6. desember 2010

6. desember - Benita Bruncke, del 1

God morgen, alle våre scrappefrelste naboer fra fjern og nær!

Vi er glade for at du tok turen innom oss i dag også, og etter å ha sett hva vi har å by på i dag så vil forhåpentligvis (eller vi skal vel heller si sannsynligvis) også du være glad for at du valgte å besøke oss.  

Danmark er et land som har mye godt å by på, også på scrappefronten. Vi er stolte av å kunne presentere et av de største talentene derfra i dag, nemlig Benita Bruncke! Kanskje har du støtt på henne før, hun var designer for nå nedlagte Scrapsisters, og er DT hos Vintageutfordring.


Før hun presenterer seg selv, minner vi deg om at det kan lønne seg å legge igjen en kommentar her for å være med i trekningen om den store julepakken :) I dag er det noen lekre papirer fra Papirdesign som har sneket seg med i denne pakken:



Jeg hedder Benita og kommer fra Sønderjylland tæt på den dansk-tyske grænse. Jeg har scrappet i mange år efterhånden, men har først for alvor fået øjnene op for vintage inden for det sidste år. Grunden til jeg startede med at scrappe, var min søn. Da jeg var gravid med ham, ville jeg lave en barnets bog, og det fik langsomt mine øjne op for scrapbooking. Nu kan jeg ikke forestille mig at bruge min fritid på andet - og det er også gennem scrapbooking jeg har fået mine to bedste veninder.
Min normale scrappestil er soft vintage. Jeg er ikke til overpyntede kort eller layouts, men satser mere på det simple og romantiske. "Less is more" nærmere end "more is more". Men jeg forsøger at udfordre mig selv hele tiden og synes også at jeg ændrer stil konstant. Måske er det derfor jeg laver et nyt navneskilt hver gang jeg deltager i en convention rundt om i landet. Jeg er vild med teknikker og forsøger at bruge mindst to på alt hvad jeg laver.


Benita har laget hele fire flotte prosjekter for oss, i denne omgang vil vi vise dere et minialbum og en til/fratag.

Minialbum:
Jeg har startet med at skære for- og bagsiden til af kraftkarton. Albummet måler 4x6" og er sat sammen med to grungeboardhængsler fra Tim Holtz og to cremefarvede bookrings fra 7Gypsies.

Forsiden er dekoreret med "nicolas" fra 3ndypapir.no, et stykke bølgepap, en scalloped cirkel standset ud i kraftkarton med en spellbinders die. Under "Nicolas" har jeg limet en rest af noget gammelt nodepapir fast. Kanten på revet og sværtet med "vintage photo" fra Ranger. Blomsterne er sat fast med gluedots. Englevedhænget er bare sat på ståltråden på den ene røde blomst, inden ståltråden er drejet om et trægrillspyd. Det holder englen fast.

Hjertet under overskriften er limet fast med en gluedot. Under blomsterne har jeg brugt en grangrenpunch fra Nellie Snellen punches. Overskriften er lavet med nogle gamle rubons.
I albummet er der fem sider (3 3/4" x 5 3/4") så der er en dobbelside til billeder af hver advent op til jul. Der mangler billeder endnu, eftersom vi endnu ikke har haft advent i år 2010. Siderne er dekoreret med "mathilde" fra 3ndypapir.no, "nicolas" fra 3ndypapir.no, "frida" fra papirdesign og "scrap flinga röd" fra inkido.se.




Til/fratag:
Tag'en er lavet i hvid bazzil i størrelsen 6x12 cm. Det er dekoreret med "vinter" fra Patternscape.no og en gammel nodeside. De små snefnug er et stempel fra Inkido, der er stemplet på krympeplast med sort StazOn. "God jul" fra kort og godt.no er ligeledes stemplet på krympeplast. De forskellige bånd er rester fra gemmerne.





Tusen takk for den flotte inspirasjonen, Benita! Besøk gjerne hennes blogg for mer inspirasjon (og tro oss, inspirasjon finner dere!), og husk å legg igjen en kommentar her for å bli med i trekningen om den store julepakke :)

68 kommentarer:

Julia sa...

Takk for inspirasjon!
Fin blogg hun har!
Ja takk til å vinne den lekre premien altså :-)

nedergaard sa...

Så flot hun har lavet det, som hun altid gør. Jeg er fast følger på hendes blog og har været det længe. Benita har så smuk en stil
Lækker gave til pakken

Grethe sa...

Et nydelig adventsalbum! Virkelig lekkert!

Charlotte sa...

Så hyggeligt med en dansk scrapper her på bloggen. :0) Det er flotte ting Benita laver og adventsalbummet her er super lækkert.

Stine sa...

Super inspirasjon som vanlig, og en flott start på en ny uke!!!

Ellen Karin sa...

Det var et nydelig minialbum, og en flott til-og-fra lapp også. Takk for inspirasjonen. :)

Lille My sa...

Nydelige album hun har laget... og så mykje annet vakkert som var å fine i bloggen hennes :)))
Alltid kjekt å få nye ideer...

Ønsker alle en flott dag ;))

Klem Lise

Silje sa...

Virkelig mye lekkert å finne i Benitas blogg! :D Takk for inspirasjonen!

toi9 sa...

Det var en virkelig lekker album!!
Benita lager mye lekkert også da :)
Hun har en fin blogg.
Tagen synes jeg også var så fin!

Og enda mer lekkert i julepakken ;)

Ha en fin mandag :)
Klem

Aakre sa...

Et nydelig album - flott inspirasjon.

Og den julepakken begynner å bli bra altså :D

Olga_art sa...

Very nice mini-album and efficient use of scraps!

Cathrin sa...

Den adventsalbumen var nydelig! Nå skal jeg stikke innom bloggen til Benita for mere inspirasjon. Ha en flott adventsuke!
-Cathrin-

Maria Therese sa...

Nydelig advent bok og nydelig tag!

Meretekj sa...

Kjempeflott album.
Tagen var også fin:)

Marianne sa...

Så lekkert album! Tøft med hengslene :)
Herlig tag også. Takk for inspirasjonen :)

Ann Kristin sa...

Kjempeflott album og tag!Skal ile inn til bloggen hennes,men må jo selvsagt legge igjen en kommentar her. Ser ut til at det blir en helmaks julepakke det der :)

Hildegunn sa...

Herlig minialbum, jeg har vært innom bloggen din før og stikker helt sikkert innom igjen :)

Ha en fin dag!
Klem

Linda sa...

Kjempeflott minialbum og tag! Virkelig lekre begge to.

Takk for inspirasjonen

Linn sa...

Nydelig album og tag! :) Jeg er stadig innom bloggen til Benita og nyter alt det lekre hun lager! :)

Lille`s hule sa...

Skal suse inn i bloggen til Benita så snart jeg har skrevet min 7 komentar og trekt mitt 6 lodd.
Ha en fortsatt flott og kreativ advent alle sammen:)
Klæmz Lille

Synne_:) sa...

Nydelige inspirasjons bidrag fra Benita !! Gleder meg allerede til å se del 2 :)) Ha en herlig #søtgrøt dag " ;)Go `klem fra Valdres

Caroline sa...

Mye fine tips og inspo her ja!! :)

Raziel sa...

Virkelig fint album. Fin inspiration :)

alfsvaag sa...

nydelig adventsbok, å utrolig masse lekkert i bloggen

alfsvaag sa...

nydelig adventsbok, å utrolig masse lekkert i bloggen

Tonje sa...

Utrolig lekkert minialbum! Takk for inspirasjon, jeg storkoser keg med å komme innom her hver dag i adventstiden :-)

Turid sa...

Flott miniulbum!! Synes dere gjør en kjempejobb med bloggen deres!! Dere har så mange spennende utfordringer og ikke minst at dere har flere utfordringer en kan velge mellom. Stå på videre. Klem Turid

Knerten sa...

Lekkert album, og flott tag - det behøver ikke alltid være så avansert :-) Riktig flott er det.

Hege sa...

Nydelig album! Takk for inspirasjonen i dag også!

Gunn-Elin sa...

Så lekker minialbum da, tror nesten jeg dåner jeg altså..:) Benita sine vintageting er o så vakre. *beundre*
Tusen takk for inspirasjon.
Klem Gunn-Elin :)

oheidia sa...

Benit var en flott inspirator! Den lille tagen hennes var så fin og nå skal jeg besøke bloggen hennes også!

Men først skal delta på nok en dag for å vinne den store julepakken:=)

Kari sa...

Takk for inspirasjon! Her var det mye flott!

Turid sa...

Lekker bok og lekker blogg med massevis av inspirasjon :)
Takk!
Hilsen Turid

Guri sa...

Takk for inspirasjon. Skal ta turen videre til bloggen til Benita :)

Anja's KortKreasjoner sa...

OI så lekkkert :) virkelig nydelige kreasjoner.
Klem, Anja

Anne Bente sa...

åh....noget så fint du har lavet benita.

Gro sa...

Takk for inspirasjonen, flott mini album! :)

Gro.

Arnlaug sa...

Så nydelig! Takk for inspirasjon:-)

GryA sa...

Tagen var jo bare nydelig. Tror jeg må besøke denne damen!

Tone K. sa...

For et supert album og nydelig tag !!
Flott inspirasjon ! :o)

Tone K. sa...

For et supert album og nydelig tag !!
Flott inspirasjon ! :o)

marit sa...

Flott det var!
Likte veldig godt tagsen:)

Karina Bunkenborg sa...

Benita har lavet skønne ting som hun plejer skal jeg love for!
Vh Renne

salvie sa...

Flott inspirasjon fra Benita,og en spennende gave fra papirdesign frister jo:-)

Alhana sa...

For en lekker til/fra tag og flott albumside :-)

Helle sa...

Flott album og blogg Benita har!!
-Helle-

~Isabell~ sa...

ahhh, fantastisk=)

Norunn sa...

Stilig bruk av timHoltz pynten på boka! :D

AGJ sa...

Fint album og tag.
Herligt at se dig her også, Benita.

Hege-Annie Simonsen sa...

Lekre kreasjoner!! Jeg skal kikke innom bloggen til Benita også! :)

Ha en fin dag!

Siv Anne sa...

Bare en super album og en like flott tags hun har laget. Jeg har vært mange ganger i bloggen til Benita og vet hun lager mye flott.

Susanne Meltesen sa...

Godt gået, Benita. Super lækkert album... ;o)

aka sa...

Fine ting du igen har lavet, Benita.

May-Bente sa...

Herlig album og tagsen var knall flott!

Klem fra meg:))

Bthorn sa...

Nydelig, rett og slett.

Anette sa...

Sååå nydelig!! Helt herlig ;)

Scrappegal sørlending sa...

Nyyyyydelig juleinspirasjon her ja!!!!! :D
Benita er jo min tidligere kollega fra Scrapsisters, og suuuperdyktig!!!! Masse inspirasjon å hente hos henne ja!!! :D
Nå kløøør det i fingrene etter å få scrappet litt, på tross av at klokka ikke er 6.30 om mårran enda...... :)

Hilde/Scoobie sa...

Albumet var riktig så flott og tagen en skikkelig innertier! Jeg fikk noen ideer til hva jeg kan bruke noen blonderester til her :-)

Eline sa...

Lekkert album og super tag!!

synnøve sa...

Nydelig album og tag. Tagen ga meg inspirasjon til å ta frem restekassa med julepapir.

eniloraK sa...

Fantastisk!

Lodd nr.6. i den store julepakken.

Askepott sa...

Nydelig, litt røff og tøff stil. :-))

LindaSS sa...

Utrolig flott tagg.. elsket de farvenen...

Nina sa...

Flott!
Papirdesign har mange flotte ark, der e har henta det e har brukt på julekortan i år

Helene sa...

Ikkje dumt med ein adventsalbum. Kanskje man kan ha oppskrifter på søtsaker der og. Nydelig tag også!

Janne-Lise sa...

En superfin blogg og så mye lekkert :) Adventsboken var jo kjempelur :) Og tagen var flott :)

Jeanette sa...

Lekker lekker julebok og tag! :)

Hjemmkos sa...

flott inspirasjon!