23. november 2010

Lag dine egne perlegreiner m/Marion

Vi er helt sikre på at mange av dere vet hvem vår kreative gjest denne gangen er!! Marion - eller Porren som hun kalte seg tidligere er ei så utrolig kreativ dame. Hun finner på så masse nytt, lager så mye pynt selv. Hun er så kreativ så her har vi alle mye å hente - og ikke minst lære. Noe av det man legger godt merke til med Marion ute i blogg og forumverdenen er at hun er så hjelpson mot alle oss andre - og at hun med glede deler av sin kreativitet. Her kan dere hilse på Marion:


For en liten stund siden så vi disse NYDELIGE perlegreinene som Marion hadde lagd - og heldigvis - så takket hun ja til å lage et MiniKurs for oss:)



Hei de aller fleste kjenner meg via diverse
forum som Porren,men nå har jeg begynt
å bruke mitt eget navn
som er Marion.
Ble kjent med scrappinga gjennom jobben.
Jeg jobber som labbtekniker i en
fotobutikk. Praktisk kan en si =)
Begynte med scrapping i 2004
men ble vel helhekta i 2005 da
jeg gikk gravid med nr 1.
Jeg har har to barn, en gutt og
ei jente og begge er ynda
scrappeobjekter. Stil ja..
Har jeg noen stil??
Jeg er vel mest kjent for lag på
lag på lag, egenlagde pyntegjenstander
- gjerne dekket med bling,
søm og stæsj (Jeg elsker jo stæsj)
og sist men ikke minst så
drodler jeg.
Jeg har et godt øye for detaljer og en
nysgjerrigt på hvordan nye ting kan brukes utover
sine bruker områder. Er jo sunnmøring så skal ha
valutta for penga kan en si *ler*

Leser mye blogger og blader og snapper opp ting her og der, dessuten er
det ufattelig mange flinke norske bloggere så da er
det enkelt å bli inspirert.



Perlegreiner er vakkert det!!

Her skal du få se hvor enkelt det er å lage pynt man kan bruke på alt:)

Dette trenger du:

Streng
En tang
Perler av ymse slag


Først klipper du deg en lang ende, så trer du godt med perler på slik at det danner en fin bue, den ene enden din er lengden på greina, den andre
skal bli greiner.



Tre så perlene innpå, lag en løkke og snurr endene samme slik at du får et øye, så trer du nye perler på og lager et nytt øye.

Pass på at den enden som er grein forblir rett og fin, så bytter du på høyre og venstre på greinene slik at de ikke blir liggende ved siden av hverandre.
Når du snur på den skal det være annenhver fra side til side - det er det peneste,
Lag så mange øyner du ønsker - og dermed er greinen ferdig til bruk



Forskjellige størelse på perlene gir forskjellig utrykk, store perker er fine tre og tre sammen, du kan også legge inn dråper og bling langs greinstammen. Her er det kun din fantasi som kan stoppe deg:)

Når du fester dem på prosjekter kan du enten stikke dem gjennom en 3dpute eller så kan du bruke stifter og brette stilken baketter over stiften for mer feste.

Her ser du hvordan jeg har brukt mine perlegreiner på kort og LOer:







Kos deg det gjør eg
klem Marion


Marion sin blogg



Tusen tusen takk Marion!!!
Vi er så glade for at du ville dele dette med oss andre.

Da gleder vi oss til å se perlegreiner på dine prosjekter:)
Legg gjerne igjen en link her - så vi andre kan se:)

Ha en fin tirsdag:)

10 kommentarer:

toi9 sa...

Åååå, så fine!!
Disse må jeg prøve meg på.
Har masse perler og streng som venter på å bli brukt :)
Takk for inspirasjon og ide :)
Har vært innom Marion tidligere, og hun lager mye lekkert!

Ha en fin dag :)
Klem

toi9 sa...

Hei igjen :)
Har dere kunna linka til bloggen hennes ?=)

Torill sa...

Klikk på navnet hennes, så kommer du til bloggen hennes:0)

Marlene sa...

Kjempe søte. :)

Ha en fin dag.

toi9 sa...

Ja, får det til nå, hihi :)
Litt borte ett øyeblikk ??

Pia U. sa...

oootroligt fint men inget för mig med mitt tålamod ;0
kram piau

Scrappegal sørlending sa...

Se der ja!!! Så FLOTT det blei, Marion!!!!! :D :D :D
Tusen takk for at du er så kreativ, og deler med oss! Skjønner ikke åssen du kommer på det, men du verden så vakkert det blir!!! ♥ ♥ ♥

Stoor klem fra Sørlandet!

Tone K. sa...

åhh....så flink du er Marion :)
Du er så utrolig kreativ :) og dette ble kjempelekkert.
:)

Aakre sa...

Dette var kjempeflott, Marion! Må nok teste det en dag...skal scrappe masse til helga, så... trur jeg har en del perler liggende :)

Aakre sa...

Dette var kjempeflott, Marion! Må nok teste det en dag...skal scrappe masse til helga, så... trur jeg har en del perler liggende :)