21. mars 2009

MiniKurs med Anita Hagen

Denne gangen her har vi fått med oss Anita Hagen.
Vi synes det var utrolig morsomt at Anita tok seg tid til å lage et lite MiniKurs for oss.
Noen husker helt sikkert at Anita ble NorgesMester i kort i 2007?


Nå er hun medlem av 3 DesignTeam - dette kan du se mer om i bloggen hennes. Den finner du her. Ta deg en kikk - nyt og hent inspirasjon:)



Sjekk dette nydelige PåskeKortet som Anita har valgt å dele med oss:







Materialer Anita har brukt:
Mønsterark fra KaiserCraft

Stempler fra hÄnglar & stÄnglar (disse er stemplet på 300g akvarellpapir
og malt med distress reinker og akvarellpensel) og Stempelgledes Grunge Scroll.

Metallpynt fra UnikHobby

Pyntebånd fra Panduro

Tekststrimlene er skrevet ut fra PC - fonten heter Wency



Nå skal også du få muligheten til å lage et lekkert spinnerkort:)
Anita har vært så snil at hun har laget en trinn for trinn oppskrift til oss - med både tekst og bilder. Så nå er det bare å finne frem scrappesakene - for her kommer det masse inspirasjon:


Hvem kom først? Høna eller egget?


Du trenger bl.a mønsterark, noen passende motiver, spellbinders, sytråd (helst hvit)…



Kutt til kartong i str 20x30 cm. Brett i 4 og skjær bort den ene delen som vist på bildet.




Brett som vist på bildet




Kapp til mønsterark og plasser denne på forsiden slik at du ser hvor det passer å skjære ut sirkelen.




Løft opp spellbinderen litt, sånn at du får tatt bort mønsterakret og tegnet opp hvor sirkelen skal være. Stans ut sirkelen.




Lim panelene sammen. (Jeg bruker dobbeltsidig tape fra Nille, 10,-/rull).



Legg panelen på kortet uten å lime den fast.



Åpne og strek forsiktig opp med en gråblyant hvor sirkelen skal være


.sånn



Lim panelen fast på kortet og stemple f.eks Grunge Scroll fra Stempelglede.



Her er motivene som skal snurre – Høne og et egg (hm…hvem kom først?)




Påfør dobbeltsidig tape på baksiden av disse to. Legg en hvit sytråd mellom og monter på hver side av scallopsirkelen.




Ferdig montert.



For å pynte opp på innsiden av kortet. Bruk en embossingdies. Når du kan lese Cuttlebug riktig (ikke speilvendt) ligger diesen rett vei.


Plasser diesen som vist her.



Legg inn platene i følgende rekkefølge: A+B+diesen+B.



Svamp kantene med Distress Ink. Vintage Photo er min favoritt. Svampen er forresten fra en gammel sengemadrass (Anbefales!)




Her har man fått frem embossingmønstret litt bedre.




Monter snurrepynten som vist her. Fest tråden ekstra stramt og godt, da snurrer den best.




Vær nøye med å bruke ekstra god med tape rundt sirkelen.




Snurrepynten ferdig montert og klar til å blåses i gang. Pynt kortet etter ønske.




Her er lite triks til hvordan man knyter et sløyfebånd uten at det krøller seg. Fest båndet tvers over panelen med tape.



Lag et lite mellomrom med tapen, sånn at du får tredd gjennom båndet som vist her.


Deretter kan sløyfa knytes, uten at båndet krøller seg.


Med akkurat den samme teknikken - kan du også lage en slik eske:







Tusen takk til deg Anita!! Kjempeflott at du ville dele dette med oss:)




Lag et eller flere du også da:)
Legg gjerne igjen en link her hos oss - slik at alle vi andre også kan få se på ditt kort:)


Et av DesignTeamene som Anita er med i - er UnikHobby som holder til her på Hamar.



Vi har fått et GAVEKORT PÅ 150,- fra UnikHobby.

Dette skal en av dere få:)

Alt du trenger å gjøre er å legge igjen en hyggelig kommentar i dette innlegget - så trekker vi ut en av dere som kan kose seg inne på nettsiden til UnikHobby.

Frist: 4 april 2009 kl 24.00


68 kommentarer:

Rita sa...

Må nok en gang få takke for en super artikkel her inne på ScrappeHuset. Så inspirerende å følge med! Og Anita har laget en flott forklaring på spinnekort, så da er det bare å sette i gang.
ha en fortsatt flott helg :o)
Hilsen Rita

Cathrine sa...

Kjempe flott artikkel dette, dette må prøves ut ja! Må nok få kjøpt meg sånne spellbinders tror jeg, mye enklere!!:)

Hilsen Cathrine.

Monika sa...

Så utrolig nydelig kort!! Takk for en kjempeflott artikkel!! Tror jeg må skaffe meg noen spellbinders og prøve meg på dette kortet ja!!

Mvh. Monika

Torill sa...

Utrolig stilig med sånn snurrekort!! Kjempeflott! Og Anita er jo bare Dronnongen over kort!!
knall!!

Julia sa...

Å, så nydelig Anita!!
Dette fikk jeg lyst til å prøve :-)
Tusen takk for at du deler så generøst!

Solbjørg sa...

Takk for ein flott artikkel, dette må prøves ut... Moro med litt anna enn vanlig kort.

Ha ein flott dag!
Solbjørg

CarolinesGlede sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Camilla sa...

Kjempeflott artikkel!! Mange gode tips og masse inspirasjon å hente.
Nydelige foto av prosessen også:)
Klem, Camilla.

Lise sa...

Kjempeflott kurs. Alt hun tar i blir til gull :)
Litt kort frist på kommentaren? ;)

CarolinesGlede sa...

Det er så utrolig inspirerende og flott med sånne artikler!
Endelig litt påskestemning i bloggen også :D.. Dette må prøves ut.
Ha en fin helg alle sammen! Nå skal jeg ut og nyyte påskeværet :D

Gro sa...

De var en flott forklaring, og et enda flottere kort.
Den boksen var og stilig.

Ha en fin og kreativ helg.

Camilla sa...

Kjempefint kort, Anita er unik på detaljer! Virkelig nydeelig arbeid.

Heidi sa...

Kjempelekkert kort. Et slikt tror jeg at jeg må prøve meg på.

Cathrine sa...

for et koselig kort! flott mal også, må kanskje prøve den engang. og glimrende det "knytte sløyfe" tipset ;)

Hege sa...

Nydelig kort, og kjempeflott "gjør-det-selv" artikkel!
Dette må jeg bare prøve!

Hege

- Papirleken - sa...

Så morsomt med en "ny teknikk". Dette må prøves! Tusen takk for at dere deler..

Bente sa...

Kjempeflott artikkel - og kortet var jo helt nyydelig!!

Tonje Eggan sa...

Tusen takk for en veldig god beskrivelse av teknikken med å lage snurrekort. Kortet fra Anita er flott og nydelig gjennomført som alltid:)

Tonje

Hildegunn sa...

Herlig artikkel og kurs!
Dette har jeg hatt lyst til å prøve, og jeg tror sannelig jeg skal få det til nå :)
Anita er bare råflink, og jeg skjønner godt at hun vant NM!

Sol sa...

Utrolig flott Spinne-kort! Ble atter en gang imponert over male teknikken til Anita Hagen. Og Fargene som er brukt er kjempefine sammen.... Må sette meg rett ned å øve øve øve øve.... :)

Anonym sa...

1000 tak fordi i deler den fine ide`med os. Dejlig nemt med en How to. Fortsat god weekend KH 10na

Marthe sa...

Spellbinders så spennende ut, skulle gjerne hatt en slik!!

Kortet var nydelig!!

lene sa...

Utrolig gøy å se og lære- og Anita er bare min favoritt når det gjelder kort- hun er utrolig dyktig :)

Hilsen Lene

Anonym sa...

Utrolig inspirerende!
Anita er superflink og raus med sine tips og idèer. =)
Nå fikk jeg lyst å lage påskekort.
Hilsen Nina-Christin

Kaia sa...

Kjempeflott artikkel.
Dette må jeg prøve.
Ha en riktig god lørdagskveld alle sammen.

isabell sa...

Et nydelig kort fra Anita:)
Å en kjempefin artikkel, å et supert "mini" kurs - som må testes ut:)

Hilsen Isabell

Anneli sa...

Anita Hagen er virkelig en stor inspirasjon for oss scrappere. Ingen tvil om hvorfor hun ble kåret til årets scrapper!
Takk for enda en kreativ og inspirerende artikkel <3

Sissen sa...

Fantastisk kort, jeg må følge med her fremover ser jeg :)

Mariannes Kort og Stempling sa...

Det er ikke rart at Anita ble norges mester - hun er jo en sann mester ;-)
Nydelig kort - perfekt farvelagt, nydelige detaljer...

Mokka sa...

Wow, for et stilig kort!! Kjempekjekk forklaring, dette fikk jeg kjempelyst til å prøve!! :)

Maya sa...

Anita er magisk!!
Nyyydelig kort og eske,og lekkert malt!!
Tusen takk for at du deler av deg :)
Go`klem fra Maya :)

Anne Kristine sa...

Så flott artikkel! Nydelig kort!
Takk for inspirasjon og flotte tips!
Klem Anne

Hege sa...

For et fantastisk snurre-kort av Anita Hagen! Som alltid bidrar hun til mer inspirasjon! Takk for at du så generøst deler din erfaring og ekspertise med oss noviser!!

Hilsen Hege.

hsm sa...

For et flott minikurs! Kult kort, dette må jeg teste ut en gang:)

-hanne sa...

Krativt og bruke samme teknikk som på kortet på den lille esken! Lar meg inspirere!

Monica sa...

For et utrolig lekkert kort! Takk for oppskriften, dette fristet å prøve seg på :)

Anonym sa...

Nyyydelig kort og fargelegging.
Flott forklaring på fremgangsmåten.
Tusen takk Anita.

Klem fra Tove.

Anonym sa...

Tusen takk for kjempefint minikurs!
Anita er bare så dyktig og raus med å dele av sin kreativitet;)
Tusen hjertelig.
Klem fra
Mette

Aakre sa...

Et supert minikurs, og et nydelig kort!

Cino sa...

Så utrolig kreativt! Kjempegøy at vi får en så fin og detaljert beskrivelse av fremgangsmåten til å lage snurrekortet. Anita er en kjempeinspirasjon, og jeg er glad jeg fant fram til denne bloggen.

Berit sa...

Wow, for et fantastisk stilig og nydelig kort. Super artikkel - elsker sånne trinn for trinn-kurs der flinke scrappere/kortlagere deler kunstene sine med oss andre :) Tusen takk for super veiledning og artikkel :)

GryA sa...

Jeg er ingen kortlager,men det frister å bli det nå! Enn om jeg hadde kunnet lage noe sånt...

{ Kristina } sa...

Utrolig stilig kort! :) Ante ikke at det gikk an å lage sånt en gang.

Marita sa...

Det blir så utrolig fint! Dette må garantert prøves :) Takk for inspirasjon!

Merete sa...

Wow! Flott artikkel!! Flott forklart...så kanskje til og med jeg klarer lage et spinnekort...

Lillians sa...

Synes det er flott å få slike nettkurs,man blir skikkelig inspirert og kan ikke få starta fort nok.
Men man ser jo a t det er flere og flere ting man må skaffe seg.....

Binna sa...

Du er bare en utrolig dyktig scrapper - jeg blir like mye imponert over hva du lager hver gang - Anita:

Gøy å få se hvordan ting blir laget - gir masse inspirasjon:)

Ida / Little sa...

Kjempe fint kurs :) Mye bilder er bra!!! =) Må nok få meg spellbinders ser jeg :)

Anne sa...

Fikk virkelig lyst til å prøve
å lage et snurrekort. Anita er en
utrolig dyktig kortmaker!!

God stempling!
Anne

Jeanette sa...

Så herlig tutorial!!! :) Kjempefint kort og eske. Sannelig fint med tanke på påskedekorasjoner, kanskje.

ninabakke sa...

Utrolig flott kort :)

Takk for fin artikkel!

Linda sa...

Kjempe flott artikkel og minikurs! En utrolig artig vri på et kort, og jeg lærte mye om hvordan bruke både spellbindersene og embossingen også:) tusen takk Anita:)

ha en strålende vårig uke videre :)
mvh
linda s l

Enonilol sa...

Kjempestilig kort!
Takk for flott trinn for trinn-forklaring :o)

Linda sa...

For en flott artikkel, Anita er så flink til å lage forklaringer til det hu lager!!
Syns dere gjør en flott jobb, Scrappehuset!!

Asil sa...

Så utrolig kjekt med så mange bilder og detaljert framgangsmåte! Og for et herlig kort (og eske) det ble til slutt - fantastisk flott!! Dette må prøves!! :D

Nina sa...

Første gangen jeg er inne på sidene deres, men absolutt ikke siste gang, nei :)

Mye bra her altså!

Hilsen Nina

UlrikaT sa...

Helt enkelt underbart kort!
Tusen takk for en bra forklaring! Nå er det bare att prøve! :)

Siv Anita sa...

Har aldri sett et sånt kort før...
Det var bare fantastisk lekkert!
Skjønner godt at denne damen har blitt norgesmester, for dette var imponerende!
Takk for en gjennomført oppskrift på hvordan det lages. Kanskje en gang...

tulla i skogen sa...

så koslig å ramle over en slik blogg som dette med så masse fint å se på:-) blir helt overveldet her:-)

*Randi*

Filharmonica sa...

Kjempeflott og lettfattelig artikkel! Kortet til Anita er bare helt nydelig. Jeg er alltid imponert over alle detaljene hun har med på kortene sine.

Nina sa...

For et herlig påskekort! Flott forklart og fine bilder av fremgangsmåten.

Mona sa...

Wow, så utrolig tøft! Og så utrolig godt forklart!!!

Silje sa...

Super forklaring på et aldeles nydelig kort....!!

Tone-supermonster sa...

Fy søren, det var et lekkert kort!

Og så flott å få se hvordan det kan lages.

Anne sa...

Et herlig vakkert snurrekort. Forklart på en lett forståelig måte og, så dette må prøves:) Tusen takk til Anita.

cathrine sa...

Fantastisk flott kort :) Så kjekt å se kreativitet i full blomst.

Marianne Hope sa...

Flott artikkel! Her var det mange fine tips!

Monica Høiskar sa...

Så flott kort, Anita! Takk for fin forklaring! :)