16. august 2010

MiniKurs med Carrin

Denne gangen har vi vært så heldige at super dyktige Carrin ville lage et kurs for oss!! Ganske sikker på at de fleste der ute vet hvem denne fargerike scrapperen er:)


"Carrin heter jeg. Halvgal nordlenning med mann, barn, katt og hus. Ja, til og med ei stasjonsvogn. Er lærer og elevene mine scrapper i kunst & håndverk timene :) Jeg starta med scrapping i 2004 og har vært hekte siden den gang. Er idag stolt designer for 3ndypapir og Skissedilla.
Scrappinga har sklidd inn som en naturlig del av livet mitt. Takket være en tålmodig familie har jeg muligheten til å pusle med dette, omtrent når jeg vil.

Det typiske for mi scrapping er farger. Sterke farger. Gjerne i en clusterstil -slik at det ikke tar helt av på en måte. Er også glad i skarpe kontraster og fengende titler. Rabler ned titler etterhvert som de tikker inn her. Jeg lager kun LO`er. Har prøvd meg på både kort og diverse altered -uten særlig hell.

Når det gjelder produsenter er Bo Bunny og 3ndypapir mine soleklare favoritter. Jeg blir i tillegg skikkelig misunnelig på de som tryller fram ene herligheten etter den andre med lekre Prima blomster. Så jeg hamstrer der og...Hamstrer ja. Blir sjelden brukt. Men du verden så fint å se på :)

Jeg elsker hobbyen min! Tør ikke tenke på hvor jeg tilslutt skal få plass til alle albummene, men den tid den sorg. Jeg håper på å kunne fortsette med dette så lenge som mulig, og vet med handa på hjertet at at det maaaange år før jeg gir meg.

Jeg er ingen reser på bruk av blomster i scrappinga mi. Isteden sverger jeg til disse kule lekne utklippsfigurene -som desverre ikke florerer i samme grad som blomstene på markedet.
Men hva gjør vel det? Jeg lager bare mine egne.
Inspirasjon til dette er funnet her:
http://www.etsy.com/shop/catherinereece



1) Fram med den hvite bazzillen. Bazzill uten struktur er lettere å tegne på. Men har du ikke det, gjør du bare som jeg har gjort her. Tegner på baksida! De søte fuglene foreviges med svart gel pen. Jeg har valgt ei som ikke er vannfast. I dette tilfellet ønsker jeg at fuglene skal få et "barnslig" uttrykk, så jeg går for den penna som evt flyter litt utover når fargelegginga begynner.



2) Så er det bare å sette igang med fargelegginga. Jeg er gammeldags på området. H20 maling fra steinalderen duger i massevis.




3) Gir fuglene bittelitt farge. Kun i kantene. Fargen blir mer tydelig etterhvert. Vent å se :)




4) Går over strekene meg ny gel pen runde. Gjør de mer markant.



5) Så er det bare å finne fram multi medium glossen.



6) Kliner på med et tykt lag. Jo tykkere jo bedre. Eneste bakdelen med tykt lag er laaaaang ventetid til det tørker. Disse lot jeg ligge over natta før jeg fortsatte med de.



7) De vil bøye seg etterhvert så de tørker. Sjarm kalles det :)




8) Ferdig tørka, utklipt og plassert på LO`en.



9) Glossen har gjort fargene mer skarpe og tydeligere. Ei skimrende overflate setter prikken over I`en her.



10) Den ferdige LO`en.



Tusen takk for at du ville lage dette for oss, Carrin!! Utrolig stilig!!:)

Så da er det bare å prøve seg for oss andre også.

Og som vanlig: Vi vil gjerne se hva du lager - så vis oss det:)

9 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Kjempe fine!!
Dette må prøves.
Hilsen Fredrikke :O)

Marianne sa...

wow så tøft!! Takk for at du deler din visdom og kreativitet!

Anne sa...

Så utrolig herlige!
Aldri at jeg klarer å tegne noe sånt, men takk for inspirasjon. :)

Hildegunn sa...

Knallstilige! Takk for nok et flott minikurs!

Isabell - Taranita sa...

så artig teknikk=)

Linda sa...

Knallsøte fugler! Det er jo så flott med slike små figurer, og nå fikk jeg absolutt inspirasjonen til å bli litt flinkere til å lage selv.

ania sa...

Fliiiinke Carrin!! :D

Tn sa...

So perfect design.I also want to learn how to make it.According to your introduce,I have some good idea to do my work.Thanks to share those.At the same time,I also want introduce some useful and comfortable cheap polo shirts t shirts.During this fashionable summer,most of customers want to buy a suitable fashion clothes for yourself.Now in our online store,our custom women's polo shirts wholesale,the cheapest price and worthy trust quality already attracted so many peoples attention.Our latest style lyle and scott sale is outlet now.I hope we can learn each other.

Anja's KortKreasjoner sa...

Så stilig - og ikke minst inspirerende :) burde lage opp litt slike :)
Klem, Anja