4. desember 2010

4 - desember - Hvit julekalender av Mo9ca


I dag er det bare 20 dager igjen til selveste julaften, og vi har vært så heldige å fått celebert gjestebesøk av Mo9ca! Hun har scrappet en hvit julekalender i herlig gjennomført Vintagestil. Ta gjerne turen innom til henne i bloggen hennes....TUSEN takk for at du ville være med å spre litt juleglede og stemning!

"Jeg har laget en adventskalender til min kjære venninne - med 20 luker hvor det hver dag står en ny grunn til hvorfor jeg er glad i henne. Og fire pakker pakket inn i gråpapir - som supplement til ordene.


Jeg har tatt utgangspunkt i to scallopkantede papp-plater fra Melissa Frances som jeg har malt hvite med Gesso fra Ranger. Jeg har også malt oppå med hvit krakeleringsmaling fra Ranger, og så litt chalkspray i fargen Chalk fra Tattered Angels - som gir det hele litt skimmer og vinterlig følelse.


Jeg har limt på både kakeserviett, noteark, og en nisse fra ett mønsterark - og igjen så har jeg malt over med hvit maling, men her har jeg tatt en fille og gnidd av overflødig maling - for å få mønsteret til å skinne igjennom. Til slutt har jeg igjen sprayet litt chalkspray i fargen Chalk fra Tattered Angels - for å få litt ekstra skimmer.
Rundt kanten har jeg først gått rundt med Glossy Accent fra Ranger - og så har jeg hatt på Glimmer Glitter fra Melissa Frances i fargen Tarnished silver.
Oppå her igjen har jeg pyntet med snøfnugg fra Melissa Frances, diverse halvperler fra Storyteller, litt blonder og knapper..
“God Jul” er skrevet i bokstaver fra Melissa Frances - og swirlen under er også fra Melissa Frances.


Den delen av kalenderen som kalenderlommene er har jeg også malt hvit og hatt Glimmer Glitter rund kanten (som i første del) før jeg limte på lommene. Disse små lommene kommer også fra Melissa Frances, og er egentlig brune/kraft-fargede. De har jeg derfor også malt hvite og tørket av med en fille for at det brune skal skinne litt igjennom. Jeg har stemplet tallene med ett gammelt Making Memories magnetstempelsett (endelig kom det til nytte hehe) - og har knyttet en liten sløyfe på hvert kort.
I tillegg har jeg pyntet med ett snøfnugg og en knapp - og så har jeg limt litt blonder bak kanten nederst - sånn at den henger ned fra scallopkanten.


Teksten inne i lommene har jeg skrevet for hånd - syns det var koselig å sitte og tenke litt over vennskapet vårt og hvorfor jeg er så takknemlig!


I tillegg så har jeg altså pakket inn fire små pakker i gråpapir og jutetau, som jeg har tredd igjennom 4 hull på nederste kanten som jeg laget med en hulltang.
Jeg har brukt tall fra Basic Grey på pakkene for å få litt kontrast til gråpapiret.
I tillegg har jeg sølt litt rund på pakkene med hvit krakeleringsmaling for å mykne opp gråpapiret.


Jeg har festet pakkene med noen klesklyper i tre - som jeg også har malt litt grovt over med hvit krakeleringsmaling.
Klesklypene er festet med hvit jutetråd som jeg har tredd noen perler inn på, for å pynte opp tauen litt.


Jeg har festet de to kalenderdelene sammen med binding rings fra 7Gypsies i hvitt - og selve kalenderen henger oppe med en kleshenger fra Crafty Secrets - som jeg også har pyntet litt med etpar halvperler og en knapp med jutetau i."


I dag legger vi denne herlige og fargerike premien oppi sekken. Premien er fra American Crafts
Legger du igjen kommentar her og har blinkien i bloggen din, så er også du med i trekningen om å motta den STORE julegaven som trekkes 24. desember. (her finner du info om kalenderreglene)

68 kommentarer:

Silje sa...

Så nyyyydelig den var! Hvitt er så vakkert! Veldig koselig med disse små sitatene.

Klem!

Maria Therese sa...

Vanvittig nydelig kalender :)

Synne_:) sa...

Denne var bare utrolig vakker !!! for en fantastisk gave <3 denne inspirasjonen skal jeg gjemme godt i scrappehjertet til neste år og prøve lage til min kjæreste venn :))Her i Valdres er det -20 blå og skikkelig winter wonderland, så her i heimen blir det litt julevask, mye fyring i peisen, masse kos med smågutta mine og scrappe noen julegaver til kvelds :) En strålende herlig lørdag ønskes dere alle kreavtive sjeler <3

Marianne sa...

wow for en fantastisk flott kalender!!

Norunn sa...

En helt utrolig nydelig kalender! Heldige venninna di som fikk den :D

Kristin sa...

Dette var en rålekker kalender. Utrolig stilig med det hvite, takk for inspirasjon og ideer!

Gunn-Elin sa...

OMG!!! Denne kalenderen er så nydelig at jeg måtte grine litt. Så gjennomført med bånd, perler, tau og det hele. Og for en fantastisk gave å både få og gi bort.
Og ganske fantastisk denne gaven dere har tenkt å gi bort også :) Jeg ønsker meg fortsatt den.
Klem Gunn-Elin :)

alfsvaag sa...

Så lekker den var, så koselig å få en sånn i adventstia.
En ide som bare må lagres :-)

Lille My sa...

Det var en rååå lekker julekalender :)))

Tonje sa...

Så nydelig kalender, og såå koselig for venninnen din og få. Tenk så fint å få lese noe positivt om seg selv hver dag!

Siv Anne sa...

Utrolig lekker kalender og så heldig veninnen hennes er som får en slik. Nyyyydelig.

marit sa...

Nydelig!
Tenk å komme på dette! Var en kjempe ide!

Meretekj sa...

Denne var utrolig vakker.
Hvit og lekker!

Anette sa...

Lekker kalender!!!

Helle sa...

Kjempeflott kalender!!!

God helg ønskes fra meg til dere alle c",)

-Helle-

Anja's KortKreasjoner sa...

WOW, for en lekker gave, så utrolig nydelig gave å gi til en venninne! Elsker alt det hvite og de lekre detaljene. Virkelig den vakreste kalender jeg har sett.
Tusen takk for muligheten til å vinne =)
Klem, Anja

Knerten sa...

Det var da en usedvanlig lekker julekalender, både hyggelig å få og å gi :-)

Guri sa...

Nyyydelig kalender. Både fargar og pynting. Og kanskje det finaste med denne kalenderen, er alle dei koselige lappane. Det må vel varme eit venninnehjerte langt inn i hjerterota :)

Alhana sa...

For en utrolig nydelig og gjennomført kalender :-)

Ha ei god helg.

Scrappegal sørlending sa...

Oh my gosh!!!! Hva kan man si!!!!!
For en NYYYYYYYDELIG og gjennomført julekalender!!!! For en utrolig heldig venninne!!!! :)

Hege sa...

Fantastisk kalender!!! Heldig venninne som får den der!

Caroline sa...

Nydelig kalender.. betyr så mye mer når det er håndlaget og personlig fra bunnen av :)

Turid sa...

Fantastisk flott kalender!

Kjerstin sa...

Så koselig adventkalender dere har!! Det varmer et scrappehjerte! :D
Ønsker alle en velsigna og fredelig advent (midt i julekavet! ;)
Kjerstin c",)

Turid sa...

For en nydelig adventskalender!! Skikelig ren og fin! Den er noe å ta med seg til neste år!! Ha en fin Lørdag!! Klem fra Turid

Lise Mariann sa...

Fy flate! Det der er noe av det lekreste jeg har sett! Og så utrolig glad mottakeren måtte bli av denne som ikke bare har et veldig hyggelig innhold, men som er brukt så mye tid og omtanke på. Såååå inspirert her jeg sitter!

~Isabell~ sa...

den var aldeles lekker, for en flott tng å gjøre:)

Carrin sa...

Dette er uten tvil den flotteste kalenderen jeg har sett! Og for en nydelig tanke da!!

oheidia sa...

Jeg blir gjerne med videre mot julaften - håper jeg klarer alle dagene slik at jeg kan delta på trekningen om den store julepakken :=)

Nydelig kalder i hvitt!!!

10na sa...

Det er bare årets flotteste julekalender. KH 10na

GryA sa...

Flott venninnegave! Veldig gjennomført prosjekt!

Linda sa...

For en utrolig nydelig kalender! Den venninna di er jammen utrolig heldig, som har ei venninnne som legger så masse arbeid og omtanke i en kalender til henne:) utrolig nydelig kalender!

Cathrin sa...

Jeg finner bare ett ord for å beskrive denne: WOW! Den var jo bare helt nydelig! Skulle ønske det var flere dager igjen til jul, for da skulle min venninne garantert fått en slik kalender. Bokmerker denne så kanskje til neste år... :o) Heldig er i hvertfall den som får denne! :o)

toi9 sa...

Dette var en utrolig lekker kalender!!
Må være utrolig koselig å gi og få en slik.
Å få positive og varmende ord hver dag, må være utrolig godt!!
Veldig snilt å lage en slik :)

Jeg er forsatt med i kalenderen, og med så mye lekkert, håper jeg virkelig på lykken :)

Charlotte sa...

Åhh - det var en nydelig hvid kalender. Så flot at give sin veninde. :0)

Gro sa...

Så utrolig lekker kalender og fin gave! :)

Véronique sa...

For en kjempe lekker julekalender :)

Aakre sa...

Nydelig, nydelig, nydelig...

salvie sa...

så koselig julekalender til en heldig venninne!Og pakken i dag var fargerik og flott!

Anne Bente sa...

åh.... denne var bare super skøn

klemmmm

nedergaard sa...

Wowwwwwwwwwww, så fantastisk smuk og lækre detaljer. En skøn gave til din veninde
Og en lækker pakke

Arnlaug sa...

Wow så nydelig! Og så fantastisk heldig venninna di er som har ein så god venn som deg:-)

Dorthe/Dob sa...

Wauw, Meget meget smuk kalender :)

lise sa...

utrolig nydelig kalender!!! så flott venninnegave å gi:)

Stine sa...

Denne var fantastisk nydelig, for en super måte å glede en god venninne på!!

lillesmor sa...

Hadde besvimt hadde jeg fått denne i venninnegave;-)
Kjempeflott, og takk for inspirasjon.

Lille`s hule sa...

En utrolig vakker kalender.
Heldige dere 2 som har hverandres vennskap-ta godt rede på det :)
Idag vant lillemann 1000.-på Flax.
Kanskje jeg også har Flax idag, så jeg trekker mitt 4 lodd :)
Ha ei flott og kreativ helg :)

Knartens mamma sa...

Kjempefin kalender! Bra idè!

Grethe sa...

Denne var bare helt utrolig nydelig!! Heldige den som har en sånn venninne!!

Kari sa...

Kjempefin julekalender!!:)

Ann Kristin sa...

Nydelig kalender!!! Kjempeheldig venninne hun har :)

Olga_art sa...

magnificent snow calendar and prize out of the bag!

Hildegunn sa...

Superflott kalender! Herlig med gode ord om en venn, og noen pakker i tillegg!

Karina Bunkenborg sa...

Skøøøøn julekalender! Det bliver mere og mere spændende med den julekasse!
vh Renne

Hege-Annie Simonsen sa...

Oi, så lekker adventskalender!! Helt herlig!! Skjønt med alt det hvite og så flott pyntet!!! :)

May-Bente sa...

Å himmel og hav å lekker!
Elsker at den er laget i hvitt!

Klem fra meg:))

Kitt sa...

Loving it!

Hilde/Scoobie sa...

For en fantastisk jobb du har gjort med denne adventskalenderen! Og hvor heldig er hun som får denne!

Gjennomført vakkert prosjekt!

Eline sa...

Nydelig kalender. SÅ heldig mottakeren er =D

synnøve sa...

Utrolig nydelig adventskalender. Blir kanskje en slik en til neste år da. Flott ide med gode ord på lapper.

eniloraK sa...

Nydelig adventskalender!!

Lodd nr.4. i den store julepakken.

Askepott sa...

Denen var helt RÅ! For noen flotte detaljer. :-))

LindaSS sa...

For en flott kalender, og for en heldig venninne.. :)

Nina sa...

Flott julekalender. Min er en brodert julekalender med pakker fra kreativ hobby :)

Helene sa...

Nydelig kalender!

Janne-Lise sa...

Jeg bøyer meg i støvet- dette må være noe av det lekreste jeg har sett :)

Jeanette sa...

Så lekker julekalender fra Mo9ca! :)

Hjemmkos sa...

Det var en flott julekalender! Jeg og ville gjerne hatt en sånn en :)