, og kommer nok til å scrappe det flere ganger også.Jeg har brukt opp hele kitet jeg, nesten, det var litt rester av ark, og noen splittbinders++ igjen, ellers har jeg brukt alle arkene og all pynten. Jeg har lenge hatt lyst til å lage en rund LO, og nå tenkte jeg at dette var en fin anledning. Så jeg klippet på frihånd alle sirklene, sydde litt (satans symaskin streika, og brakk 4 nåler!!!), og fant til og med fram tanga og trykka ut noen blomster, blader og litt bokstaver.Ellers har jeg pussa, sverta og revet + at jeg koste meg masse med å lage denne.(unntatt da jeg satt ved symasnkinen da…)
Bildet har jeg scrappet før, det hender jeg scrapper enkelte bilder flere ganger hvis jeg liker det spesielt godt. Dette bildet sier så mye om Ingeborg, utrykket hun har i ansiktet er så typisk henne akkurat nå…

Så håper jeg at jeg kan inspirere noen til å bruke ark som man kanskje ikke ville valgt selv, men som blir kule sammen! PRØV!!!

Scrappehilsen fra nabon!"


Neste man ut er LULA- gleder meg til å se hva du får til! Digger deg og stilen din!"


Har de ikke vært flinke?!! Vi i designteamet er svært imponert over hva de har fått til! Her er kommentarene fra oss på begge LO`er:

Modestys LO:

- En utrolig fargeglad og sprakende LO og et flott samspill mellom LO, overskrift og bildene.
- Tema hun har valgt er innmari kult, og det er sånne LO'er som virkelig er morsomme å se tilbake på etterhvert som årene går. Virkelige hverdagsglimt som man har alt for lett for å glemme...
-En hipp og kul LO, akkurat som gutten på bildene!
-En LO som imponerer meg, mest fordi det her ikke er brukt noen form for stanseverktøy. LOen har fått masse stæsj, ved å klippe ut elementer fra arkene og ellers lage sin egen pynt.
-En tøff og guttete LO, imponerende bruk materialene!
-Her har hun fått til utrolig mye med begrensede midler!


Nabons LO:

-Et aldeles nydelig bilde!
-Synes bildet på på denne LO'en er så vakkert. Likte og veldig godt den rammen som nabon har valgt rundt bildet sitt, den med poststempelet
-Jeg synes bildet på Nabon sin er så utrolig vakkert. Det jeg falt så totalt for på denne er bildet og at hun har brukt brushes på bildet før det er printet ut. En superidé og det skal definitivt testes.
-For det første er bildet helt uslåelig vakkert! Det fanger blikket mitt med en gang. Dessuten liker jeg "roen" over resten, det er balanse fra ende til annen, i alt fra farger til oppsett.
-Jeg liker veldig godt oppsettet, og hvordan alt er samlet på midten av LO'en. Bildet fremheves på en fin måte, og fargene hun har brukt harmonerer veldig bra.

Og så var det å kåre en vinner...valget vårt falt på...

NABON!!!

Gratulerer med seieren, Nabon! Tusen takk til dere begge for at dere så sporty kastet dere ut i denne ufordringen!

Du får dette i premie fra Scrapbookexpress:


6X6 Fun&Free Clearstamps fra Fancy Pants Design. Send oss adressa di på scrappehuset@hotmail.com

De neste deltakerne i denne konkurransen er altså ANIELA og LULA! Om nøyaktig en måned presenterer vi deres bidrag!



18 kommentarer:

Nora sa...

Wow, kjempefine LOer fra begge 2!! :D

ullpurka sa...

Knall lekre LOer dere begge har scrappet altså. Imponert!

SOLBLOMST, sa...

WOW! Flotte LO-er!!

Vibeke sa...

Utrolig flotte Loer jenter!!! Så mye dere har fått ut av det KIT et!!! Kjempeflinke er dere - begge to!!:)

Moro at dere ville bli med på dette!!:)

ruffa sa...

Helt utrolig flotte LO'er jenter. Er imponert over hva dere klarte å få ut av dette KIT'et.

Knall at dere ble med på dette begge to og vi gleder oss til å møte de dere har utfordret.

Klemmer

Linn sa...

WOOW så flinke dere har vært begge to og så gøy å se hvor forskjellig uttrykk man kunne få ut av samme pakken! Imponert over hva dere har fått til med denne utfordringen :D

Smuti sa...

Hjelpes!Så flinke dere er. Så fantastisk fine LOer dere har laget. Jeg er skikkelig imponert altså :)

MOD68 sa...

Dette var sååå gøy å være med på,
- masse *hurra* for et knallbra konsept :)))
Jeg ble skikkelig fornøyd med LOen min,
bortsett fra at den har pinlig lite tekst med seg,
skjønner ikke helt hva jeg tenkte med der, hehe..
Kjempefin LO Naboen har laget - super innsats !!!
Ønsker neste par ut Lykke til !

Kristina sa...

Så kult å se! Rålekre layouter fra dere begge to jenter. :)

Marianne Hope sa...

Utrolig morsomt konsept! Gratulerer med flotte LOer og med seieren til deg Nabon.

isabell sa...

Så flotte LOer dere har laga :)
Så morsomt å se hvor forskjellige de ble av det samme utganspunkte.

Gleder meg til til og se neste par ut:)

Anne M sa...

Flotte LOer begge to. Imponert over hva dere klarer å lage utfra KITet;)

Renée sa...

SÅ flotte layouter!! Morro å se hva dere fikk ut av samme kit - og så kult at det er så 'strenge' regler!!

Lise sa...

Utrolig flotte LO'er!
Fantastisk hvor mye forskjellig man kan få ut av de samme materialene! :)

Bente sa...

Så sinnsykt flinke dere er.. bøyer meg i støvet!!
Som de andre sier er det gøy å se hva dere har fått til med samme utgangspunkt.

nabon sa...

Tusen takk alle sammen, en skikkelig utfordring, det må jeg si!!!

Er vel ikke vant med så lite å stæsje med, men fikk nå til noe allikevel!!!


Takk for flott premie!

(trenger dere adressen en gang til, eller har dere den?)

Linda sa...

så utrolig flotte lo'r dere har scrappet, morro konsept dette var!
gøy å se at dem ble så forskjellige ut av samme utganspunkt :)

Brita sa...

Vi har adressa, nabon;)