15. desember 2009

Alt om Anne Kristine


Hun er medlem av Hjertelaget, hun er DT for for Sketchy Colors og en av de mest inspirerende norske scrapperne jeg vet om.

Hun er gift, har 5 barn og 2 barnebarn og tryller frem de lekreste LO'er og kort, fylt med kjærlighet og varme til de hun har rundt seg.

Vi er stolte av å presentere vår ALT OM-gjest denne mnd;



Topp 5 favoritter:
1 Favorittpynt:
Blomster,blonder og gjerne gamle blonder. Alt av gammelt ting&tang som kan brukes.
Jeg liker å gå på oppdagelsesferd i kjøkkenet, vaskerom, roteskuffer etc. Tenke litt ut av "boksen" ikke være låst i typiske scrappeprodukter. Må jo ikke glemme knapper da; - det liker jeg :o)

2. Produsent
Jeg er nok ikke så opptatt av noen spesiell produsent. Jeg faller lett for produkter i vintagestil.
3. Teknikk
Det må bli distressing. Sverte kanter og rufse de.... syr gjerne på det jeg lager og liker også å bruke maling/glimmer mist, og ikke minst Gesso.

4. Scrappemusikk
Ja det kommer ann på humør og hva som inspirerer meg der og da.
Alt fra Nickelback/Skillet til roligere toner fra Secret Garden.
5. Farger
Jeg liker nok mest duse farger men inni mellom MÅ jeg scrappe i sterkere farger, alt etter formen, humøret og hva som inspirerer meg.




Hvordan vil du beskrive stilen din?

Jeg vil nok beskrive min hovedstil som vintage og shabby chick. Men jeg liker å prøve meg på andre stilarter også. Kommer litt ann på tema/bilde jeg scrapper.

Hva er favorittobjektet ditt å scrappe?
Siden jeg allerede hadde laget album til mine barn når jeg begynte å scrappe så er det mine to barnebarn som er favoritt objektet. Det å følge de gjennom kamera har betydd mye for meg.

Siden jeg ikke har energi til å tilbringe så mye tid sammen med de som jeg skulle ønske så føler jeg at tiden jeg bruker til å scrappe deres historie skaper et spesiellt forhold. Når vi da er sammen så passer jeg på at vi har kvalitetstid sammen. Derfor har mange av bildene jeg scrapper av de en spesiell betydning for meg, det kan være gjennom samtalen eller leken vi har sammen.




Er det en del av scrappeprosessen du synes er vanskelig?


Der kommer ann på hvor jeg er i prosessen når jeg starter.
Har jeg bildet så kan fargevalget bli en utfordring, har jeg arket jeg ønsker å bruke til dette bildet?
Er det noen ark jeg har lyst til å bruke, eller et tema jeg ønsker å scrappe, så kan det å finne rett bilde være utfordringen. Jeg har nok blitt mer og mer kresen på bildekvaliteten. Men uansett så er historien bak bildet viktigst for meg. Så om ikke alltid bildet er helt topp så er øyeblikket, uttrykket og historen viktig.

Planlegger du, eller blir LO'ene dine til etterhvert?

På en måte planlegger jeg det i hodet før jeg starter, det kan være et tema, en utfordring jeg er med på, et spesiellt bilde jeg ønsker å scrappe. Men når jeg da setter meg ned for å scrappe så starter prosessen med oppsett, farger, hva slags pynt jeg vil bruke etc..

Scrapping er for meg rekreasjon. Når jeg får gleden av å skape så lever jeg, og at jeg da i tillegg kan lage noe til mine etterkommere og bevare minner for mine barn og barnebarn, ja, det er stort for meg.





Noe du aldri får nok av?


Det er nok blomster, blonder, knapper, bølgepapp, gamle boksider og liker veldig godt å få med noe "skatter" fra mine roteskuffer og kunne fortelle en historie bak "skatten" jeg har med. Skriver ofte historien bak på LO'en.

Hvordan er scrappeplassen din?

Vel...hmmm... man kan si at jeg har orden midt i alt "rotet". Jeg liker å ha de produktene jeg bruker mest lett tilgjengelig. Alt må ha sin faste plass. Og jeg liker også å ha system i mine scrappesaker.


Hva er det største du har gjort/opplevd relatert til scrappingen?

Det aller første som dukker opp i meg er nok at jeg i 2006 fikk oppleve å komme på CHA messa i Chicago. Det var en stor opplevelse! Ellers er det gleden over å være med i designer team.







Hva driver du med utenom scrappingen?

Siden jeg sliter med en kronisk sykdom så er det svært lite jeg kan gjøre utenom familie og scrapping.

Utfordringen fra meg:
Jeg vil at du skal ta en tur til kjøkkenet og finne noe du kan bruke på en LO...kort eller om du vil dekorere lys eller syltetøyglass etc. Det kan være muffinsform, noe fra en emballasje etc.

Skriv gjerne hva du har brukt og scrapp i shabby chick stil.


Og Anne Kristine har selvsagt laget noen lekre eksempler til oss, se bare her:


Her ser dere litt av det jeg fant i mitt kjøkken som jeg har brukt på prosjektene.


Jeg klippet et hjerte ut fra noe av emballasjen.


Pyntet et kubbelys med stjerne anis og sydde en "rynkekappe" av papiret fra brødposen.

Her har jeg laget en LO hvor jeg har brukt en bit fra brødposen, hjertet fra Cappuccino, en muffinsform, noen biter fra Non stop posen og kaffefilter.


Stemplet pepperkakemannen på kaffefilter som jeg på forhånd hadde sprayet med Walnut Gold glimmer mist.




Vi i DT har selvsagt også latt oss utfordre, og her kommer våre "kjøkkenløsninger":

Linn Kristine har dekorert fyrstikkesker.


Torill har pynta en sjokolade og pakket den inn slik seg hør og bør fra en kreativ scrapper

Hilde har dekorert en tom kjøkkenrull, og fylt den med twist i cellofanpose.


Vibeke har dekorert et glass som tidligere har vært salsasaus i.



Renee har laget en sart og flott LO, hvor hun har brukt en kakenål som hun fant på kjøkkenet.



Hanna har dekorert et kubbelys med matchende fyrstikkeske.

Nå håper vi dere er inspirerte og vi gleder oss til å se hva dere lager.


Utfordringen er altså;

Ta i bruk noe du finner på kjøkkenet og scrapp et prosjekt (LO, kort, dekorering av glass, emballasje etc. og scrapp i shabby chick stil.

Frist for innlevering er 15.januar 2010.


Tusen takk, Anne Kristine, for all inspirasjon og for at du ville være vår gjest!

23 kommentarer:

Filharmonica sa...

Kjempeflotte DT-bidrag og herlig intervju med Anne Kristine!Her er mitt bidrag til utfordringen

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth sa...

superkoselig intervju og flotte løsninger fra DT....
Jeg har sannelig laga no fra kjøkkenet i år...hihi.. her er link til bloggen min
boks fra sætre

Linda sa...

Så fantastiske bidrag fra Anne kristine og en spennende utfordring. Mye fint fra resten av teamet også. Takker for at jeg var en av deres favoritter på stjerne utfordringen.
Så til denne utfodringen, her kommer mitt bidrag:

http://lindassaksogpapir.blogspot.com/2009/12/scrappe-huset-ta-en-tur-pa-kjkkenet.html

Håper jeg ikke bomma på stilen!!!
Ha en god jul alle sammen, klem:-)

Tone-supermonster sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tone-supermonster sa...

Her var det mye fint å kikke på. Flott intervju og masse inspirasjon å hente!

Her er resultatet av min leking med kjøkkenting og shabby-chic-stil.

Siv Anne sa...

Godt nytt år til dere
Her er min shabby-chic/kjøkkenting layout :)

Siv Anne sa...

Måtte bare lage en til. Den finner dere her

toi9 sa...

Først vil jeg ønske dere en godt nyttår !

Dette var en morsom oppgave,som gjør at man må la fantasien komme :))

Her er mitt kjøkkenfunn

Hege sa...

Artig utfordring!
Jeg har pyntet en peanøttboks!

toi9 sa...

Her har dere mitt 2 bidrag.
Dette var da morsomt :))

Toi9

Linda sa...

Hei igjen
Kommer med nok ett bidrag jeg. Vil takke for hyggelige kommentarer jeg fikk på chabby chic glasset mitt.

Her finner dere mitt bidrag

Ha en fortsatt fin kveld, klem:)

Linda sa...

Prøver igjen

her er mitt bidrag

Linda sa...

kul utfordring. og flott artikkel.


mitt bidrag

Agnete-Sagalind sa...

Min besvarelse på Shabby Chick

Jeg håper dere likte det! :)
Tusen takk for morsomme utfordringer. :)

Anita sa...

Her er min layout.

Kjempemorsom utfordring!:)

GryA sa...

jeg fant, jeg fant...

http://milfordsscrappeblog.blogspot.com/2010/01/noe-fra-kjkkenet.html

Wenche sa...

Mitt bidrag finner dere her

Linda sa...

hei
Tar med ett bidrag til.
Ha en fin kveld, klem:)

sonja sa...

http://scrappedugnad-sonja.blogspot.com/2010/01/scrappehuset-chabby-chic-noe-fra.html

Et kort )

Smuti sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Smuti sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Smuti sa...

Klarer ikke å få linken til mitt bidrag til å virke, men om dere kopierer adressen og limer den inn i adressefeltet, så tror jeg dere skal finne det.
Her er adressen:
http://mitt-krypinn.blogspot.com/2010/01/shabby-chic.html

kjempeflott utfordring!

*klem*