17. desember 2010

17. pakke & nydelige blomster





Tenk, nå er det snart jul. Den nærmer seg med stormskritt nå. :) Allerede den 17. desember.


Dagens godbit kommer fra dyktige Lene Neby, eller Lenemor som hun også er kjent som.

Mitt navn er Lene og jeg er født i '74. Opprinnelig fra Lier utenfor Drammen, men nå bosatt rett utenfor Hamar sammen med min mann og våre 5 barn. Når jeg ikke jobber eller kjører barn til aktiviteter så liker jeg blandt annet å scrappe.



Lene skal gi oss oppskriften på noen nyyyydelige blomster som vi kan brukte på våre LOer/kort/prosjekter.


Dette er hva du trenger for å lage en hjemmelaget blomst. Hvor mye blonder du bruker velger man selv - jo lengre blonde jo mere "blader".



Man starter med å sy opp og ned på kanten av blonden.





Til slutt så strammer man tråden og knyter den - det vil da bli et lite hull i sentrum. Her kan man plassere en brands, knapp eller lignende.



Dette er slik resultatet kan bli.



Man kan også lage den lag på lag for å få blomsten litt større eller mere effektfull. Det er bare å bruke kreativiteten! :))


Ha en flott kveld !

Med vennlig hilsen

Lene Neby


Ta turen innom bloggen hennes for flere kreative krumspring og inspirasjon. :D
----

Gaven som havner i pakken, som kan bli din, er disse nydelige juleark fra Papirdesign :)



56 kommentarer:

Anette sa...

Nydelige blomster! De må jeg prøve meg på!

Stine sa...

Så flotte disse blomstene ble, dette må prøves! Takk for masse super inspirasjon nå i førjulstida, og en riktig god helg til dere alle!

Klem fra Stine

AGJ sa...

Sådanne nogle blomster er smukke på enhver scrapside eller kort.

nedergaard sa...

Smukke blomster... jeg har også lavet nogle, meget dekorative

Lækkert papir til min julepakke

Ha en dejlig dag

Linda sa...

Kjempeflotte blomster, og så enkle å lage!
Og arkene fra papirdesign var virkelig fine!

Jeanette sa...

De blomstene er virkelig lekre, og de ser ikke vanskelig ut å lage heller! :) Wow!

Turid sa...

Dette var et flott tips! Takk for at du deler og inspirerer :)
Hilsen Turid

Bthorn sa...

Lenemor er superdyktig og dette var virkelig lettlagde, vakre blomster.

Petraso sa...

nydeijliga blomster!!!
Måste testa göra sådana!


Bilden på blinkin har slutat fungera både på scrappehusets blogg och min:(!!
Synd den är så flott!

Meretekj sa...

Nydelige blomster som er lette å lage.

Ann Kristin sa...

kjempefine blomster.

Ann Kristin

Kari sa...

Flotte blomster! Takk for tips!

toi9 sa...

Kjempelekre blomster!
Disse må prøves :)

Ha en fin fredag alle sammen :)

~Isabell~ sa...

så utrolig smart, takk for tips Lene=)

Silje sa...

Så enkelt og så lurt! :D Kjempeflotte! :D

Ann Kristin sa...

Lekre blomster! Dette må prøves! :)

LindaSS sa...

Dette var jo supersmart... tusen takk for at du deler.. :D

Knerten sa...

Å, så fine de blomstene er :-) Flott ide, tusen takk for det !

Cathrin sa...

Kjempeflotte blomster, og så enkle å lage. Disse må jeg prøve meg på, og det er nok en fare for at de kommer til å bli brukt mye etterhvert.
Ønsker dere en flott helg og advent.
-Cathrin-

Lille`s hule sa...

Så utrolig smart, har masse blonder igjen fra vi hadde butikk, så dette skal prøves ut :)
Trekker mitt 17ènde lodd :)
Ha en flott og kreativ helg :)

GryA sa...

Så enkelt og så fine de var!

eniloraK sa...

Åh,så stilig og det så jo lett ut også! Dette skal jeg prøve på :D

Lodd nr.17. i den store julepakken.

oheidia sa...

Så nydelige blomster. Må jo bare lage noen selv - takk for inspirasjonen.

Flott premie i dagens luke!

Caroline sa...

ååh, de blomstene var utrolig stilige!! også så greie å lage:D

Tonje sa...

Flott tips for å lage det lille ekstra til sine prosjekter :-) Takk for inspirasjonen!

Olga_art sa...

Very beautiful flowers! Great idea! Oh, what a great package already!

Tone K. sa...

Åhh....er det så enkelt å lage de flotte blomstene !! :o)
Tusen takk for info. De skal jeg virkelig prøve meg på :o)

God jul !!!
:o)

Guri sa...

Så flotte desse blomstene var, og så såg det jo ikkje så veldig vanskelig ut :)

Hege sa...

Stilig!

Turid sa...

For noen nydelige blomster!!! Disse skal jeg også lage ser jeg!! Så enkelt og så dekorativt!! Synes dere kommer med så mange gode tips og triks i denne julekalenderen!! Skikkelig gjennomarbeidet! Skry til dere i huset!! Håper dere får ei fin helg!! Hilsen Turid

Maria Therese sa...

Så nydelig!! Det ser veldig enkelt ut også så dette blir prøvd ut!!

Birgitte sa...

Å så flott! og så enkelt då! rett i sysakene å finne blonder - eg skal lage slike i kveld!

Alhana sa...

For noen skjønne blomster, disse fikk jeg lyst å prøve meg på .-)

Dorthe/Dob sa...

Meget søde blonde blomster :)
Den skal jeg da lige huske at have afprøvet...

Gro sa...

Så flott tips om og lage blomster! :)

Gro.

Synne_:) sa...

Så nydelige de ble og så enkle å lage !!! er dere klar over hva dere gjør med tiltakslysten på julevasken med slike kreative herlige ideer hver dag tjihii ..:)) Ha en strålende flott fredagkveld :)

synnøve sa...

søte blomster, og egentlig ikke så mye arbeid heller. Takk for at dere deler.

salvie sa...

Disse hjemmelagede blomstene var veldig flotte.Og julearkene fra papirdesign likeså :-)

marit sa...

De var tøffe! Å så enkle!
Takk for et moro tips!

Gunn-Elin sa...

Nydelige blomster, og så er de både lette og lage og flotte og bruke :)
Og lekre ark til pakken :)
Klem Gunn-Elin

Karina Bunkenborg sa...

Søde søde blomster og egentlig ret nemme at lave ser det ud til. Det må jeg prøve engang.
vh Renne

Nina sa...

TØffe blomster. Dette må jeg prøve meg på

raggedyannie1 sa...

These flowers are BEAUTIFUL. What an awesome idea!!!

I love your blog. I am from Canada, and I LOVE scrapping!!!

Anne Pennington

Lillians Blogg sa...

Takk for et SUPERGODT tips. Skal garantert prøves allerede i morra.

Hildegunn sa...

Superflotte blomster!
Legger de i minnet mitt :)

Hildegunn sa...

Superflotte blomster!
Legger de i minnet mitt :)

Hildegunn sa...

Superflotte blomster!
Legger de i minnet mitt :)

10na sa...

Så fine blomster, må straks igang.
KH 10na

Janne-Lise sa...

Genialt!! lite annet å si enn det - dette må prøves. Takk for gode ideer og flotte tips :)

hilsen Janne-LIse

Askepott sa...

Ja, det var jammen en god ide. Den svarte blondeblomsten ble jo rålekker. :-))

Hjemmkos sa...

For noen flotte blomster :D
Tusen takk for tipset! Skal prøves ut!

Scrappegal sørlending sa...

Takk for inspirasjon for å lage slike blomster igjen, Lene!!!!! :)
Og du verden så masse flott det er å se på inne på bloggen din!!!! :)

Arnlaug sa...

Wow, desse var virkelig nydelige!

Siv Anne sa...

Nydelige var de. Akkurat like fine som Prima sine som jeg har liggende på pulten min

Anja's KortKreasjoner sa...

OI så lekkre blomster og virkelig inspirerende - disse MÅ^jeg og prøve meg på
klem Anja

Lille My sa...

så super ide...dette må eg også prøve meg på :))))