21. februar 2010

Vår første Inspirator!

Da var vi endelig kommet til 21. februar og vi kan presentere vår første INSPIRATOR.

Inspiratoren vil komme 21. hver mnd, og vil sette søkelyset på tema, bilder, tekst, musikk, kunst, stemninger, litteratur eller annet som på en eller annen måte kan bidra til INSPIRASJON til scrapbooking.

Farger er tema her på Scrappehuset denne mnd, og hva er vel da mer naturlig enn å bruke KARNEVAL som inspirasjon?

Karneval kan være så mye, og gir meg mange ulike assosiasjoner.
* Rio de Janeiro
* Dansende parader
* Mardi Gras
* forventningsfulle små sjørøvere klare for karneval i barnehagen eller på skolen
* mammaer som klør seg i hodet over hva man skal finne på i år
* små eller store som kler seg ut eller pynter seg litt ekstra
* og uendelig mange andre...

Jeg har søkt og googlet litt for å finne bakgrunnen for ordet karneval, men det viser seg å ha en usikker opprinnelse.
De fleste ser ut til å tro at ordet karneval direkte oversatt betyr noe sånt som "farvel til kjøttet", fordi det var en innledning til fasten.

Uansett;
Karneval er FEST
karneval er GLEDE
karneval er DANS
karneval er FARGER.

Til slutt noen ordentlige karnevalsbilder til INSPIRASJON.








Og vi har selvsagt en inspirasjonsutfordring til DEG!
Scrapp en LO eller et annet prosjekt der du lar deg inspirere av ordet KARNEVAL.


Her er Designteamets løsninger:


Vibeke:
Torill:

Hanna:

Hilde:
Linn Kristine:
Da gjenstår det bare å la seg inspirere!

Scrapp en LO eller andre prosjekter hvor du lar deg inspirere av ordet KARNEVAL.
Last opp link til bidraget i kommentarfeltet under her, og vi trekker ut en heldig vinner som får denne flotte og fargerike pakken fra Adorn It.
Frist for innlevering er 20.mars 2010.
Vi gleder oss til å se alt hva dere lager.

21 kommentarer:

mettepip sa...

Å, for en kul oppgave! Nå fikk jeg virkelig lyst til å scrappe, selvom jeg nesten bare lager kort. Lurer på om jeg skal finne frem de gamle bildene fra karnevalet i Oslo på 80-tallet;)

Camilla sa...

Super utfordring! Og stilige DT bidrag! :D

Her er mitt bidrag:
http://camilla-beautifulmoments.blogspot.com/2010/02/karneval.html

Monica sa...

Kul oppgave!
her er mitt bidrag! :)
http://lottenslilleverden.blogspot.com/2010/02/prinsesse-vilikke.html

Taarnesvik sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Taarnesvik sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Taarnesvik sa...

Her er min:

Karneval

hsm sa...

Kjempe-kjekk oppgave.
Her er mitt bidrag

Linda64 sa...

Klar til å hive meg ut i Sambaen. Her er mitt bidrag til karnevalsutfordringen.

Lise Mariann sa...

Lekkert! Finnes det noe mer gøy enn å utkledning, moro og kule farger. Digger LO'ene deres.

Her er mitt bidrag til utfordringen; Terror of Gotham.

Merete sa...

her er min:

tid for troll

kine sa...

her er mitt bidrag :) http://kinep.blogspot.com/2010/03/pippi.html

Filharmonica sa...

Artig tema og flotte LOer fra DTene!

Her er mitt bidrag

Ane Lene sa...

Her kommer mitt bidrag:

http://anelene.blogspot.com/2010/03/inspirator-karneval-hos-scrappehuset.html

Heidi sa...

Super oppgave!!!

Her er min layout!

Heidi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hannepanne sa...

vips hadde jeg laget den også,før sola stod opp nesten! Kjempeflotte oppgaver dere har!
her er mitt bidrag:vår egen løve!

Ann Cicilie sa...

Her er mitt bidrag, takk for utfordringen :)

mettepip sa...

Denne oppgaven fikk meg til å scrappe en LO, noe jeg sjelden gjør - og ihvertfall ikke av meg selv;) Har lagd en Lo fra karnevalet i Oslo i 1986.
Du finner den

HER

ingeborg sa...

Mitt bidrag finnes på http://splittbinders.blogspot.com/2010/03/karneval.html

Agnete-Sagalind sa...

Og her kommer min fargebombe av et bidrag til utfordringen dere. Denne likte jeg virkelig å lage! Moro er ordet!!!

her kan du legge inn tekst


Klem Agnete! :D

Agnete-Sagalind sa...

Jaja.. jeg glemte å gjøre om "her kan du legge inn tekst"

Men dere skjønte det sant? ;)

Agnete