16. oktober 2009

AltOm - FENRIS

Vår AltOmgjest for oktober er Fenris, ei lita skravlebøtte som lager de flotteste saker og ting. Nå skal dere få lov til å bli litt bedre kjent med denne damen.

Les og kos dere og gled dere til hennes utfordring som kommer helt til slutt :)


Litt om Linn/Fenris

Jeg heter Linn Moan, er 37 år og har scrappet i ca 3 år. Jeg bor i Tromsø, men er fra Senja, verdens nydeligste øy.

Jeg har alltid likt å ta bilder, og da jeg oppdaget scrappinga, så kunne jeg kombinere foto og pusking med papir. Perfekt!


Topp 5 liste

1. Pynt

Jeg elsker knapper, så det bruker jeg ofte. Ellers så er det mye blomster, blingswirls, pyntenåler, blonder og charms på LOene mine. Egentlig liker jeg vel litt av alt, så kan bruke nesten hva som helst som pynt.

2. Produsent

Jeg er ikke spesielt opptatt av produsenter, og vet sjelden hvem som har produsert de ting jeg bruker. Men noen har jeg selvsagt lagt merke til, og bruker mye av.


Prima sine blomster og bling er mye i bruk her, og også en del av Petaloo og Papirloftets blomster. Basic Grey sine "melerte" ark er jeg også storforbruker av, og selvsagt American Craft sine Thickers.


3. Farge

Jeg bruker sjelden skarpe farger, så i albumene mine er det stor overvekt av jordfarger. Elsker grønn og sjøgrønn, så kombinert med brun er det nok mest det jeg bruker i ark og kartong. Detaljer kan jeg gjerne ha i rødt eller orange. Og selv om jeg har to jenter, så blir det scrappet veldig lite i rosa.

4. Scrappemusikk

Jeg har av eget valg ingen radio eller cd-spiller på scrapperommet. Synes det er deilig å ha det stille, og jeg slapper veldig av når jeg finner roen der nede.


5. Teknikk

De aller fleste kanter på ark får en runde med edge-scraper og litt ulike brunfargede cats-eye-puter. Jeg liker også å bruke symaskin, og gjerne med ulike typer sømmer. Ellers vil jeg vel ikke si jeg bruker noen spesielle teknikker spesielt mye, men det vil kanskje andre se bedre enn jeg gjør selv.


Hvordan vil du beskrive stilen din?

Vanskelig å beskrive synes jeg. Er ikke så opptatt av stiler. Jeg scrapper ikke freestyle, og ikke C&S, men ligger vel litt innom både vintage, shabby-chic, monokromatisk, og sikkert flere andre stiler jeg ikke kan navnet på. Tror jeg stort sett blander hummer og kanari etter humør og innfall.

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?

Det er absolutt mine to herlige jenter på 5,5 og nesten 9 år. Men jeg scrapper også en del bilder fra 70- og 80-tallet, naturbilder og kattebilder.


Her kan dere nyte å beundre noen av Fenris' utvalgte kreasjoner:



Og en liten utfordring har hun og laget til dere alle sammen. Dere skal scrappe en LO som aller først skal være monokromatisk og den skal ha Skjønnhet/vakker som tema.

Dere legger igjen en kommentar til oss innen 15.11.2009 midnatt til dette innlegget og vi velger en vinner som vil få en pakke fra Studio2Mers.
Kos dere masse og lykke til.

Her ser dere Fenris' og våre løsninger på denne utfordringen.
Fenris:
Hilde:

ruffa:

Linn:

Hanna:

Vibeke:

Torill:

16 kommentarer:

Gladie sa...

For noen fantastisk lekre LOer! Nydelig monokromatisk & vakkert!

ullpurka sa...

Aldeles nydelige LOer dette jenter. Stilig å scrappe monokromatisk.

HildeK sa...

Flott utfordring, og nydelige bidrag fra dere:-) Har prøvd meg jeg også! her er mitt bidrag

bestevenn sa...

Flott utfordring, morsomt igjen. Stilige bidrag fra dere. Her er mitt forsøk. Monokromatisk, naturens skjønnhet og det høsten gir oss av glede, nemlig mange varme farger.bestevenn-bestevenn.blogspot.com/2009/10/scrappehuset-monokromatisk.html

Iselind sa...

Da har jeg løst denne utfordringen, om du finner den på:

www.iselind.blogspot.com

Anonym sa...

Her var det scrappet flotte LOer.
Maska

Siv Anita sa...

Jeg har også prøvd meg på denne utfordringen.
http://taratroll.blogspot.com/2009/10/scrappehusets-utfordring-monokromatisk.html

hannemor sa...

Jeg har prøvd meg på en lo, men vet ikke om den er gokjent. Jeg skulle kanskje hatt rosa bakgrunnsark også..
http://hannesfritid.blogspot.com/2009/10/vakkert-med-glade-barn-scrappehuset.html

Camilla sa...

Så gøy å lese om Fenris. Masse flott å se her. :)

Jeg har laget et bidrag som dere finner her :)

ellen sa...

Jeg har laget denne: http://ellensoase.blogspot.com/2009/10/vakre-vene-skjnne-lille-baby.html

Lene sa...

Så lekre LO'er. Jeg har prøvd meg jeg også...

Her er mitt bidrag; http://lenemors.blogspot.com/2009/10/du-er-sa-vakker.html

Pia sa...

Her er mitt bidrag!

toi9 sa...

Flotte bidrag fra dere :)
Ei fin utfordring !
Her har dere min "Sweet dreams"

Nadia sa...

Kjempe flott utfordring, og mange flotte LOer. Her har dere mitt bidrag

UlrikaT sa...

En flott utmaning!
Her er mitt bidrag: http://lofoto.blogspot.com/2009/11/vilken-vacker-utsikt.html

Iselind sa...

Bare lurer på når vinneren av denne utfordringen kåres....