14. november 2010

Jeg har vært på treff og deltatt på kurs hos Screppa

Årets Scrappening i Mosjøen ble arrangert for 5 gang helgen den 23- 24 oktober. Det har i løpet av disse årene blitt et større og større arrangement, og det er dyktige Julie som startet det hele i 2006. Hennes blogg finner du her.


50 damer var samlet i en gymsal for å scrappe, skravle og kose seg en hel helg. Med scrappesakene pakket, bildene printet, forventningen og humøret på topp, er dette er for min del høstens store høydepunkt. Og det ble prodeusert mye lekkert- og jeg ble kjempeinspirert av alle de dyktige scrapperne som satt rundt meg i salen.


Mosjøen er et "white space land", for i år som tidligere, ble det produsert mye i den stilen. Kanskje ikke så rart da moderen bak arrangemanget er en mester på akkurat denne scrappe stilen.


Det ble holdt kurs flere kurs, bla. annet kort kurs med Hanne, eske kurs med Randi, white space kurs med Julie, og art journal kurs med Torill, og alle kurs deltagerne var kjempe fornøyde med det kursholderne lærte fra seg.




Her er Hanne igang med å lære fra seg hvordan man lager ulike typer kort


Sent på lørdag kveld, ble 4 jenter enige om å gi hverandre et bilde hver, og starte på hver sin LO. Etter 12 minutter skulle LOen sendes videre til neste scrapper, og videre igjen etter 12 minutter. Dette var utrolig gøy, og det er utrolig hvor besluttsomme man blir når man har tidspress på seg. Resultatet ble 4 flotte LOer, signert av 4 scrappere.
Her ser du mitt bilde i produksjon av scrapper nr. 2




- og her ser du det ferdige resultatet. En ekte White Space. Jeg syns den ble flott jeg! Ble du inspirert til å prøve noe lignende? Det var veldig gøy.





Jeg var så heldig å få delta på Art Journal kurs hos medbeboer Screppa Torill. Hun er en fantastisk dame, som det var en ære å få delta på kurs hos.


Art Journal er et annerledes kurs, og hvis man ikke på forhånd vet hva dette handler om, så kan man nok bli litt overrasket. Med behagelig bakgrunnsmusikk gikk hun igang med et kurs som for meg var rene terapi, og veldig oppbyggende.



På første oppgave fikk utdelt hvitt ark og glimmermist, og her var det bare å spraye i vei, for det er ikke snakk om regler om hvilke farger, eller hvor det bør sprayes for å få det riktige uttrykket- her er alt lov, og alt er rett.


Det er jo kunst.




På denne "glimrende" siden skulle vi lage mitt NYDELIGE alfabet- hvor man skulle beskrive seg selv med positive ord for hver bokstav i alfabetet. Det var litt vanskelig å skulle skryte så mye av seg selv, syns jeg, men etterhvert gikk det lettere- jeg er stolt i dag over å ha laget mitt nydelige alfabet, og jeg er sikker på, at jeg vil fortsette med å lage art journal.


Takk Torill for at jeg fikk delta på ditt kurs. Du er hærlig.





Har du mulighet for å delta på dette kurset, så anbefales det på det varmeste.


Da er det under et år til neste gang, og jeg gleder meg allerede. Og det hadde jo vært moro om du som leser dette blir inspirert til å komme til Mosjøen neste høst.



Ha en fin dag.


Hilsen Iselind- beboer her i Huset.

4 kommentarer:

Torill sa...

Så arti!!!!
Det var virkelig arti å møte deg igjen, Iselind, og kjekt at du ble fornøyd med kurset - og LOen!!!

Gleder meg til vi skal scrappe dette bildet!
klems

Ann Cicilie sa...

Det så utrolig hyggelig ut, skulle ønske jeg var der! Nydelige er dere, og for noen flotte ting dere fikk laget :)

LIkte den idéen med fire scrappere kjempegodt, og vil helt sikkert prøve ut det neste gang jeg skal på treff!

Linda64 sa...

Det kurset til Torill høres ut som noe man må få med seg, flotte 2 sider ble det. Ideen med å scrappe 12minutter hver på 1 LO hørtes kjempespennende ut.
:-)

Siv Anne sa...

Jeg kan signere alt Iselind sier her.
Jeg var på kurs med herlige Torill for andre gang! Måtte bare være med en gang til.
Jeg var også en av de 4 scrapperne på 12 min layoutene, superartig og bør absolutt prøves. Må vel laste opp min jeg også etterhvert.