10. desember 2010

10. desember og stilig eske for småtterier


Det er så morsomt å se at både julekalenderen vår og artiklene faller i smak hos leserne våre, det er bare helt fantastisk. :)

For dere som ikke har hørt om kalenderen vår før men ønsker å delta, kan du lese mer om den her. Hver dag putter vi en ny ting i den stoooore scrappepakken vi sender ut til en heldig vinner i romjula. Nå er du vel spent på hva dagens luke skjuler?;)

I julekalenderen i dag finner du denne herligheten fra Papirdesign - 4 klippeark med ulike motiver.


I dag er vi så heldige og har fått med oss Ellen Karin her i ScrappeHuset. Hun lager de flotteste kreasjoner og vil gjerne dele en av dem med oss.

Hei der! Jeg er Ellen Karin, en '74 modell fra Hedemarken. Jeg er gift og har to nydelige gutter. Jeg har alltid hatt en stor interesse for håndarbeid og hobby, og min store lidenskap nå for tiden er stempling og scrapbooking. Stempling begynte jeg vel med i 1999/2000, mens jeg har scrappet siden 2006. Jeg lager litt kort for salg innimellom, og holder også kurs.

Jeg har laget et lite minikurs på en liten eske som kan være kjekk å pakke inn småsaker i nå til jul.


Trinn 1:

Skjær ut et rektangel av kraftig mønsterpapir eller evt. bazill.
Jeg har delt et 12” mønsterark i 2,men du kan velge den størrelsen du ønsker så lenge den er kvadratisk. Lag brettekanter slik de rødestrekene på bildet viser.

Trinn 2:

Dersom du ønsker å ha ”vindu” i boksen din, gjør du det nå med dertil egnet verktøy. Har du ikke noe verktøy kan du bruke skalpell eller saks.

Slik ble hullet jeg valgte å lage. Du kan selvfølgelig bruke andre former og størrelser. Skjær deretter ut en plastbit (overheadark eller lignende) i litt større størrelse enn hullet, og lim det på baksiden av hullet.

Trinn 3:

Brett sammen boksen, og merk av for hull til sløyfe. Klipp igjennom begge lagene først på den ene siden, så på den andre. Det er lurt å bruke en linjal når du merker opp slik at du får hullet likt plassert på begge sider. Sett i en eyelets i alle fire hullene for å forsterke.

Trinn 4:

Tre en sløyfe gjennom hullene i toppen, og boksen er ferdig til dekorering.

Pynt boksen slik du selv ønsker, og fyll den med noe godt eller en hemmelig gave hvis du ønsker det.Dette er en super måte å lage flotte innpakninger til små gaver, men lag den da uten vindu. ;)

Jeg har også laget en søt liten til-og-fra-lapp så pakken er klar til å gi bort som en liten ekstragave til.

Ønsker dere med dette ei fortsatt fin adventstid.


52 kommentarer:

nedergaard sa...

Wawwww, så smukt
Dejlige papirer til min julepakke :-)

AGJ sa...

nøøøjjj hvor er den æske sød.
Tak for tutorialen. den må prøves.

10na sa...

Superfin æske, må vist hellere prøve at lave en - godt det snart er weekend ;o)KH 10na

Stine sa...

Så flott esken ble, dette må prøves!! Takk for super inspirasjon :-)

Og god helg til dere når den tid kommer!

Klem fra Stine!

Julia sa...

Så utrolig nydelig eske!!
Det er bra jeg følger scrappehuset for da kan jeg bare plukke i gode ideer på nyttår :-)

Maria Therese sa...

Å den likte jeg!! Kjempe søt:)

Knartens mamma sa...

Kjempesøt eske!

Norunn sa...

wow! så lekker eske, også så overkommelig å lage! :D
Gleder meg til å prøve meg på denne over helga! :D

Hege sa...

Den var søt!!!
- da blir det gaveinnpakning til noen små julegaver!

Meretekj sa...

Kjempesøt eske i nydelige fager

Olga_art sa...

Beautiful Christmas images! MK on intersnyh box, do the same.
Прослушать

Grethe sa...

En nydelig eske! Og en kjempekoselig liten gave å gi bort!

Tonje sa...

Nydelig eske! Takk for inspirasjonene :)

Knerten sa...

Nydelig utklippsark, og kjempeflott gaveeske; nydelig pyntet ! Flott tips; takk for det :-)

Synne_:) sa...

Ahhh så lekker en liten eske Ellen Karin !! Takk for herlig inspirasjon :)) Strålende fredag ønskes stort og smått :))

toi9 sa...

Det var ei skikkelig nett gaveeske!!
Veldig fint papir og nydelig pyntet.
Takk til Ellen Karin for fin tutorial :)

Å så lekre klippeark i julepakken :)

Ha ei strålende helg alle sammen :)

Silje sa...

Oi så flott den var! :D Annerledes og stilig!

Arnlaug sa...

For ein utrulig fin boks! Perfekt gave:-)

Scrappegal sørlending sa...

Nyyyydelig liten eske da!!!!! ♥
Herlig pynta, og så jo ikke så vanskelig ut! :)

Guri sa...

Nydelig liten gaveeske.
Og nå er eg hekta på julekalenderen. Har veldig lyst på alle godsakene som er lagt oppi :)

Tone K. sa...

Åhh...denne var nydelig :o)
Herlig stempel og flotte detaljer !! Skikkelig lekkert ! :o)


God helg !!

Bthorn sa...

Såå fin eske, den skal jeg prøve meg på - men ikke før etter jul.

Turid sa...

Me like! Denne må prøves! Tusen takk for kjempegod ide!
hilsen Turid :)

Anja's KortKreasjoner sa...

ÅÅåå denne boksen var bare rålekkker :) absolutt en jeg vil prøve!!
Klem, Anja

synnøve sa...

Så fint å få slike minikurs. En nydelig eske, og så flott pyntet.

Linda sa...

Utrolig flott boks! En slik skal jeg definitivt prøve å lage en dag! Knall-lekker!

Turid sa...

Så søt denne var!! Nydelig ark dere legger i pakken i dag!! Klem fra Turid

Lille My sa...

Kjempe lekker boks :))) helt super til å gi bort...og så smart med eit vindu :)))

Ønsker alle en super helg :)))

Cathrin sa...

For en fin eske, kjempesmart når man har en liten ting eller noe godis man vil gi bort. Bamsestemplet var jo bare så søtt.
Nydelige ark til den o`store gaven, nostalgiske engler som jeg husker fra jeg var liten og samlet på glansbilder.
-Cathrin-

salvie sa...

Så flott gaveeske Ellen Karin har laga.Takk for nokk et flott tips.Tror jeg skal ha et juleverksted med min datter og lage denne i helga.Flotte ark fra papirdesign også.Krysser fingrene mine for den store julepakka:-)

Gro sa...

Så flott eske! :)

Å så fint ark med julebilder på. :)

Gunn-Elin sa...

iiiiik... glemte nesten denne jeg. Og det på bursdagen min da. Morsom og lekker gavepose Ellen Karin har laget. Passer jo perfekt til alle anledninger denne.
Klem

Aakre sa...

En kjempeflott eske :)

GryA sa...

Skikkelig søt liten gaveeske!

Anette sa...

Ojj, denne flotte eska må jeg prøve meg på ;)

Alhana sa...

For en nydelig eske, takk for inspirasjon :-)

eniloraK sa...

Supersøt!

Lodd nr.10. i den store julepakken.

Askepott sa...

Denne var bare kjempeflott. Jeg mååå lage den, selv om jeg egentlig ikke har tid. Har et stempeltrykk som er ferdig malt, så da går det ganske fort. Tusen takk for inspirasjonen. :-))

Dorthe/Dob sa...

Hvor er det en fin lille æske :)
1000 tak for tippet..

Siv Anne sa...

En nydelig eske. Den var jo så pen at den kan jo bare lages som en dekorasjon i seg selv.

Henrikke sa...

En helt herlig boks Ellen Karin. Nydlig. Å så utrolig smart. Har faktisk ikke sett noe lignende før :) Kjempe fin. Klem

Hildegunn sa...

Veldig flott, supert med esker i forskjellige fasonger, det er alltid kjekt å finne!

Hege-Annie Simonsen sa...

Så herlig flott gaveinnpakning!! Lekre papirer og lekkert pyntet!!

karennarelle sa...

gorgeous

Kari sa...

Supersøt gaveeske!

LindaSS sa...

Det var en morsom og skikkelig flott eske..

Karina Bunkenborg sa...

Flot og sjov ide til indpakning. Tak for ideen.
vh Renne

Nina sa...

Denne varianten har jeg ikke sett før. Takk for tipset

Helene sa...

kjempesøt eske. Grei til smågaver og konfekt!

Janne-Lise sa...

Kjempefin eske :)

Jeanette sa...

Veldig flott juleeske, uten lim? :) Det har jeg aldri prøvd før. Nydelig pyntet eske!

Hjemmkos sa...

kjekk som tilleggsgave :)
Takk for tipset!