1. juli 2009

Månedens produsent for juli: Patternscape

Ny måned, nye muligheter! Og her på Huset;- ny stilart!


Som de fleste av dere vet har vi de siste mnd satt fokus på ulike scrappestiler, og hver stilart har vært gjennomgående i alt som har skjedd her på Huset i løpet av mnd. Juli er intet unntak, og denne gangen skal vi rykke tilbake i tid, til da scrapbooking fortsatt i sin spede begynnelse her til lands.

Juli skal handle om colorblocking her på ScrappeHuset.

Kort fortalt innebærer colorblocking at en LO bygges opp ved hjelp av klosser i ulike størrelser. Det finnes ferdige maler for colorblocking, hvilket kan komme godt med om du synes det er vanskelig å sette sammen en LO helt fra bunnen av.

Et kjapt søk i google gir masse treff, og et av dem er denne artikkelen om colorblocking og bruk av maler. For mer informasjon om colorblocking, minikurs, artikler og annet, anbefaler vi at du følger med her på ScrappeHuset nå i juli, her kommer litt av hvert!

Scrapbooking er en industri som preges av trender, enten vi liker det eller ikke. Flere av oss i DT har prøvd colorblocking for mange år tilbake, og latt det ligge brakk siden, så vi har hatt store utfordringer i å gjøre denne stilen til vår egen, også i 2009. Utfordrende og annerledes, men vi har hatt det gøy!

Sponsor denne mnd har vært Patternscape.

Patternscape er en norsk produsent som produserer papirer til scrapbooking og annen papirhobby. Besøk hjemmesiden deres for mer informasjon.






Og jada, vi har en utfordring til dere også:


Scrapp noe hvor du bruker prinsippene for colorblocking.




Frist for innlevering er 15.08.


Den lange fristen skyldes avvikling av sommerferie blant oss i DT.




Vinneren av utfordringen får denne premien fra Patternscape.no.







Og her er LO'ene fra oss jentene i DT:



Hilde:



Vibeke:

Lene:

Renee:

Trine:


Håper du lar deg inspirere til nye måter å bruke "gamle" teknikker på, og vi gleder oss til å se hva DU lager!

Fortsatt strålende sommer til alle våre lesere.

25 kommentarer:

Gladie sa...

Høh, morsom utfordring, og artig at dere velger denne stilen - har faktisk en mal liggende et sted ;)

Helle Sahl sa...

Altid spændende og varieret. Virkelig interessant.

ninabakke sa...

Så gøy. Dette har jeg ikke prøvd meg på, ikke bevisst ihvertfall, så kanskje jeg skal få prøvd det ut :)

Lene sa...

Her er et bidrag fra meg før ferien!
God sommer!

Camilla sa...

Dette var ikke så lett... Gøy med en utfordring da! =)
har gjort et forsøk hvertfall, og det kan ses her =)

ninabakke sa...

Jeg har prøvd:

http://ninabakke.blogspot.com/2009/07/scrappehuset-og-scrapping-music-pa.html

Gladie sa...

Her er min utgave :)

Scrappegal Sørlending sa...

Jeg har nettopp laget noe som kan gå under denne kategorien.... Men, må det være en LO??? Ellr kan det være andre ting???

Vibeke sa...

Scrappegal sørlending: Scrapp gjerne noe annet - så lenge du bruker colorblocking:)

linn kristine sa...

Her er mitt bidrag: http://sykepleierbloggen.blogspot.com/2009/07/dagens-frste-loer.html (den øverste i innlegget);)

Leif Hagen sa...

Hei! Vilken koselig blog med manga interessante ideer og fina handgjorde kort! Hilsen fra Hagen I USA med EAGAN daily photo blog

Kristine sa...

For en artig og utfordranes oppgave. Har aldri prøvd mæi på colorblocking før, så va gøy å prøve. Men va mye mer vanskelig enn ka det ser ut som...
Her e mitt bidrag,
http://kristineshobby.blogspot.com/2009/07/colorblocking.html

ninabakke sa...

Laget ett bidrag til jeg, nummer 2 i innlegget mitt
http://ninabakke.blogspot.com/2009/07/scrappehuset.html

Cecilie sa...

her er mitt aller første bidrag til deres utfordringer. Kjempe fin utfordring og en stil jeg likte veldig godt.

http://cecilieshobbysaker.blogspot.com/2009/07/scrappehusets-colorblocking-utfordring.html

Wenche sa...

Her er min Grønne Colour Block;
http://wenchestidsfordriv.blogspot.com/2009/07/mammas-egen-lille-gartner.html

Torill sa...

Måtte jo prøve meg på denne jeg også! Så her er min LO hvor jeg har prøvd meg på colourblocking.
Tusen takk for inspirasjon!

GryA sa...

Et enkelt bidrag fra meg!

http://milfordsscrappeblog.blogspot.com/2009/07/colorblocking-pa-scrappehuset.html

Ann-Katrin sa...

Morsom utfordring.
Her er mitt bidrag .

Marianne-db sa...

HER er et bidrag fra meg :-)

alfie sa...

Så fik jeg også prøvet en "Scrappehuset" udfordring.

Her er mit bidrag:
http://alfiedesign.blogspot.com/2009/07/scrappehuset-colourblocking-udfordring.html

Kjerstin sa...

Da har jeg lagt ut mitt bidrag til utfordringa deres på Color Blocking. Takk for super inspirasjon og tips! :D

Bidraget finner dere HER

LenaF sa...

Da har jeg scrappet mitt bidrag til denne utmaningen. Jeg bare elsker rette linjer!!
HER finner dere bidraget mitt.

ellen sa...

dette var veldig moro, just my cup of tea!

Pia sa...

Her er mitt colorblocking-forsøk!

colorblocking

Lise Mariann sa...

Så kule colorblockLO'er dere har laget.

Her er mitt bidrag sånn på tampen: http://isiselin.blogspot.com/2009/08/bigfoot.html