7. desember 2010

7. desember - og Jannhild lager julekule:)

Og vips - der var det den 7. desember... Vi håper du ligger i rute med julekaker, julekaker og julepakkene dine. Men husk at det er viktig at du tenker litt på deg selv i disse førjulsdagene.. Bli med på den stooore julepakken vår!!





I dag er det Inkido som sponser dagens pakke!! Se på dette herlige her!!! Alt dette hopper nå oppi den stooore julepakken vår - som en av dere kan stikke av med den 24. desember.
Husk at du må legge igjen kommentarer + legge ut blinkien vår:)
(les mer her)




Vår kreative gjest i dag er en herlig kortlager og scrapper!! Hun lager så masse flott.
Velkommen til deg, Jannhild - og tusen takk for at du stiller opp:)


Jeg heter Jannhild, jeg bor på Askøy, en øy utenfor Bergen sammen med min mann og våre tre barn. Jeg er født i 1973.

Begynte så smått med kortlaging i slutten av 2006. Jeg visste ikke da hva et stempel var, eller mønsterark, og bazzill hva var nå det? Jeg begynte forsiktig å kjøpe litt, og etterhvert tok det av.
Jeg scrappet min første LO i desember 2007, men har ikke blitt så mange, kanskje 25stk...

Jeg har hatt mange hobbyer opp gjennom årene, men ingen av de har vært varige, mer enn noen mndr eller et lite år, og langt fra så spennende som å kose seg med papir og det som hører til. Jeg elsker hobbyen min :))

Jeg liker vel vintage/shabby chic stilen best. Men jeg kan begi meg ut på det meste. Sterke farger er nydelig, men jeg går som oftest for de lyse og duse fargene.
Jeg er veldig glad i punchene mine, blonder og charms, og jeg ELSKER blomster!! Litt for glad i blomstrene mine kanskje??

Jeg lager kort så ofte jeg kan. Jeg prøver alltid å lage kort så barna mine får med seg når de skal i bursdag, og gutten min forlanger et hjemmelaget kort, "du MÅ lage kort, mamma".
Jeg blir inspirert av mange og mye, og jeg blir sur hvis jeg har en ide og jeg ikke har mulighet til å gå på hobbyrommet å lage det der og da :))
Jeg liker skisser veldig godt, og jeg kan godt lage kort til utfordringsblogger som har skisser, men ikke så ofte jeg får levert i tide...men jeg får laget et kort iallefall!

Klemmer fra Jannhild



Jeg vil vise dere en søt julekule i papir.
Denne lærte jeg å lage av Hanne/Primrose http://primrose-hanne.blogspot.com/ i 2007.
Den kan lages i mange forskjellige størrelser. Det er bare å prøve seg frem.
Lykke til!


Kutt ut 20 sirkler med f.eks spellbinders.
Lag en trekant som passer akkurat inni sirkelen.


Legg trekanten inni sirkelen og tegn av trekanten.


Preg så alle sirklene der du har tegnet trekanten.


Brett alle sirklene som på bildet.



Begynn med 5 sirkler og lim sammen disse på brettekantene.


Da vil det se slik ut.


Nå må du lime en og en sirkel/trekant på, og lag en ny gruppe med 5,


fortsett slik til du er kommet rundt


Fest et tau etter eget ønske, gjerne en sløyfe eller et finere bånd i toppen.
Lim det gjerne så det henger godt!


Før jeg limer de siste 5 sirklene/trekantene på, fester jeg en pynt i bunnen.


Da er julekulen ferdig :)





Helt utrolig flott, Jannhild!!
Håper du vet at du er til stor inspirasjon for mange!!!



Vi håper dere alle koser dere i Huset vårt i disse førjulsdagene - vi synes det er utrolig morsomt med alle kommentarene som strømmer på i disse dager:)

66 kommentarer:

Hege-Annie Simonsen sa...

Så lekkert! Husker jeg for en tid tilbake i en ller annen kreativ og utenlandsk scrappeblogg så noen som hadde laget en luftballong med denne teknikken med sirkler limt sammen. Stilig!! :)

Ha en fin 7. dsember 2010! :)
Klem, Hege

Siv Anne sa...

Nydelig Julekule Jannhild.

Jeg vet jeg hadde store planer om å lage en slik for noen år tilbake men det ble ikke noe av. Kanskje på tide å tenke på det igjen.
Ha en super 7. desember alle sammen

Gunn-Elin sa...

For en flott julekule. Slike har jeg aldri sett før. Tusen takk til Janhild dere i huset for tips.
Ha en fortsatt fin dag.
Klem Gunn-Elin

Maria Therese sa...

Wow den var lekker!!!

nedergaard sa...

hvor er det smukt
Lækker gave

AGJ sa...

Flot og lækker julekugle.
Tak for en nem og overskuelig tutorial.
Jeg har netop fået lagt blinkien på min blog.

Lille My sa...

Bare lekkert :))))
Og tusen takk til Janhild som vil dele denne flotte ideen ....

Ønsker alle en flott 7.Desember

Ann Kristin sa...

Sånne har jeg ikke sett før. De ble jo lekre!! Takk for inspirasjonen :)

oheidia sa...

Wow - så stilig papir julekule! En slik skal jeg prøve meg på i dag og så skal jeg prøve å se om i hvertfall Jenny vil lage det (litt redd det skal bli for vanskelig for han på 10 år?).

Takk for en ny luke, ny inspirasjon og veldig fine sponsorark som legges i pakken!!!!

Tonje sa...

Så flott og kreativ julekule! Takk for inspirasjonen :-)

~Isabell~ sa...

så utrolig lekker den ble da, hadde gjort seg i stuevinduene mine=)

Du er en stor inspirasjon Jannhild=)

Hege sa...

Lekkert!!! Slike må jeg prøve å lage!
Tusen takk for inspirasjonen!!!

Petraso sa...

Kempe flotte jannhild!
Jag deltager i utlottning!

Grethe sa...

NYDELIG!! En slik skal jeg lage i dag! Takk for inspirasjonen!!

May-Bente sa...

Knall lekker.
Utrolig flott med englepapiret!
takk for inspirasjon.

Klem:))

Caroline sa...

Stilig!! :)
Har et stort vindu som enda står tomt.. mulig disse kulene hadde vært fine der :D

Synne_:) sa...

Jeg vil jeg vil jeg også !!! Kjempeflott er den <3 <3 <3 ...Tusen takk for nok en dag med herlig inspirasjon til verdens beste hobby :))

Olga_art sa...

Thanks for the interesting workshop. Such izgrushku will be interesting to do with the kids. Oh, how like a nice paper!

Turid sa...

Wow! Så kule julekuler! Me like! :D
Takk for at du deler og inspirerer!
Hilsen Turid :

Stine sa...

Så stilige julekuler, disse hadde gjort seg i kjøkkenvinduet tror jeg...tror dette må testes! Takk for super inspirasjon!!

Cathrin sa...

Kjempefin! Har sett disse kulene rundt omkring her inne både i fjor og i år, men ingen forklaring på hvordan de lages...men nå vet jeg d! Tusen takk for at du deler! :o)

Bthorn sa...

Nice! Jeg er fremdeles imponert over hva enkelte får til...

karennarelle sa...

how beautiful and very clever, thanks.

Henrikke sa...

Takk for ensuper tutorial! lekkert!

toi9 sa...

Det var en kjempefin julekule :)
Takk for tourtialen fra Jannhild.
Kanskje prøve å lage slik med barna ?=)

Nå fikk jeg lyst på juleverksted, hihi :)

Tusen takk til damene i huset for en inspirerende og flott julekalender :)

Ha en fin tirsdag :)

Arnlaug sa...

Wow, for ei flott julekule!!

Skikkelig inspirerande:-)

10na sa...

Superfin julekugle. Kh 10na

lissy-hanne sa...

1000 tak for ideen, den vil jeg gå igang med
klem

Silje sa...

WOW!! Denne må jeg prøve meg på! Kjempestilig! :D

alfsvaag sa...

Så nydelige, kanskje vi må prøve oss på å lage sånne en kvelds stund

salvie sa...

å så flott denne var.Takk for nok et fint tips! Denne kan jeg rekke å lage før jul.Og dagens pakke var også lekker!

Kari sa...

Nydelig julekule! Denne må jeg prøve meg på!

Knerten sa...

Fantastisk nydelig julekule !!

Julia sa...

Kjempefin julekule!
Kanskje en ide for barna å prøve seg på :-)
Lekkert pakkeinnhold idag også!

Ellen Karin sa...

Disse julekulene er kjempefine. Jeg lagde mange slike i fjor. Herlig for den som liker småpuslerier. Og en super måte å få brukt opp litt restepapir på.

Ønsker dere en fin 7. desember

Karina Bunkenborg sa...

Skøn julekugle og tak for vejledningen.
vh Renne

Turid sa...

Nydelig!! Jeg er så imponert over hvor kreative enkelte er!!! Nydelige ark dere legger i pakken i dag! Klem Turid

Alhana sa...

Nydelig julekule.
Takk for inspirasjon :-)

Lille`s hule sa...

oooaaaaoooo stili :)
lodd 7 trekt :)
Ha en flott og kreativ uke :)

Anja's KortKreasjoner sa...

WOW - noe så lekkert :) aldri sett lignende før!! Virkelig en fantastisk kreasjon =) tusen takk for oppskrift og inspirasjon,
Klem, Anja

Meretekj sa...

Nydelig julekule fra Jannhild.
Takk for inspirasjon:)

Aakre sa...

Den julekula var nyyydelig :) Takk for all inspirasjon!

Tone K. sa...

Det var en nydelig julekule ! :o)
Takk for inspirasjon :o)

Tone K. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anette sa...

WOW - lekkert!!

Guri sa...

Imponert over kreativiten enkelte har. Og takk for at dei deler med oss andre :)

Scrappegal sørlending sa...

Lekkert, Jannhild!!!! :)
Du er en stor og sann inspirasjonskilde!!!!
Du lager så mye fint at man kan bare kikke om igjen og om igjen på de samme prosjektene, og bare nyyyte dem!!!! :D

Og jeg bare eeeelsker Inkido da!!!!
Så den som får disse papirene med i den store julepakken, er jo bare suuuuperheldig!!!!! Ikke så mange butikker som har stort utvalg av de siste nyhetene til Inkido, så det er en skikkelig julegave i seg selv ja!!!!! :D :D :D

Asil sa...

WOW! SÅ lekker!!!

GryA sa...

åååå, dette må prøves! Takk for fin artikkel!

Hildegunn sa...

Wow, så flott! Tusen takk for inspirasjonen! Inkidoproduktene er jo sååå flotte også!

Gro sa...

Å så fine disse var! :)

Gro.

Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Eline sa...

For noen flotte kuler. Det må jeg prøve meg på.

Linda sa...

For en utrolig kul julekule! Skikkelig tøff!

Elisabeth sa...

Denne julekula er jo bare helt rålækker.

Kjerstin sa...

Fantastisk stilig!! :D Fikk lyst å prøve denne, ja! :)

synnøve sa...

Helt nydelig julepynt. Alltid flott med slike trinn-for-trinnbilder.

eniloraK sa...

Aldri sett en sånn en før! Sikkelig stilig.

Lodd nr.7. i den store julepakken.

Askepott sa...

Wow, denne var helt rå. Må legge en link til denne så jeg finner den igjen. Så flink du er! :-))

Dorthe/Dob sa...

Vildt smukke julekugler.
Dem tror jeg da lige jeg skal lave nogle af til årets juletræ :)

LindaSS sa...

Så flott.. dette er virkelig noe jeg og gutten kan gjøre sammen... :)

Nina sa...

Tøff julekule. tror jeg må prøve meg på en sånn en.

Helene sa...

Kjempeflotte julekuler. Er fast leser i bloggen til Jannhild. Mye inspirasjon å hente der.

Janne-Lise sa...

Tusen takk!! Dette var supert - og så godt forklart :) Igjen tusen takk - denne må prøves.

Hilsen Janne-lise

Jeanette sa...

Utrolig fine julekuler, og det ser sååå enkelt ut også! :) men det er det vel ikke.... må vel kanskje prøve det? :)

Hjemmkos sa...

Den julepynten er så lekker:) Skulle bare ønske jeg la ned tid til å lage noen selv...