6. november 2008

{KitFight} #3 Skyscrapper vs. HegeAL!

Her kommer månedens KitFight!
Klare???

Først...
Da kitet fra Papirgleder inneholdt kartong, mønsterark og rubons, ga jeg denne gangen tillatelse til å bruke noe ekstra.
- En type bokstaver. Altså en font, bruker du MM tiny alphas har du brukt opp ”kvoten”.
- 3 knapper
- Maks 20 cm bånd
- 1 binders/clips
Ellers gjelder de vanlige reglene...
Man skal scrappe en LO
Bruke mest mulig fra kitet
Blekk er lov, men ingen stempling
Tusj/penn til tekst
Søm er lov:)
Og lim og verktøy, selvfølgelig!

Kitet ser dere her...



Skyscrapper;

Takk, Aniella for dine lovord og for at du utfordret meg! Det satte jeg stor pris på! Å bruke dette kit'et syntes jeg var vrient. Det inneholdt mønsterpapirer og fargekombinasjoner jeg aldri hadde funnet på å kjøpe/sette sammen selv. Tematisk innbød det til å lage en vinter/jule-LO som heller ikke er av mine spesialiteter, sikkert fordi jeg ikke har så mange klassiske vinterstemning-bilder. Vi har ikke hytte på fjellet, og her i Bergen ligger snøen sjelden lenger en et par dager i strekk. Men jeg liker utfordringer, jo vanskeligere jo bedre! At vi fikk bruke noen elementer i tillegg til det vi fikk utdelt, lettet selvsagt på oppgaven.

Jeg valgte å ta utgangspunkt i det papiret jeg syntes var finest, det burgunder med hvite svirler, og for å ikke la fremtoningen bli for mørk, lot jeg det lyse mønsterpapiret dele hovedrollen med det burgunder i form av en stor julestjerne (forstørret fra en die-cut) som matting under bildet. Bak stjernen fikk jeg plass til å krympe det burgunder mønsterpapiret uten å kutte vekk svirlene i kantene/hjørnene. Jeg syntes det falt seg naturlig å bruke mye av det grønne papiret for å komplettere rødfargene. For å la bildet "snakke" med papiret bak, laget jeg en ramme av snøkrystall-brusher, og justerte fargen noe på lua i Photoshop. Teksten på banneret nedenfor bildet er inspirert av en av Eldbjørg Raknes mange fortreffelige sanger "Nyttårsaften". Alt i alt er jeg ganske fornøyd med resultatet, forutsetningene tatt i betraktning.


HegeAL;
Jeg ble utfordret av min kjære venninne Lula og vil takke deg for denne flotte utfordringen *klem* Det er alltid spennende å bli utfordret på denne måten. Og jeg var kjempespent da kit pakken enedelig kom! Til å begynne med ble jeg litt "hjelpes åssen skal jeg få til dette". Det var verken med bokstaver eller noe annet bortsett fra en pakke rubons. Og jeg som MÅ ha med tittel og tekst på LOene min. Jeg trakk et lettelses sukk da jeg fikk mail om at jeg kunne legge til noen få ting til i kitet.
Alt ble så mye lettere da.
Kitet inneholdt farger som jeg synes er vanskelig å scrappe med, men dette skulle jo være en utfordring så da var det bare å sette i gang.
Måtte lete i julebildene fra i fjor for å finne noe passende. Også fikk jeg jo ikke bruke blomster *dåner* ;-) Så da måtte jeg rett og slett lage mine egne :-P Blonder er også en dille jeg har for tiden. I tillegg har jeg bretta en stripe av mønsterark og sydd over så det ble et slags bånd.
Takk for utfordringen alle sammen! Dette var morsomt!



DT om LOene...

Skyscrapper

Har brukt mye fra kitet. Kult med blonden rundt bildet.
Jeg liker det ryddige oppsettet og bruken av kit'et. Lekkert bruk av maling/ink innpå bildet.Fint med blonden rundt.
Jeg finner en helt fantastisk stemning i denne LOen, jeg kjenner liksom vinteren når jeg ser på den. Flott bruk av kitet!

HegeAL

Sånn passelig pynta og diggbare blomster. Synes hun gjorde mye ut av de bittelitt greiene de fikk!
Fin riving og sying. Kule blomster. Stilig effekt med at hun har sydd den papirremsen. Fint sammensatt.
Flott riveteknikk og fin hjemmelaget pynt.
Jeg syns det er mer kreativ bruk av kitet i denne LO'en, rivingen, inkingen og syingen gjør at det ble mer liv i denne LO'en og jeg synes det de hjemmelagde blomstene og papirremsen var genial.


Og vinneren er....

HegeAL!!!

Dette var "close race" altså! Vi syns at begge har fått utrolig mye ut av et kit som inneholdt mye mindre enn det vi vanligvis sender ut. Meget godt jobba, jenter!

Gratulerer så mye! Adressen din har vi,;)
Du får denne lekre RAKen fra vår tidligere DTjente, Beate!



Hvem som møtes i neste KitFight er fortsatt uklart. Vi har ikke lykkes i å få tak i de som Hege og Skyscrapper valgte, så vi jobber med andre muligheter.

Følg med 6. desember!!!!

12 kommentarer:

HegeAL sa...

Så morsomt!! Tusen takk! ;)

Torill sa...

Så utrolig kjekt!! Grattis Hegeal! Og begge LOene var jo fine! Bra jobb med det kit-et!!
arti!

Monica sa...

gratulerer Hege!!! kjeepfine LOer begge to!!! utrolig hva man kan få til med så lite asså!! flinke jenter! :)

Heidi sa...

Så flotte LOer!! Godt jobba begge to.

Si meg, har Skyscrapper blogg? Leter og leter, men finner ingenting i posten? Hvis hun har det bør den kanskje legges ved? Jeg ble i alle fall interessert i å se mer fra henne.

tangent sa...

Gratulerer så mye HegeAL med seieren. Utrolig flotte LOer dere har laget begge to!

Anne Lise sa...

Så fine de var!

Beate sa...

Gratulerer så mye!! Nydelige LOer :)

Kjerubin sa...

Så nydelige de var... begge to...

Solblomst sa...

Herlige LO-er. :)

HegeHB sa...

Utrolig flott! Gratulerer Hege!

HegeHB sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gladie sa...

MEGET godt jobba, jenter!!! Gratulerer så mye, Hege :)