13. desember 2010

13. desember - Anne tryller med melkekartonger :)

13. desember!! Dagene går sakte....... (?) fremover mot jul... Men vår julepakke blir bare større og større!! Den heldige vinneren av den stooore julepakken kan se frem mot en stor, innholdsrik og herlig pakke!!:)



I dag har vi enda mer snadder fra Papirloftet...Nå ligger det i pakken!!
(les mer her)



Norge er et lite land, men vi har så utrolig mange flotte scrappere og kortlagere!!
En av de aller aller beste - som inspirerer mange av oss - er Anne - eller aksh som hun kalles rundt på forum!!

Anne er unik. Hun scrapper de nydeligste LOer, de flotteste kort - og hun er så kreativ at vi andre blir bitte litte grann misunnelig!!:)


Vi måtte bare sende en forespørsel til Anne. Og hun takket, heldigvis for oss alle, JA!!:)

Denne gangen har Anne tryllet med noen melkekartonger.


Se og nyt!



Vasket noen melkekartonger i forskjellige str. ..her er det jo bare å bruke hva man har :o))


Tegnet på melkekartongen hvor jeg vill klippe/skjære ut selve huset.Disse husene måler ca 14,12 og 10 cm.


Malte kantene med gesso ( den dekker veldig godt), det går fint å bruke hvit akrylmaling også.


Så klippet jeg ut veggene i de mønsterark jeg ville bruke . Jeg har brukt mønsterark fra Bo Bunny, Inkido og Maja design. Limte de på med Multi Medium Matte.


Takene har jeg klippet ut i mønsterkartong og gammelbokside. Den gamle boksiden limte jeg fast på kartong med Multi Medium Matte før jeg stanset ut borden med Martha Stewart punch. Limte kun på den ene siden av taket for å ha en åpning til å putte små hemmeligheter og litt godteri oppi.



På taket har jeg limt på litt glitter. Kantene er svertet med distress ink pute vintage photo.


Her er de to andre sidene av huset. Her er det bare å dekorere med det man har liggende. Figurene jeg har brukt på disse husene er fra K&Company.


Treet er klippet ut 3 ganger men litt mindre hver gang. Sydde en søm i midten av treet før jeg limte det fast på "veggen".





Rammen her har jeg malt med hvit crackle paint. Figurene er fra K&Company.



På dette taket har jeg malt på Aleene's Glitter snow.



På dette huset har jeg brukt runde kakeservietter som ekstra "pynt".
Ser nesten ut som gutten med kjelken aker ned en bakke utenfor huset... :o))


Håper du har fått litt inspirasjon til å lage noen julehus...og dette er jo en aktivitet som er fint å ta barna med på ...de kan jo dekorere sine egen godterihus :o))
Ha en fortsatt fin førjulstid.
Hilsen Anne Kristine



Har du sett noe så utrolig lekkert før!! ??Helt utrolig!!!
Tusen tusen takk til deg, Anne!!!

Etter du har lagt igjen en hyggelig kommentar her, slik at Anne får noen fine ord - og du har muligheten til å vinne den stooore julepakken........... så tar du deg en tur i Anne sin blogg - den finner du her:)

Ha en fin Lucia dag alle sammen:)

73 kommentarer:

eniloraK sa...

Dette var virkelig inspirerende! Er glad det finnes så mange som kan så mye fint :D

Lodd nr.13. i den store julepakken.

Ha en fin dag :)

Ellen Karin sa...

WOW - det var lekre julehus. Må prøves en gang.

Ønsker dere en fin Luciadag alle sammen!

Siv Anne sa...

Åååå så flotte de var. Genialt og skikkelig resirkulering :)

Jeanette sa...

Utrolig lekkert julehus! :) Alle sammen! :)

Anita sa...

Kjempefine disse<3 Må nok teste ut denne ideen, tante og onkel gaver kansje;))

Knartens mamma sa...

Utrolig fine! Dette må jeg prøve!

toi9 sa...

Utrolig lekre julehus!!
Tusen takk for masse inspirasjon :)
Er så inspirerende å se på alt det lekre andre lager.
Og må så den som vinner den stoore julepakken, er veldig heldig!!

Ha en fin Lucia dag :)

Maria Therese sa...

Fantastisk søte hus!!

Kari sa...

Sååå nydelige julehus!
Tusen takk for inspirasjonen!
Ha en flott dag:)

Grethe sa...

Veldig flotte julehus!!! Nydelige!

HildeK sa...

Disse var koselige. Alltid inspirerende når noen finner på noe nytt! Dette kan vi prøve som førjulskos i heimen:-)

Synne_:) sa...

Kjempelekre julehus Anne !!! Du er virkelig så flink og kreativ !! :o)Vi har juleverksted på barneskolen jeg jobber på fredag ;) jammen tror jeg ikke den ideen blir med dit :))) Go`klem med ønske om nystekte deilige lussekatter til små og store

Hege-Annie Simonsen sa...

Kjempeflott og kreativt!! :) Anne-K. lager de lekreste og nydeligste saker, ja. :)

Ha ei god uke og en fin Luciadag! Snart er det jul!!
Klem, Hege

Turid sa...

Så kreativt og flott! Herlig start på dagen å titte innom her!
Ha en fin luciadag alle sammen.
Hilsen Turid :)

Stine sa...

Så utrolig kreativt og flott! Her var det igjen masse inspirasjon å hente!

Jeg ønsker alle en strålende mandag med lucia-feiring og det som hører med!

~Isabell~ sa...

WOW, bøyer meg i støvet, dette var LEKKERT=)

ruffa sa...

WOOOOW for en ide og for noe små vakre kunstverk - julen julen julen den er her :)

Linda sa...

Så utrolig lekkert det ble! Det tror jeg jammen jeg må prøve å lage med ungene en gang. Virkelig flotte!

Hege sa...

Så fine hus!!!
Takk for inspirasjonen!

Gro sa...

Gurimalle så fine disse var! Anne er bare helt rå, hun tryller frem de fantastiske tingene med alt mulig.
Så hos hente er det masse inspirasjon og hente. :)

Gro.

Gunn`s Kort sa...

WOW! Så kreativt og flott!!
Denne ideen tar jeg med meg videre:)

Tonje sa...

Åh, så utrolig flott hus! Dette fikk jeg lyst til å prøve på :-) En flott ide å lage slike sammen med ungene!

10na sa...

Åh, hvor er det bare fint. Kh 10na

GryA sa...

jeg er her i dag også selvfølgelig! Anne er et unikum som har vært på blogglista mi siden "tidenes morgen", og der blir hun lenge!

Gunn-Elin sa...

For hver dag og hver gjest dere har her, så gleder jeg bare mer og mer til jeg skal få tid til å scrappe igjen. Diss husa må jo være kjempesøte til alle anledninger. Tusen takk for at du deler Anne :)
Og tusen takk for at scrappehuset deler :)
Klem..

Silje sa...

Næh..! for en god idè!! :D takk for inspirasjonen!

Charlotte sa...

Åhhhh for nogle fine julehuse. Tusind tusind tak for flot inspiration. :0)

Henrikke sa...

Kjempe skjønne små hus du har laget. Men jeg bare lurte på en ting. jeg er alltid så usikker når det kommer til å bruke melkekartonger, hvordan er det med lukt osv. ? Må de stå lenge på tørkning? :)

Knerten sa...

Guri land, så skjønne ! Dette er jo et kjempetips - takk for flott inspirasjon :-))

Anne Kristine sa...

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger...og ang.lukt i kartongene er ikke det noe problem...vasket de godt med en gang de var tomme og lot de tørke noen timer.
Klem Anne

Annajo sa...

Fantastiskt fina små hus! Ska kanske försöka mig på att skapa egna....:)

Ann Kristin sa...

Anne K lager de lekreste ting, og disse søte julehusene var ikke noe unntak! :)

Meretekj sa...

Wow!
Noe så flott!
En kjempeinpirasjon fra en utrolig dyktig dame:)

Mariannes Kort og Stempling sa...

Anne er den sanne mestern!!!! Nydelige julehus ;-)

Caroline sa...

genialt.. :) mye herli inspo i annes blogg ja :)

Gunn Helen Nystuen sa...

Dååååååååån...... så nydelige :D :D

Marlene sa...

Gurimalla så skjønne! :)

Gleder meg til å prøve å lage slike selv.
Var jo en kjempe ide.

Tusen takk for inspirasjon. :)

Ha en fin dag.

Cathrin sa...

Oioioi, disse var skikkelig fine! Må nok se om jeg ikke får tid til å forsøke meg på noen slike. :o)

Guri sa...

Utruleg kva enkelte klarer å trylle fram. Notetreet kommer eg heilt sikkert til å kopiere :)

Lille`s hule sa...

oy,oy,oy har ikke ord, noe så nyyydelig :)
Trekker mit lodd nr 13 og tar en vandring vidre i Annes blogg :)

Jeanette ♥ sa...

For en flott og inspirerende idé, og så nydelig den lille landsbyen ble.

Dette vil jeg også prøve - så fort tia strekker til.

Herlig.

Klem Jeanette

Alhana sa...

Wow for noen lekre hus, nydelig dekorering. Takk for herlig inspirasjon :-)

Birgitte sa...

Å for ein god ide! desse husa var super inspirerande - trur eg skal lage sånne med ungane ein dag! Og pakken blir berre betre og betre!

marit sa...

Helledussan!
Må jo være farlig å være så kreativ!

Eline sa...

Wow.. Dette er supre hus!!!. Flott ide, den vil jeg "lifte" til et par små gaver under juletreet.

Tusen takk for inspirasjonen.
Ha en fin kveld
Klem

Norunn sa...

Herlighet så nyyydelig! :D

Julia sa...

Såå utrolig nydelig hus!!
Dette blir garantert en "barneaktivitet" :-)
Tusen takk!!

synnøve sa...

SÅ fantastisk nydelige disse var!!!!- Dette blir kanskje årets aktivitet rundt kjøkkenbordet/juleverksted.
utrolig flott premie også.

Lille My sa...

Rå stiligt :)))

Tone K. sa...

Du og du !!! Er det virkelig melke-kartonger.....wow....de var bare rålekre ! :o)
Du er bare super flink ! :O)

....og julepakken da....gosh.....det blir virkelig årets julegave altså :o)

Ha en fin uke alle sammen :o)

salvie sa...

Kjempefin inspirasjon med de flotte julehusa i dag.Fikk lyst til å lage dem!..Og utrolig flott gave fra papirloftet.Den fikk jeg veeeeldig lyst på ja :-)

Turid sa...

Utrolig kreativt!! Nydelige saker som blir lagt i pakken i dag også! Klem Turid

oheidia sa...

Kjempefine hus og veldig kreativt!
Slenger inn et lodd sent om kvelden den 13. desember:=)

Hildegunn sa...

Disse husene var knallflotte! Kan hende det blir noen slike hos oss også :)

Wenche sa...

Julehusene var bare utrolig nydelige!! Fikk lyst å lage noen selv!!!
Klem, Wenche :0)

karennarelle sa...

these are so beautiful you have inspried me to make some with my kids. THey wont be as gorgeous obviously but it will be a fun thing to do together. Thanks

Anja's KortKreasjoner sa...

Så fantastiske herlige julehus, virkelig inspirerende og :)
klem, Anja

Olga_art sa...

umm, what sweetness! Thanks for the interesting idea of New Year's house!

Scrappegal sørlending sa...

WOOOOOOW!!!!!!!
Anne er jo en ENER!!!! :)
Har du sett noe sååå lekkert!
Alt Anne tar i, blir jo til gull, uansett!
Den reine inspirasjonskilde!!
For en genial ide!!!! :)
Hvor tar du det fra, Anne??? :) For en kreativitet!!!!

Klemmm

LindaSS sa...

Dette var jo en super ide.. den skal lagres og tas frem på neste års barnehobbyklubb før jul.. :)

Karina Bunkenborg sa...

Der er altså alt for lidt tid tilbage til jul jeg kan jo slet ikke nå at lave alle de skønne ting som i viser her på bloggen. Nå men godt at der er jul hvert år.
vh Renne

Askepott sa...

Du verden, så lekkert. Mye bedre enn de pepperkakehusene som alltid blir så skjeve og skakke. Disse var jo utrolig forseggjorte og nydelig pynta. Utrolig flotte!! :-))

Nina sa...

Lekkert. Her var det mange flotte tips å hente

Helene sa...

kjempestilig! Det er veldig inspirerende kva man kan få til med embalasje man har til daglig. Skal ta meg en tur innom Anne sin blogg og sjå på meir inspirasjon.

Janne-Lise sa...

Dette var lekre hus :) Og for en kreativitet :) Jeg bøyer meg i støvet.

klem Janne-Lise

Aakre sa...

wow - de husa var utrolig lekre!!! Herlig julestemning :)

Anette sa...

Disse er bare såååå lekre!! Har til og med prøvd å lage en selv ;) Supert ;)

Ann Kristin sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så flotte disse var, tusen takk for innspirasjonen.


Ann Kristin

Bettina sa...

jättesöta små hus. hur ska jag hinna med? får så otroligt mycket inspiration. tack för det!

Dorthe/Dob sa...

Meget søde små julehuse :)

Hjemmkos sa...

Noen skikkelig flotte hus. I tillegg matrialer man stort sett har i hjemmet :)
Herlig!

Linn sa...

Wooow dette må være noe av det kuleste og mest geniiiiale jeg har sett på lenge! Åh jeg ble så inspirert at det er rett før jeg lager julelandsby også mitt i all julestria! Dette var sinnsyyykt kult altså!!

Arnlaug sa...

Noko så nydelig! Takk for inspirasjon:-)