16. februar 2009

Alt om Anette!



Vi har vært så heldige å få med oss Anette Brogård Antonsen, aka Broggis på diverse forum, til å fortelle oss alt om seg selv! Dette er ei jente med verdens beste humør, snill og omtenksom, lager de kuleste gutteLOer og som elsker å scrappe!
Anette er skikkelig i vinden om dagen, med to nye DToppdrag. Nylig ble hun valgt ut blant mange søkere til å designe for Scrapstore og Scrapiness, Anettes lokale scrappebutikk har spurt og fått ja, dermed blir det masse oppdrag fremover! Lykke til, vi gleder oss til å se alt det kule du bidrar med!!!


Alt om Anette

Topp 5 liste

1.Pynt
Jeg elsker stæsj i alle varianter; chipboard, blonder, bølgepapp og andre scraps, bling, store blomster, tags i alle varianter, Thickers, nåler og selvfølgelig stifter(!).
Jeg stæsjer og stæsjer. Når jeg lager en LO og synes jeg er ferdig, tar jeg gjerne en stæsjerunde ekstra. Lag på lag er herlig.

2.Produsent
Egentlig er jeg elendig på å huske produsentnavn…, men Heidi Swapp sine shapes har jeg brukt drøssevis av, Tim Holtz har sinnsykt mye kult. Ellers er det jo Prima med sine lekre blomster og bling, og selvfølgelig Making Memories med flotte kolleksjoner. Jeg digger BoBunny sine lekre ”grunga” stil og KaiserCraft kommer med masse lekkert. Jeg er egentlig altetende…

3.Farge
Det går mye i bruntoner, craft og hvitt. Sjelden og aldri klare farger. Jeg merker at jeg er veldig glad i å scrappe i grønt. Liker roen i den fargen. Dessuten synes alltid det er artig å stappe inn en liten kontrastfarge, det synes jeg som regel har god effekt. Jeg prøver stadig å utfordre meg selv til å bruke mer farger, så får vi se hvor det ender…

4.Scrappemusikk
Jeg er vel en skikkelig særing, men er ikke spesielt glad i musikk…
Så er jeg hjemme alene, er stillheten musikk i mine ører!

5.Teknikk
Nå den siste tiden har jeg vel laget svært få LOer som ikke har fått en svingom i symaskinen. Ellers blir det jo mye distressing, sandpapir, riving og selvfølgelig sverting av alt.
Jeg er ikke så veldig tålmodig av meg, så ting som må tørke og holdes på med i flere omganger er ikke helt min greie, selv om jeg synes det er utrolig lekkert .

Hvordan vil du beskrive stilen din?
Synes det er fryktelig vanskelig å beskrive stilen min, jeg bare klasker sammen liksom. Men det er kanskje litt grunge/shabby… aner egentlig ikke *fnis*. Kom gjerne med forslag;) (Broggisstil? Red.anm.)

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Når jeg gikk hjemme i permisjon etter å ha fått minstemann var vi noen jenter som hadde planer om å treffes en gang i uka for å gå tur og prate om amming, bleier og alt som hører med. Men en dag så leste jeg en artikkel i et blad om scrapbooking. Vi pløyde gjennom internett og bestilte som gale. Vi var bitt av basillen (dog noen mer enn andre…). Så vi fortsatte og treffes og prate om amming, bleier og unger, men med pizzaesker med papir og bilder av de små i stedet.

Så favorittobjektene må jo være de to trollungene mine.

Her blir det tatt mye bilder. Lukas synes i perioder det kan bli litt vel mye, men Noah er en skøyer som foreløpig digger blitzregnet fra mor.
Og bildene skal jo selvfølgelig helst scrappes med en gang.


Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?
Jeg synes det er helt pyton å finne på overskrifter. Der står jeg i stampe så å si hver gang. Har prøvd meg på et par engelske overskrifter, det er ikke only only…, og har endt med katastrofe *ler*.

Er du en planlegger eller blir sidene dine til etterhvert?

Bildet og ark blir selvsagt valgt først, og veldig ofte ligger de og modner natta over, sånn så jeg kan ”sove” på det. Men når jeg først setter i gang går det ganske radig, må bare bestemme meg liksom! Også er det gjerne en natt til med modning, før den siste finishen.

Merker at jeg er raskere i prosessen på treff (kan liksom ikke legge meg ned og sove på ”det” der), og resultatet blir ikke noe dårligere, så tror kanskje jeg skal bli flinkere til og bare bestemme meg, og gjøre det.

Noe du aldri får nok av?
Jeg er en som alltid må kjøpe det som er nytt og prøve det. Tidligere var jeg ganske gjerrig på det jeg hadde kjøpt, men etter hvert som det har fylt seg opp her, bruker jeg mens det er.

Mønsterark hamstrer jeg, men ikke for det, sjelden jeg bruker det samme arket to ganger, så det holder med en av hver.

Er alltid på leting etter stæsj. Det får jeg nok aldri nok av. Jeg elsker når jeg finner noe som egentlig ikke er scrapperelatert, men som bare er helt perfekt!


Hva vil andre si om scrappeplassen din?
Scrappeplassen min er i enden av loftsstua, avskilt fra resten av kaoset med en expedithylla. Hele hjørnet er vel toppen 4 kvm, og der er det vanskelig å holde orden. Alt rot blir dytta til to sider på bordet. Så jeg vet ikke helt om andre blir veldig imponert av lekeplassen min. Fordelen med plasseringa er jo at unger og kæll er jo rundt meg hele tiden, så det går faktisk an å stikke bort i kroken når de er hjemme også!

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Det må være alle de flott menneskene jeg har truffet på ulike forum og på store og små treff. Flere av dem har blitt venner for livet. Elsker å se hva andre lager, og blir veldig inspirert av det. Ja, treff er bare super koselig, helt hekta!

Hva gjør du utenom scrappingen?
Ellers prøver jeg å være en god mamma for smågutta mine, og ei god kone for den litt større gutten min. En og annen fritidsaktivitet for småtrolla er det jo, og det hender jo at det er en og annen ting i huset som må gjøres… Scrappinga har gjort meg til elendig husmor *fnis*

Av utdanning er jeg vernepleier.
Jeg er gruppeleder i en kommunal boveiledningstjeneste, og hjelper mennesker som av forskjellige grunner trenger ulik grad av hjelp til det ”å bo”.

Utrolig artig at Scrappehuset ville ha med meg som gjest! Tenkte jo jeg måtte lage en liten utfordring til dere:

Denne gangen vil jeg utfordre dere til å bruke bølgepapp, distresse og masse stæsj…

Vinneren får en RAK fra meg:)
Håper mange stiller opp, og koser seg med utfordringen:)

....................................................................................

Tusen takk for at du stilte opp Anette, og tok deg tid til å svare på alt vi lurte på!

Her er våre scrapperier, håper dere blir inspirert til å bli med på utfordringen til Anette!

Vibeke



Brita


Lene


Trine


Renee


Hilde


Fristen er 15.3.09

Gleder meg til å se masse lekre Loer!!!

21 kommentarer:

Wibeke sa...

En utrolig morsom artikkel Anette!
Og mange flotte LO'er :-)

Vibeke sa...

Flott artikkel Anette!! Savner link til bloggen din (hvis du har) Ville gjerne sett mer fra deg:)

Og vet du, jeg har satt igang med utfordringen!!! Alltid gøy med utfordringer:)

Vibeke sa...

Vibeke: Da har jeg lagt til link til bloggen til Anette:)

Heidi sa...

Kjempefin artikkel. Og en morsom utfordring som jeg har gått i tenkeboksen med.

ninabakke sa...

Så gøy å lese om deg :) Flott artikkel.
Og flotte LOer dere har laget!

Jeg er ferdig med utfordringen alt:
http://ninabakke.blogspot.com/2009/02/scrappehuset-alt-om-anette-sin.html

Mvh Nina

Camilla sa...

Så gøy å lese! :)

Her er løsningen min:

http://camilla-beautifulmoments.blogspot.com/2009/02/alt-om-utfordring.html

Kristin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kristin sa...

Flott artikkel!
Denne utfordringen måtte jeg prøve meg på!

Her er mitt bidrag:

http://kristinshobby.blogspot.com/2009/02/scrappehuset-alt-om.html

Vibeke sa...

Flott at link til bloggen til Anette ble lagt ut - har selvsagt vært og kikket meg rundt der:) Masse lekkert!!!

Så mitt bidrag ligger

her

skaubytrollet sa...

Her er min LO

Takk for en flott utfordring :)

Wibeke sa...

Nå har jeg kost meg og scrappa utfordringen til Anette :-) Moro å leke med ymse stæsj hihi...

www.wibeken.blogspot.com

Jeanette sa...

Flott artikkel! :) Gøyal utfordring!
Her er mitt bidrag

MacNina sa...

En kjempefin utfordring dette.
Var innom bloggen til Anette og den var utrolig flott! Her er det absolutt masse inspirasjon å hente.

Flotte bidrag fra dere i DT

Her kommer mitt bidrag

Toto og Tutu sa...

Gøy å lese om Anette, en veldig dyktig scrapper! Her er mitt bidrag: Dine lykketall

Merete sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Merete sa...

Herlig artikkel !! Og som alltid nydelige og kreative LO'er av DT-gjengen:)

Her er min løsning på utfordringa til Anette:)

Heidi sa...

Da ble jeg også ferdig med en LO til denne utfordringen.
Mitt bidrag

Carolina sa...

Da har jeg prøvd meg på denne også!

http://piecesofme-carolina.blogspot.com/2009/03/ny-layout-fra-min-kant.html

disa sa...

情趣用品,情趣,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品

Anonym sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成
,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛

amy sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,聊天室,情色,a片,AV女優