10. oktober 2010

Treffrapport fra Scrappevake på Bømlo 17-19 september 2010

2 ganger i året, braker det løs i den "lille" bygda som på Vestlandet kalles for Bømlo. Jeg hadde min aller første tur til dette "øysamfunnet" som så riktignok har blitt bitt av scrappedilla.

Ca 81 jenter (ja, jeg velger å kalle de det, for alderen var spredt helt fra tenåringer og opp til hva man kan kalles "godt voksen") i en gymsal på Folderøy skole. Jeg synes dette var veldig spennende, siden jeg stod bak i kulissene og fikk se på alle forberedelsene som ble gjort. Reisefølget mitt bestod nemlig blant annet av 2 av arrangørene :o) Anette, Else, June og Gry heter de fire ildsjelene som drar sammen dette scrappegildet. Ja, det står ikke på tilbud, for en lokal hobbybutikk, Stoffbua, møtte også opp med fristende, gode tilbud, samt et godt utvalg av produkter.

Her er salen ganske så tom før innrykk. Dørene ble åpnet på fredag kl 17:30 og stengtes på søndag kl 15. Her kan også butikken skimtes oppe i venstre hjørne


Det var også laget ei informasjonsmappe, som også inneholdt et bredt spekter av konkurranser som ville foregå gjennom hele helgen. Etter at tidsfristen var utgått, gikk de som var tilstedet der og da opp og stemte på sin favoritt, og premiene var flotte. Det var gjennomsnittlig ca 20-30 bidrag til hver konkurranse.


Damene som drar ihop dette har egne blogger
June - http://june-sin-hverdag.blogspot.com/
Gry - http://gryhusa.blogspot.com/

Anette - http://annetteskrok.blogspot.com/
Else - http://elsesrom.blogspot.com/

samt at de også har en egen scrappevakeblogg
- http://scrappevake.blogspot.com/

Disse damene har diverse kurs, både når det gjelder tekni
kker, til LO'er og kort, og mangfoldet er stort. Til hvert kurs er omtrent hver eneste stol besatt, og responsen fra kursdeltakerne var at de var strålende fornøyde.

her er det full konsentrasjon ved bruk av glimmermist oppå stjerner som blir brukt til "sjablong" før de taes bort


Jeg tok ei vandrerunde i lokalet etter at jeg hadde mikset sammen noen spørsmål jeg kunne tenke meg å stille noen tilfeldige scrappere
FIRE PÅ TREFF

Navn: Hildegunn Hollund
Alder: 39, enn så lenge
Har du scrappeblogg?: nei
Hvor lenge har du scrappet?: 4-5 år sånn ca
Har du vært på flere scrappevaker før?: ja, jeg har vært her en ga
ng før
Hvorfor er du her denne helga, og skal du være her alle dager?: Fordi det ga mer smak sist gang, og ja, jeg er her alle dagene
Hva fikk deg til å melde deg på kurs?: For å hente inspirason og lære nye teknikker
Hva inspirerer deg?: Å scrappe sammen med andre

Har du favorittfarge og/eller produsent du foretrekker å bruke?: brunt og lyseblått, egentlig generelt duse farger.
MajaDesign og 3ndy er favoritter akkurat nå

Hvilke TRE scrappeting kan du IKKE være foruten på treff?
-Kutteren
-blomster
-stempelpute



Navn: Lene Mæland
Alder: 30
Har du scrappeblogg?: ja, www.lenesscrappeblogg.blogspot.com
Hvor lenge har du scrappet? siden eldstemann ble født for 5 år siden
Har du vært på flere scrappevaker før?: Ja, jeg vært på alle sammen så dette er 9. gangen
Hvorfor er du her denne helga, og skal du være her alle dager?: skal ha ei frihelg med bare scrapping, bor i omegn så dette kan man ikke gå glipp av.
Hva fikk deg til å melde deg på kurs? har ikke vært på noen kurs
Hva inspirerer deg?: bildene, ungene og diverse norske blogger

Har du favorittfarge og/eller produsent du foretrekker å bruke?: Blått, selv om jeg har ei jente, så går det mye i den fargen. Er veldig glad i Prima sine blomster og produkter generelt
Hvilke TRE scrappeting kan du IKKE være foruten på treff?:
-bølgepapp

-stiftemaskin
-blomster



Navn: Elly-Anne Andreassen
Alder: 31 år
Har du scrappeblogg?: nei
Hvor lenge har du scrappet?: i ca 4 år
Har du vært på flere Scrappevaker?: tror det er den 8. gangen jeg er her
Hvorfor er du her denne helga, og skal du være her alle dager?: Vil lære å fargelegge stempeltrykk, det sosiale, for campingvogna står utenfor til å bruke som soveplass, da slipper vi å gå glipp av noe.

Hva fikk deg til å melde deg på kurs?: Melder meg på alle kursene for å være sikker på at jeg ikke skal angre på at jeg ikke meldte meg på. Må ikke gå glipp av noe.
Hva inspirerer deg?: Ungene, YouTube og norske blogger
Har du favorittfarge og/eller produsent du foretrekker å bruke?
så lenge jeg liker det så kjøper jeg det, og bryr meg fint lite om hva/hvem som har laget det. Scrapper i alle slags mulige farger.
Hvilke TRE scrappeting kan du IKKE være foruten på treff?
- kutteren
- lim
- Stempel til sverting



Navn: Marit Landsverk
Alder: nærmer meg 30 år nå
Har du scrappeblogg?: ja, www.maritlandsverk.blogspot.com
Hvor lenge har du scrappet?: har scrappet siden 2006
Har du vært på flere scrappevaker?: Ja, dette er den 6 gangen jeg reiser opp.
Hvorfor er du her denne helga, og skal du være her alle dager?: Jeg er her for å kose meg, slappe av og være med venner, samt å treffe nye bekjente. Ja, er tilreisende fra Mandal i Vest Agder, så her blir jeg hele helgen.
Hva fikk deg til å melde deg på kurs?: har ikke meldt meg på noen kurs
Hva inspirerer deg?: bildene, farger, selvfølgelig ungene, klær, andre scrappere, blogger og diverse forum
Har du favorittfarge og/eller produsent du foretrekker å bruke? 3ndy design, Maja Design, og mye av hva CriCut'en kan tilby. Liker ogdt sterke farger.
Hvilke TRE scrappeting kan du IKKE være foruten på treff?
- glossy Accent
- CriCut
- Bling

Jeg takker for turen, for laget og for samværet, hvorvidt det var ei produktiv helg for min del, vel det skal forbli uskrevet. Kjenner nok det at jeg er fryktelig flink til å surre, vase og skravle, men, det er vel litt av selve essensen i det å være på scrappetreff også det da? Kosen står sentralt i fokus! Jeg kan i alle fall si at jeg koste meg, og synes det var kjempekjekt å bli kjent med og treffe nye scrappedamer! -Elisabeth


Ingen kommentarer: