9. desember 2010

9. desember, og julepost fra Siv Anne

I dag er det 9. desember, og vi i ScrappeHuset fortsetter nedtellingen til julaften med julekalenderen vår. I dag putter vi oppi den store julepakken, noen lekre dekortaper fra Andrines og Marens landhandleri.





Du kan være den heldige som vinner hele den store julepakken, men da må du huske å legge igjen en kommentar og legge blinkien vår inn i bloggen din.
Mer om dette kan du lese her.


Så til dagens luke. Er du en av de som får masse julepost, men som ikke helt hvor du skal gjøre av all posten når julen er over. Flinke Siv Anne har laget den geniale løsningen på dette.




Sjekk denne flotte julepostmapppen

Opp denne flotte julemappen, kan man legge alle julekortene man har fått, og henge den på veggen så lenge det er jul. Etterpå kan man sette den inn i scrappe albumen sin. Man kan lage en ny for hvert år, og den er lett å finne frem igjen hvis man ønsker å se på kortene senere en gang.





Her har hun brettet et trekkspill for å få bedre plass til posten
Tusen takk for den flotte ideen Siv Anne.
Vi ønsker våre lesere en flott torsdag. Vi kommer tilbake i morgen med en ny kreativ luke. Ha det fint så lenge.....



56 kommentarer:

Gunn-Elin sa...

Tusen takk for enda en ide og masse inspirasjon. Kjempelekker mappe Siv Anne.
Og denne pakken begynner å bli veldig så spennende den også :)
Ønsker derec alle en super dag.
Klem Gunn-Elin :)

Ann Kristin sa...

For en flott ide :) Herlig mappe! Ha en god dag :)

nedergaard sa...

Hvor er det smukt og en rigtig god ide.
Og en dejlig ting til min store julepakke :-)
Ha en dejlig dag

Julia sa...

Det var veldig smart!
Jeg samler på julekortene fra år til år, så spørs om jeg kopierer:-)

Og så fine de tapene var..ønsker meg!

Maria Therese sa...

Å så lurt med trekspillet på lommen!
Jeg har brukt å sydd på lommen men en har jo ikke så stor plass da...

Anja's KortKreasjoner sa...

Så lekker premie da :)
og julepost"posen" er virkelig nyttig å ha - smart med den trekkspill-løsningen :) slik vil jeg gjerne lage meg =)

Ellen Karin sa...

For ei flot julekortmappe - og en glimrende idé. Ha en flott torsdag!

Tonje sa...

Åh, den var utrolig lekker! Skulle ønske jeg hadde bedre tid før jul til å lage alt dette lekre!

Kari sa...

Dette var en kjempesmart ide!
Takk for inspirasjonen!

Arnlaug sa...

For ei nydelig julepostmappe!

Takk for kjempegod idè:-)

gro sa...

Oj! Denne er jo kjempefin og veldig praktisk! Kanskje rekker jeg å lage en før jul..

Knartens mamma sa...

Oj igjen.. Kommentaren fløy avgårde uten at jeg rakk å skrive inn min bloggadress. Det er altså meg som er Gro.. Knartens mamma.

Stine sa...

Så nydelig julekortmappe! Tenk så koselig å kunne ta frem noe sånt hvert år!! Masse flott inspirasjon dere kommer med i denne førjulstiden, og den store julepakken ser jo allerede helt fantastisk ut!!

KLem Stine

Linda sa...

Kjempestilig oppbevaring til juleposten!

Synne_:) sa...

Så kjempesøt mappe til juleposten !! God ide :)) Ha en riktig fin dag alle sammen <3

Meretekj sa...

Kjempeflott julekortmappe!
Takk for masse fin inspirasjon hver dag!

~Isabell~ sa...

utrolig mange flotte tips, håper virkelig denne pakken blir min, hihi

toi9 sa...

En kjempefin julepost Siv Anne har laget!
En fin idè :)
Lekre taper til den store pakken!

Ha en fin dag :)

Cathrin sa...

Flott mappe til å oppbevare kortene i! Det designarket med nissen på er bare så nydelig. :o)

GryA sa...

Smart løsning!

Olga_art sa...

Tapes beautiful! Imagine how much beauty come together! Interesting idea with the envelope for greeting cards.

Silje sa...

Ååååh, så lekker den var! :D Kjempegod idè!

Klem!

salvie sa...

Flott dekortape som dagens gave. Og en smart ide med julepost mappe.Den var flott laga :-)

Gro sa...

Å dette var en god ide og den var veldig flott! :)

Gro.

oheidia sa...

Kjempeflott julepost mappe og flott taper. Takk for inspirasjonen, Siv Anne!

Heidi

Bthorn sa...

Super idè til juleposten, jeg har mine julekort på en snor.

marit sa...

Kjempe tøft, alt man kan gjøre!

Knerten sa...

Så lekre de juledekortapene er :-)
Flott tips til juleposten også :-)

Turid sa...

Kjempestilig postmappe!! Lur ide å lage album av kortene etterpå!! Den store julegaven har jeg veldig lyst på!!! Klem Turid

Alhana sa...

Kjempe fin julepostmappe, takk for inspirasjon :)

10na sa...

Super fin mappe til julepost.
KH 10na

Guri sa...

Fin måte å ta vare på julekorta. Må innrømme at eg kaster dei fleste julekorta når jula er over, men heimelaga kort tar eg vare på :)

Tone K. sa...

Den var jo bare utrolig flott da ! :o)
Skikkelig fin og med nydelig papir !!
Takk for inspirasjon ! :o)

Norunn sa...

Ahh...det var jo en kjempesmart Ide! :D

Caroline sa...

Nå er det mye herlig inspirasjon ute og går :)!!

Lille My sa...

For en super ide :))))

Klem Lise

Lille`s hule sa...

Å dær kom æ jo på at æ må leite fram juleposten min :)
Kjæmpe flott :)
Lodd 9 trækt :)

AGJ sa...

Den er fin, den julepostmappe.
Og en rigtig god idé.
Og sikke en spændende julepakke, vi kan vinde...

Scrappegal sørlending sa...

Superflott ide, Siv Anne!!! :)
Det med julepost er jo en utfordring hvert eneste år! Så dette er jo flott inspirasjon!
Og med gave fra Andrine og Marens Landhandleri så har man jo en glimrende måte å dekorere julepost-kurven på også!! Mye flott i den butikken har jeg oppdaga ja! :)

Turid sa...

Så fin! - og for en fin idè!
Takk for tipset!
Hilsen Turid

synnøve sa...

Sååå nydelig julekortmappe. Takk for en finfin inspirasjon.

Anette sa...

En nyyyydelig julepostmappe!! Lekker!

eniloraK sa...

En sånn en må jeg lage til min mamma!

Lodd nr.9. i den store julepakken.

Askepott sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Askepott sa...

Så flott kalender. :-)) En sånn kunne jeg tenkt meg å lage, men det er jo ikke nok dager igjen til jul. Kan vi ikke bli enige om å utsette jula en måned i år, sånn at vi får "moillkosa" oss med papirhobbyen mens juleinspirasjonen er over oss? Det hadde vært noe, det. :-))

Dorthe/Dob sa...

Tak for inspirationen :)

Siv Anne sa...

Veldig hyggelig at dere likte postmappen

Henrikke sa...

Herlig ! Tusen takk for en kjempe flott ide! Klem

Hildegunn sa...

Denne var jo genial! Kjekt å kunne sette inn i en perm etter jul!
Takk for inspirasjonen!

LindaSS sa...

Hadde vært en ide å skrappe noe til å ha juleposten i ja.. hmmm kanskje jeg skal bytte ut den broderte.. :)

Karina Bunkenborg sa...

Gud ja julepost, jeg har helt glemt at sende julekort, jeg må vist hellere komme i gang, det er jo det der er meningen med alle de julekort man laver :)
vh Renne

Nina sa...

Nydelig :)

Helene sa...

Kjempefin julepostmappe. Lur å ha for å sortere og holde orden på alle søte julekort! Takk for inspirasjon!

Janne-Lise sa...

Oj - .... enda mer en gjerne ville ha laget.... Denne var utrolig flott :)

Jeanette sa...

Nydelig julepost-oppheng! :)

Hjemmkos sa...

Takk for tipset!
Den må prøves :)