21. august 2010

Månedens INSPIRATOR

Vi vil starte med å presentere en av våre sponsorer - Unik Hobby.

Unik Hobby ble
startet av Malene Leed Bauge på Hamar i 2006. De bestreber seg på å ha et godt utvalg av scrappesaker, gode priser og en oversiktlig presentasjon av varene. Her finner du det du måtte trenge til scrapping og kortlaging. Om du ikke har muligheten til å handle i den fysiske butikken, så finne du nettbutikken her. Butikken har også eget designteam, og deres flotte kreasjoner finner du i bloggen deres. :)


Så over til utfordringen. :D
Vi vil gi dere en skikkelig kul utfordring. Vi vil at du skal scrappe i herlig Tim Burton-stil!
"Hæ, Tim Burthvem?!", tenker du kanskje.

Her får du en hjelpende hånd. Tim Burton - verdens mest helsprøe, geniale og fantasifulle filmregissør. Han står bak filmer som: Edward Saksehånd, The Nightmare Before Christmas, Corpse Bride, Sleepy Hollow, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Coraline, Batman, Planet of the Apes, Charlie og sjokoladefabrikken og Alice i eventyrland, for å nevne noen kjente.


Han har en særpregen stil. Han er helt rå når det gjelder storslagne settinger. Fantastiske himmelhvelvinger, dystre og mørke miljøer, forseggjorte byer og land og hus og andre bygninger. Gjennomført og kreativt. Mange av filmene hans er som groteske surrealistiske gotiske eventyr. Ofte preges filmene av lumske steder, i skumring, med tåke, dystre og spøkelsesaktige steder.


Som en fullstendig kontrast mot det dystre og mørke, bruker han også masse farger. Knallfarger. Sterke farger på både detaljer og kostymer.

Han tar i bruk kostymer av en annen verden. Ultra kule klær man så gjerne hadde likt å sett i klesskapet sitt, men aldri hadde turt å gå med.

Hans mange, helt utrolige karakterer tar pusten fra deg, for hvordan i all verden er det mulig å skape slikt mangfold? Skapninger av alle slag: Fargerike, sprøe, snille, rare, sinte, merkelige og disse må du bare bli glad i. Så fargesterke personligheter at det svir i øyeeplene.


Han bruker fengende musikk og sanger i filmene sine. Han ser ikke mørkt på en utfordring. Han lager musicaler, animasjonsfilmer og "vanlige" filmer.

Han har lagt sjelen sin i å skape detaljrike settinger, steder hvor man stadig legger merke til noe nytt. Detaljene er fantastiske, og de vitner om en utømmelig kilde av fantasi.

Skakke trær, fullmåne, snirkler, swirler, knapper, utskjæringer, mønster, applikasjoner, vinduer i alskens
former og fasonger, klatreblomster, snirklete gjerder, spøkelseshus, flaggermus.

Når det skal fikses fremsider på filmcoverne hans bruker han ofte så fancy skrifttyper. Noen rette, noen spreke og mange som er litt sånn laidback og svirlete.


Vi utfordrer deg herved til
å la deg inspirere av Tim Burtons talent
.
Kanskje du blir inspirert til å lage en mørk, dyster og tungsindig LO? Eller et fargefyrverkeri? Svirvel detaljer? Eller bruke en røff skrifttype på tittelen? Her har du frie tøyler. Her kan du la deg inspirere til å skape noe, enten du har sett en film av Tim Burton eller ikke.
Nå skal vi leke oss.
:D

Her er DT-bidragene:

Ann Cicilie:

"Jeg har latt meg inspirere av Charlie og Sjokoladefabrikken, både med fargene og temaet, og har scrappet denne layout om min all time favorittsjokolade i hele verden :)"

Sponsor:
Studio Calico: Gult mønsterark.
Sassafras Lass: Chipboard, klistremerker.



Elisabeth:

"Planen min bakom her var "ett øye"-kontroll, fargene, de skjeve arkene, sirkelen med datoen i og monsteret..... "

Sponsor:
Adornit mønsterark.



Torill:

"Her kommer mitt inspirasjonsbidrag!
Jeg har lest boken Pippi Power av danske Gitte Jørgensen i sommer, og skal på Pippi Power-kurs nå neste helg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gleder meg stort!

Denne ArtJournalsiden er inspirert av Pippi Power og ikke minst Tim Burton!"

Sponsor: Gluedots


Iselind:
"Jeg satset på å lage en litt fargerik en. I tillegg fikk jeg med en filmstripe fordi det er en regissør vi har som inspirator. Dessuten så har jeg prøvd meg på litt snirklete håndskrift."

Sponsor:
Filsmstripe og magic mesh fra Unik Hobby.


Vibeke:

"Det som inspirerte meg var bildet mitt. Hvordan jeg redigerte det. Har prøvd å ha litt dystert + litt søtt. Prøvde meg også på noen detaljer. "

Sponsor:
Dottie Ann og filmstripe fra Unik Hobby
Blomster fra Scrap Shop
Cordbrads fra Nikki Sivils
Mønsterark og blingswirl fra Prima
Thickers fra AC
Tiny Alpha fra Cosmo Cricket
Metallpynt fra Kort Hobby



Linn Kr:

"Jeg ble inspirert av de dystre fargene, med innslag av knallfarger. Visne trær, swirls, knappøyne, dødningehoder, og tittel med figurinnslag. ;D"

Sponsor:
Studio2Mers mønsterark.

Gluedots.

"Inspirert av knallfarger, snirkler, svirler og de lekne, fantasifulle detaljene."
Sponsor:
Studio2Mers mønsterark.
Gluedots.


Premien er sponset av Unik Hobby:




Fristen for innlevering er 20. september kl. 24.00.

26 kommentarer:

Trine Lise sa...

WoW! En utfordring om en av mine favoritt filmskapere! Dette er en av de beste utfordringene jeg har kommet over noen sinne!!! Denne skal jeg garantert prøve meg på :) Takk! Klem

Toto og Tutu sa...

Utrolig inspirerende innlegg og kul oppgave! Takk! ☺

Marianne sa...

Ohlala...for noen herlige DT-bidrag og for en ultrakul inspirasjonsoppgave.
Jeg er storfan av Tim Burton og spesielt hans samarbeid med Johnny Depp.
Så her skal det scrappes ja :D

Linda sa...

For en kul oppgave, denne skal jeg definitivt være med på! Tim Burton er jo bare konge, så å scrappe noe i hans stil vil jo være knallgøy!

Smuti sa...

Åhhh, Jeg har ikke scrappet på altfor lenge, men jeg <3 elsker Tim Burton, så denne utfordringer har jeg veldig lyst å prøve meg på :)
Kjempe stilige bidrag fra DT, denne utfordringen fikk det til å krible i scrappefingrene igjen. Takk!

Scrappegal sørlending sa...

WOOW!!!! Så ARTIG og kreativ utfordring da!!!! STILIG!!!! :D
Og masse bra, og så forskjellige inspirasjonsbidrag!! Flott, jenter!
Skal se hva jeg rekker å bidra med....

Anne sa...

Dette må jo være en av de kuleste utfordringene jeg har kommet over!
Skal se om jeg klarer å få laget noe til denne. ;)
Kjempeflotte DT-bidrag! :D

Marianne sa...

Herlig inspirasjon!

her er mitt bidrag

Skorpionen/Marianne
Usikker på om jeg fikk linket rett nå, er så lenge siden jeg gjorde det :D

Ina Emilie sa...

Super oppgave. Da fikk jeg prøvd ut noe nytt! ;)

Mitt bidrag ligger her i bloggen min. Linker direkte til innlegget.

http://inaemiliesverden.blogspot.com/2010/08/inspirator-tim-burton.html

Line Bjerk sa...

Knall kul oppgave!!

Her er mitt bidrag:
http://www.bjerk.me/2010/08/strawberry-milkshake.html

Anne sa...

http://felixiren.blogspot.com/2010/08/burtoninspirert-kort-og-candy.html

Her er mitt bidrag, håper dere tar imot kort, kunne ikke se i reglene at det ikke var lov i alle fall. :p

Henrikke sa...

Hei :)

Her er mitt bidrag. Må bare få sagt at jeg eeeelsker utfordringene deres :D

http://henrikkeskortkreasjoner.blogspot.com/2010/08/scrappehuset-inspirator.html

UlrikaT sa...

Helt super utmaning!
her er mitt bidrag

Aakre sa...

En super utfordring :) Jeg måtte tørke støv av bloggen min da...Her er mitt bidrag:

http://aakresscrapperier.blogspot.com/2010/08/utfordring-fra-scrappehuset-tim-burton.html

siw hansen sa...

wow for en super oppgave. Denne heiv jeg meg rett på.. Digger stilen hans.
Mitt bidrag ligger her:


http://siwhansen.blogspot.com/

Kine Aarnes sa...

Kul oppgave! Håper mitt bidrag er like kult! :-)

http://kinemorsin.blogg.no/1283449508_pass_deg_garbriel.html

Lene sa...

Utrolig herlig oppgave!!!! Har ikke sett noen oppgaver som ligner - nytenkning er tøft jenter! Og deres LO'er er inpirerende!

Her er mitt bidrag;
http://lenemors.blogspot.com/2010/09/we-walk-together-scrappehuset.html

Linda sa...

her er mitt bidrag

Kjempeflott oppgave, koste meg kjempemasse med denne LOen:)

Annemor sa...

Vedig inspirerende utfordring. Det var lekende lett, koste meg virkelig med å scrappe denne gangem. :)

Her er bidrag fra meg.

Linda64 sa...

Kjempekjekk oppgave og flotte DR prosjekter. Her er mitt bidrag

Synne_:) sa...

For en herlig herlig utfordring !!! Tusen takk! dette var moro ;))
Her er mitt bidrag



http://synneslille.blogspot.com/2010/09/bidrag-til-tim-burton-utfordringen-pa.html#comments

Francielle sa...

Fantastisk utfordring! Ble veldig inspirert. Har flere prosjekter på lur!
her kommer mitt bidrag

bidraget

Arnlaug sa...

Dette var ei fantastisk oppgåva! Kosa meg skikkelig med denne layouten:-)

Her er mitt bidrag:

Den store verden

Tone K. sa...

Kjempeartig og flott oppgave ! :o)

Ha en flott søndag og uke ! :o)

Her er mitt bidrag:

http://tonesscrapperom.blogspot.com/2010/09/scrappehusets-utfordring-la-deg.html

Bthorn sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bthorn sa...

Fantastisk utfordring og herlige DT-bidrag! Her er min løsning:

Inspire