11. desember 2008

Drodling med Marion/Porren

I dag har vi fått med oss ei utrolig kreativ jente - som tryller frem det ene kunstverket etter det andre.
Marion - eller Porren - som de fleste rundt på scrappeforumer kjenner henne som.

Nå skal vi lære oss drodling folkens!!

Drodling for hånd

Hei her er en liten droddel med steg for steg , bildene kommer fra 1 til ferdig droddel å eg skriver da litt om hva eg da gjør

Når du skal droddle på noe bør du bruke en blyant å tegne opp svakt først så kan du tegne med tusj etterpå

1.
Tegn opp en hvilken som helst krussedull der du vil ha den ,
ver lett på hånden å la blyanten flyte , om du konsenterer deg på at dette skal bli rundt å fint går det ofte galt ,
Så her er du lett på labben å leken.


2.
Her er det å tegne på aks, det kunne like gjerne ha vært et hjerte eller to


3.
Så kjem der en ny krusedull tett å leikande rundt den første, som to kjærester i vinden.


4.
Her har eg tegna på krusedullar eller snurrar om du vil på stengelen, så har eg tegna på rundingar i små klaser til pynt.
du strør dei utover slik du syns ser fint ut , det kan ikkje bli for mange så berre fyll på.


5-6.
Dersom du no tegner med en zigg-pen som har en tynn og en tjukk spiss bruker du no den tjukke spissen til å dotte med,
Velg en av stenglane å pynt den med dotter.




7.
Husk å dotte på bærene oxo, blir det ikkje fint vel =)


8.
Heilt til slutt føyer eg til noken blad, ja da er den ferdig der den en er blitt tegna på, det blir finere å finere til meir en leiker seg



Drodling med liquidpearls


Å drodle med liquidpearls er for mange et mysterium, men det er ikke så vanskelig om en berre gjer litt forarbeid først.
Dottane eller perlene om du vil enten prikkar en , eller trykkerlett ned med spissen å tegnar ei perle(runding), eg har brukt begge teknikkane her å held flaska lett lodrett å trykker lett på den etter å ha gitt den et dunk så malinga er heilt i bunnen
(mot spissen når den holdes oppned) prøv litt på en papirbit først for å teste kor stø du er til å dotte å male.
Her er det tegna opp med tusj for at du skal kunne sjå korleis eg jobbar når eg lagar den , på LOen vil den være tegna opp med blyant eller eg jobbar på frihand .

1.
Lag deg en krusedull, om du brukar en swirl å sjå etter så gjer du det, gjer det lett for deg sjølv.


2.
Lag noken store perler der det er stor krøll på swirlen din, dette fordi den da ser penare ut når den er ferdig å den blir meir natrutro


3.
Dott deg nedover stilken å lag den tjukkare ved bunn , alle planter startar tjuk å blir smalare , det gir oxo en fin virkning


4.
Så lagar du en mindre linje som slynger seg rundt den større, å du dottar oxo videre mot mitten av swirlen din.


5-6.
Lag den tynnare å tjukkare etter kva du syns blir fint, å føy til ytre linjer der den er tynn dette gir en veldig dekorativ effekt, den site perla velger eg å la bli spiss som en liten ekstra detalj




7.
Den ferdige swirlen får nokon ekstra snurrar på utsida, å tru meg den er lekker der den har blitt plasert .


Plassering

Så var det dette med å plasere på loen din, ikke altid like lett å finne ut av hvor den skal plaseres,
Min har eg valgt å føye inn som en forlengelse av den eg har i papir på loen,
så kort fortalt , tegn på , dott etter sterken å lek deg , resultatet blir flott , å skulle du vøre så uheldig å legge armen oppi , så tar du det lett vekk igjenn med kanten på en linjal å så er det bare å prøve igjenn , lykke til =)











Tusen takk for at du ville dele dette med oss Marion/Porren!!!

Da håper vi det blir mye drodling og kruseduller på kort og Loer fremover!!:)

Og for at dere skal komme i gang - så har vi jo litt premier denne gangen også vi!!:)
2 av våre lesere får 2 flasker med liquid pearl + 2 drodlestempler hver.
Og disse drodlestemplene er det faktisk Marion/Porren som har designet!!
Det er KreativHobby som er julenisse og gir bort disse 2 pakkene:)
Har du lyst på en av disse pakkene? Selvfølgelig har du det!! Vi scrappere elsker pakker!! Legg igjen en kommentar i innlegget her innen 1 januar 2009 kl 24.00 - da er du med i trekningen:)









Vil du drodle med engang? Her finner du liquid pearls og her kan du bestille stemplene:)


Nok en gang: Tusen takk Marion!!! Utrolig lærerikt og flott det du har laget for oss!!:) Vil du se mer av det Marion lager - prøv noen av disse linkene:
Drodletråden - Album scrapping.no.

Og takk til Kreativ Hobby som stiller med 2flotte premier:)


Ønsker der alle en flott 11 desember :)

74 kommentarer:

Monica sa...

Må bare legge igjen en kommentar på dette. Har drodlet på loer flere ganger etter inspirasjon fra deg. Men nå er det lenge siden. Så kanskje på tide å lage noen swirler igjen.

Kari sa...

Takk for inspirasjonen! LO'en var utrolig vakker. :-)

Smuti sa...

WOW! Det ble lekkert!

Er talentløs på drodling, men fikk fryktelig lyst på liquidpearls og de stemplene var nydelige.De må jo være perfekte til slike som meg som ikke kan tegne en krussidull engang ;)
Tusen takk for inspirerende artikkel!!

piale sa...

Tusen takk for inspirasjon. Dette har jeg aldri prøvd, men det ble så flott resultat så vil gjerne prøve meg!

Takk for muligheten til å vinne også!

Anonym sa...

Du er bare så utrolig flink Marion *ser og ser til øyet er stort og vått*....
Må vel utfordre meg selv litt etterhvert tror jeg.

Mvh Linn/Fenris

Ingunn sa...

Dette var bare rålekkert, også ser det jo skikkelig morsomt ut! Tror jeg må prøve meg på dette! Tusen takk for inspirasjonen!

Cathrine sa...

Dette var en skikkelig flott og lærerik artikkel!! Tusen takk:) Dette MÅ jeg prøve:)) Hilsen Cathrine:)

Elisabeth OJ sa...

Så spennende! Nå gav du meg ekstra inspirasjon og god veiledning. Dette skal nok jeg også få til!

Asil sa...

Du får det til å se så enkelt ut!! Dette må jeg prøve!! Tusen takk for inspirasjone, denne var knall!! :)

HegeHB sa...

Så utrolig flott! Takk for tips!
Dette var flott inspirasjon:)

Fantepie sa...

Du er så dyktig Marion!!!
Tusen takk for steg-for-steg oppskrifta - den skal eg teste!

Monica sa...

Veldig bra artikkel, Marion er utrolig dyktig på det har altså!!!
takk for inspirasjon!

Åsne sa...

Takk for inspirasjonen! Jeg har drodlet litt før, men har ikke prøvd liquid pearls, det så artig ut! Ønsker meg gjerne sånne:-)

Nyten sa...

jaa, dei har eg kjempelyst på!!!

Minelly sa...

fin artikkel,takk for inspirasjonen!dette skal prøves ut!

kvalsvik lausund sa...

Dette kan du Porren!!
Om mine swirls ble like fine som dine..! *sukk*
Men øving gjør mester, og jeg har ikke gitt opp ennå..!
Skal no teste ut oppskriften din flere ganger ;)
Tusen takk! Du er en inspirasjon!!
(ikke bare med drodlingen din - du har så mye fint og kreativt på LOene dine at jeg blir helst stum...!)

Torill sa...

Knallbra artikkel!!!Og så nydelig drodlet!!! Vi er vel litt for lite flink til å gjøre ting på frihand, ja! Men dette inspirerte!!! Tusen takk!!

Lene sa...

Det ser jo så enkelt ut, og resultatet blir jo kjempeflott! :)

Du er en kjempeinspirasjon Porren!

Mona Iren sa...

Har selv prøvd meg på drodling et par ganger, men jeg må nok øve noe mer for å få et bra resultat ;)
Flott med trinn for trinn beskrivelse. Tusen takk :-D

Rita sa...

Dette var virkelig flott og enkelt vist! Gleder meg til å prøve selv :o)
Fortsatt god advent alle!

Gro sa...

Oi det var jo bare rå lekkert da.
Dette burde prøves skjønner jeg.

GryA sa...

De liquidpearl swirlene var jo sååå fine.kjøpe kjøpe,prøve prøve...eller kanskje jeg er heldig å vinner. Takk for fin artikkel/inspirasjon

GryA sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Wildärtan sa...

Tack flr artikeln - det var längesen jag doodlade (som jag kallar det på svenska...) Skulle va riktigt grejt att ha de där stämplarna!!

Nina sa...

Kjempelekkert :) Merkelig at det ikke ser sånn ut når jeg prøver... :s du får det jo til å se så lett ut *øvelse gjør mester*

Yvonne sa...

For et flott tips! Det ble kjempelekkert!!

Lene sa...

Guriland, så nyyydelig!
Må prøves med eeen gang.

Christel (scrappeberta) sa...

wow så lekkert!! detta bare må prøves!!!

Kjersti1982 sa...

Porren...du er bare helt rå på dette. Nå er det bare å øve seg!

Anonym sa...

Tusen takk for inspirasjon Porren. DU får det til å se så lekende lett ut og jeg vet at det blir bra bare en tør å prøve. Men det er noe med å tørre å "slippe" seg løs og bare "pøse" på. Der er du en inspirator når du lager slike gode forklaringer på hvordan vi går frem. Takk igjen.
Hilsen Janne-Lise, Skodje

Lone sa...

Lekkert og inspirerende!

Anonym sa...

Dette bare må jeg prøve med en gang.

Anny, Tingvoll

Inas lune hjørne. sa...

Takk for en god steg for steg forklaring!

tove sa...

Takk for enkel steg-for-steg forklaring... jeg må ha det inn med teskje. Nydelige drodler du lager - og så får du det til å virke så enkelt. Du er til stor inspirasjon :o)

Sasha sa...

Skikkelig flott! Hvis/når jeg kommer igang med scrapping igjen må jeg bare prøve litt drodling. Stilig at det er så mange muligheter, har ikke tenkt så langt før *rødme*

Elizabeth sa...

Porren er bare den beste på drodling! Det var ho som gjorde at eg fekk augene opp og oppdaga drodlinga :D Supert med steg-for-steg opplæring her. Den skal eg virkelig sette meg inn i og prøve å bli enda flinkare!! Tusen takk, Porren, for at du ville vise oss :D

Renée sa...

Wow! Skikkelig stilig!! Og, hvooorfor har ingen fortalt meg om liquid pearls før?? :O

Kjempefin layout og :)

Lillenala sa...

Kjempefin artikkel :) Drodling er gøy, men jeg får det aldri helt som jeg vil ha det.. Har fått et par ideer nå som jeg kanskje må prøve meg på ;)

Anne H. sa...

Nydelig drodling og flott artikkel!
Takk for at du deler!
Anne.

Anette sa...

Utrolig flott!! Du får det til å se såå enkelt ut!! Får se om jeg kanskje klarer det selv...

Wenche sa...

Jøss det var stilig!! Hadde på en måte slått fra meg drodling...

Eva Helen sa...

Hei!Jeg vil takk for kjempe fin inspirasjon og kjempe idee å lage.
Jeg vil også takke for at dere har en så flott side,og jeg titter innom rett som det er.Gleder meg til neste gang det dukker opp noe nytt på siden deres.

Anette sa...

Ja dette måtte jeg bare prøve!! Satt med steg-for-steg siden framme da jeg drodlet på kortet mitt :)

Kortet finner du Her

Lisbet sa...

De er jo bare så lekre drodlene hun lager.
Får masse inspirasjon fra henne:-)

Lise sa...

Utrolig stilig. Likte spesielt det med Liquid Pearl. Må prøves :o)
Takk for inspirasjon

Marita sa...

Drodling med liquid pearls var jo bare råååålekkert!!!! Super artikkel!!!

Norunn sa...

KJempeherlig drodling! Du er utrolig flintk!!

Gladie sa...

Guri så lekkert! Takk for inspirasjon, dette må testes :)

Vibeke sa...

Takk for flott steg for steg forklaring!! Det var jo bare rålekkert!!! Må nok prøve meg på det her jeg også:)

Skaubytrollet sa...

Wow, Porren, drodlinga di er helt kongebra :D

Salte sa...

WOW - du er drodledronninga Marion!

Elisabeth sa...

Kjempeflott artikkel, lett forståelig og nydelige layouter !

Tone K. sa...

OI...så flott :o) også så lett det ser ut når du har gjort det :o) Nå gjenstår det bare å prøve selv da.....

Anne Bente sa...

åhhh, hvor ser det dog bare godt ud, 10000 tak for inspiration.

solsiv sa...

Med steg for steg oppskrift så så det faktisk ikke så vanskelig ut ... steget blir heller ikke så lang for å prøve selv heller.
Super oppskrift :-)

Anneli sa...

Jeg vil gjerne være med på dette ja (:
Har prøvd meg litt på drodling, men nå er det en stund siden ja..
Takk for flotte tips!

Tindaloo sa...

WOW! herlig blogcandy - elsker porrens drodler :) flott artikkel!

SPORTS sa...

Very good!

svirrevippen sa...

Har aldri prøvd dette men det så jo kjempe lekkert ut!! :) *fram me scrappestasjet å prøve* :)

Aakre sa...

flott drodling altså :) liker veldig godt de små kursene dere legger ut. Synes det er kjempe spennende å se hva dere finner på. Takk for masse flott inspirasjon :)

Scrappegal Sørlending sa...

Wow,så nyyydelig!!!!! Jeg vil også lære dette!!!! ;)

Gine sa...

NYDELIG !!!!

Eva Dohn sa...

Super flotte drodler! God vejledning.

... sa...

Oj skjønner ikke hvordan hun får det til.. kjempe flott :)

Ellen Karin sa...

Kjempeleggert. Har aldri tenkt tanken på å drodle med Liquid Pearls, men det ble jo nydelig, så det må jo testes ut.

Skulle ønske jeg var like flink til å drodle på frihånd som Porren - men kjekt det finnes hjelpemidler for oss som ikke kan å tegne. ;)

Takk for inspirasjonen. Blir gjerne med på trekning. :)

ingvildks sa...

Så utrolig lekkert! Dette må jeg jammen prøve meg på, jeg også. Jeg vil gjerne være med på trekkingen av disse nydelige stemplene!

Jane sa...

WOW!
Det er bare å bøye seg i støvet nok en gang! Griselekkert rett og slett! Jeg vet hva som blir med meg hjem fra jobb neste gang:-)Må jo bare prøve!!

Anonym sa...

tusen takk for inspirasjon!
det ble virkelig fint, først trodde jeg at det var kjempe vanskelig, men så prøvde jeg å det var ganske enkelt, så har brukt dette på mange LO'er og til å med på kort, nydelig altså!

stemplene og liquidpearlsene var kjempe fine!

klem fra Elise grimsrud <3

Berit sa...

Wow, noe så nydelig!!! For en inspirasjon!!

Dette må jo bare testes ut! Liquid pearls har jeg aldri prøvd, men må nok skaffe meg det nå :)

Heidi sa...

Takk for inspirasjon! Så flott det ble, dette må jeg prøve!

Marthe sa...

Så tøft, og du fikk det til å se enkelt nok ut til at vi som trenger teskjeforklaring kan klare det også. Så elegant, nydelige swirler. Liquid Pearls har jeg aldri hørt om før i denne artikkelen, lenge siden jeg oppdaterte meg på denne fronten gitt. Takk for inspirasjonen!

disa sa...

A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風

Anonym sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,聊天室,情色,a片,AV女優

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,聊天室,情色,a片,AV女優