1. desember 2010

1. desember - Juleskissen + oppstart av den stooore julepakken

Da kan vi endelig skrive 1. desember!!!

Nedtellingen har startet!!

Her i ScrappeHuset teller vi ned med en KNALL julekalender - hvor DU kan vinne den stoooore julepakken vår!!
(les mer om den her )



Den aller første pakken som legges oppi den stooore julepakken er dette lekre her fra vår flotte sponsor Papirloftet!!







Dette lekre fra Papirloftet legges oppi den stooore julepakken!! Trekk ditt "lodd" ved å legge igjen en kommentar på dette innlegget :)

I tillegg til vår julekalender kommer vi til å ha mange MiniKurs, kreative artikler - og ikke minst: Våre utfordringer kommer som vanlig!!



Den 1. desember er datoen for UTFORDRINGEN.

Denne gangen henvendte vi oss til ei svensk dame som lager de lekreste skisser, nemlig MOMA. Hun er en dyktig scrapper som også har sin egen blogg med bare skisser!! Utrolig kreative og spennende skisser.

Moma var så snill at hun lagde en ny skisse bare for oss!!! Og det er denne skissen som blir vår utfordring!!

Dette må jo være den perfekte skissen for julebilder!! Kanskje smart å få unna fjorårets bilder nå ;) Helt opp til deg hvordan bilder du bruker, det må ikke være jul.

Du kan snu og vende på skissen - men vi skal se at skissen er brukt :)






Elisabeth:



Sponsorliste:
Kiwi lane sjablong/scalloped
Papirdesign
3ndy papir
Thickers
gluedots
charm fra kort & hobby



Linn:


Sponsorbruk:
Brunt mønsterark - Hobbykunst Norge
Beige mønsterark - 3ndy papir
Dot n go og Hook & loop - GlueDots
Gullstjerner - Hot of the press
Perleswirls - My Mind's Eye



Torill:


Sponsorbruk;
Papirdesign - mønsterark
Unik Hobby - brunt mønsterark
Studio Calico - craftkartong
Prima - bokstaver
American Craft - Pepperkakepynt
KortHobby - metallring
Inkido - bånd
ScrapbookEngro - rosa bånd og halvperler
HobbyKunst Norge - hvit perlepenn til "melis"


Ann Cicilie:



Sponsorbruk:
Papirdesign: Mønsterark
Hot Off The Press: Mønsterark
3ndy: Mønsterark
Inkido: Bling



Iselind:



Sponsorbruk:
- mønsterark fra patternscape og 3ndy papir
- filtfigurer og thickers fra American Crafts
- Bling fra Scrapbook engros
- små bokstaver fra Adornit



Vibeke:



Sponsorbruk:
Mønsterark, blonder, blomst, bling og perler fra Inkido
Thickers og rubons fra American Crafts
Metallpynt fra KortHobby


Det var vår løsning på skissen!!
Håper vi kunne gi dere litt inspirasjon og scrappelyst!!

Selv om vi klemmer til med vår stooore julepakke - så har vi jo selvfølgelig en premie til vinneren av denne utfordringen også!!

Den dyktige vinneren kan kose seg med denne premien fra oss jentene:


Frist: 31.12.10 kl. 24.00



Vi gleder oss til å se deres løsninger på skissen vår. Håper dere liker den - og håper vi klarte å gi dere alle litt ekstra inspirasjon:)


Blir du med i kampen om den stoooore julepakken???




80 kommentarer:

Marianne sa...

For noen herlige DT-bidrag og for en lekker skisse!! Den må jeg garantert forsøke meg på!
Da trekker jeg mitt første lodd :D

Siv Anne sa...

Å hvor jeg gleder meg til å se i kalenderen her hver dag.
Blir så spennende.
Kjempeflotte DT bidrag.
Og ikke minst herlig premie til den store julepakken og til vinneren av skissen

Knerten sa...

Så spennende :-) Lekker skisse, døgnet skulle bare hatt 36 timer nå i desember...

toi9 sa...

Det skal bli en glede å komme innom husets kalender hver dag i desember :)
For noen nydelige bidrag dere har laget, til ei lekker skisse.
Denne må nok prøves :)
Herlige premier!

Norunn sa...

For en spennende konkurranse, og ikke minst en masse lekre bidra fra DT!
Flott skisse! :D

Knartens mamma sa...

Her er det så mye fint atte!
Jeg deltar i julekalendern deres!! Spennende!

GryA sa...

Trekker et lodd i kalenderen og skissa var kjempefin!- Når julekortene endelig blir ferdig, så skal bildene frem og det skal produseres Lo`er!

Kari sa...

Spennende! Jeg deltar i julekalenderen:) Kjempeflotte DT-bidrag!

Asil sa...

Lekre DT-bidrag og herlig skisse! Jooo, man burde vel snart gjort unna fjorårets bilder.. eller bildene fra året før der igjen.. ehm ehm.. :D

Turid sa...

Nydelig skisse og DT-bidrag!!! Denne skal jeg virkelig prøve meg på!! Denne julen blir litt spesiell etter som vui endelig har ei lita prisesse å feire den sammen med!! Jeg har kjøpt in mange julekjoler, så jeg regner med det blir fotografert flitig denne julen:) Klem

Kristin sa...

Å, jeg vil gjerne være med på trekningen. dette blir spennende, gleder meg til å følge dere i desember!

Lise Mariann sa...

Lekker skisse og nydelige designerbidrag! Kan godt hende jeg slenger meg med på denne. :)

Synne_:) sa...

Hei hei og riktig god 1. desember morgen alle sammen :)) Dere er rett og slett et oppkom av fantastisk herlige ideer her i Scrappehuset !!!! Gleder meg vilt til enhver scrappers drømmekalender og denne nydelig skissen er akkurat hva jeg trenger for å komme litt igang igjen med albumet <3 og jaaa det ligger igjen en masse bilder fra julen i fjor ... :)ps har virkelig prøvd få inn blinkehuset, men får det bare opp som stillestående bilde ? når jeg velger bilde fra internett og limer inn linken får jeg beskjed om at jeg må angi et bilde ?? ( så er jeg litt over middels klønete med sånt asså "rødme rødme" :)Ha en kjempefin dag <3

Aakre sa...

Det var en nydelig skisse, og flotte LOer fra dere i huset :)Denne skal jeg prøve å få tid til :D Også vil jeg selvfølgelig være med i trekningen om den stooooore julepakken :)

Aakre sa...

Det var en nydelig skisse, og flotte LOer fra dere i huset :)Denne skal jeg prøve å få tid til :D Også vil jeg selvfølgelig være med i trekningen om den stooooore julepakken :)

alfsvaag sa...

Ei kjempe flott skisse, skulle ønske jeg hadde flere timer i døgnet så det hadde blitt litt scrapping å nå i førjuls tia. Vil gjerne være med på julekalenderen, blir jo spennedes å se hva som kommer oppi :-)

alfsvaag sa...

Ei kjempe flott skisse, skulle ønske jeg hadde flere timer i døgnet så det hadde blitt litt scrapping å nå i førjuls tia. Vil gjerne være med på julekalenderen, blir jo spennedes å se hva som kommer oppi :-)

Hege sa...

Juhuu!!! Endelig desember!! Jeg tar et lodd i trekninga jeg, og håper jeg blir den heldige på julaften!

Flott skisse, skal se om jeg får laget noe på den litt nærmere jul...
:-)

Ønsker dere i huset en strålende 1. desember!

Linda sa...

Knall-lekre LOer dere har laget, som vanlig!

Og første gave i kjempepakken var virkelig flott!
Jeg trekker herved mitt første lodd;)

Ha en flott førjulstid:)

~Isabell~ sa...

dere er bare SÅ utrolig flinke:)
digger skissen, lekker premie også:)

Olga_art sa...

Hun ventet med utålmodighet den første pakken! Deltar i KNALL julekalenderen

Scrappegal sørlending sa...

Julekalender er GØY!!!!! :D
Så dette blir skikkelig spennende å følge med på!!!! :)
Og du verden så flott pakke fra 1.desember.
ELSKER det reinsdyr-stempelet!!!! :)
Så her er det bare å følge med!!!! ♥

Og for en nyyydelig skisse da! Og mange ulike og flotte løsninger fra designteamet!!! :D

Skal se hva jeg rekker.
Også gleder jeg meg masse til å følge med videre!!!!

Klem fra Sørlendingen!

Tonje sa...

Et lodd til meg (og flere vil det nok bli :))) Nydelig skisse og DT-bidrag!!!

Silje sa...

Da trekker jeg meg et lodd! :D
Kjempeartig med denne kalenderen!

Klem!

Ann Kristin sa...

Så morsomt med julekalender!!Spennende! Og for en flott skisse, og herlige varierte løsninger på denne fra dere!!Inspirerende :)

Arnlaug sa...

Då trekker eg herved mitt første lodd i julekalenderen:-)

Så flott den skissa var! Kanskje den skulle vore scrappa visst eg rekker det? :-)

Charlotte sa...

Super spændende konkurrence!
Og en meget flot skitse med flotte bidrag fra DT. :0)

Rita sa...

Blir gjerne med på julekalenderen deres!
Flotte inspurasjonsbidrag fra DT-teamet! Gleder meg til fortsettelsen :)

Caroline sa...

Wweee.. kalenderen er i gang!! Snadder, snadder.. og det var den skissen også! Og ideen om å få scrappet fjorårets julebilder var ikke dum!! :)


*Boltrer seg rundt i lodd*

Gro sa...

Så herlig pakke dere legger i den stor julegaven. :)

Å denne skissen var rå fin, den må testes ut vet jeg. :)

pia iris sa...

hun lager så lekre skisser, og denne var intet unntak. må prøve meg på denne ja.

pia iris sa...

hun lager så lekre skisser, og denne var intet unntak. må prøve meg på denne ja.

Alhana sa...

Kalender er gøy, og allerede første premien er herlig.

Herlige DT bidrag,og den skissa var nydelig.

Gunn-Elin sa...

Nydelig skisse og enda nydligere DTbidrag. Jeg tror dessverre ikke at jeg rekker å scrappe denne, men lover å komme sterkere tilbake på nyåret. Men en utfordring som passer meg perfekt er julekalenderen deres. Og håper fortsatt at det er jeg som blir den heldige :)
Klem klem..

Anette sa...

Jeg må bare trekke et lodd til kalenderen deres :)
Nydelige DT-bidrag og herlig skisse ;)

Marit sa...

Fantastiske LOer og nydelig skisse. Er alltid inspirerede å se hva dere lager :)
Og konkurranse om en stooor julepakke... Så morsomt! Den vil jeg gjerne bli med på :)
Ha en super adventstid!

Anne Bente sa...

nydelige dt bidrag og super skitse

klmmmm

oheidia sa...

Papirloftet pakken var flott og jeg vil gjerne ha lodd for å vinne julepakken:=)

Flott utfordring også - den skissa fikk jeg lyst til å lage lo av!

Cathrin sa...

For en nydelig skisse, og ikke minst bidragene fra dere i DT. Håper tiden strekker til så jeg får muligheten til å prøve meg på denne. Lekker premie både på skisseutfordringen og på den fra Papirloftet.
Blir spennende å følge bloggen fram til julaften, gleder meg virkelig! :o)
-Cathrin-

Lille`s hule sa...

Juhuuu da legger jeg inn min andre komentar ;)
og trekker ett lodd :)
kanskje er det vinneroddet ;)
Ønsker dere alle en flott og kreativ advent :)

Turid sa...

Så morro med kalender!! Jeg trekker et lodd :)

lillesmor sa...

så herlig Julekalender da - og jeg vil være med på å trekke lodd:-)
Skissa skal jeg nok også ta, bare jeg kommer meg hjem til scrappesakene mine..

Tone K. sa...

Flott skisse og supre DT bidrag !!
Det skjer noe spennende hele tiden her inne, utrolig gøy ! :o)
Så spennende med loddtrekning. Det ønsker jeg svært gjerne å være med på :o)

Kitt sa...

Glædelig 1. december alle sammen :o)

Guri sa...

For ein flott julekalender. Nå har eg endelig klart å legge til blinkehuset i bloggen min :)

Stine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Stine sa...

Digger julekalenderen deres! Jeg har lagt til bilde i sidebaren i bloggen min, og også skrevet et innlegg om dere! Så jeg trekker veldig gjerne mitt første lodd!

Og kjempeflott skisse, håper jeg får tid til å prøve meg på denne!

Jeg ønsker dere en strålende førjultid og gleder meg til å følge dere i tida frem mot julaften :-)

Klem fra Stine!

Hanna sa...

Så fin skisse! Og ikke minst lekre DT-bidrag! :)♥

Super flott gave som legges oppi den stooore julepakken! Jeg syntes dette er kjempespennende og moro! :)

Ha en fin 1. desember♥
klem

birgitte sa...

Å så fin premie! Kjekt med julekalender! flotte og inspirerande bidrag frå alle saman

salvie sa...

Endelig er julehuset og nedtellinga begynt! Papirloftet sin pakke var bare kjempefin! Den hadde vært utrolig gøy å vinne:-)

Mona sa...

Lekker skisse - og flotte bidrag! Den tror jeg jammen jeg må prøve meg på en dag snart.
Vil selvfølgelig delta i trekningen :)

Lisa Synøve sa...

Flott skisse og som vanlig nydelige dt-løsninger.
Og jeg vil også så klart ha et lodd i julekalenderen !!

Bthorn sa...

Nyydelige DT-bidrag og en skisse jeg virkelig har lyst til å prøve meg på. Jeg er med på årets mest spennende julekalender!

Maria Therese sa...

Så masse fin juleinspirasjon :)

10na sa...

Lækker, lækker skitse. KH 10na

Hildegunn sa...

Knallflotte bidrag fra DT! Jeg skal innom her hver dag, for det er super inspirasjon å hente her!
Spennende med kalender, gleder meg til å se alt det andre som kommer opp i pakken :)

Anja's KortKreasjoner sa...

Så mye lekkert og så mye å vinne =) fantastiske bidrag, trekker herved mitt første lodd =)

Lise sa...

Nydelig skisse, og flotte LO'er dere har laget :)

nedergaard sa...

Lækker skitse . Skal helt sikker prøves og så deltager jeg også i julepakken

May-Bente sa...

Nydelig skisse og herlige DT-bidrag.
Om døgnet bare hadde 40 timer mer, akkurat nå i adventstiden.

Bettina sa...

helt underbara dt saker, vilken tur att jag hittade hit.

Dorthe/Dob sa...

Wauw, hvor er nogle vildt flotte jule LO i har lavet.

Tak for inspirationen.

Julia sa...

Ja, hvis døgnet hadde flere timer.. Men jeg har veldig lyst til å prøve meg på denne skissen!
Veldig mange fine bidrag fra dere!

Lille My sa...

En nydelig skisse...så denne må prøves :)) Gøyalt med ein så flott adventskalender... så her trekker eg mitt første lodd :)

oheidia sa...

Takk for en flott og inspirerende juleskisse! Har valgt å scrappe bilder fra min 40 årsdag i oktober forrige år og skissa var super å jobbe etter:=)

min 40 års dag

Karina Bunkenborg sa...

Jeg har først lige opdaget jeres blog og her kommer jeg helt sikkert igen. For her er spændende og oven i købet Lo udfordringer. Sikke nogle flotte Lo i har lavet.
vh Renne

karennarelle sa...

i came here from Momas sketch site. What a wonderful creative team you have. Love what the ladies have done with the sketch.

Hege-Annie Simonsen sa...

Så flotte inspirasjonsbidrag fra dere, laget etter denne fine skissen! :)

Hilde/Scoobie sa...

For en flott skisse, og lekre DT kreasjoner. Gleder meg til å jobbe med denne skissen - har en tanke allerede :-)

Eline sa...

Så moro med kalender og trekning av premie. Jeg trekker et lodd på den store pakken. Link og blinkehus er lagt i sidebaren i min blogg =D
ha en fin adventstid.

eniloraK sa...

Fantastiske kort!
Jeg hiver meg med på denne stoooooooore julepakken trekningen :D

LindaSS sa...

Virkelig en nydelig skisse.. kanskje jeg må prøve meg på et kort til den skissen der... eller noen annet... får se om ideen treffer.. .:D

Nina sa...

Flott julekalender :)

Helene sa...

Trekker ett lodd for pakken. Flott skisse. Får se om det blir tid innemellom all jobbing og handling :)

Janne-Lise sa...

Trekker et lodd for pakken jeg også og håper på det beste. Denne skissen må jeg se om jeg får anledning til å scrappe i desember. Lekre bidrag her iallefall :)

Jeanette sa...

Utrolig herlig skisse og mange fine løsninger på den! :)

AGJ sa...

Fed skitse, men jeg har ikke tid til at scrappe, æv æv.
Uhh hvor er det spændende med den julepakke.

AGJ sa...

Fed skitse, men jeg har ikke tid til at scrappe, æv æv.
Uhh hvor er det spændende med den julepakke.

Hjemmkos sa...

En skikkelig flott skisse og flotte LO'er fra DT :)

Stine sa...

Endelig kommet meg hjem for jule og skal prøve meg på den fine skissen deres :) God jul til alle sammen :)