16. august 2009

AltOm LOTTEN/Monica

Nå i august har vi vært kjempeheldig å få lov til å bli bedre kjent med lotten/Monica. Vi er jo som sagt inne i lagpålag - og Monica kan dette altså. Så nå kan dere lese og kose dere.

Topp 5 liste

1 Pynt

Det er mye jeg er mer eller mindre avhengig av for tida. Blomster er et must! Av en eller annen grunn er det fryktelig vanskelig å scrappe uten blomster! Har hatt en lang periode med et enormt forbruk av Prima bling-swirler, men prøver å roe litt ned på det, selv om de stadig sniker seg med allikevel ! Blonder, charms, rondeller og annen metallpynt, halvperler og fjær går det også mye av.


Og ditten og datten som kan bades i kaffe, syns det gir så fin effekt !


2 Produsent

Egentlig så bruker jeg mye fra det meste, kjøper som regel det jeg syns er fint. Når det gjelder papir, går det mye i Basic Grey, Kaisercraft, og jeg er helt betatt av Maja Design, de er vanvittig lekre !


Tim Holtz har mye lekker metallpynt som er litt røffere i stilen, så jeg bruker en del av det også, spesielt til gutte-LO’ene. Ellers hadde jeg nok klart meg dårlig uten Prima!


3 Farge

Det er jo veldig mange fine farger å velge i, men min klare favoritt er helt klart BRUN! Gjerne i kombinasjon men rosa eller blått, men det er brun som er "min" farge. Det syns vel godt både i scrappingen min og i klesskapet mitt! ;)


Jeg prøver stadig å scrappe i andre farger, men det brune her en tendens til å snike seg inn via bølgepapp og sånt noe alikevel !


4 Scrappemusikk

Som regel har jeg det stille når jeg scrapper, men de gangene jeg hører på noe, så er det gjerne P4 eller Radio Exact som surrer i bakgrunnen.


5 Teknikk

Riving/ruffing/krølling av papirkantene. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten edge-scraperne mine! Det er ikke mange LOer/papirer som slipper unna de! Jeg har også et vanvittig forbruk av Cats eye fluid chalk Dark Brown, som de fleste papirene får en runde med. Pynten min får ofte også en dutt eller to med den.

Synes også Crackle Paint gir en fin effekt, men det hender rett som det er at jeg "glemmer" den, og oppdager at den skulle vært brukt etter at det er "for seint"


LO’ene mine består som oftest av mange lag, og de blir visst stadig tjukkere, noe jeg merker veldig godt på album-budsjettet...


Hvordan vil du beskrive stilen din?
Den går veldig mot vintage. Jeg elsker det slitte og rufsete og alt som er gammelt eller ser gammelt ut. Jeg brukte lang tid på å "tørre" å gå den retningen, det har hele tiden siden jeg begynte å scrappe vært stort fokus på syre og lignin, og jeg har vel vært litt redd for å bruke papirer og pynt som ikke er syrefritt.


Men da jeg til slutt tok steget og begynte å bruke både det ene og det andre som ikke er syrefritt, var det visst ingen vei tilbake. Da ramlet alt på en måte på plass, og scrappingen ble mye morsommere enn det var før, og jeg er som regel mye mer fornøyd med LO’ene mine nå!

Nå scrapper jeg det jeg har lyst når jeg har lyst og med det jeg har lyst, og jeg bare koser meg! :)


Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Det er helt klart mine tre søte små. Sjelden det blir scrappet noe annet enn unga...


Er det en del av scrappeprosessen du syns er vanskelig?

Variasjon ! Merker selv at jeg har kommet inn i en tralt det er vanskelig å komme ut av. Jeg bruker veldig ofte to bilder på LO’ene mine, og jeg føler ofte at oppbyggingen og pyntingen min blir veldig lik fra gang til gang.


Er du en planlegger eller blir sidene dine til etterhvert?
Jeg scrapper mye borte, så jeg har etter hvert lagt meg til en vane å planlegge hva slags papirer jeg skal bruke til de ulike bildene før de skrives ut, sånn at jeg har en viss peiling på hvordan det skal bli til slutt, hvertfall fargemessig. Men oppsett og pynt osv, planlegges som regel aldri, så sant det ikke er DT-bidrag som skal scrappes og jeg har en pose pynt som må med.

Noe du aldri får nok av?

Blomster, blonder og bølgepapp!


Hva vil andre si om scrappeplassen din?
Kaos ! Det hjelper liksom ikke hvor mye jeg rydder, det er alltid rotete ! Jeg scrapper i spisestua (som ikke brukes som spisestue, men kun som scrapperom/kontor) og vi har ingen dør der... Om mangelen av dør er en fordel eller ulempe er jeg neimen ikke sikker på, mulig kaoset hadde vært enda større om jeg bare kunne lukke døra for rotet ?!?


Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?
Det kuleste? Tja.. det SMARTESTE jeg har gjort er hvert fall å gå på treff på Unik Hobby i juni i fjor. Etter å ha scrappet alene (med unntak av ett treff) i 4 år, så måtte jeg jo benytte sjansen når det ble treff i nærheten. Det har resultert i at jeg har blitt kjent med en helt herlig gjeng med scrappejenter.


Før jul fikk jeg en mail fra Vibeke, som da var i ferd med å starte opp STM, med spørsmål om jeg kunne tenke meg å være med i Design Teamet. Ja, det var jo kult da! Har aldri sett på meg selv som aktuell for noe sånt...


Men du, så moro det er ! Og som sagt, den gjengen ville jeg ikke vært foruten! :)


Hva gjør du utenom scrappingen?

Jeg er hjemme i foreldrepermisjon med lille Selma-nydlingen min frem til neste sommer. Da er planen å sette seg på skolebenken igjen! :)

Så nå for tida brukes all min tid på store og små barn, scrapping og foto. Jeg tar fryktelig mye bilder av unga, og har en vanvittig sorteringsjobb foran meg, som jeg stadig utsetter...


Sånn hobbymessig, så hekler jeg litt også, og har begynt på et pledd som jeg sikkert aldri blir ferdig med... Lett å bli litt ivrig i starten, når man kommer over en fin oppskrift, men det har visst skjedd mer enn en gang at det går av moroa etter en stund, når man ser hvor mye jobb det virkelig er med et stort prosjekt !


Så nå kjenner vi henne alle sammen. Her er noen av de fantastiske kreasjonene til Monica - se og nyt.
Og til denne så har vi blitt sponset av Gode Minner i Tønsberg. Vi plukket selv sammen pakker til hver av oss i DT og en som dere får i premie og premien består av det samme som vi i DT fikk.
Og under utfordringen ser dere premien - og dere kan jo ikke få noe for ingenting - det forstår dere vel. Monica har satt sammen følgende utfordring til dere:

Scrapp om en ny start (HUSK LAGPÅLAG) - Tilbake til hverdagen etter ferie- Første dag i barnehage/skolen- Ny jobb- Nytt familiemedlem.

Legg en kommentar i kommentarfeltet med link til bidraget deres. Husk at dette bidraget kun skal være laget til denne utfordringen. Frist for denne er 15.09.09. Kos dere !!!!

Og her er Lotten/Monica sin løsning på utfordringen som hun selv har laget. Og se da dere dette er en LO til lille Selma som ble født 16. juli nå i sommer. Hjertelig velkommen til verden lille nurk og hjertelig gratulerer til dere 6 som nå har blitt en familie på 7 :)))))
Her er Vibeke sin lille røde oase:
Og her er Hilde sin med minne om da hun gikk fra frøken til fru.
Her er Renee sin, dette er det aller første møte mellom storesøster og lillebror.Lene/Nabon har laget en til ære for deres lille Vesla.
Trine/Triurine har laget denne for å minnes ultralydundersøkelsen med yngstejenta.

36 kommentarer:

Ellen Karin sa...

Flott artikkel om Monica - og masse flotte LO'er fra både henne og DT. Inspirerende å se på.

Anne Bente sa...

super flot artikel og super flotte bidrag, her kommer mit :)

Mit bidrag

Camilla sa...

Så gøy å lese! =)

Her er mitt bidrag

Francielle sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Francielle sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Francielle sa...

Så inspirerende og morsomt å lese om deg Monica. Jeg har gjort en annen vri på mine lag på lag. Håper denne er gokjent! her kommer mitt bidrag!

http://papirgal.blogspot.com/2009/08/lottenmonica-utfordring.html

ThisIsAnfield sa...

Flott artikkel!!

Var artig å prøve seg på denne!!

Her er mitt bidrag: http://thisisanfieldsblogg.blogspot.com/2009/08/mitt-bidrag-til-scrappehusets-lotten.html

Gro aka emrille sa...

Nydelig Monica - og dere andre:)
Du fortjener så absolutt denne oppmerksomheten!!!

Elisa sa...

Kjempe morsom utfordring:)
Her er mitt bidrag:)

http://elisashobbykrok.blogspot.com/2009/08/dette-er-mitt-bidrag-til-lotten-sin.html

Scrappegal Sørlending sa...

Super artikkel om en fantastisk scrapper!!!! :) Og artig utfordring med mange fantastiske DT-løsninger! Får se hva jeg får tid til!! Ukene løper aaaltfor fort!!! :D

ruffa sa...

Så mange flotte bidrage dere har kommet med allerede

*HURRA*

Anette sa...

Da prøver jeg meg for første gang her på scrappehuset.
Her er mitt bidrag:

http://mamma-anette.blogspot.com/2009/08/mitt-bidrag-til-scrappehuset.html

~I an Jeanie~ sa...

Utrolig gøy å lese om Monica, kjente meg igjen i mye av det hun skrev :)

Her er mitt bidrag til denne utfordringen:

http://jeanieslilleverden.blogspot.com/2009/08/venter-pa-nr5.html

Cecilie sa...

Her er mitt bidrag:
http://cecilieshobbysaker.blogspot.com/2009/08/scrappehuset-lag-pa-lag-ny-start-layer.html

Isabell - Taranita sa...

Så utrolig kjekt å lese om deg Monica, her er min tolkning av oppgaven

http://krimsogkrams.blogspot.com/2009/08/scrappehuset-en-stor-dag.html

Mvh

Isabell-Taranita

Linda sa...

FIN SRTIKKEL.
mitt bidrag

http://lindusplindus.blogspot.com/2009/08/helt-fersk.html

Line Bjerk Nilsen sa...

Utrolig fin artikkel om Monica!!!

Her er mitt bidrag:

http://linebjerk.blogspot.com/2009/08/scrappehuset-vart-lille-mirakel.html

Line Bjerk Nilsen sa...

Jeg likte oppgaven så godt at jeg lagde et bidrag til:)

Her er det:
http://linebjerk.blogspot.com/2009/08/vennskap.html

Gunn-Elin sa...

For en spennende utfordring. Og nydelige LOer dere i DT og Lotten har scrappet.
Her er mitt bidrag
http://gunn-elin.blogspot.com/2009/08/lotten-utfordring-hos-scrappehuset.html

hannemor sa...

Jeg prøver meg på denne:)
Her finner dere mitt bidrag:
http://familiensele.blogspot.com/2009/08/scrappeutfordring.html

Familien Sele sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Asil sa...

Må jo bare prøve på denne, selv om resultatet ble så där, hihi!

Vesla er på stranda i Danmark for første gang og blir invadert av marihøner! :D

Gro aka emrille sa...

Her er et bidrag fra meg Palmer og snø

Aakre sa...

Denne utfrodringa var fin :) Lagpålag er gøy!

En flott artikkel og kjempe fine bidrag fra dere - minikurset om lagpålag var også veldig flott :) Takk for flott inspirasjon!

Og her er mitt bidrag:

http://aakresscrapperier.blogspot.com/2009/08/scrappehuset-lag-pa-lag.html

Scratch/Linda sa...

Kjempemorro å lese om lag på lag.

Her er mitt bidrag

ruffa sa...

17 fantastisk flotte bidrag som har kommet inn til nå.

Så flinke dere er alle sammen - en sann fryd å besøke bloggene deres *smelt*

pia iris sa...

http://pias-hobbyland.blogspot.com/2009/08/spent-frskolegutt_31.html

har scrappet en om Mandius start på skolegangen.

Veronica sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Veronica sa...

Så gøy å lese om Monica=)

Her er mitt bidrag: (jeg prøvde, men det gikk ikke å lage link)

http://veronicas-galskap.blogspot.com/2009/08/scrappehusets-alt-om-lotten.html

Monica sa...

Liker godt denne "lag på lag"-stilen så jeg har prøvd meg.


Mitt bidrag

Hanna sa...

Så mye fint dere har laget:)Her kommer ett bidrag fra meg:)

http://hannapannasscrappeblog.blogspot.com/2009/09/sa-kosli-du-har-det-scrappehuset.html

Heidi sa...

Flott artikkel og herlig utfordring.

Her er mitt bidrag

ruffa sa...

Utrolig hvor mange flotte bidrag dere har kommet med.

moooooro

Scratch/Linda sa...

Det ble et bidrag til fra meg, for dette var jammen en gøy utfordring :D

Mitt 2. bidrag

isabell sa...

En flott artikkel, med mye spennende og lese (og se;))
Her er min tålkning av utfordringen:)http://isabellhelgesen.blogspot.com/2009/09/utfordring-scrappehuset-endelig-stor.html

Mariannes Kort og Stempling sa...

Mitt bidrag er klart!!