15. mai 2009

AltOm - TOVETYLL

Vi er jo som dere alle sammen kanskje har fått med oss inne i en Freestylemåned her hos oss på ScrappeHuset.

Og en AltOm gjest som desidert faller innunder denne kategorien er Tovetyll. En skikkelig fargebombe og utrolig leken scrapper får vi lov til å bli bedre kjent med her.

Tovetyll har og akkurat designet og fått trykt opp sine egne papirer. Vi var superheldige og fikk en masse ark fra henne nesten før trykksverten var tørr. Vi brukte disse arken på våre LO'er som vi har laget i henhold til utfordringen fra Tove. Se litt lenger ned så finner du utfordringen som du og kan være med på og premien denne gangen er et utvalg av disse rykende ferske arkene. Så da presenterer vi stolt Tovetyll - kos dere med henne.

Topp 5-liste

Pynt
Plastbinders
Tyll
Perler
Puffy stickers
Pyntetape

Produsent
Bam Pop
Love Elsie
Hambly
October Afternoon
SEI

Farger
Neonrosa
Sitrongul
Hvit
Himmelblå
Gressgrønn

Scrappemusikk
Min nabo Totoro-soundtrack
Kent
Raymond & Maria
Jokke
Judy & Mary (japansk gladrock)

Teknikker
Maling
Håndskrift
Tegning
Søm
Collage

Hvordan vil du beskrive stilen din?
Fargerik, eksplosiv og uryddig kontrollert. Selv om jeg alltid har mange farger og elementer med, er det viktig for meg med kontraster. Jeg prøver alltid å få bilder og pynt til å understrekes, f.eks, ved hjelp av hvitt, så ikke LO’en flyter sammen til en grøt. Jeg scrapper nesten aldri på teknikk, heller på stemning og følelser. Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?Min übersøte og kule kjæresteJJ Dessverre vil han ikke så ofte bli tatt bilde av, så da scrapper jeg 50-talls-arkitektur og de små tingene i hverdagen isteden, som et norgesglass fullt av perler, nye Converse, en blomstrete 70-talls campingstol, eller noen rosa godis.

Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?
Jeg syns som regel det er veldig lett å scrappe, men det hender jeg kjører meg fast mot slutten av en LO, og bruker litt tid på å finne ut hva som mangler, hva som er det lille ekstra, prikken over i’en. Da går jeg gjennom stæsjet mitt og før eller siden dukker ”den rette” opp.

Er du en planlegger eller blir sidene dine til etterhvert?
Jeg planlegger aldri. Jeg har enten et bilde eller noe nytt jeg har kjøpt som jeg bare MÅ bruke, og så blir alt til underveis. Jeg finner fram masse ting jeg liker, en maling jeg syns er perfekt, og derfra er det bare å ”klæsje” alt sammen. Det er viktig å ikke tenke for mye, da kan man ofte stoppe helt opp, og det er også viktig å ikke bry seg om hva som er såkalt ”riktig”; at ting må stå rett, at alle blomster må i en klynge osv. Bli som barn igjen, og gjør akkurat som du vil, det finnes ingen fasit.

Noe du aldri får nok av?
Rosa, sukk** tyll, hvit kartong og alt morsomt retro-stæsj man får kjøpt på Etsy. 80-tallet, sopp, gammel nintendo, japan….Det er visst ganske mye jeg aldri får nok av…

Hva vil andre si om scrappeplassen din?
Åååå…..!!! det er det alle sier når de kommer hjem til meg, fordi scrappepulten min er av glass, med sommerfugler og marihøner på. Fargerik er neste adjektiv, og så sier de: oi oi akkurat sånn hadde jeg når jeg var liten!!

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Noe av det flotteste er alle de utrolig gode vennene jeg har fått gjennom scrappingen!! Så mange hyggelige jenter, enten de går på barneskolen eller har grått hår, jeg er så glad i dem alle sammen! Jeg eeeelsker også å være på treff, og å holde kurs, men det aller aller kuleste som har skjedd, er å få gi ut mine egne papirer!! Det er en drøm som har gått i oppfyllelse, som jeg har jobbet for lenge.

Hva gjør du utenom scrappingen?
Når jeg ikke er opptatt med å være på date med min kjære (særdeles ofte!), skriver jeg masteroppgave i kulturhistorie på Universitetet, syr, tegner, maler, fotograferer og spiller ishockey. Jeg har alltid mange prosjekter på gang, jeg liker variasjon i hverdagen.

Her er noen av Tovetylls fargebomber.





Og her er utfordringen som hun vil gi til dere:
Ordet "regnbue" skal være inspirasjonen for denne oppgaven. Det kan tolkes akkurat som dere vil, men det skal være sterke, klare farger og kontraster, det er ikke lov med brunt og sort. Det skal også være mye håndskrift på LO'en

Frist for innlevering med kommentar i denne tråden er 15.06.09 klokken 24:00.

Og vi har en skikkelig fargeglad premie til dere denne gangen - de aller nyeste arkene fra Tovetyll. Dersom dere har lyst på disse arkene så ta dere en tur i bloggen til Tove - dere finner de der.


Kos dere med farger - det gjorde vi - og dette var vanskelig var vi vel alle enige om - vi her i ScrappeHuset er vel kanksje ikke de heeelt store Freestylescrapperne kanskje så for oss ble dette en skikkelig utfordring ja. Fant vel ut etter noen prøvelser at ta alle farger som er knæsje og som som ikke passer sammen - finn noe stæsj som i hvert fall ikke passer sammen. Sett alt på og jammen i meg så blir det en Freestyle av det. Skikkelig moro og veldig utfordrende.

Her er våre i alle fall:
Trine sin:
Lene sin:

Renee sine:

Vibeke sin:

22 kommentarer:

Smuti sa...

WOW, for ei fargerik og fantastisk jente!!!
Får lyst til å gi henne en klem enda jeg aldri har møtt henne. Tydeligvis er det ikke bare LOene hennes som gjør folk i godt humør :)
Og for noen flotte LOer dere i DT har laget!! Er såå imponert. Selv er jeg så stiv og fastlåst, at jeg ikke regner med å få til noe på denne utfordringen, men skal ha den i bakhode. Plutselig så dukker det kanskje opp noe :D

Nora sa...

Så gøy å lese om Tove, hun er en av favorittscrapperne mine, har lært masse av henne! :D Papirene hennes er knallfine \o/ Supre DT-LOer:)

Madeleine sa...

Dette blir skikkelig spennende. Noe helt nytt som jeg ikke har prøvd meg på ennå. Men bare elsker farger og kontraster. Kjenner meg litt igjen i arbeidsprosessene til Tove så dette gleder jeg meg til. Fantastisk fine Lo`er dere har laget alle sammen. Sant det.. blir bare glad og godt humør av alle fargene..

Norunn sa...

yuhuuu!!! så herlige LOer!!!

Kristine sa...

Den her må æi jo nesten prøve mæi på:) Tove e helt rå å scrappe, blir så glad av å være å snoke inne på bloggen hennes. Har en liten bunke med arkan hennes som bare ligg hær hjæmme å vente på å bli scrappa med. Så det her e joo en genial anledning:)

asksmommy sa...

Elsker Tove!!!! Og digger premien! Her er det bare å hive seg på regnbuetoget og komme opp med noe:)

Mona sa...

Kjempeartig at dere hadde om Tove i deres AltOm. Jeg kjenner henne ikke godt, men det er alltid så hyggelig å møte henne - hun er bare supersprudlende! :)

Her er min løsning på den morsomme oppgaven! :)

Toto og Tutu sa...

Her var det visst flere som fikk samme assosiasjon som meg til stikkordet "regnbue". Jeg så det ikke før nå jeg skulle legge inn LOen min. Håper det ikke gjør noe, Mona eller dere i Scrappehuset! Loene var jo veldig forskjellige, selv om tittelen ble ganske lik!

Her er i allefall min løsning:
7 barn av regnbogen

♥Camilla sa...

Så gøy å lese om Tovetyll! Hun lager jo så mye stilig! :D

Her har jeg forsøkt

Kristine sa...

Da har æi fådd laga ei sie til Tovetyll sin utfordring. Va artig å få scrappe med et av arkan ho har laga. Synes dæm bare e helt nydelig. Skikkelige gladbomber!

her e mitt bidrag: http://kristineshobby.blogspot.com/2009/05/alt-om-utfordringen-hos-scrappehuset.html

linn kristine sa...

Kjempe morsom utfordring. Fargeglad og leken, akkurat slik jeg liker det. Her er mitt bidrag: http://sykepleierbloggen.blogspot.com/2009/05/vi-e-bstevnna.html

Jonna sa...

Måtte bare gjøre et forsøk på denne.
Resultatet ligger her

Cathrine sa...

For en utrolig kreativ kvinne denne Tovetyll, det MÅ jeg si altså! Freestyle er en utrolig kul stil, men utrolig vanskelig å prøve seg på ren freestyle for første gang, det skal innrømmes, ja! Utrolig flotte bidrag fra Design Teamet!

Her er mitt bidragStor klem fra Cathrine;)

Pia sa...

Helt herlige ark, og ei flott utfordring! Og masse flotte bidrag!

Her er mitt forsøk:http://piasverden-pia.blogspot.com/2009/05/king-i-scrappehuset.html

Lene sa...

Så fint å få lese om Tove! Utrolig kule ark du har laget , Tove! Grattis!
Her er mitt bidrag til utfordringen.

Lene sa...

Jeg laget en til, jeg! Her er den, med ståltråd i mange ulike farger.

ingeborg sa...

Spennende stil, og her er mitt bidrag

ruffa sa...

Så utrolig masse flotte bidrag dere har laget til nå

HURRA

Renee

Mona sa...

Super skøn udfordring!!! Og Tovetyll, du er bare for sej - Jeg er vild med dine kreationer!!!

Her er mit bidrag:

http://tounknownfrontiers.blogspot.com/2009/06/scrappehuset-og-tovetyl-udfordrer.html

Toto og Tutu sa...

Jeg deltar med en til! Digger Freestyle, Tovetyll sine kreasjoner og deres inspirasjonsbidrag!!!

Over the rainbow

Charlotte sa...

En fantastisk herlig udfordring!!
Så farverigt, en rigtig humørbombe!
Dette var så morsomt og jeg blev i vældig godt humør af alle de mange klare farver.

Mit bidrag er her:
http://charlotteslifeandscrap.blogspot.com/2009/06/scrappehuset-tovetyll-udfordring.html

Ann-Katrin sa...

Tusen takk for morsom utfordring og takk for inspirasjon.
Her er mitt bidrag.