12. august 2009

Lag-på-lag-på-lag!!!

Noen som vil ha tips om hvordan dere kan klæsje på mest mulig ark, duker, tyll, papp, blomster og stæsj på en enkelt LO?

Velbekomme!

Denne artikkelen har ligget ute på Scrapping.no, og du kan lese hele her.

Først begynner man med 2-3 eller flere ark du vil bruke til bakgrunnsark. De kuttes så det ene er litt større enn det andre, skrapes i kantene, sys sammen og rufses til!
Så er du i gang med en skikkelig lag på lag LO!


Det gir et litt røffere inntrykk hvis du pusser kantene på bildene med en neglefil.

Finn fram noen andre ark, riv de i passe størrelser, store og små. Legg de ut på arket sånn ca du tror du vil ha det!

Bruk gjerne symaskinen flittig! 

Legg på bildet ditt, finn blomster og stæsj og klin de på også! Før pynsten kommer på er det lurt å lime, stifte og sy deg ferdig med alle lagene! Det kan være lurt å bruke litt puter, så ikke bildet buler på midten.

Siste finish, tittel, smådetaljer og vips; en ferdig lag-på-lag-på-lag-på-lag-LO!!

Denne step by step saken ligger i bloggen min, og dere er hjertelig velkomne til å se der også.


Her har jeg tatt et ark med sånne rare kanter (husker ikke hva de heter...) sydd det på et vanlig 12x12 ark og klippet på frihånd rundt kanten. Så rufser jeg det til og stifter med en mini stiftemaskin for å få litt detaljer langs kanten.


Litt hjemmelaget kaffespray, eller klimmermist må til!


Stifter på bånd og papir.

Her har jeg sydd bildet fast til papiret.

Her har jeg laget noen "blomster" av de samme arkene, sydd en remse med papir, og limt alt sammen på under bildet.

Så er det tittel og detaljer sin tur.

Bling, håndskrift og "frimerker" må også på plass.

Jeg fant noen gamle sommerfugler, de passer fint her...

Ferdig!

 

Kos dere med denne stilen, her er mottoet;

Less is not more!!

3 kommentarer:

Rebekka sa...

Jeg bøyer meg i støvet. Dette er bare utrolig vakkert. Takk!

Ida sa...

WOW, sååå nydelig!! takk for tips!!
klem Ida:o)

ellen sa...

Wow, så lekkert! Jeg er egentlig ikke en lag på lag fan, men jeg tror jeg må prøve meg. Utrolig lekre detaljer, og for et vidunderlig bilde:)