15. juni 2009

Alt om Jannhild Hammer

Juni er som dere vet, vintage-måned, her på Scrappehuset. I den forbindelse er det en glede å presentere vår Alt Om-gjest i juni; Jannhild Hammer.

Jannhild er en del av designteamet hos Papirgleder, og skaper de mest fantastiske kreasjoner, både innefor vintagestilen og ellers. Ta en titt i den herlige bloggen hennes, og la dere inspirere.

Men først kan dere benytte anledningen til å bli litt kjent med henne her hos oss.

Topp 5 liste

1.Pynt
Det er utrolig mye lekker pynt å velge i! Roser er en av de, og jeg bare elsker roser, i forskjellige størrelser. Jeg bruker roser på de fleste kort og LO’er jeg lager. Jeg bruker gjerne hvite-ivory fargete roser, og tar farge på de selv etter hva som passer for det jeg lager. Enten med stempelsverte, maling, tusjer eller glimmer mist.
Ellers er jeg veldig glad i metallpynt, bling, perler, bånd og blonder.

2.Produsent
Jeg er ikke så opptatt av produsentnavn, men velger det jeg liker.
Men noen favoritter har jeg likevel. Prima Marketing Inc, Maja Design, Tattered Angels, Making Memories, Tim Holtz og My Mind’s Eye er noen av de.

3.Farge
Å hjelpes meg, det er jo så mange nydelige farger å velge blant! Men jeg må vel si at min favoritt farge er brun. Jeg er veldig glad i grønt, blått og rosa også.

4.Scrappemusikk
Musikk?? Nei det er det dårlig med på scrapperommet mitt. Koser meg med hobbyen uten musikk jeg.
5.Teknikk
Jeg har giftet meg med distresseren min fra Tim Holtz!! Den er uunværlig! Jeg distresser de fleste papirene som jeg bruker på kort eller på LO’ene mine. Jeg krøller og sverter kantene etterpå med distress ink.
Jeg syns symaskinssøm er flott på papir! Og jeg bruker flittig maskinen min når jeg lager kort og LO.
Ellers jeg veldig glad i glimmer mist. De bruker jeg på blomster og noen ganger på mønsterarkene.
Det blir stortsett lag på lag med mønsterark på det jeg lager.




Hvordan vil du beskrive stilen din?
Min stil ja… Trodde lenge jeg ikke hadde noen stil, og det hadde jeg vel heller ikke. Da jeg begynnte med denne hobbyen visste jeg ikke engang at det het vintage, C&S, freestyle osv. Laget bare det som falt meg inn, stil eller ikke stil. Men for tiden må jeg vel si at jeg lander som oftest med å lage vintage kort og sider. Jeg er blitt veldig glad i den stilen! Tror det har med at jeg er så glad i pynt og papirer, og her får jeg jo bruke mye av det. Jeg lasser ofte på alt for mye, men klarer liksom ikke å stoppe.


Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Helt klart ungene mine! Jeg har 3, og prøver å lage like mange til hver. Har til nå scrappet 15 sider til sammen av ungene, og totalt 18 sider på 1 ½ år…,så det går visst for mye i kortlaging her hos meg ja.

Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?
For meg er det helt klart tittelen som er vanskeligst! Det er ofte det som stopper meg når jeg holder på. Titlene mine blir bare kjedelige, og det vil jeg jo ikke. Syns det er så mange der ute som klarer å komme på de gode titlene! Ellers syns jeg det er vanskelig med tekst på sidene. Jeg har jo lyst at det skal stå historien rundt bilde, men ikke har jeg fin håndskrift og hvor skal jeg plassere teksten?? Men det ordner seg som oftest.

Er du en planlegger eller blir sidene dine til etterhvert?
Jeg kan ikke si at jeg planlegger kortene eller sidene mine. De blir vel stortsett til etter hvert. Noen ganger kan jeg ha en ide i hodet, men det er ikke sikkert det ender opp slik.

Noe du aldri får nok av?

Glu’Dots, lim og blomstrer! I tillegg til alt det andre jeg har, og litt til som jeg skulle ha hatt!


Hva vil andre si om scrappeplassen din?
Hmmm, ja si det. Gubben får helst ikke slippe inn på rommet mitt! Og de som er innom blir alltid forberedt godt om rotet der inne! Men jeg har full oversikt i rotet mitt!

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Noe av det flotteste jeg har opplevd er alle de utrolig gode vennene jeg har fått gjennom denne hobbyen, og den gangen jeg hadde lyst til å søke om å bli kortdesigner for Papirgleder.no, og ikke ”turte” men gjorde det i siste liten likevel. Og jeg fikk en plass!! Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det nå, selv om det da var litt skummelt! Jeg var jo bare en amatør! Jeg har fått såååå mange nye venner gjennom PG! Dere er en herlig gjeng med jenter!

Hva gjør du utenom scrappingen?

Utenom scrappingen jobber jeg som vikar i en bhg her på Askøy. Jeg valgte selv å slutte på sykehjemmet som jeg jobbet på, pga slitasje Jeg har tre barn på 12, snart 11 og snart 5 år, og en mann som reiser MYE. Så det blir mye tid aleine med ungene og alt som følger med det. De er jo med på det meste, men det er jo bare kjekt!

Når gubben er hjemme, prøver jeg å komme meg litt ut og treffe vennene mine.

Her er Jannhild sin utfordring til oss:

"La deg inspirere av "balanse" på et eller annet vis, og scrapp en LO - selvfølgelig i vintage".

Vi i DT har også scrappet utfordringen, og latt oss inspirere av ordet på ulike måter, alt fra balanse i fargene, balanse som et mer overordnet tema og balanse som tittel.

Vi i DT har blitt sponset av Kort og Godt på denne utfordringen.

Tusen takk til Kort og Godt for flotte papirer å arbeide med.


Her er Jannhild og DT's løsning på utfordringen:

Jannhild:Trine:

Hilde:

Lene:

Brita:

Vibeke:


Renee:


Tusen takk til Jannhild for at du ville være vår gjest, og takk for uendelige mengder inspirasjon i din blogg!

"La deg inspirere av "balanse" på et eller annet vis, og scrapp en LO".

Frist for innlevering er 15. august 2009.

Vinneren kan kose seg med denne flotte premien fra Kort & Godt

Nå gleder vi oss til å se DIN løsning.

18 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Flotte DT-bidrag. Spennende og annerledes utfordring.

Gladie sa...

Heeey - Jannhild! :)) Så gøy å finne deg her, da :) Du lager jo så masse lekre kreasjoner - både LOer og kort. Grattis! :D Morsom utfordring, da :)

Anne Bente sa...

Super flotte bidrag fra DT,

Her er mit bidrag

Merete sa...

Gøy å lese om deg, Jannhild:)

Flotte Lo'er DT:)

Og her er LO'n jeg fikk ut
av balanse: du skaper...

Nina B. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Nina B. sa...

Prøver igjen ;)

Nydelige LOer!
Her er mitt bidrag:
http://typisknina.blogspot.com/2009/06/scrappehusets-alt-om-utfordring-balanse.html

ninabakke sa...

Laget ett bidrag :)

LO nummer 2 i innlegget

http://ninabakke.blogspot.com/2009/06/stm-pa-norsk-og-scrappehuset.html

Hanna sa...

Da ligger mitt bidrag ute:)

Solblomst sa...

Takk for oppgaven. Her er mitt bidrag. :)

Kristine sa...

Her kommer mitt bidraga til konkuransen

http://kristineshobby.blogspot.com/2009/07/utfordring-hos-scrappehuset-balanse.html

Tone-supermonster sa...

Her er mitt bidrag:

http://stein-saks-papir.blogspot.com/2009/07/leke-sammen-vi-to.html

Takk for utfordring og inspirasjon!

Monica sa...

Så mye fint dere ahr laget alle sammen! :)
har prøvd meg jeg også da, her er min løsning! :)

http://lottenslilleverden.blogspot.com/2009/07/ubalanse-scrappehuset-utfordring.html

Asil sa...

Nydelige LOer!! Her er mitt forsøk; Ut på tur, aldri sur

skaubytrollet sa...

Mitt bidrag :)
Peaceful mind

Cecilie sa...

Her e rmitt bidrag:

http://cecilieshobbysaker.blogspot.com/2009/07/scrappehuset-balanse-balance.html

isabell sa...

Kjempeflott oppgave:)
Her er min løsning: http://isabellhelgesen.blogspot.com/2009/07/bryllups-lo-utfordring-scrappehuset.html

Linda sa...

Her er mitt bidrag

Hanna sa...

Jeg har allerede lagt ut en kommentar her, men ser at jeg ikke har lagt til direkte link, og det er nok greit for dere å ha:)

her er mitt bidrag:
http://hannapannasscrappeblog.blogspot.com/2009/06/undring-scrappehuset.html