16. juli 2009

Alt om Ellen Karin Hennie



Vi er fortsatt i colorblocking måneden vår - og det er jammen meg ikke lett å finne scrappere i Norge som holder på med denne scrappestilen - men vi har funnet vår perfekte Alt om gjest innen colorblocking vi:)


Denne måneden ønsker vi Ellen Karin Hennie - kjent fra
Scrapping the Music - på norsk velkommen som vår Alt om gjest!
Ellen Karin er ei super jente - som behersker de fleste scrappestiler - og hun scrapper både LOer, lager kort og diverse alterede saker. I denne artikkelen så viser vi frem hennes colorblocking LOer - men for hennes andre kunstverk kan vi anbefale et besøk i bloggen hennes:)



5 på topp:


1. Pynt: Pynt synes jeg er litt vanskelig, for jeg har to gutter og sliter litt med å finne kul guttepynt. Så det blir ofte blomster, bling, swirls og diverse metallpynt på meg som på alle andre.

2. Produsent: Har aldri vært spes. produsentfiksert, og er nok heller ikke så flink til å skille produsentene fra hverandre, eller huske hvem som har produsert spesielle ark jeg har brukt. Noen få har jo utmerket seg allikevel, og da kan jeg vel spesielt trekke fram Maja design som en av de nyeste. Elsker småmønstret papir i samstemte farger. Når det gjelder produsent av annet stæsj synes jeg Tim Holtz lager mye lekkert, selv om jeg ikke er så veldig flink til å bruke det selv.

3. Farger: Det går nok veldig mye i brunt og blått hos meg, men litt innslag av grønt og rødt innimellom. Ikke så rart kanskje, når jeg for det meste scrapper bilder av de to guttene mine. Da blir det liksom ikke helt riktig med rosa. J

4. Musikk: Det må være P4. Hører stort sett alltid på radio når jeg scrapper. Elsker å sitte alene på hobbyrommet og pusle, men vil gjerne ha litt selskap i radioen. Og P4 har vært min faste kanal siden de startet opp for gud vet hvor mange år siden. En sjelden gang kan jeg ta med meg en CD på hobbyrommet, men da blir det en av de gamle gode som står i CD’hylla, og den har ikke blitt fornyet på mange år. Det kan f.eks være en gammel og god Hellbillies, Bjørn Eidsvåg eller Lisa Ekdal.

5. Teknikk:
Her prøver jeg virkelig å variere litt. Glad i vintage, og har i det siste scrappet mye i colorblocking også. Men har også prøvd C&S og Freestyle. Sistnevnet er nok ikke helt min greie, så det blir nok ikke så mange i den sjangeren, men det er litt spennende å prøve forskjellige teknikker. Ikke minst for å utvikle meg selv som scrapper.

Er det en del av scrappeprosessen du synes er vanskelig?

Jeg synes det ”værste” er å finne fram bildene jeg. Er litt treig til å få fremkalt bilder, så jeg må som regel inn på PC’n og skrive ut etter hvert som jeg scrapper. Og det synes jeg er tidkrevende. Skulle gjerne hatt alle bildene ferdig fremkalt i riktig størrelse og riktig croppet. ;)
Ellers bruker jeg lang tid på de fleste delene av scrappingen – og blir ertet litt for det av mine scrappevenninner.



Er du en planlegger, eller blir siden til etter hvert?

Jeg prøver nok stort sett å lage en plan i hodet før jeg begynner scrappingen, men det er sjelden LO’en blir slik jeg har tenkt. Så jeg må nok svare at veien blir til mens jeg går.



Noe du aldri får nok av?

Definitivt alfabeter. Elsker alfabeter i alle farger og fasonger.

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?

Det er helt klart å bli med som DT på bloggen Scrapping the music på norsk. At noen ser på min scrapping som bra nok til å være inspirasjon for andre, synes jeg er en stor tillitserklæring. For selv så ser jeg på meg seg som en av alle de andre. Derfor har det også vært litt ”skummelt” fordi jeg synes jeg må leve opp til ett visst kvalitetsnivå. Hvorvidt jeg har klart det eller ikke skal ikke jeg svare på. Men alle utfordringene jeg har fått gjennom denne bloggen har vært med på å utvikle meg veldig som scrapper. Jeg synes det er mye læring i å forsøke å skape noe fint ut av materialer som ikke er helt ”meg” – ting jeg kanskje aldri hadde kjøpt selv. Men å få slike utfordringer gjør også at jeg tror stilen min blir mer variert. I tillegg til det faglige har jeg gjennom denne bloggen kommet inn i et veldig sosialt og godt scrappemiljø. Noe jeg stortrives med.



Hva gjør du utenom scrapping?

Jeg tar masse bilder. Har et digitalt speilreflekskamera jeg er veldig glad i, og som jeg drar med meg over alt. Blir kalt familiens ”paparatzi”. Nå har jeg meldt meg inn i en fotoklubb i håp om å lære mer om fotografering og spesielt manuelle innstillinger på kameraet. Ellers har jeg en jobb som i perioder krever mye overtid. Jeg er regnskapsfører, og i vinterhalvåret dreier mye seg derfor om jobb. Ellers prøver jeg å følge opp de to guttene mine på deres fritidsaktiviteter og med leksearbeid. Når også litt tid må brukes på hus og mann, går resten av fritiden stort sett med til scrapping. Har hatt andre hobbyer tidligere, som f.eks. lappeteknikk og å danse swing, men etter at jeg ble hektet på Scrapping og det den medfører av blogging og forumarbeid blir det ikke igjen tid til flere hobbyer. Drømmer derimot om å få tid til å være med i sangkor en gang når ungene blir store.


Hva vil andre si om scrappeplassen din?
At den er forferdelig rotete, og at det finnes utrolig mye rart der.

Favorittobjekt å scrappe?
Helt klart barna. Også hender det at jeg scrapper mannen og noen naturbilder. Men dessverre alt for sjelden meg selg – hater å bli tatt bilde av.


Beskriv stilen din.
Det blir fryktelig vanskelig, for jeg mener selv at jeg er ganske variert. Men fellesnevneren blir kanskje at jeg scrapper ”safet”. Ingen store utskeielser verken når det gjelder farger eller stæsj, uansett hvilke teknikk jeg bruker.

Utfordringen til DT og leserne er:

”Siden nå sommeren omfavner oss på alle kanter for tiden, og vi har lange, varme, deilige dager vil jeg at dere skal scrappe en LO som forteller oss hvorfor du er glad i sommeren (evt. Hvorfor du IKKE er det) Det kan være små detaljer som noen nydelige små kronblader på favorittblomsten din, eller store grunner, som f.eks sola, Mjøsa eller en helt spesiell sandstrand… Eller kanskje du hater sommeren fordi du får soleksem. Hva vet vel jeg??
LO’en skal ha minst to bilder, og må selvfølgelig løses i colorblocking.”



Ellen Karin har laget 2 flotte Loer til denne utfordringen:




-elsker sommeren, for da kan jeg tulle og være våt i håret hele dagen!




Vi jentene i DT har blitt sponset av Scrapshop til denne utfordringen - og vinneren av denne utfordringen får en herlig pakke fra dem:




Og utfordringen er slik:

”Siden nå sommeren omfavner oss på alle kanter for tiden, og vi har lange, varme, deilige dager vil jeg at dere skal scrappe en LO som forteller oss hvorfor du er glad i sommeren (evt. Hvorfor du IKKE er det) Det kan være små detaljer som noen nydelige små kronblader på favorittblomsten din, eller store grunner, som f.eks sola, Mjøsa eller en helt spesiell sandstrand… Eller kanskje du hater sommeren fordi du får soleksem. Hva vet vel jeg?? LO’en skal ha minst to bilder, og må selvfølgelig løses i colorblocking.”

Frist: 15. august kl. 24.00


Da venter vi spent på alle kreative og spennende løsninger på Ellen Karin sin utfordring!! Og tusen tusen takk til deg Ellen Karin - som stiller opp som vår Alt om gjest:)

For å hjelpe inspirasjonen og colorblockingen litt ekstra: Her finner du noen colorblockings skisser:)


God sommer videre !!:)

9 kommentarer:

Ann-Katrin sa...

Flott artikkel om Ellen og inspirerende bidrag fra DT :-)

ninabakke sa...

Kjempe fin artikkel og masse herlige LOer dere har laget :)

Jeg er med på utfordringen, bidrag 1 i innlegget

http://ninabakke.blogspot.com/2009/07/scrappehuset.html

Wenche sa...

Flott inspirasjon å ta fram en "gammel" teknikk. Liker den veldig godt.
Her er mitt bidrag:
http://wenchestidsfordriv.blogspot.com/2009/07/piknik.html

skaubytrollet sa...

Her er min "kind-of-colorblocking"-LO.

Den perfekte snurr

skaubytrollet sa...

Vet ikke om dere har sett det jeg, men jeg sier i fra allikevel...

På høyresiden i bloggen der det står aktuelle utfordringer - der står det at "sommer - vintage" om denne utfordringen... Skulle vel muligens stått "sommer - colorblocking"

;)

Cecilie sa...

Her er mitt bidrag:

http://cecilieshobbysaker.blogspot.com/2009/07/scrappehuset-colorblocking-sommer.html

Lene s sa...

Så gøy å prøve seg på colourblocking! Fine loar dåke har laga. Her e min:
http://lenesscrappeblogg.blogspot.com/2009/07/nye-utfordringar.html

Monica sa...

Ja, jeg måtte prøve meg da....veldig uvant, men her er nå mitt bidrag da! :)

http://lottenslilleverden.blogspot.com/2009/07/du-elsker-vannmelon-scrappehuset.html

Camilla sa...

Flott artikkel! =)

Her er mitt bidrag