16. mars 2009

Alt om Kristina Lie Sundal

Ei herlig jente gjester oss nå i mars, Xtina!!! Du kjenner ho som en av jentene på Hjertelaget hos Papir i Hjertet og sammen med Heidi startet ho utfordringsbloggen ScrappeMania i mai i fjor!

Nå får vi vite alt om Kristina!!!

1. Pynt
Oi, her er det jo så mye å velge mellom, men favorittpynten akkurat nå må være blomster fra Prima! Jeg er også veldig glad i Say it in Crystals, Pom-Pom Bånd, Hambly Overlays og Rub-ons, Mulberry Roser, Gamle Boksider, Metallpynt og Blonder. Jeg elsker å slenge på ”stæsj” – litt over hverandre, litt under der, litt i kroken der, male litt på den..



2. Produsent
Her kan jeg jo heller ikke la være å ramse opp en hel liste; Prima Marketing Inc, Hambly Screen Prints, Tattered Angels, Studio2Mers Créations, Tim Holtz, Making Memories, Creative Imaginations, My Mind’s Eye, Jenni Bowlin, 3ndypapir og 7 Gypsies.

3. Farge
Brunt!! Åh, elsker brunt!! Og så kombinerer jeg noe annet med den fargen da. Blått? Oransje? Rosa? Mørkerødt? Det kommer litt an på bildet, hvem som er på bildet og hvilken pynt jeg har veldig lyst til å bruke, men stort sett så er den brunfargen med…

4. Scrappemusikk
Musikk? Det er barna som stort sett synger her i huset. Og når de synger så betyr det at det er helt greit at jeg stjeler meg litt scrappetid. Men, om det skulle blitt noe annet – Nickelback!

5. Teknikk
Det går masse i Distressing. Jeg liker å brette, krølle og rive i kanter, samtidig som jeg har på flere runder med Distress Ink og Sanding Block. Jeg har faktisk problemer med å ikke gjøre det, hendene tar automatisk over på denne delen. Jeg bruker ofte lag på lag, og har for tiden forelsket meg i Glimmer Mist!

Hvordan vil du beskrive stilen din?
Jeg liker jo denne gamle, slitte stilen. Og jeg bruker ofte bilder i sort/hvitt. Vintage blir vel det riktige ordet. Jeg bruker mye pynt, og som oftest få bilder. Jeg liker veldig godt 3D effekt og jeg kan dulle med detaljene i evigheter.

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Uten tvil, det er de herlige guttene mine! Nikolai på 5 år, Adrian på 3 år og lille Mikael på 1 år!

Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?
Begynnelsen! Enten jeg har layouten klar i hodet eller ikke, så er det ikke alltid lett å få det derfra og ned på kartongen…

Er du en planlegger eller blir sidene dine til etter hvert?
Begge deler. Av og til har jeg en teknikk jeg vil teste, og tar utgangspunkt i det, andre ganger er det fordi jeg har fått noe nytt i posten som skal brukes. Og noen ganger har jeg dette bildet klart i hodet da – men så er det sjelden det faktisk blir som jeg først hadde tenkt, uten at det gjør noe.

Noe du aldri får nok av?
Det må vel være nye scrappesaker i samlingen min, eller påfyll av favorittene! Fniiis!

Hva vil andre si om scrappeplassen din?
Den kan vel enten kalles en scrappeplass, eller en veldig rotete stue? Spisebordet i stua blir brukt flittig og det er ikke en eneste skuffe eller skap her som ikke inneholder scrappesaker nå. Jeg har ikke for mye, trenger bare mer plass. Helt sant!

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Her er det to ting som står veldig høgt på lista mi!
Papir i Hjertet og ScrappeMania!
Tenk at Papir i Hjertet, yndlingsbutikken min, ville ha meg med på Design Teamet! Wow, jeg er faktisk fremdeles helt målløs! Mona og gjengen jeg designer med der er helt fantastiske, og jeg synes det er en stor ære å være en del av det. Tusen takk! Gleder meg veldig til å treffe disse jentene til sommeren.
Og så er det ScrappeMania da! Vi startet denne utfordringsbloggen i mai, og vi har hatt det kjempemoro siden. Jeg tror det er mange som kjenner til oss nå, og vi blir glade for alle bidrag vi får inn. Det er en del arbeid, men man får jo så mye glede av å se at andre liker det vi gjør. Nå har vi også fått noen nye designere med i gjengen, og inspirasjonen er virkelig på topp! Jeg ser opp til alle disse jentene og misunner dem alt de lager!

Hva gjør du utenom scrappingen?
Bytter bleier, støvsuger, jobber, bytte bleier, vasker klær, baker kake, leker med lego, lager middag, bytter bleier, leser en bok, bytter bleier, scrapper, jobber, sover litt, leker med biler, er på fest eller med venner, ser på tv og bytter bleier…
Akkurat nå jobber jeg på Cubus nesten hver dag. Ikke på mandager, da kan jeg ta meg litt tid til å svare på vanskelig spørsmål fra Scrappehuset. :P Jeg skal være i denne jobben til neste år og håper det er lang nok pause til at jeg er klar for å fortsette med studiene mine, nemlig Ambulansefag.
Mye av tiden min går så klart til de små sjarmtrollene mine; Nikolai, Adrian og Mikael. De betyr alt for meg. Det er her ”bytte bleier” kommer inn hele tiden forresten, men det skjønte dere kanskje? :P Jeg var ganske ung når jeg ble mamma for første gang og alle guttene kom til verden i løpet av bare 4 år. Hektisk? Ja. Moro? JA!

Utfordringen:
Siden juletider så har jeg blitt veldig glad i å scrappe eller dekorere andre ting enn layouter. Det er mye på grunn av Papir i Hjertet. Her blir jeg utfordret på så mange måter og jeg blir veldig inspirert av hva de andre jentene lager.
Så, jeg vil at dere skal lage en bursdagsbok som jeg har gjort eller en annen liten bok med forskjellige overlays. Høres det kjent ut? Jeg laget en for en liten stund siden, og dere kan lese mer om den på Hjertebloggen. Denne boken bruker jeg faktisk nå, så jeg kan ikke lenger skylde på dårlig hukommelse.




Vinneren får en vintageRAK fra meg.

Her kommer Design Teamets løsninger....

Renèe





Vibeke




Hilde







Trine



Du har til midnatt, 31. mars på deg!

7 kommentarer:

Carolina sa...

jaaa!!!! *jubler*

her fikk jeg skikkelig det sparket jeg trengte! jeg har nå i en mnd eller litt mer utsatt å lage en liten mini bok (kanskje flere og..) så dett kommer absolutt til rett tid:D
gleder meg til å begynne!

Jeg digger forresten stilen din Kristina, du lager å utrolig masse fintt<3

Nora sa...

Kjempefin artikkel om det Kristina og supre ting DT har laget :D

Spm: Er det ok å lage et minialbum med overlays eller må det være en annen type "bok"? :)

Hilde sa...

Det er helt opp til deg om du velger å lage et minialbum eller en bok eller hvordan du løser det.

Vi vil se transparenter og album-lignende prosjekter, så dere står ganske fritt!

Francielle sa...

SÅÅÅÅÅ morsomt å bli "kjent" med deg Kristina!Morsomt å lese og hun er blitt en stor inspirasjonskilde for meg nå! Gud så mye lekkert denne jenta lager! *løper bort til scrappekroken min* jeg har en plan!

Cathrine sa...

Kjempe gøy og få vite litt om Xtina:) Hun er en spennende person, med en fantastisk scrappestil!!

Har laget en bursdagsbok til utfordringen:)
Bursdagsbok..

Ha en fin dag videre, jenter, og Xtina!

Hilsen Cathrine :o)

CarolinesGlede sa...

Her var det mye fint å lese på nå :D
Har laget en restebursdagsbok :D

til blogginnlegget

Camilla sa...

Så gøy å lese om Kristina.
Flotte bøker dere har laget.
Har gjordt et forsøk jeg også. =)

Min bok