16. oktober 2008

AltOm Linn Sjåfjell

Vår gjest denne måneden er Linn Sjåfjell. Ei skikelig gladjente!! Hvis man følger Linn sine spor rundt omkring i blogger og på forum - finner man de koseligste kommentarer og hilsninger. Jeg er helt sikker på at Linn har fått mange til å smile - og reddet mange dager med sine herlige kommentarer!!:) I tillegg så lager Linn både flotte kort - og Loer. Papirdesign er heldige som har fått med seg henne i sitt DesignTeam.
Men kjære lesere - nå skal vi alle få bli litt bedre kjent med denne flotte jenta!!:)







Topp 5 liste

1.Pynt
Det er noe av det viktigste for meg! Jeg får aldri nok pynt. Favorittene pr tiden er Bling i alle former og farver, blomster noe som jeg har vært hektet på siden dag 1. Chipboard i alle former og fasonger - elsker å alterere dem! Heidi Swapp sine Ghosts har jeg brukt siden det kom på markedet og blir ikke lei det noensinne. Metall pynt også her i alle former og fasonger ;) Bånd er også utrolig kult akkurat nå er det vintage blonder kjøpt på E-bay!

Jeg liker det meste innen pynt og ser monn i alt fra ei hårklipe til en gammel binders Men disse nevnt ovenfor går nok mest igjen tror jeg i mine prosjekter. Huff skal jeg nevne alt blir nok listen alt for lang!! Til slutt vil jeg nevne Stempler; vet ikke om det regnes som pynt akkurat, men på LOer ser jeg på stempler som pynt *smil* Jeg liker dybden og mange små stilige detaljer man kan lage ved å bruke stempler.

2.Produsent
Her blir nok ikke bare en nevnt. Innen papir er det: Prima, PaperLoft, KaiserCraft, MME, Melissa Frances, Fancy Pants, Papirdesign, Hambly, Screen Prints og 3ndypapir. Kunne sikkert nevnt enda flere, men når jeg ser igjenom hva jeg har for øyeblikket er det disse som har godt tak på Visa kortet mitt! Ellers det som går igjen er produsenten PRIMA, jeg er fullstendig hekta på Prima og får aldri aldri nok av deres produkter. Tim Holtz har vært en svært viktig produsent og inspirasjon innen scrapping. Hva skulle man gjort uten Distress Ink lurer jeg virkelig på ;D MM har også mange utrolig flotte produkter.

3.Farge

ORANSJ og RØDT, disse farvene er mine lidenskaper og med dem blir jeg svært kreativ. Er også glad i bruntoner. Pasteller derimot er jeg ikke så flink med og blir så imponert over andre dyktige scrappere som får til å bruke dem :)

4.Scrappemusikk
Hmmm her måtte jeg i tenkeboksen. Jeg hører faktisk mye lydbøker når jeg scrapper. Er utrolig glad i bøker så her går det i mye krim bøker når jeg sitter utover kvelden og kreerer. Når det gjelder musikk er jeg virkelig altetende. Musikk er livet rett og slett!! Og ofte for å få meg i stemning til å scrappe må jeg høre musikk først så går jeg over på lydbøkene. Men jeg er liker svært mange typer musikk. Er gift med en Hi fi mann så vår lydsamling er alt fra Opera, Mari Boine, Reggae, Indie, World Music, Rock, Techno til god gammel Prince. Så det er humøret som bestemmer det fra gang til gang ;)

5.Teknikk
Maling, sandpapir, Distress Ink, riving og alterering i alle former og fasonger hihi. Jeg er nok ikke en clean and simple jente. Nei mere lag på lag og ikke minst det å lage tekstur er en stor lidenskap.

Hvordan vil du beskrive stilen din?
Her måtte jeg forsiktig forhøre meg hos et par medscrappere som har kjent meg lenge, fikk litt prestasjonsangst med å beskrive min egen stil. Har jeg virkelig en stilart?? Dette var svarene jeg fikk: Lag på lag, stæsj og detaljer; men når jeg lager LOer er det bildet som skal være i fokus. Og at jeg er glad i å alterere det meste jeg får mellom fingrene. En blomst er ikke bare en blomst, den må gjøres noe med hihi! Jeg bruker ofte jordfarver og er opptatt av detaljer og tekstur.

Jeg liker de fleste stiler og vil prøve dem alle. Har nok en forkjærlighet for enten Vintage eller prosjekt hvor jeg bruker sterke farver da spesielt rødt og oransj ;) Og til slutt, tekst! Gjerne håndskrift på en LO, er så mange flotte produkter nå som gjør at man kan lett gå seg litt blind. Men jeg prøver å få med noe håndskrevet en eller annen plass på LOen.

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Min familie og spesielt min datter, det var pga henne jeg begynte å scrappe :D Også vår fantastiske natur er et yndet "objekt" å scrappe. Hendelser jeg vil vi skal huske alt fra konserter, sammenkomster eller et rørende øyeblikk. .Jeg har også en plan om å scrappe meg selv. DET er jeg IKKE flink til. Jeg har flyttet mye i mitt liv og det kunne vært gøy å laget et album med en "oppsummering" fra hver plass.

Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?
Jaaa tittelen til en LO er ofte vanskelig syns jeg. Fordi den skal jo formidle noe. Det er jo gjerne en historie eller en følelse jeg vil ha fram. Det å velge ut mønsterark er og vanskelig, har så mange vakre og får problem med at jeg ikke klarer å velge bare noen få. Samme gjelder med kort, hvilke mønsterark?? Mens selve LOen blir til av seg selv, bruker sjeldent skisser, bildene "forteller" hvor de skal være plassert hihi!

Er du en planlegger eller blir sidene dine til etterhvert?

Begge deler må jeg si. Noen ganger kan jeg våkne midt på natten med en ide, og har heldigvis Karen Fosters Planlegger på nattbordet så jeg får skriblet ned ideene mine. Mens andre ganger går det mere på en følelse jeg kjenner og vil ha fram og da blir det jeg scrapper til mens jeg holder på. Men jeg er nok ikke den som lager skisser og planlegger fra A til Å. Jeg er svært opptatt av det å ikke bry seg så mye om noe blir "rett"eller "galt" alt er lov. Det skal være gøy og det å slippe hemningene som vi har så på plass ellers i våre liv, føler jeg er kjempeviktig innen Scrapping. Det å tro på prossessen og nyte å være i øyeblikket her og nå, gir meg mye kreativ kraft.

Noe du aldri får nok av?
BILDER HIHI!! Så blir det nok Kartong, papir, pynt og maling/distressink et must!!

Hva vil andre si om scrappeplassen din?
Et lite hjørne på ca 4 kvm, hvor alt har sin plass. Ofte er kommentarene, hvordan i alle dager får du plass til så mye her? Du er god å plassere Linn. Jeg er egentlig en liten systemfrik. Men takket være scrappingen har jeg blitt mere avslappet og ikke halvnevrotisk knis! Tåler liksom at scrappepulten er bomba til tider ;) Også ofte hørt at det er et koselig lite hjørne :)

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Det første jeg tenkte på som jeg har opplevd er det sosiale. Jeg har flyttet mye i mitt liv og kan oppleves som en *kremt* svært utadvent person. Ikke nødvendigvis intens, men jeg er ærlig og direkte. Jeg har liksom ikke hatt tid å være sjenert, måtte bli kjent med nye mennesker fort, før vi skulle flytte igjen.

Når jeg flyttet opp hit i nord plaget det meg at folk ble nesten litt skremt av min væremåte. Fordi jeg gav mye kompliment, var vel noe direkte kan man si og generelt glad i mine medmennesker. Og jeg hadde ikke noe problem med å uttrykke nettopp dette. Noe som først ble oppfattet som falskt og det såret meg veldig.

Mens innen scrappemiljøet så er det denne varmen jeg selv er så glad i. Det å være respektfull og god med hverandre uten at det er en baktanke. At vi støtter hverandre og ønsker oppriktig andre lykke og glede med det de holder på med uten noen baktanker. Det er som balsam for sjelen. Det er virkelig et generøst og takknemlig miljø å være i.
Det kuleste jeg har gjort må være dette her!
Å bli spurt om å lage en utfordring, og fortelle litt om meg selv; gjør meg ydmyk og utrolig glad. Tusen takk Scrappehuset!!

Hva gjør du utenom scrappingen?

Jeg har jobbet i mange år som sykepleier og spesielt da innen psykiatri. Både med de mest akutte tilfeller men også med mere langtidsbehandling. Noe som har lært meg så mye om å være ydmyk og ikke minst, se på situasjoner som en prosess og en ultimat mulighet til å lære noe nytt. Noe som har vært godt å ha i ryggsekken nå mens jeg går sykemeldt. Står på venteliste til utredning hos spesialister både her i Bodø og sør i landet. Ting tar tid og jeg har måttet lære meg å tåle å vente og å tåle å leve akkurat nå. Og ikke minst tørre å si nei; jeg er ikke i form i dag. Har aldri fått helt til å si nei, men øvelse gjør mester ;) Så jeg har en unik sjanse til å lære meg selv bedre å kjenne på godt og vondt; og ikke minst....sjansen til å være kreativ som er den beste medisinen.

Ellers er jeg svært glad i å danse, skulle jo bli danser når jeg ble stor hihi. Mens nå blir det dansing der jeg finner rom og tid til det. Være ute i naturen, er helt fantastisk. Frisk luft skader ingen og man får en ro i seg som er viktig tror jeg. Men familielivet er det aller viktigste. Vi drar ofte på turer ut i naturen, konserter, ja hva som helst, helgene er prioritert til mest mulig tid sammen. VENNER bruker jeg også endel tid på, hva skulle jeg vært uten mine venner?? Jeg har også vært en ihuga yogafantast og på gode dager blir det noen øvelser ;)

Og Linn har selvfølgelig en utfordring til alle deres lesere:

Jeg er som sagt veldig glad i oransj og rødt. Jeg vil gjerne se en eller begge farvene på LOen. Om du velger å bruke farvene på pynt, maling eller i papir velger du selv ;) Jeg er og glad i stæsj, come on girls go crazy!! Alterer gjerne litt, for eksempel en blomst, chipboard eller lag din egen pynt som for eksempel en pyntenål og bruk på LOen. Og til slutt maling/glimmermist, hvor mye og på hva bestemmer du selv!
Nå håper jeg denne ikke blir for vrien altså, men jeg har så lyst også å velge litt tema og motiv. Jeg ønsker dere skal scrappe dere selv og at det skal være om noe dere ser som en utfordring eller særegenhet i din egen personlighet.

Trenger ikke å være så personlig som jeg var altså. Her er noen eksempler: liker ikke å stå i kø, syns røde bukser på gutter er sært eller kanskje du må lukte på alt i butikken? Høres merkelig ut når jeg skriver det ser jeg, men dette var bare noen ideer jeg kastet ut. (les: min mor syns røde bukser på menn er fælt, hvorfor aner jeg ikke hihi) Vi scrapper jo vanligvis våre barn og glemmer oss selv. Og jeg har ikke sett noen som har tatt et slikt tema før, så det kunne være gøy!

Og til slutt gjerne noen håndskrevne ord. Trenger ikke være mange altså, men det gir et flott personlig preg:D Håper ikke oppgaven blir for heftig, men vi skal jo utfordres sant?!

Gleder meg til å se hva dere dyktige scrappere finner på. Håper utfordringen får de kreative vibbene til å flomme!

Vinneren mottar en RAK fra meg!

Tusen tusen takk ScrappeHuset for dette, jeg er rørt helt inn i sjelen av en slik sjanse og oppmerksomhet.


Tusen takk for at du ville være vår gjest Linn!!! :)


En kort oppsummering av Linn sin utfordring:
BOM - utfordring eller særegenhet i din egen personlighet
Rød/oransje
Maling/Glimmermist
Alterer feks en blomst
Håndskrift
Masse stæsj

Det vi krever er at du MÅ HA BOM - med en utfordring eller særegenhet i din egen personlighet.
Ellers så kan du få velge deg 3 av de andre punktene du vil ha med på din LO.
Vi vil at du skriver ned hvilke 3 du har brukt.


Linn har jo selvfølgelig gjort sin egen utfordring - og her kommer den:





Og noen av oss jentene i DT slengte oss også med på utfordringen:)


Hilde



Brita:



Vibeke:



Lene

Renee:


Til alle dere: Finn frem scrappesakene!!
Du legger ut ditt bidrag i bloggen din/åpent galleri - og sender linken til oss.
Frist: Søndag 2. november kl 24.00

26 kommentarer:

Heidi sa...

Linn må nok være en av de kosligste og herligste scrappejentene jeg vet om. Hun har alltid noe fint å si til andre.
Skikkelig hyggelig å bli bedre "kjent" med deg Linn.

Du er ei topp jente, og ikke minst en fantastisk scrapper!

Klem fra Heidi

Silje sa...

Så flott Linn!! Du er virkelig en solstråle som person og som scrapper!!

Skal se om jeg tørr å prøve meg på utfordringen din....Men du vet jo meg og stæsjing...;)

Bente sa...

Så koselig å "bli kjent" med deg Linn.
skal inn og titte på bloggen din nå, for ser ut som du er en scrapper etter min smak :-)

Hilde : Ble veldig rørt av teksten din *klem*

Anne Kristine sa...

Så herlig å lese om deg Linn og bli litt "kjent" med deg. Liker stilen din og alle dine flotte detaljer.
Kjempeflotte LO'er du lager. Og masse inspirasjon å hente.
Flotte LO'er Scrappehus jenten har laget også.

Ingrid sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingrid sa...

prøver igjen *flau*

Så hyggelig å lese om og bli "kjent" med deg Linn!
Kjempefin utfordring, jeg har ikke scrappet meg selv før jeg!

Kastet meg over utfordringen med en gang, og har koooost meg med den i dag!

mitt bidrag

Ingrid sa...

<"http://ingrid-scrapper.blogspot.com/2008/10/jeg-er-nok-ingen-dekkskifter.html/">

neeta sa...

Så morsom utfordring:D

Utrolig flotte lo'er fra DT og Linn, skikkelig stilige:) Har aldri rukket å bli med på en utfordring her, men denne fikk jeg veldig lyst å bli med på:)

Veldig kjekt å lese om Linn også, du virker som en utrolig herlig person!

Merete sa...

Åh...herlig utfordring, Linn!!
Knallstilige LO'er både fra Linn og DT-gjengen :)

Går i tenkeboksen...

Hilde sa...

Jeg digger deg,Linn!

Smuti sa...

Så koselig artikkel, og så hyggelig å bli litt bedre kjent med deg Linn!

Likte utfordringa di kjempe godt, så jeg håper jeg får tid til å gjøre denne.

*klem*

isabell sa...

Så flott artikkel dette var om deg Linn :) Du er ei kjempe jente med et stort å varmt hjerte, kjempe gla jeg er blitt kjent med dæ.

Super utfordring... med dine farger ja, å det blir en stor utfordring før mæ;) men vil gjerne prøve:)

Klem Isabell

Lise sa...

Så flott artikkel om den snilleste jenta jeg vet om :)

Linn sa...

Vet ikke om det er "etikette" at man ikke skal kommentere men jeg MÅ bare hihi!

Først wooow de bidragene til DT altså, utrolig vakre hver og en og så gøy å lese altså!

Så må jeg få si tusen hjertelig takk for så mange kommentarer og gode ord, jeg satt her med gåsehud og tårer i øynene! Tusen takk og en blomst til hver og en av dere!!!

Nå håper jeg dere hiver dere med altså, skal lage en nydelig RAK til vinneren og er sååå spent å se hva dere får til! Regner med jeg blir å sitte dåneferdig over bidragene, fordi her finns det mange dyktige scrappere helt klart!

ToneF sa...

Kjempekoselig å bli bedre kjent med deg Linn :o)
Super utfordring også!!!

Klem

Gine sa...

Koselig og bli bedre kjent med deg Linn og en riktig Super utfordring Linn...

MOD68 sa...

Kjempekoselig og interessant lesning om en super scrapper og et fantastisk flott menneske :))))

cathrineangelica sa...

ååh, jeg har ventet på at dere skulle finne linn til oss, hihi..
datt innom bloggen hennes for en stund siden, og har vært en meget glad besøker siden, og linn er så herlig o titter innom meg og, og har til og med anbefalt meg for trel.:)

linn er en utrolig person som jeg beundrer masse, både som menneske og scrapper. kjempe kjekt og få lese om henne, og skal ikke se bort fra at jeg skal prøve få til en lo heller:)

takk for inspirasjonen:)

Gine sa...

Her er mitt bidrag til utfordringen din Linn
http://ginesscraproom.blogspot.com/2008/10/linn-sjfjeld-is-guest-at-scrappehuset.html
Jeg har scrappet i rødt og orange, brukt masse pynt og håndskrift

Takk for utfordringen

Linn sa...

Er dere i gang jenter å kreere!! Kom igjen, det er ikke så skummelt å scrappe seg selv og det trenger ikke være så veldig personlig! Håper såå flere hiver seg med, jeg lover en nydelig RAK til en av dere :D

Monica sa...

her er min løsning på utfordringen: http://lottenslilleverden.blogspot.com/2008/10/linn-sjfjells-utfordring-i-scrappehuset.html

Cathrine sa...

Åh, begynner og merke at det er lenge siden jeg har fått gjort noe som helst scrapperelatert på et par mnd altså:( Klør i fingerne etter og komme igang på hobbyrommet mitt!

Det var kjempe gøy og bli "kjent" med Linn! Og Både hennes og DT's LO'er var kjempe nydelige=)

Og: Selv om jeg ikke er i scrappemodus for tiden, så følger jeg alltid med her inne!:)))

Klem fra Cathrine=)

MacNina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
MacNina sa...

Kjekt å lese om Linn!
Det ble litt frem og tilbake om jeg skulle "våge" å sende inn et bidrag eller ei..
Det er liksom barna jeg pleier å scrappe :o)
Og så må jeg innrømme at jeg ikke helt er med på hva BOM er :o)

Her er i hvertfall mitt bidrag :

Linns utfordring

Merete sa...

Her er et lite bidrag fra meg...

isabell sa...

Yes æ rakk å få ferdig utfordringen i fra Linn :)
Her ligger den:
http://isabellhelgesen.blogspot.com/2008/11/love-sjokolade.html