11. mars 2010

Hvordan tenker Oddbjørg når hun scrapper?

En av våre sponsorer nå i mars er PRIMA. Vi regner med at vi alle har en, eller kanskje flere - eller det er vel helst en hel haug med PRIMA stæsj, ark og blomster blandt alle scrappesakene våre:)

PRIMA har utolig mange dyktige scrappere på sitt DT team, og vi her i Norge kan være stolt av at 2 av våre medsøstre er med der, nemlig Ingvild Bolme og Oddbjørg.

Når vi nå i mars skulle lage en artikkel, hadde vi veldig lyst til å skrive et eller annet om Prima, og heldig som vi er: Oddbjørg takket JA til å skrive litt for oss.


I tillegg til å være DT medlem hos Prima, er Oddbjørg også DT medlem hos Papirdesign. Scrappejungelen og Shimmerz. Hun er også en av Gudinnene inne på Minneriket:)

En allsidig dame - som er utrolig dyktig og flink!!

Vi jentene i Huset er veldig takknemlige for at Oddbjørg ville hjelpe oss litt denne gangen:)

Her finner du Oddbjørg sin blogg:)



Trinn for trinn hvordan jeg lager en lo:


Det er flere måter for meg å lage en lo på, men når jeg lager layouter for Prima blir det ofte ikke bildene som er utgangspunktet.


Min mest brukte metode er å først finne fram de arkene - arkserien som jeg ønsker å designe med. Jeg bestemmer meg så for stil (noe som ofte sier seg selv...hihi) og så finner jeg gjerne fram all den pynt og alfabeter som jeg på det tidspunktet tror kan være aktuelle å bruke til disse arkene og stilen jeg har valgt.
Det neste blir å finne fram ulike bilder og tema som kan passe til. Mens jeg jobber detter mye av den forhåndsvalgte pynten bort og underveis dukker ofte nye ting opp.


Andre ganger har jeg en klar ide som jeg jobber etter....en slik ide som dukker opp en natt en løser verdensproblemer og ikke får sove. Denne layouten er et resultat av nettopp dette, og resultatet stemmer godt med den ideen/bildet som dukket opp en søvnløs natt.


Jeg hadde en klar ide om å lage en layout der bildene var inne i rammer og alt skulle "henge" som på en vegg, eller galleri. Da jeg så åpnet esken med rykende ferske Primaprodukter på nyttårsaften og plukket opp det ene rammestempelet etter det andre ut av esken var det eneste jeg ville å sette igang med å scrappe (noe jeg ikke kunne pga av gjester og middag senere på dagen).

Den tredje metoden jeg bruker ligner vel kanskje litt på den første. Noen ganger så er det ark som bare har noe jeg MÅ skjære ut og som igjen setter igang en prosess i meg. Som på denne layouten her .....


Blomstene og fuglene var så nydelige at jeg bare måtte skjære dem ut, og så ble hele layouten bygget opp rundt denne.

Å være designer for Prima er både gøy, spennende og utfordrende. Det er jo en ÆRE å ha blitt valgt ut, og den dag i dag kan det være vanskelig å tro at det virkelig er tilfelle.
Designteamet er satt sammen av noen av de beste scrapperene i verden og alle er så utrolig dyktige og kreative at prestasjonsangsten melder seg ganske ofte. MEN de er også en stor kilde til inspirasjon og glede over å være en del av dette.

Prima er helt klart en av mine favorittprodusenter og har vært det helt siden jeg startet å scrappe for 5 år siden. Det er fantastisk å få lov til å designe med de lekreste papirer, blomster og bling.

Hva mer kan vel en scrappejente ønske seg!!!!




Tusen takk til deg Oddbjørg!! I en travel hverdag tok du deg tid til å skrive litt for oss. Det takker og bukker vi for:)
Morsomt å se hvordan du tenker når du scrapper:)

Vi ønsker deg lykke til videre - både som DT hos Prima - og alt annet du holder på med:)

2 kommentarer:

Caroline sa...

DEN bloggen havner i lista mi :)
Takk for masse masse inspo :)

Torill sa...

Super duper artikkel!
Det er arti å lese om hvordan andre legger opp scrappinga si også! Iallefall når de blir så vakre som dette!!!

tusen takk!