17. september 2008

ZWXCQ

Og vi har som dere et helt hav av "drittbokstaver" som vi liksom ikke får brukt opp. Jeg har lett litt rundt omkring og blant mine egne ting og har i hvert fall kommet frem med noen forslag til løsninger på bruk av disse bokstavene. Nå er jeg så heldig at vi har en liten ViCtor, så C'en får jeg jo ofte brukt opp jeg da, det var vel i grunnen derfor det navnet ble valgt *smiler*.

Jeg prøver så langt jeg klarer å bruke norske ord og uttrykk på LO'ene og annet jeg lager, men skal jeg bli kvitt alle disse restebokstavene så må jeg ofte ty til engelske ord, eller så lager jeg rett og slett litt nye skrivemåter på ordene. Har noen forslag her til hvordan dere kan benytte restene eller lage nye bokstaver av det som er igjen.


Dette er fra Beate sin LO som heter LOVE. L'en her er ett 7-tall, O'en er en Q som har fått seg en liten frisørtime og E'en her er en F pluss en liten bit fra en annen tilovers bokstav.


Dette er en Lo fra Fenris, og Z'en er det bare til å få brukt. Z'en er kanskje den mest anvennelige "drittbokstaven" vi har.


7-tallet er og egentlig ett fantastisk tall i grunnen, den blir jo en L på 123. U kan man jo fort snu og så har man en N.


Her har Renèe brukt en C og en J og tilsammen har dette blitt en G. Renèe er ofte kreativ med bruk og restebruk av bokstaver. På en av de siste jeg så fra henne har hun blant annet snudd den ene T'en opp ned - tøft. Et utropstegn blir jo ganske så fort er I.


Her MÅTTE jeg ha en V og av akkurat de bokstavene *smiler*, hadde allerede brukt den opp og veldig mange andre av de og for den saks skyld. X'en var igjen så da delte jeg den på midten og plutselig hadde jeg to V'er til rådighet. Brukte dem opp begge på en gang da.


Her er Z'en brukt egentlig som den er, dette er et bilde av Victor som sover, og som det ofte er i tegneseriene: ZZ for sove.


Ikke det at jeg sikkert ikke hadde fler 0'er igjen, men om man ikke har det kan man bruke f.eks. knapper både til o'en og 0'en (bokstav og tall).


Dette er fra en sommerLO av Fredrikke hvor hun er aldri så liten diva som ligger og slenger i solsengen, hadde ingen V igjen så her ble løsningen å bruke en W i stedet, og jammen i meg passet det ganske greit med Queen her og og dermet forsvant denne vanskelige bokstaven hit. En Q er jo ikke så vrien å bli kvitt i grunn, det er jo bare til å klippe vekk det overflødige så har man jo en O. En W kan jo også snus og vips så har man en M.


Denne har jeg lånt av Carina123 og Z er faktisk ganske så brukbar, det er jo en S så denne har jo et hav av muligheter for utnyttelse. Noen ganger bruker jeg Z til en N, bare snur litt på den.


Her har jeg skikkelig gått inn for å få brukt opp noen rester som lå igjen. Flaks for meg at det var mange T'er igjen. L'en her er 7-tallet snudd på hodet, E'en er 3-tallet snudd opp ned. G'en her er fra 6-tallet.


X'en vet jeg nesten ingen annen måte å bruke på en XOXO, om ikke man har vært i Texas kanskje, men det har ikke jeg. XXX kan og være et alternativ her.

Andre ting som kan gjøres er å snu en u og da har man en n. Y'en kan man bare klippe litt på så har man en V, kanskje ikke alltid den nyttige bokstaven, men kanskje to av de kan bli en M. Det har hendt at jeg har vært i beita for P, og da ofrer jeg en R, klipper bort litt og så var det hele blitt en P. Liten b, d og p kan jo snus og vendes nesten hvordan man vil og etter hva man trenger.

Og vi scrappere har jo ikke bare en pakke med bokstaver så da hender det seg at jeg tar rester fra opptil 5-6 ulike thickers pakker om det passer.

Det er helt sikkert enda flere måter å bruke de ulike bokstavene på, har dere noen kreative løsningenr så legg dem inn i kommentarene her og del dem med oss andre. Jeg oppdaterer denne artikkelen etterhvert så legger vi dette i idébanken.

Og jeg vil bare få si tuuusen takk til Carina123 , Renèe , Fenris og Beate for lånet av LO'ene deres.

7 kommentarer:

Anne Kristine sa...

Så mange flott løsninger på å få brukt de til overs bokstavene.
Takk for flotte tips!

Renée sa...

Mange flotte tips her ja!! Jeg har aldri nok bokstaver til hele overskriften jeg, så hos meg blir det ofte klipping og liming :p

En bokstav jeg ofte mangler er -a- hvis du har en -g- kan man bare klippe av den nederste delen. (tror faktisk det er det jeg har gjort på nabolag layouten..).

Man kan også klippe litt i (og snu) T'er, så får man L.

Og hvis man hverken har e'er eller 3tall igjen kan man bruke ett åttetall og klippe det på midten så får man to e'er :)

Hehe, jeg kunne fortsatt og fortastt tror jeg, for som sagt har jeg omtrent bare rester her, hehe.

SOLBLOMST, sa...

Takk for tips! :)

Linn Hege sa...

Utolig bra! Takk for mange tips!

nabon sa...

Helt genial greie å tipse om! MAnge har jeg brukt, men 7 tall til L, den hadde jeg gått glipp av!!!

(kjekt nå som vi er i '08 også da, hehe)

Lise sa...

Kjempeflott artikkel, Ruffa :)

mi@ sa...

Her var det mange gode tips til hvordan man kan bruke restebokstaver.

Ønsker meg hele ark med kun én bokstav, feks bare e-er. Hvorfor er det ingen som selger det???