11. mai 2010

MiniKurs: Tekst i lange baner

Tekst i lange baner!?

Når man skal skrive noen ord om tekst innen scrapbooking burde man sikkert skrevet masse, men jeg tenkte ikke jeg skulle kjede dere med ramser opp og i mente. Jeg satser derfor mer på inspirasjon med bilder.


Tekst er essensielt når en historie skal fortelles, og det er derfor vi lager sider, eller....? Allerede her er det nemlig forskjellige meninger, og jeg skal ikke begi meg inn på noen debatt om hvorvidt tekst er nødvendig eller ikke. Jeg håper bare man husker å fortelle historiene når det behøves. For hvem av oss har ikke opplevd å se tilbake på gamle bilder å lure på hvem det var som var tilstede? Når ble bildene tatt?


Denne informasjonen kan inkluderes på sidene på mange måter, både som åpen og skjult tekst, som en del av pynten på sidene og ved bruk av ulike fonter, materialer, håndskrevet eller stemplet. Der er bare kreativiteten som setter grensen.


Håndskrift vil jeg samtidig slå et slag for. For uansett hvilken skrift du har så er den din! Bare du kan sette dette personlige preget på det du lager. Ikke vær redd for å vise hvem du er. Om du vil leke deg litt med den kan du ta en blokk og krype opp i sofakroken med en god penn eller blyant. Lek deg med skriften din, i ulike retninger,- fremover, bakover, oppover eller bortover. Ikke vær redd for å leke deg med ulike bokstaver og skrifter!


Jeg håper dere lar dere inspirere av mine små eksempler og ser mulighetene, og ikke begrensningene i teksting. Dere vil sette pris på den når dere eller andre om noen år vil finne ut hvem, hva, hvor eller når bildene er tatt, og er historien der er disse minnene det mest dyrebare for fremtiden.



Lykke til!
skrevet av ~Tove~

9 kommentarer:

Lene Aase sa...

Kjempeflott artikkel og nydelige eksempler:)

Toto og Tutu sa...

Gurimalla så masse stilige LOer og så mye kul håndskrift! Tusen takk for super inspirasjon, dette skal jeg jammen huske på, og prøve å bruke "kråketærne" mine mer også! ☺

Ann Hedvig sa...

Takk for flott artikkel!

Har to stykker her i huset som krangeler så fillene fyker, søskenkjærligheten er stoor!

Var litt morsom da å se tilbake på en LO fra ett par år siden, der jeg hadde skrevet at de ikke krangeler. Er noe jeg gjerne ikke hadde husket i dag, om det ikke var skrevet ned ;o)

Marianne sa...

Kjempeflott artikkel og for noen lekre LOer du viser her!

pia iris sa...

en flott artikkel og mange kule LOer. jeg har begynt å bruke mer min egen skrift på LOene jeg og nå, syns de blir så mye mer personlige, selv om jeg skriver som en gris :-p

Torill sa...

Tusen takk Tove!!!
Så utrolig bra at du stilte opp og inspirerte oss alle til å skrive mere på LOene våre!!!
KNALL!!!

Camilla's hjemmekos sa...

Tusen takk Tove for en flott artikkel:)
Masse inspirasjon å hente i dine LO'er!

ellen sa...

Herlig herlig,og ja, jeg slår også et slag for hånskriften!!!!!

linn kristine sa...

WOW! Den som kunne hatt håndskrift som din!

Mange gode ideer der. Et område jeg absolutt kan bli bedre. Takk for inspirasjonen! :D