6. oktober 2008

{KitFight #2} Lula vs Aniella

Da er det tid for en ny KitFight her på ScrappeHuset!
Nok en gang har vi to dyktige scrappere, klare til dyst!


Her er reglene de har å forholde seg til;
Du skal lage 1 LO
Bruk så mye du klarer fra kitet
I tillegg til kitet kan du bruke blekk til sverting av kanter, men ingen stempling
Du kan også bruke tusj/penn til tekst
Søm er lov
Og lim og verktøy, selvfølgelig;)

Kitet er sponset av Kreativ Hobby, og her det de hadde å jobbe med.
(Den sorte ricracen ble ikke med)



Klare for deltakerne???



Lula;


Jeg ble utfordret av NABON på forrige kitfight og det satte jeg utrolig pris på! Her er noen av tankene mine den siste tiden:

"Jeg rusler bort til postkassa,
kommer den idag?
Skuffelsen blir stor igjen,
nok et nederlag...
Men plutselig en dag dukker den jo opp,
mitt hjerte gjør et hopp!
En deilig brun konvolutt,
dagen ble reddet til slutt.
Jeg løper hjem til rommet mitt,
og river limet opp!
Ut detter herlige papirer,
den reneste Non-stop
Men så plutselig stopper jeg opp
og finner ut en ting!
Oj, oj, oj dette blir litt
av en UTFORDRING!..."

De første tankene som kom var at dette var ark jeg vanligvis ikke bruker og at denne utfordringen ble hard. Jeg måtte mange dager i tenkeboksen. Endelig fikk jeg satt meg ned og ville gjerne få til noe med dette kitet, noe som var "meg". Jeg klarte å bruke nesten alt i kitet. Oppsettet skulle ha luft rundt seg, så mye visste jeg *lol*. Tilslutt valgte jeg å ha arket fra Making Memories som bakgrunn, slik at det dannet en ramme rundt hele LOen. Det fulgte med et knallgrønt klistrealfa i kitet, og det elsket jeg!! Sammen med det grønne bazzillarket fikk det en effekt jeg likte;) Jeg klippet ut sirklene fra det ene mønsterarket og brukte disse for å få oppsettet jeg ønsket. Stempelputene mine ble flittig brukt både rundt LOen og på sirklene. Selve bildene valgte jeg å ha i sort/hvitt. Vi har en aktiv 3-åring som sjelden sitter rolig...Sikkert flere som kjenner seg igjen hihi. Derfor blir disse små, rolige kosestundene på fanget dyrbare øyeblikk for oss.... Tusen takk igjen for en flott utfordring!

.

Så var det hvem jeg skal utfordre til neste kitfight....Jeg har tenkt masse på dette. Det er jo såå mange flotte scrappere, både kjente og ukjente. Skulle jeg velge ei jeg kjenner eller skulle jeg velge en ukjent?...Jeg har kikket rundt i utallige gallerier og blogger. Det er så masse talent som er ute å går blant norske scrappere. Ei av disse talentfulle, er min gode venninne
HegeAL. Hun fortjener en morsom utfordring simpelthen fordi hun er den jenta hun er: Omsorgsfull, morsom og ikke minst digger jeg alt hun lager! Derfor går denne til henne:)



Aniella;


Da jeg ble spurt om å være med på denne utfordringen, takket jeg ja samtidig som jeg tenkte "hjelp".
Visste ikke da hva utfordringen gikk ut på utenom at jeg ville få et kit i posten.
Etter noen dager kom kit`et i posten, åpnet pakken og tenkte igjen "hjelp":)
Når jeg scrapper finner jeg stort sett bilde jeg vil bruke først. Nå sleit jeg litt da jeg ikke fant bilde/ tema. Hang meg opp i det og kom ikke i gang.
Da jeg til slutt bestemte meg for bilde var det bare å begynne, hadde jeg noe valg? :)
Den aller største utfordringen foruten det å komme i gang, var fargene, er ikke så flink til å bruke knallfarger- så man kan med rette kalle oppgaven en utfordring:)
Jeg har brukt av alle arkene, og av all pynten.
Har brukt stempelpute på det meste, også båndet nederst på Loen samt 4 av bradsene.
I tillegg til stempelputer har jeg brukt penn og puncher.
Tusen takk for en skikkelig utfordring!:)


Den jeg ønsker å utfordre er Skyscrapper, en spennende scrapper.
Hun har en helt egen og nydelig scrappestil, som jeg bare vil se mer av:)



Her er DTs vurderinger av LOene.

Lula;
  • Det inne på det innerste arket blir bra - liker måten det er svertet og gjort på. Tøffe sirkler. Stilig hvordan det er svertet i kantene.
  • Digger kantene på LO'en, og synes at det gir hele LO'en et flott særpreg. Fin brytning med skarpe kanter mot de mer sarte fargene og formene ellers.
  • Kul bruk av sirkler og lekkert enkelt oppsett. Flotte farger på hele LO'en.
  • Utrolig flott, her med lag på lag hvor arkene nesten er brukt i sin helhet. Har veldig sans for sirklene som bakgrunn under bildene.

Aniella;
  • Fin bruk av fargene i kit'et, lekkert med de små blomstene og alle detaljene. Harmonisk LO, men jeg synes tittelen forsvinner litt.
  • En flott LO som ble skikkelig lekker med alle de små blomstene og detaljene.
  • Utrolig stilig det som er gjort med bakgrunnsarket - kule kanter. Fått en flott LO - med bruk av dystre farger. Utrolig flott det som er gjort med blomstene. Liver opp hele LOen. Flott oppsett og stilig sommerfugl. I det hele tatt god bruk av kitet!
  • Kreativ løsning med alle blomstene og bladene. Flott løsning med lag på lagene. Likte og veldig godt detaljen øverst i hjørnet med bånd og brads.

To utrolig flotte resultat begge to, LOene er faktisk litt like og gjør dette veldig vanskelig å velge.

Men... vinneren er...

Aniella!!!!

Gratulerer så mye! Vi syns du har fått mest ut av kitet, og ble derfor vinneren denne gangen.

Premien?

Disse stemplene fra Kreativ Hobby;

Send oss adressa di på scrappehuset@hotmail.com

Takk for deltakelsen, begge to!

Neste gang møtes HegeAL og Skyscrapper i KitFighten! Gled dere!

9 kommentarer:

Bente sa...

Kjempeflotte bidrag!!

Gratulerer så mye Aniella.

Torill sa...

hærlige bidrag. Dere har fått til flotte LOer av denne pakka ja!
grattis Aniella

Gladie sa...

Grattis, Aniella! :)
Flotte LO'er begge to :)

{ Kristina } sa...

Gratulerer!!
Syns dere gjorde en kjempejobb begge to jeg. :)

isabell sa...

Gratulerer:)
Flotte LOer begge 2, artig å se hvor ulike LO ene blir med samme utgangspunkt:)

Linda sa...

helt utrolig flotte layouter dere har laget, begge to!
imponert over bruken av det som var i pakka :)

MOD68 sa...

Så kjempeflinke dere har vært begge 2 :)))
Gratulerer med super innsats !

Wenche sa...

Nydelige bidrag dere har laget.

Yasmin sa...

Kjempe flotte lo'er begge to :)

Grattis Aniella! :D