7. desember 2008

KitFight #4 Tangent vs. Anne Jorunn

Vi er klare for den fjerde KitFighten, og faktisk den siste også...
Dessverre ble ikke denne like engasjerende bland leserne som vi hadde ønsket, så den forsvinner nå, men noe annet dukker opp i stedet, hvor vi fortsetter å utfordre leserne våre!

Vel, tilbake til fighten!


Her er reglene de har å forholde seg til;
Du skal lage 1 LO
Bruk så mye du klarer fra kitet
I tillegg til kitet kan du bruke blekk til sverting av kanter, men ingen stempling
Du kan også bruke tusj/penn til tekst
Søm er lov, maling også
Og lim og verktøy, selvfølgelig;)


Månedens kit er sponset av Scrappiness og besto av 2 kartong, 2 mønsterark, 3 blomster, 1/2 pakke American Crafts knapper og en pyntenål.


Tangent;


Da jeg først så kitet, tenkte jeg hvordan i all verden skal dette gå seg til... Det var mye mer farger enn det jeg er vant til å bruke, deriblant farget kartong. Jeg som ikke greier å bruke farget bazzill... I tillegg var det en type bokstaver, og jeg har for tiden helt dilla på å blande fonter i tittelen.

Jeg satte meg ned og bladde gjennom alle bildene jeg har liggende på pcen, og fant to alternativer. Jeg følte bildet måtte være litt sommerlig eller nøytralt pga fargene og blomstene. Det passet liksom ikke så godt med høst/vinterbilder. Plutselig, mens jeg så på det ene bildet jeg hadde funnet frem, kom jeg til å tenke på gutten vår på 3, som synes han er blitt så voksen (noe som sikkert henger sammen med at han øyeblikk skal bli storebror...). Bildet var perfekt til denne historien, så jeg printet det ut og prøvde å legge det oppå de forskjellige arkene. Jeg fant fort ut at den blå bazzillen kræsjet litt med fargene i bildet i mine øyne, så jeg valgte den røde til bakgrunn. Denne syns jeg fremhevet bildet på en fin måte. Mønsterarkene har jeg revet og distresset for å få et litt røft utseende, som matchet taggingen i bakgrunnen på bildet.

Blomstene passet perfekt til fargene på dropsposen på bildet. Jeg syns det ble litt mektig med 3 store blomster, så jeg puttet den ene litt bak bildet, og satte knapper i midten av dem alle (jeg tok meg den frihet å knytte tau i knappene, da jeg har helt fobi mot knapper uten noe inni...), og rullet små ruller som pynt av det ene mønsterarket (knyttet tau rundt disse også...).

Den "lekne" fonten på klistrealfabetet, passet godt til temaet mitt. Jeg valgte å snu den ene e'en oppned for å gjøre det enda litt mer lekent, og bruke hjertet som detalj. Nålen passet perfekt inni a'en i vaksen.

Å få teksten til å vise godt nok på det røde bakgrunnsarket ble en utfordring (måtte jo ha med historien). Løsningen ble hvit maling (malt med bobleplast-innsiden av kitfight konvolutten...). Da kom teksten akkurat passe frem. Jeg pyntet med litt flere knapper og highlightet bokstaver og kanter med hvit gelroller.

Ble til slutt veldig fornøyd med resultatet, selv om det tok litt tid å venne seg til fargene! Tusen takk for en flott utfordring!!!




Anne Jorunn;

Da kit'et dumpet ned i postkassen tenkte jeg at dette ville bli en utfordring med stor U. Makan til vanskelige farger...rødt, blått, gult, grønt, brunt og turkis... Jeg tok pakken med meg inn på scrapperommet og la det utover bordet. Det lå en bunke med bilder der og jeg begynte å bla litt gjennom for å se om noe kunne passe og der var det jammen et bilde som passet helt perfekt! Det inneholdt alle fargene fra kitet untatt turkis. Da var det bare å sette igang!

Jeg har prøvd å utnytte produktene maksimalt. Blomstene er klippet opp for å få flere og strekkoden er fra det ene mønsterarket. Jeg har litt dilla på punchinella for tiden så jeg lagde min egen med silent setteren. Blomsten er laget av kartong, mønsterpapir, maling og en knapp. "DEG" er skrevet ut i Word i fonten Impact og klippet ut.

Tusen takk for at jeg fikk muligheten til å bli med på denne utfordringen, det har vært kjempegøy og ikke minst UTFORDRENDE!! :-D








DT om LOene...


Tangent;
Flott med mye tekst! God bruk av kitet. Artig detalj med e`en oppned.
Fint å få med masse tekst, liker oppsettet, og bruken av kitet. Fint bilde!
Kult med masse journaling og fin bruk av kit'et. Liker oppsettet veldig godt.


Anne Jorunn;
Flott oppsett og god bruk av kitet. Veldig lurt å dele blomstene i to, for å få mer ut av de. Fint med papirblomsten, samt det hullete papiret.
Liker det hullete arket, papirblomsten og sømmen. Kult med maling, og veldig fint bilde.
Fin bruk av det hullete arket, fin bruk av kit'et.


Kjempegodt jobba, jenter! Vinneren denne gangen er...









Anne Jorunn!


Gratulerer, send oss adressa di, så skal du få en RAK fra meg.

2 kommentarer:

Ingvild Bolme (Spinnvild) sa...

Gratulere til begge med flotte resultater ut av dette kit'et, og kjempemasse gratulere til Anne Jorunn med seieren! Utrolig kreativ LO Anne Jorunn, et nydelig resultat nok en gang, og denne gang til og med ut fra et, etter min mening, krevende utgangspunkt ;-)

Berit sa...

Kjempelekre LOer fra dere begge!! Gratulerer med seieren Anne Jorunn :)