16. september 2009

Alt om Anne Merethe

Denne gangen har vi fått med oss ei utrolig dyktig jente!! Hun scrapper de nydeligste Loer av de 2 flotte barna sine. Gled dere til å bli mer kjent med henne:)
Hun forsøker seg innenfor de fleste scrappestilene, men når du besøker bloggen hennes så vil du se at det er utrolig mange flotte Cluster Loer der - og det er jo dette som er Scrappehuset sin scrappestil nå i september:)

Vi ønsker Anne Merethe hjertelig velkommen som vår Alt om gjest i september!!



Topp 5 liste

  1. Pynt: Det er vanskelig å bare plukke ut en favoritt her. Er glad i å bruke mye forskjellig pynt. Men det er som regel noe som går igjen på sidene mine, som jeg ikke klarer meg uten. Som blomster, rub ons, glimmermist, metall-pynt, pom pom bånd++ I det siste har jeg også brukt utklipp fra mønsterark o.l. Spesielt på gutte-LOene jeg lager.
  2. Produsent: Definitivt Prima!! De har fått så mye lekkert den siste tiden. Både ark, blomster, stempler, pebbles og swirls. Pluss mye mye mer. Foruten Prima klarer jeg meg heller ikke uten produkter fra Tim Holtz, American Crafts, Making Memories, Tattered Angels. Kunne ramset opp mange her igrunn. Bruker jo litt fra mange hele tiden;)
  3. Scrappemusikk: Som regel hører jeg ikke på så mye musikk når jeg scrapper. Nyter stillheten og roenJ
  4. Farge: Akkurat nå er det klare og friske farger jeg liker å bruke til bildene mine. Blått, rosa, grønt, oransje osv. Som regel med hvitt eller Bazill craft som kontrast-farge.
  5. Teknikk: Jeg må stort sett pusse, krølle, rive, brette osv på alle LOene jeg lager. Klarer meg ikke uten*lol* Har prøvd mange ganger å lage en LO uten, men det går bare ikke;)

Hvordan vil du beskrive stilen din?

Vet ikke om jeg egentlig har en bestemt stilart. Men liker veldig godt å lage en LO i lag på lag, og da gjerne å samle alt på en plass, som cluster. Har også prøvd meg en del på vintage. Prøver å ha øynene åpne for andre stilarter også, men havner som regel tilbake til det jeg liker aller best. Dessuten må jeg alltid ha med ett par sting eller flere med håndsøm.

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?

Det er helt klart barna mine, Daniel og Mari! Enten bilder av de alene, eller sammen med familie-medlemmer. Har laget noen LOer av meg og min kjære også, men det blir dessverre ofte nedprioritert.

Er det en del av scrappe-prosessen du syns er vanskelig?

Det må være å komme i gang, og selve oppsettet. Men når jeg først har en plan så stopper jeg som regel ikke før jeg er ferdig;) Ikke alltid det er like lett å velge bilder heller, da jeg har enormt med bilder liggende på pc`en. Prøvde engang å scrappe kronologisk, men har måtte gi meg på tap. Mye mer kos å scrappe etter jeg løsrev meg fra det.

Er du en planlegger eller blir sidene til etter hvert?

De fleste sidene mine blir til etter hvert. Har ofte en plan når jeg starter, men som regel blir det forandringer hele veien til jeg er ferdig.

Noe du aldri får nok av?

Bokstav-klistremerker/thickers! Tror ikke det blir laget en eneste side her i huset uten at jeg bruker det. Har en Quic Kutz-tang med alfabeter, men den fungerer best som støvsamler;)

Hva vil andre si om scrappeplassen din?

He he, kommer vel an på hvem man spør;) Jeg selv syns jeg har et godt system på scarpperommet mitt, men tror ikke alltid andre syns det samme. Det er ikke mange steder som ikke er i bruk på rommet når jeg scrapper, hver og en krok er i bruk.

Hva er det kuleste du har gjort eller opplevd innen scrapping?

Det må være å ha blitt kjent med så mange utrolige scrappere rundtetter. Enten gjennom scrappe-forum eller scrappetreff. Har vært så heldig å fått møtt flere scrappere jeg har blitt kjent med gjennom forum. Så har du muligheten til å være med på treff så gjør det! Mye inspirasjon å hente på slike treff, og ikke minst å treffe nye scrappe-venninner:)

Hva gjør du utenom scrapping?

Jeg jobber som sykepleier, så dagene kan bli hektiske med turnus-jobbing. Og da er det godt å kunne slappe av sammen med mann og de to barna våre. Det er absolutt den mest verdifulle tiden jeg har!

Ellers blir det jo litt tid til venner, hus, bøker, osv.

Det kommende året vil det nok bli mest fokus på bryllup, for vi skal gifte oss neste sommer:) Så det er mye som skal planlegges og gjøres i stand, men guri som vi gleder oss!!





Tusen takk for at dere ville bli bedre kjent med meg, en ære å bli plukket ut:)



Utfordringen til dere er:
:
La deg inspirere av en eller flere av sansene våre; se, høre, føle, smake og lukte.Siden det akkurat har vært sommer og du antagelig har masse flotte sommerbilder liggende vil jeg at det skal brukes friske og klare sommerfarger.
I tillegg skal det scrappes i CLUSTER stil.




Anne Merethe har selvfølgelig scrappet utfordringen sin:


Vi jentene i DT har blitt sponset av Cosmo på denne utfordringen, og her kan du se hvordan vi har løst Anne Merethe sin flotte utfordring:



















Utfordringen:


La deg inspirere av en eller flere av sansene våre; se, høre, føle, smake og lukte.
Siden det akkurat har vært sommer og du antagelig har masse flotte sommerbilder liggende vil jeg at det skal brukes friske og klare sommerfarger.
I tillegg skal det scrappes i CLUSTER stil.


Frist: 15. oktober kl.24.00
Premien: Vinneren får en arkpakke fra Cosmo:)





Tusen takk for at du ville være vår gjest Anne Merethe:)

Nå gleder vi oss til å se alle de flotte bidragene som
kommer inn til denne herlige utfordringen!!:)

25 kommentarer:

Hilde sa...

Så koselig å bli bedre kjent med deg, Anne Merethe. Jeg har jo kjent deg gjennom forum i 4-5 år nå, men alltid koselig bli bedre kjent.

Gratulerer med bryllupsplaner og takk for at du ville være gjest hos oss. Du er dyktig!

Hilde

Ann-Katrin sa...

Flotte og fargerike bidrdag fra DT. Og flotte sider fra Anne Merethe. Takk for inspirasjon.

Elisabeth sa...

så koselig en artikkel da....flotte LO'er og jommen meg fristende å hive seg på utfordringen.... ;o)

Jeanette sa...

Flotte layouts fra DT-gjengen. Og herlige layouts fra Anne Merethe. :) Gratulerer med bryllupsplaner. Kanskje vi får se bilder fra bryllupet også etterhvert. Kjempeinspirerende alt i artikkelen!

annkan sa...

Trevligt att läsa om dig, Anne Merethe.
Vilka underbart vackra layouter du gör! Man blir väldigt, väldigt inspirerad. :-)

Toto og Tutu sa...

Så moro å få vite litt mer om deg Anne Merethe!! Du lager de nydeligste LOer, med akkurat passe pynt og stæsj! En veldig dyktig scrapper!! :)

Linda sa...

koselig å bli bedre kjent med deg anne merethe. du har alltid hvert en stor inspirasjonskilde for meg. du lager de nydeligste lo'r!
gratulerer og lykke til med kommende bryllup :)
klemmmm linda

Linda sa...

flott artikkel. inspirerende arbeid:) mitt bidrag

marit sa...

Så flott Anne Merehte!
Du er dyktig!

Aldri prøvd meg på den stilen, men tror sannelig jeg må prøve meg!

Nina B. sa...

å så kjekt at du har blitt plukka ut, Anne Merethe! Det er så fortjent, fortjent! Du lager noen nydelige LOer, og jeg finner masse inspirasjon hos deg :) Gratulerer så masse, med bryllupsforberedelser!

Mona sa...

Her er mitt bidrag :)

skaubytrollet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
skaubytrollet sa...

Min løsning:
Take a look

Jeanette sa...

her kommer endelig mitt bidrag!

Pia sa...

Her er mitt bidrag

Hanne sa...

Kjempefine lo-er du har laget. Her er mitt bidrag:
http://hannesfritid.blogspot.com/2009/09/scrappehusets-utfordring.html

bestevenn sa...

Morsom utfordring, farger er kult. Her er mitt bidrag. http://bestevenn-bestevenn.blogspot.com/

ellen sa...

Skjønne bidrag fra dere alle.
Her er mine:
sanselige sommerfarger

Aakre sa...

Da har jeg prøvd meg på utfordringa - en fin utfordring :)

http://aakresscrapperier.blogspot.com/2009/09/scrappehuset-anne-merethes-utfordring.html

Lene s sa...

Koselig å lesa artikkelen. Du e flink!!
Her e mitt bidrag til oppgava
http://lenesscrappeblogg.blogspot.com/2009/09/slengt-meg-pa-litt-utfordringar.html

Anne Emilie sa...

enda en herlig oppgave!
Her er mitt bidrag =)

UlrikaT sa...

Her er mitt bidrag: http://lofoto.blogspot.com/2009/10/scrappehuset.html

Bthorn sa...

Vakre, inspirerende LOer fra både Anne Merethe og DT. Her er mitt bidrag: herlig IS

Siv Anne sa...

Måtte lage en til denne utfordringen Her er min.

HildeK sa...

Her var det mye fint! Denne stilen liker jeg!
Her er mitt bidrag til "sommercluster" utfordringen.