19. desember 2010

19. desember - Julekurv med deilige brownies

19. desember, dvs at det allerede ligger 18 pakker oppi den stooore julepakken vår!! Husk at du kan være den heldige!! Legg igjen noen kommentarer her og der, og du kan være den som kan kose deg med 23 pakker.



Den 19. pakken vi putter oppi er alt dette flotte fra Hotp:

I dag har vi fått koselig besøk av ei helt herlig og skjønn dame!!
Velkommen til deg Linn - og tusen takk for at du vil bidra hos oss:)


Heisann! Jeg heter Linn Sjåfjell, noen kjenner meg og kanskje fra tidligere i scrappeforum under navnet Bella73

Jeg er 37 år, gift og sammen har vi ei datter på snart 7 år. (hvor b
le årene av da) Vi har også en firbent madam på 6 år. Jeg er ikke i jobb pga sykdommen ME som jeg fikk for noen få år tilbake. Men har vel lært å nyte livet og øyeblikkene enda mere nå. Før jobbet jeg som sykepleier i psykiatrien og var veldig glad i den jobben Jeg er nok kjent for å være den som har omsorg for alle, og veldig skravlete hvis formen er på plass. Jeg digger å bli kjent med nye mennesker og har fått mange skjønne venner gjennom scrappingen.

Jeg begynte å scrappe i slutten av 2004. Begynte med kortlaging i 2005. I dag vil jeg vel kalle meg mere enn scrapper. Jeg lager kort, elsker å leke på lerret, Art Journaling og nå prøver jeg å lære meg å tegne (hikst, det er ikke så lett hehe) Men jeg forguder papir, maling og leke med vakre scrappesaker. DET blir jeg aldri lei av!

Eksperimentere og presse mine egne kreative evner er noe som gir meg mye. Jeg liker også å lage LOer og prosjekt hvor det ligger litt "sjel" i arbeidet. Hvordan det kommer til uttrykk vet jeg ofte ikke fordi det blir til av en grunnfølelse der og da. Jeg har vel en stil som er full av detaljer kan man vel si. Jeg har fått høre at jeg har en Artsy bohem stil, mens jeg kaller vel mitt mere detalje orientert hehe:) Jeg kan å stæsje knis og jeg liker å fordype meg lenge i et prosjekt.

Jeg designer for Papirdesign, scrappebutikken Trel.no og Admin hos CASAkreativ. Så litt å henge fingrene i er det Men det har vært med på å pushe fram min kreativitet og ikke minst tempo hihi. Er ikke kjent for å scrappe fort for å si det sånn knis!

Det var utrolig koselig å bli spurt om å få bidra til Jul hos Scrappehuset, såklart sa jeg ja og fant ut at en julekurv er stas å lage, få og gi bort

Med ønske om en nydelig god jul til dere alle sammen ♥

Hilsen Linn


Blomster, papir og blader er fra Papirdesign



Fudge Brownies:
(til 20x30 cm form)
150 gram smør
250 gram sukker
120 gram brunt sukker
200 gram kokesjokolade
3 ss kakao
2 ss lys sirup
3 store egg
1,5 ss vanilje essense
1 ts bakepulver
150 gram hvetemel

Fremgangsmåte:
Smelt smøret i en middels stor tykkbunnet kjele. Ha i sukker, brunt sukker, oppdelt sjokolade, kakao og sirup.

Rør til alt er smeltet skikkelig. (jeg lar den stå å trekke på lav varme gjerne i 20 minutt, da blir de klissete og gode, noe av sukkert vil ikke smelte helt. Men etter ca 20 min vil røren være passe)

Ta så kjelen av platen og la den avkjøle i 10 minutt.

Visp egg og vanilje essense sammen med en gaffel. Rør dette inn i sjokoloademassen. Sikt mel og bakepulver og vend inn i deigen til slutt.

Ha deigen i en bakepapirkledd form.

Stekes midt i ovnen v/180 grader i ca 20 minutt. At den er litt klissete i midten er bare bra, ellers vil den lett bli tørr.

Avkjøl kaken i formen, sett i kjøleskapet til helt kald. Løft kaken ut av formen og del i små firkanter med en god kniv.

Denne er meeeektig og helt fantastisk god. Nå til jul liker jeg å gjøre det enda mere søtt og deilig. Så jeg har dyppet de i sjokolade. Mmmm disse varer ikke lenge før de er oppspist





Du er så flink, Linn!! En NYDELIG julekurv stappfull av brownies!! NAM!!!
Heldig er den som får denne:)

Flere som fikk lyst på brownies? :)

58 kommentarer:

nedergaard sa...

Så smuk en kurv du har lavet... flot papir og så en dejlig opskrift

Lækker gave til julepakken

Ha en dejlig søndag

Eline sa...

å så flott kurv du har laget.tusen takk for at du deler oppskriftn den skal jeg prøve nå når familien kommer.

Ha en strålende søndag

Ann Kristin sa...

Så lekker kurv du har laget! Og fudgebrownies er jo bare så digg da...nam nam :)

Meretekj sa...

Utrolig flott kurv.
Takk for inspirasjon+oppskrift på gode kaker;)

Marianne sa...

Så lekker kurv og at nydelige som er oppi da!!

marit sa...

Flott kurv!
Snart jul! Yeeey!

marit sa...

Flott kurv!
Snart jul! Yeeey!

Silje sa...

Så flott kurv! Og tusen takk for oppskrift - den hørtes helt nydelig ut! :D

Synne_:) sa...

Så kjempesøt julekurv :) og fristende brownies nam nam :)) Kanskje jeg skal lage en til meg selv i bursdag gave i dag tjihii til Synnøve fra Synnøve med stort ønske om gull til håndballjentene i dag og en nydelig søndag til dere alle :)
Takk for herlig inspirasjon Linn :)

Guri sa...

Nydelig gave å gi vekk. Og eg hadde i allefall blitt veeeldig glad for ein slik gave.

Synne_:) sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Turid sa...

Lekker kurv! - og oppskriften lagres. Fikk virkelig lyst på brownies nå ja :)
Turid :)

10na sa...

Supersmuk kurv. KH 10na

GryA sa...

Nydelig kurv!

Janne-Lise sa...

Så fin kurv du har laget og tusen takk for oppskriften - denne må prøves :)

klem

Aakre sa...

En herlig julekurv, Linn :) Og nok et flott tilskudd i den store pakken :D

eniloraK sa...

Kjempe nydelig julekurv! Jeg fikk sinnsykt lyst på brownies nå,med vaniljeis ved siden..nam nam!

Lodd nr.19. i den store julepakken

Hege-Annie Simonsen sa...

Sånn en flott julekurv!! Herlig dekorert/laget!! Og NAAAM til alle godsakene oppi! :) Gøy at du deler oppskriften!!

Ha en fin siste søndag i advent!
Klem, Hege

Julia sa...

Så fin kurv!
Nå ble jeg søtsugen..

Takk for inspirasjon

Gro sa...

Så nydelig kurv.. :)

Gro.

Askepott sa...

Wow, for en nydelig kurv. :-))

Gunn-Elin sa...

Dette var en utrolig koselig artikkel :) Jeg fikk lyst til å besøke Linn å spise brownies og scrappe jeg nå. hihi..:) Hadde j vært supert hvis jeg kunne tatt med meg pakken herfra også =D
Klem Gunn-Elin

Hjemmkos sa...

En herlig julekurv :D

Maria Therese sa...

Lekker kurv! Kunne gjerne tenkt meg de brownisene ♥

Tone K. sa...

Så koselig å lese om deg Linn :o)
Herlig julekurv....og brownies...sukk....de forsvinner fort....det er jo så godt :o)
Ønsker deg og dine en riktig God Jul også :o)

Caroline sa...

Jaja, da blei det brownies før jul også da!! :D mmm

Bthorn sa...

Nam, nam - jeg elsker brownies og alt som er søtt og godt. Nydelig julekurv. Den skal jeg ikke lage i år, men neste år kanskje.

Cathrin sa...

Heldig er den som får denne flotte kurven med brownies! Skulle absolutt vært flere dager igjen til den store dagen så man kunne prøvd seg på alt det flotte dere viser oss, men desverre strekker ikke tiden til. Kan jo heldigvis gå tilbake å titte så kanskje det blir laget noe av de gode tipsene til neste år. :o)

alfsvaag sa...

Så flott kurv, heldige den som får den :-)

Lille`s hule sa...

Nydelig kurv :)
Sjåfjell---slekninger nordpå?
Trekker mitt lodd nr 19
Ha en flott og kreativ søndag og uke :)

toi9 sa...

Kjempelekker kurv, og Browniesen fristet :)
Fine stempler og papirer som ble lagt i pakken.

Klem

Jeanette sa...

Den kurven var virkelig lekker, og de browniesene hørtes så deilige ut! Nam! :) Skulle gjerne fått en slik kurv med godsaker oppi! Klem.

Kari sa...

Kjempefin julekurv!!

synnøve sa...

Så flott en julekurv. De browniesene så virkelig god ut.

Sannekreativ sa...

wooow. smuk kurv.Hilsen
Sanne Nielsen

Hege sa...

nå fikk jeg lyst på brownies....

~Isabell~ sa...

hmmmmmmm:)

Knerten sa...

Kjempeflott kurv !!

Stine sa...

Nydelig julekurv, denne var virkelig lekker! Og browniesene så også farlig gode ut!

annkan sa...

Vilken fantastiskt vacker julkorg!

Nina sa...

jaaaaa :)

Nydelig julekurv Linn!

Scrappegal sørlending sa...

Kjempekoselig å bli bedre kjent med deg, Linn!!!! :)
Og du verden for en nyyydelig julekurv!!!! <3
Også så snill du er som deler oppskriften din med oss alle!!!!! :)

salvie sa...

Tusen takk for spennende oppskrift og inspirasjon til flott julegave.sånn enn flott kurv hadde vært stas å gi bort til noen. Og nok en gang en flott pakke til den store julegaven:-)

Alhana sa...

Kjempe fin kurv og de brownies-ene fristet veldig :-)
Ha en fin 4. søndag i advent.

oheidia sa...

Takk for oppskrift på både kurv og brownies! Tror jeg må lage disse - hørtes godt ut. Kurven hadde vært en fin gave til meg selv den:=)

Linn sa...

Tusen takk søteste dere, åhh så koselig å lese. Blir jo bare glad i dere alle sammen altså! Skulle gladelig ha invitert dere alle på fudgebrownies og scrapping hadde det gått an! Flotteste jenter altså!

Lilles hule: er nok en inngift sjåfjell :) Er egentlig fra Ludvigsen "klanen" hihi!

God jul da jenter, håper den blir alt dere håper og ønsker ♥

Og igjen tusen takk for at jeg fikk bidra her inne, blir så takknemlig at åh!

Olga_art sa...

Wonderful recipe and supplement to the Christmas package!

Petraso sa...

Underbar Korg!!!

Karina Bunkenborg sa...

Ej Hvor er kurven sød og så med brownies i så bliver det da vist ikke meget bedre!
vh Renne

Linda sa...

Kjempeflott julekurv du har laget! Og den oppskriften må jammen prøves ut!

Katrine sa...

Jeg er ingen kakemons selv, og da er det viktig med gode oppskrifter ;-) Takk Linn, for at du deler med oss. Helt herlig julekurv du har laget også!

Arnlaug sa...

Så utrulig flott kurv! Og fekk veldig lyst på brownies;-)

Siv Anne sa...

Brownies er så godt og når man i tilleg kan få de en så flott julekurv må det jo bli helt fantastisk

Anja's KortKreasjoner sa...

Så lekker julekurv, og fantastisk oppskrift :)
Klem, Anja

LindaSS sa...

For en nydelig kurv... og kan tenke meg at de deilige sjokoladefudgesmakende kakene er helt herlige... elsker mektige tunge sjokoladekaker jeg... :)

Lille My sa...

Så lekker kurv :)) og så supert med det som du har oppi....;)))

Turid sa...

Nydelig kurv og jeg vil tro at brownisen er like nydelig. Klem fra Turid

Dorthe/Dob sa...

Wauw,hvor er det en meget smuk julekurv..
Perfekt til en værtindegave med lidt småkager eller chokolade..