8. november 2008

"Annerledes gaveinnpakning" med Ania


I dag er vi så heldige at vi har fått med oss Anne Jo Lexander - eller Ania som de fleste kanskje kjenner henne som:)
Hun gir oss noen tips om hvordan man kan pakke inn gaver på en litt annerledes måte:)
Ania bor på Askøy utenfor Bergen og er en svært allsidig dame innen scrapbook-verdenen. Hun er en PrimaDonna, navnet Prima Marketing Inc har på sine egne kursholdere, og har nå også blitt hentet til Tattered Angels som "educator", de som produserer blant annet Glimmer Mist. I tillegg er hun medlem av designteamene til Hambly Screenprints, Fancy Pants Designs, Luxe Designs, Pencil-Lines og Bad Girls kits.
Her i Norge er hun en av de faste skribentene i bladet "Vi Scrapper". Anne Jo holder kurs for både døve og hørende, og du finner mer om henne i bloggen hennes - der finner du også en oversikt over kursene hun holder fremover:)



Resteark.
Det er så vanskelig å kaste disse, særlig når man scrapper lettersize og kutter til mønsterark selv. Jeg har tidligere sydd sammen små resteark til bruk på tags, men denne gangen tenkte jeg å gjøre de større strimlene om til en litt spesiell gaveinnpakning. Og dette kan du selvsagt også bruke til å lage deg din ”egen” layout – hvorfor kutte til en lettersize (eller 12x12) når du kan sy deg en!

Samle sammen noen strimler med matchende ark. Her har jeg brukt nyydelige ark fra Hambly Screenprints. Sjokoladeesken jeg skal pakke inn kan sees til høyre


Legg arkstrimlene med baksiden mot hverandre


Sy sammen bitene.


Jeg bretter foldene litt med en bonefolder, slik at arkene ligger side om side. Her kan du og velge om du vil folde kanten som ligger overfor sømmen til side og liksom, evt distresse etc.


Mitt ”nye” ark


Dette skulle brukes som gavepapir, så jeg folder den rundt eska..At den ikke rekker helt rundt bryr jeg meg ikke noe om, dette blir bunnen og jeg dekker sprekken med et bånd.


Klipper ut en tag fra ramme-arket (også Hambly..yummy fargekombinasjon!)


”Tagen” festes med 3dputer, bånd er satt rundt og jeg pynter med et fjær


Og her er pakken + kortet




Tusen takk til deg Ania - utrolig gøy at du tok deg tid til dette!!:)


Er det noe DU har lyst til å dele med våre lesere? Noe du er dyktig til? En helt spesiell måte DU lager noe på? Noe DU kan lage et lite MiniKurs om?
Da vil vi gjerne høre om det!! For at vi skal slippe å lete etter DEG - så er det lettere om DU sender oss en mail på scrappehuset@hotmail.com
Eller kanskje DU kjenner noen som er flinke til noe - send oss en mail uansett du.

Men nå er det vel på tide å finne frem noe resteark - og lage sine egne innpakningspapirer:)

God helg alle sammen!!:)




3 kommentarer:

Pernille sa...

For en utrolig lekker gave det ble! Nesten for fin til å åpnes... :)

Smuti sa...

*sukk*

Noe så fint! Nesten synd at den skal åpnes..
Fikk kjempelyst til å prøve selv, men har jo ikke såå fine ark da.

Lisbet sa...

Dette var skikkelig smart og bruke det som innpakningspapir. Jeg skrapper også lettersize og blir sittende igjen med en del rester så dette er ett tips jeg vil ta med meg videre