23. januar 2011

Promarkers for "dummies" med Maya + vinn Promarkers og stempel

Her i ScrappeHuset er det flest scrappere, selv om noen av oss glimter til med noen kort noen ganger :)

Vi vet det er mange som har lyst til å lære seg kunsten i å bruke PROMARKERS på en flott måte.

Det vi da gjør her i ScrappeHuset ar at vi innhenter de ekspertene vi trenger!! Og denne gangen valgte vi "dronningen" av PROMARKERS - nemlig Maya!!


Maya er utrolig dyktig på fargelegging - og kortene hennes er en sann fryd å studere. Det er med god grunn at Maya er med på hele 7 DesignTeam (hvis jeg tella riktig da..:) )
Les mer om Maya - og se mer av hennes arbeide i hennes blogg:

Mayas Hobbyblogg


Litt om ProMarkerene;

Alkoholbaserte tusjer, som kan brukes på ALT!

Man kan fargelegge motiver, blomster, metall, bånd, blonder, plastikk, det er bare fantasien som setter grenser her ;)

Jeg stempler mine motiver med Adirondack Espresso, ettersom jeg liker att motivet er litt dusere i uttrykket. Papiret bør være glatt og laget slik att fargen ikke flyter utover.

Letraset som har laget ProMarkerne har eget papir, som er egnet til tusjene.

De lyse fargene dominerer de mørke, så derfor starter jeg med den mørkeste når jeg fargelegger.

Fargene blander seg veldig lett med hverandre, men det er viktig å bruke tid på å la fargene få lov til å blande seg!

Så bruk sirkel bevegelser, og SMÅ sirkel bevegelser.

Ikke vær redd for å blande fargene og prøve nye farger 

Det som er morsomt med ProMarker er å blande og mikse farger sammen og oppå hverandre.


Dette er min måte å fargelegge på:

Bilde #1 Jeg har stemplet opp motivet jeg skal bruke, med adirondack Espresso, og funnet frem tusjene jeg skal bruke.
Tan, Dusky Pink, Blush, Pale Pink
Burnt Orange, Cocoa, Ginger, Saffron
Pine, Forest Green, Pear Green
Mustard, Saffron, Vanilla, Ivory
Putty


Bilde #2 Jeg begynner med å legge Tan i kantene der jeg vil att skyggene skal være.


Bilde #3 Så går jeg over med Dusky Pink, oppå Tan og littegrann utenfor.

Bilde #4 Så går jeg over de to første fargene med Blush, og litt mer inn mot midten.


Bilde #5 Så legger jeg på Pale Pink i kinnene.


Bilde #6 Så går jeg over hele ansiktet med Blush, i jevne små sirkel bevegelser.



Bilde #7 Her har jeg fargelagt alle hud partiene ferdig


Bilde #8 Her har jeg startet med Pine, igjen der hvor jeg vil ha skyggene.


Bilde #9 Går over Pine med Forest Green, og littegrann inn mot midten.


Bilde #10 Så til slutt tar jeg over det hele med Pear Green.


Bilde #11 Og her er de fleste grønne detaljer på plass J


Bilde #12 Så over til de orange detaljene. Her starter jeg med Burnt Orange.


Bilde #13 Over med Cocoa.


Bilde #14 Så går jeg over der igjen med Burnt Orange.


Bilde #15 Deretter går jeg over med Ginger, begynner innerst og jobber meg mot midten.


Bilde #16 Og til slutt over det hele med Saffron


Bilde #17 Alle orange detaljer på plass J


Bilde #18 På håret begynner jeg med Mustard, legger på streker med fargen der hvor jeg vil ha håret mørkest.


Bilde #19 Bittelitt Saffron, litt her og der ;)


Bilde #20 Deretter Vanilla, oppå de to foregående og litt mer mot midten (Beklager dårlig bilde!)


Bilde #21 Så går jeg over hele håret med Ivory, i sirkel bevegelser.


Bilde #22 Så går jeg inn igjen med litt Mustard og Saffron, disse blender jeg ikke ut! Tar tynne streker som blander seg selv, ettersom motivet fortsatt er vått etter Ivory`n


Bilde #23 Sånn da er motivet mitt ferdig J (Den brune pakken er fargelagt med Cocoa, Tan, Putty)




Jeg håper dette var greit forklart, og att dere fikk lyst til å prøve


Maya



Tusen tusen takk til deg, Maya!! Du er bare helt rååå på fargeleggingen din. Tusen takk for at du ville dele det med alle oss andre - det setter vi stor pris på!!:)

Er du dreven med promarkers - så er vi helt sikre på at du fikk noen tips, og har du ikke prøvd før - så er det bare å begynne nå!!:)



Er du av de som ikke har promarkers enda - men har veldig lyst på? Eller kanskje du bare trenger noen nye?? Da må du lese videre!!

Vi er så heldige at Hobbyhimmelen vil sponse en av dere litt!!


Vi er en familiebedrift, som gir alle våre kunder en varm velkomst, god service og det nyeste innenfor hobbymarkedet.
Vårt spesialfelt er scrapbooking, og i nettbutikken og i butikken i Henrik Wergelandsgate i Kristiansand sentrum finner du også et stort utvalg av produkter til baking, perling og hobby, samt et godt utvalg av kunstnermateriell.

Våre åpningstider er:
Mandag - Fredag 10-17
Torsdag 10-18
Lørdag 10-16



Sjekk denne utrolig gavmilde - og flotte premien:


Sett med 12 Promarkers til en verdi av hele 349,-
( trykk her - så kommer du rett til nettbutikken hvis du vil kjøpe dem nå med en gang)


- og ikke nok med det!! Hobbyhimmelen sender også med 1 stk av de aller nyeste Magnolia stemplene ( - trykk her - )


Hva du må gjøre???
Veldig enkelt!!

Legg igjen en kommentar på
Maya sitt utrolig flotte MiniKurs
- og du er med i trekningen!!


Frist: 22. februar kl . 24.00

188 kommentarer:

Linda sa...

Så spennende! Har bestandig beundret lekre ting laget med Promarkers og dette laget av Maya var intet unntak :) Kjempefint minikrus om hvordan dette kan gjøres med flotte bilder! Frister å prøve ;)

Carina sa...

Flott minikurs. Nå fikk jeg veldig lyst til å prøve meg på promarkers jeg også...og det nydelige sluttresultatet, vakkert kort <3

ruffa sa...

Hææærlige heten for et suuupert kurs - dette har jeg såååå lyst til å klare og for en premie da - WOOOW

Kommentar herved innlagt og suuuper artikkel - dere er flinke ♥

Anne Gro sa...

Endelig!! Dette er det beste mini-kurset jeg har lest sålangt. Har hatt fryktelig lyst til å prøve, men det har sett så vanskelig ut. Prøvd å studere meg til, men har alltid detti av halvveis i forklaringene.. Men denne var enkel å forstå! Hurra, nå vil jeg også prøve :))

Tinemor sa...

Utruleg bra tutorials Maya! Du er kjempe dyktig!
Har ProMarkers sjølv og bruker dei kjempe masse. Kjekt å sjå kva fargar andre pleier å blande sammen.. Ser eg må kjøpe litt fleire fargar ;) tihihi..
Kortet ditt blei kjempe flott!!

Kristin sa...

Kjempeflott minikurs! Får liksom aldri dreisen på skyggelegging, men må prøve på nytt nå...

Mariannes Kort og Stempling sa...

Det er så flott og se hvordan Maya fargelegger!!! HUn er en sann mester

Sølvi sa...

Heisann Maya :).
Alltid spennende å se og lese det du gjør. Etter jeg var på kurs hos deg bruker jeg kun promakers. Kjempe morsomt. Du er en inspirerende person.

Klem

Marianne/skorpionen sa...

For en fantastisk flott artikkel!! Det ser jo så lett ut når man ser det her.
Tusen takk!

eniloraK sa...

Hvem vil vel ikke vinne promarkers? Jeg er nybegynner og denne artikkelen var til stor hjelp,tusen takk :)
Ha en fin søndag!

Carrin sa...

Herlig minikurs!! :)
Og nydelig resultat som alltid da :)

b1te sa...

Så flott kurs! :) Skal jammen meg prøve tusjene mine, som støver ned, skikkelig inspirasjon! :)) Lekker premie:)

Wenche sa...

Virkelig et flott og detaljert minikurs. Masse gode tips, og sluttresultatet er helt NYDELIG.

Vibekke sa...

Supert minikurs :)
Har brukt Promarkers selv ganske lenge, men at du bruker den mørkeste fargen først, var en ide jeg ikke har tenkt på før, grådig lurt -THANK YOU!

Jeanett sa...

Kjempeflott forklaring på hvordan man kan fargelegge med promarkers. Har brukt dem en stund, men ikke helt fått til å legge skygger, men med denne forklaringen, må jeg prøve igjen:) Tusen takk for denne flotte forklaringen:)

Nina sa...

Takk for flotte tips:)
Har hatt promakers en stund, men ikke fått til dette med skygge. Skjønte nå hva det var jeg gjorde feil :)
Har begynt i motsatt rekkefølge med lyse farger, så mørke og litt lyst igjen. Skal sette meg ned å eksperimentere i ettermiddag og da skal jeg huske på tipsene du gav :)

Kristine sa...

Supert mini kurs :)
Jeg har brukt promarkers en god stund, men aldri følt jeg har fått det til. Har til tider bare hatt lyst å selge de, fordi det har følt helt håpløst ut..
MEN tusen takk fordi nå forstår jeg hva jeg har gjort feil hele tiden!
Så nå gleder jeg meg til å bruke dine tips og tekninkker!
Takk for ett flott og detaljert minikurs!
Motivet ditt ble kjempe nydelig!

Takk for inspirasjon :)

~Isabell~ sa...

hmmm, veldig flott forklart. Jeg skulle ha prøvd ut disse tusjene ser jeg=) Krysser ALT for at jeg kan være den heldige=)

bojose sa...

Flott minikurs :)
klem :)

Kari sa...

Flott kurs!!Har akkurat kjøpt meg ProMarkers og dette var jammen nyttig!
Kortet ble helt nydelig!

Cathrine sa...

Herlig tutorial Maya! Angrer på at jeg solgte promarkerene mine nå ja!!

Kine Aarnes sa...

Takk for inspirasjon! Jeg kjøpte noen tusjer da jeg var på et kurs i fjor,men lærte da å fargelegge på en helt annen måte... Føler at jeg aldri har fått det til egentlig.
Jeg skal virkelig prøve å starte med de mørke fargene i stedet!
Virker som en mye bedre metode!!
Dessuten blir det fort kostbart å kjøpe både stempler og tusjer...
Så la i grunnen hele fargelegginga bokstavelig talt på hylla...

Nei, nå fikk jeg lyst til å blåse støv av tusjene og prøve igjen!

Igjen, takk for inspirasjon!!
Klem Kine

Pink lady sa...

Takk for kjempefint mini-kurs!!
Nydelige farger sammen:-)

Solblomst sa...

Takk for forklaring. Jeg er alltid sugen på å lære mer om promarkers og teknikker.

Ania sa...

Maya er superflink, det er det ingen tvil om!! :) :)

Ane`s Papirdill sa...

Åååå! Kjempe bra mini kurs! Maya er galflink med tusjene! Takk for super forklaring!

Rosa sa...

Hurra for fin oppskrift, og hurra for give-away! Eg måtte legge tilbake ei pakke med promarkers på ein scrappebutikk i London sist helg, men angrar bittert på det. Eg vil GJERNE vinne ei, så eg kan prøve dette!

Lene sa...

Åååååå. Nå vil jeg beg å fargelegge oxo. Har fått bestilt meg noen tusjer (seff Promaker)! så da skal jeg prøve meg - for aller føraste gang)Er ikke god , men har jeg aldri vært på å fargelegge - kommer ALLTID utenfor - sukk. og nå er synet dårligere oxo...hmmm spent på hvordan jeg får det til. Håper det vil gå bra- bare jeg har et bra nok lys .....


Lene

Lena Katrine sa...

Fantastisk flott tutorial, med en rådyktig Promarker entusiast :)

Tusen takk til Scrappehuset, og tusen takk til Maya, for flott inspirasjon :)

lisbeth sa...

Så flott, takk for innføringen. Synes det er vanskelig å bruke promakerene men nå skal jeg sannelig prøve meg igjen:),og slik en flott candy, håper jeg er den heldige vinner

Anna Irene sa...

Mini kurse inspirerer til og prøve hennes måtte og farge på. Har selv brukt promakers en stund har lekket meg med å fargelegge med både gode og dårlige resultat, da er det litt kjekt og se Maya i aksjon. Hun er bare en reser med fargene og å lage kort.Er stor fan av henne.

Anna

Marlene sa...

Jeg har nettopp kjøpt et par ProMarker tusjer for å prøve meg frem så dette minikurset passet jo ypperlig. :)

Maya, du fargelegger absolutt nydelig!

Kjempe flott gave Hobbyhimmelen gir bort! Den som vinner er heldig! :D

Grethebella sa...

For en flott tutorial.
Jeg har lært å begynne med de lyse og jobbe meg "oppover" mot de mørke. Vel... nå skal jeg prøve din metode.
Tusen takk :)

Mona sa...

Supert kurs! Dette kommer jeg til å benytte meg av, er ganske fersk med promakere. :)

Rita-Rota sa...

Utrolig flott tutorial! Har jo Promarker-tusjene, men nå kan jeg jo lære meg ordentlig hvordan jeg kan bruke dem :)

anneli sa...

Topp kurs:-) jeg hadde bestemt meg for at det aldri skulle komme ProMarkere her i huset(siden jeg har mye annet å male med) men nå vet jeg ikke lenger.Nå frister det veldig å prøve.Veldig flott og greit forklart.

Kaia sa...

For en flott tuorial. Har ikke tusjer enda, men har veldig lyst å prøve, motivene blir så flotte. Og når Maya fargelegger, da blir det jo perfekt..
Tusen takk for flott tutorial.
Klem fra Kaia

LindaSS sa...

Superdupert kurs... har de farvene i mine mapper, men har aldri brukt dem akkurat slik, men det skal i alle fall testes nå... Tusen takk.. :D

Anne sa...

Jeg er stor fan av PMs og har brukt dem en god stund, men det er perfekt å få muligheten til å lære av en mester ;-)

Takk for supert nettkurs, og for muligheten til å vinne supre premier! ♥

jannek sa...

Flott kurs:) Dette var midt i blinken for meg idag. Satt akkurat og tenkte jeg skulle ta frem tusjene og prøve dem samtidig som jeg ser på skiskyting.
Super premeie er det også:))

Katrine sa...

Kjempeflott kurs! Av og til føler jeg meg litt som teskjekjerringa og det henger ikke sammen med størrelsen ;-)
De gode bildene ga en enkel og veldig beskrivende forklaring som passet meg helt utmerket. Nå gleder jeg meg til i kveld, da blir det fargelegging med tusjene mine.

Maria sa...

Super-tack för Mayas fantastiska beskrivning. Det är alltid roligt att få lära sig bättre tekniker på hur man använder Promarkers.

Jayne sa...

Super dejligt at maja har lavet denne promarker streg for streg... har lige købt lidt promarkers men mangler jo langt de fleste... og skal også lige lære at farvelægge.. derfor er det skønt at dem der bruger promarker skriver hvilke farver de bruger og hvordan... hip hip hurra..

tak for chancen til at vinde denne lækker præmie..

Jayne

Kari Anne's kort sa...

Så flott kurs. Tusen takk for nyttige tips. Og så jeg som akkurat har fargelagt 2 motiver i dag. Skulle vært her og lest først. Men nå skal jeg øve meg. Har ikke så masse fargevalg så krysser fingre og tær.....
Uansett, gratulerer til den som vinner!


Kari Anne

Ann Elin sa...

Tuuusen takk for promarkerkurset.
Virkelig toppers.
Gleder meg til å fargelegge stempelmotiv nå ja :)
Hilsen Ann Elin

pia iris sa...

et flott minikurs og et flott resultat.
er gjerne med på trekningen her.
klem pia

Eline sa...

Hei. Flott tutorial!! Maya, du er fantastisk med farger. Jeg må skaffe meg promarker det er sikkert. Jeg har forsøkt med Distress både puter og refiller, men synes ikke resultatet blir så bra... Kanskje dette er løsningen for meg.
Super premie da, krysser fingrene for vinnerlykke =D.

Boffa sa...

WOW!! For et flott minikurs!
Dette ga meg lyst til å finne frem tusjene mine og prøve. :)
Klem Rannveig

mettepip sa...

Så flott minikurs med kjempedyktige Maya! Har ikke tusjer selv, men har såvidt prøvd meg litt. Kanskje det kan bli en endring på det nå;)

Anne Gerd sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Gerd sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Gerd sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne Gerd sa...

Kjempeflott tutorial med nydelig resultat!!

Anonym sa...

..fint minikursus - altid rart at se hvordan andre bruger tuscherne..
Mange hilsner fra Tina F.

Janne-Lise sa...

Er fersk på promarker så her fikk jeg mange flotte tips. Må forsøke å legge den mørkeste fargen først - det har jeg nemlig aldri gjort før :)

takk for flott minikurs
hilsen Janne-lise

Bjørg sa...

Kjempefint minikurs der jeg lærte masse nytt. Har alltid trodd at man skal begynne med de lyseste fargene jeg og har gjort det, men nå skal jeg prøve Mayateknikken. Særlig syns jeg ansiktet ble kjempefint.

Lill S. sa...

Tusen takk, Maya for en super beskrivelse av fargelegging med promarkers :)

Berit sa...

Tusen takk for et flott mini-kurs!

Sigrund sa...

Jeg har "gitt opp " å bruke promarker, men nå skal jeg sannelig gi det en sjanse til. Det var en flott beskrivelse på hvordan det skal gjøres Maya og ditt ferdige resultat er fantastisk fint. ( som vanlig :-))

Marit sa...

Alt du får til Maya - blir helt misunnelig....Lekkert og stilig hele veien!
Tusen takk for en tydelig og fin steg for steg forklaring - mulig jeg tør å prøve igjen.....

Marit

Millasew sa...

Tack för lektionen - du får det att verka så enkelt! Misstänker att det är "som vanligt" - övning ger färdighet! Tack än en gång!

Turid sa...

Tuuuuusen takk til deg Maya! Dette var en super forklaring på hvordan man kan bruke promakers! Jeg lagrer artikkelen og tar den frem neste gang jeg skal forsøke meg :)
Hilsen Turid :)

Ida / Little sa...

Kjempe flott minikurs!! Nydelig fargevalg også!! :)

Ida

Bente sa...

Supert minikurs:) har mange promarkere selv, men trenger å øve på skyggelegging. Så gøy å se hvordan Maya gjør dette:)Maya - du er HELT magisk:)

ellemelle sa...

Utrolig bra tutorial og så flott resultat!! :)
Har prøvd meg såvidt med Promarkers, men får ikke helt teken på det... Men nå skal jeg helt klart finne fram tusjene igjen og prøve på nytt!
Masse flotte tips her, ja!
Men skjønner at jeg stadig trenger flere tusjer...! ;)

Tusen takk for super tutorial!

Puttelull sa...

Herlig kurs, med fabelaktig instruksjon! :-) Nå er det rett til hobbypulten og prøve ut! :-)

Sunniva F. sa...

Fantastisk minikurs, og for et nydelig resultat! :)

Winnie sa...

Er en stor fan av Maya så Tusen tusen takk for flott tutorial om hvordan fargelegge med promarkers fikk alle fargene til jul i fjor er ganske så fersk når det gjelder Promarkere men nå er det fluks inn på hobby/soverommet og prøve, takk igjen Maya.også takk til Hobbyhimmelen for super premie
Klem

Marita E. Olsby sa...

Kjempefint med litt veiledning for meg som akkurat har skaffet meg noen promarkers! Dette var veldig nyttig, tusen takk!

Hege sa...

For en teknikk!!!! Fikk lyst til å gyve løs på tusjene mine nå med en eneste gang! Tusen takk for en super tutorial!!! Maya- du er helt konge!

Klem Hege

Heidimj sa...

Det var flott forklaring. Har hittil holdt meg til to fargenyanser, men ser at det blir mye dypere og realistiske farger med 3 eller fler! Tusen takk :-)

Ina V. Pettersen sa...

Bra, enkel og grei tutorial! Krysser fingrene for å vinne ett sett tusjer! :)

Karen sa...

TAKK !! for super veiledning.
Jeg er fortsatt helt i begynnerstadiet med promarkers og dette kurset var perfekt.
Du er superflink.

Ellen-Karin sa...

For en flott forklaring og demonstrasjon. Maya du er bare helt fantastisk. Har veldig lyst å laere å fargelegge med Prom., men jeg trenger mange flere farger.
Igjen en stor takk

KRISTIN - Vingesus og Julebrus sa...

Prøver lykken, for det blir virkelig flott med promarkers. Har ikke forsøkt dem enda, men har veldig lyst. Flott tutorial og nydelig resultat. : )

linn kristine sa...

Takk for at du stilte opp i Huset, Maya! Knall flott minikurs, selv jeg skjønte denne forklaringen. ;) *putter tusjer på ønskelisten* ;)

Kathrine sa...

Å, dette var en knall tutorial og kanskje det jeg trengte for å begynne å prøve meg litt jeg og :o) Her må det øving til!

Bente Årstad sa...

Flott minikurs, med gode tips her. Utrolig kjekt at noen vil dele med oss.......

Mona sa...

Et utrolig flott minikurs! Virkelig inspirerende for en som ikke er noe flink. Jeg har kjøpt noen Promarker, men har ikke funnet teknokken helt ennå. Dette kurset ga meg det sparket jeg trengte. Tusen takk!

Anette sa...

Tuuuusen takk for supre tips!! Hadde det ikke vært så seint på kvelden, så hadde jeg satt igang med tusjingen med en gang!! Så fort jeg får tid, så skal jeg prøve! Har studert hvert eneste bilde og tilhørende tekst! Veeeldig inspirerende!

merethe sa...

Så fantastisk mini kurs. Det virket jo så enkelt sånn du forklarte det:)
Må nesten prøve med en gang:)

Guri sa...

Sliter med å få til å fargelegge fint med tusjane. Kanskje det går bedre etter denne flotte forklaringen :) Pluss at eg trenger fleire fargar for å få eit bra resultat.

my little scrapping corner sa...

for et flott kurs, skal virkelig studere dette og prøve selv og.

takk for supert kurs og utrolig nydelig ble det

Connie sa...

Kjempeflott minikurs!!

Aina sa...

Ja det er det jeg sier Maya, du kan alt! Fy søren så lekkert. Men nå ser alt enkelt ut når du gjør det da :) Jeg skjønner jo at en må ha alle de fargene som er nesten like for å få det pent, men blir ikke det utrolig mange tusjer da? Jeg har så vidt prøvd, men det ble bare stripete... :( Hadde ikke så mange farger å blande da, men...
Du er i hvert fall meget dyktig! :)

Klem Aina

Hege sa...

Tuuusen takk for kjempe flott beskrivelse - nå gleder jeg meg til å prøve tusjene :-)

Karin Lovise sa...

Såå flott fargelagt!! Jeg har alltid trodd at vi skulle begynne med de lyse fargene først, ikke rart mine stempeltrykk ikke ble fine... og så mangler jeg en del farger også da ser jeg...

Pia sa...

Utrolig flott fargelagt!
Jeg gjør det omtrent på samme måten, men resultatet blir liksom aldri like bra. hehe.. Skal prøve igjen! :)

Lambi sa...

Så flott fargelagt Maja! Kjempeflink du! Promarkers fargelegging er KJEMPE MORO!!!! Tenk å vinne 12 tusjer! Det hadde vært moro det og i tillegg Magnoliamotiver å bruke dem på! :) Krysser fingrene! ;) Klem

Karin Dahl sa...

Du er jo så flink til å trylle med farger når du fargelegger med promarker.
Du gir masse innspirasjon til å fargelegge motiver sekv. Har liksom ikke fått dreisen på dette enda. Syntes det kan være vanskelig å finne farger som passer sammen i samme fargeskala. En flot tut du har laget her, som gjør at jeg klør i fingrene etter å prøve meg litt ijgen:)
Clemzy Karin D

The Norwegian sa...

Jeg er en scrapper som nettopp "oppdaget" gleden med magnoliastemplene, saa dette kurset var midt i blinken for meg. Tusen takk for fin inspirasjon. Maya, kortene dine er fantastiske!

Lise sa...

Har akkurat kjøpt promarkers, og begynt å øve meg, så tusen takk for denne tutorialen!!

Stinne sa...

Meget meget flot tutorial. Jeg beundre din måde at farve på som er helt anderledes fra min. jeg er tit forbi din flotte blog for at hente inspiration og ideer. Tak fordi du gad vise dine tricks og tips.
Hav en skøn dag
KNus Stinne

Iselind sa...

Herlig inspirerende kurs- jeg skal børste støv av promakersene mine;)

Takk Maja.

Iselind sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sol sa...

Så kult! Dette fikk jeg lyst til å prøve! :)

Päivi sa...

Superbra tips!!! Bra skrivet och lätt att följa. Härligt! Tack för bra inspiration!

Anne Marit sa...

Nydelig fargelagt og super fin tutorial.

Bente sa...

En super tutorial! Har såvidt begynt å fargelegge med Promarkers. Det er kjempegøy, men må øve mye.

Renates hjørne sa...

Flott tutorial! Har lenge hatt lyst til å prøve Promarkers, men enn så lenge har jeg mer enn nok med å lære meg å male med Distress'n.

marit sa...

Nydelig!
Skulle ønske en kunne den kunsten! Rett og slett lekkert!
Er gjerne med i trekningen:)

Askepott sa...

Så sitter jeg her da med alle mine Distress-ink'er og er helt betatt av hva du får til med sånne tusjer.(Sukk) Har jeg råd til å investere i tusjer nå??? Nei, men gjett om jeg har lyst. :-)))

Super tutorial du har laga - du er virkelig et talent med tusjene dine. :-))

Hildegunn sa...

Knallbra kurs! Tusen takk for masse inspirasjon, Maya! Herlige farger du har brukt!

Og vinne vil jeg gjerne gjøre :)

Stine sa...

Kjempeflott minikurs! Artikkelen er skrevet ut, og jeg gleder meg til å prøve meg frem litt! Og kjempeflott premie da ;-)

Britt-Marie sa...

Maya, tusen tack för Promarkerkursen! Nu måste jag prova måla med dem. Jag har hittills inte varit överens med tuscharna, det kanske blir ändring på det nu... :D //Britt-Marie

Anne Kristine sa...

Tusen takk,Maya for eet flott minikurs!!!
Flotte farger du har brukt og så nydelig resultat!

Mia sa...

Kjempeflott minikurs, tror jeg får ta frem promarkerene igjen :)

Bea sa...

Kjempebra forklart, og jeg skjønner nå at jeg har begynt litt i feil ende med fargene...

Får prøve dette nå jeg, og samtidig krysse fingrene for at jeg vinner :o)

Tess sa...

Så flott et kurs! Jeg har nettopp startet med ProMarkers, så det passet kjempebra!

Også så flott premie da! Vil gjerne vinne!

Sprek? sa...

Så flott minikurs. Gleder meg til å jobbe og prøve det som du har vist her. Om jeg skulle vinne flere Promarkers og stempel hadde jo det vært enda en bonus :-)

Marjo sa...

No fekk eg ny inspirasjon til å fargeleggja!! Du er kjempeflink Maya!

alfie sa...

For søren hvor er du dygtig. Det kunne være fedt at prøve promarkers - jeg bruger selv copics.

Hanna sa...

Så kjekk fargeleggings-minikurs! Gjett om jeg skal følge den! :) Mange nyttige og fine tips der! :-) Du er så dyktig, Maya!

KlemKlem

Meretekj sa...

Takk for et kjempeflott minikurs!
Nydelig resultat.
Jeg har ikke prøvd promarkere, så det hadde vært artig å vinne noen:)

Julia sa...

Så utrolig fint! Det ser moro ut å fargelegge med tusj, jeg har bare brukt distress, men nå fikk jeg lyst til å lære noe nytt :-)
Tusen takk!

Anita sa...

Lekkert fargelagt! Bruker promarkers selv, men er bare nybegynner! Veldig morsomt å farge med! :D

Linda sa...

Et utrolig flott minikurs!
Nydelig fargelegging.
Nå gleder jeg meg til å komme hjem og fargelegge litt kjenner jeg;)

Rønnaug S. sa...

Noe så nydelig. Og der blei jeg atskillige hakk klokere. Men jeg har ikke turt prøve enda. Men skulle jeg vinne, da skal jeg prøve, da :)

Monica sa...

Jeg har sett med beundring på mye av disse malte stemplene, men aldri fått satt meg inn i det, og heller ikke visst hvordan man skal gjøre det. Det her så jo rett og slett ikke så vanskelig ut! Spørs om jeg vil klare å få det like leggert som dette da.. Kjenner jeg får lyst til å prøve! Det er mulig jeg må investere i Promarkers, hvis jeg ikke er så heldig å vinne konkurransen. XXX

Tone K. sa...

Åhh.....jeg har så lyst til å prøve meg på dette :o)
Jeg har siklet veldig lenge på slike tusjer...og etter dette tror jeg at må begynne å kjøpe inn altså :o)
Tusen takk for utrolig flotte beskrivelser :o)

Ingrid Marie EK sa...

Elsker Promarkers, men enda mer elsker jeg Magnolias Tilda!!!<3<3
Tror jeg har noen og tyve promarkers, men siden de er ganske dyr i pris, kjøper jeg ikke så mange om mangen... Håper en dag på at jeg vil eie hele samlingen med ProMarkers med 148 tusjer, om jeg ikke tar feil. Så, TUSEN TAKK(!) for denne utrolig flotte sjansjen til å vinne 12 ProMarkers :-D
-Ingrid Marie

Kristin sa...

Kjempe bra minikurs! :D
Tusen takk!

Heidi sa...

Oi så spennende! Jeg har aldri hørt om Promarkers før, men etter å ha lest dette, frister det veldig å prøve. :)

Caroline sa...

Har lenge leitet etter en god forklaring på hudfargelegging med promarkers! Ser jeg mangler endel av de Maya bruker. Genialt kurs!! Tusen takk :)

GryA sa...

Maya er en mester! tenkte jeg skulle holde meg til malinga. Men ok, hvis jeg vinner denne pakken skal jeg prøve tusjer også! Må jo være med på morroa...

Asil sa...

Åh, det hadde vært noe å fått i posten det! Supert kurs, har lyst til å prøve meg, meeeeen.. Tviler på at jeg hadde fått det til med den fine graderinga av fargen.. :D

inger synnøve sa...

jeg har kjøpt meg alle tysjene og syns det er spennende og gøy å fargelegge med de,men er ikke flink så dette lyn kurset syns jeg var kjemepbra :) tusen takk :)

Alhana sa...

Jeg har så vidt begynt å bruke promarkere så det passet supert med et slikt kjempe flott minikurs.

birgitte sa...

Å så flott! Kjempe fin fargelegging og flott forklart. Vil gjerne prøve tusjane eg!

Anneli sa...

Så flott og lettforklart minikurs!
Jeg har enda ikke prøvd meg på de populære promarkerstusjene, men dette ga meg et spark til å komme igang :)
Det ser jo ikke så vanskelig ut;)
Anneli

Unni sa...

Så flott med en detaljert tutorial! Jeg bruker for det meste akvarell fargeblyanter, så det hadde vært spennende å prøve seg med promakers tusjer:)
Unni

Fru Bjørtomt sa...

Jeg hiver inn en kommentar, og håper at gode feer kommer dalende ned i postkassen min med en flott premie Promarkers! ;)

Nydelig kurs! :)

Agnete

Hege-Annie Simonsen sa...

Heisann! :)
Ja, du Maya! Du er dyktig på så mange slags måter å fargelegge stempeltrykk!! Bare å beundre - flott mini-kurs!! Jeg vet jeg skulle hatt noen flere farger av ProMarkers selv.. Krsser fingre her! Snubla tilfeldigvis over denne!

God helg, det er jo snart fredag igjen! :) Klemmer, Hege

toi9 sa...

Har gått på kurs, men ikke farget så utrolig mye etter det.
Så godt å få noen oppfriskninger, og ikke minst gode tips :)
Maya er kjempeflink på denne fronten. Kjempebra minikurs!!

En kjempefin premie å vinne :)

Ha ei fin helg :)

linsal sa...

Heia! For et fantastisk flott promakers kurs!! Jeg fikk for første gang lyst til å kunne tenke meg å prøve med slike tusjer! Maya fikk det til å se enkelt ut... for det har jeg følt at det ikke har vært tidligere :P
Jeg vil mer enn gjerne prøve mine sjanser for å få prøve disse tusjene og klare å fargelegge så flott som Maya (*drømmer*) :D
klem fra Linda S. L

Hege sa...

Wow, for en flott artikkel:) Jeg har fargelagt med Promarkers en stund, men føler at jeg ikke mestrer det med skygger så godt.. nå etter denne artikkelen har jeg fått ny giv og gleder meg til noen fargeleggingsstunder framover:)
Tusen takk for flott inspirasjon, og selvfølgelig har jeg ikke noe imot det hvis jeg skulle få litt påfyll på de tusjene jeg allerede har;)
Klem Hege.

Hege sa...

Wow, for en flott artikkel:) Jeg har fargelagt med Promarkers en stund, men føler at jeg ikke mestrer det med skygger så godt.. nå etter denne artikkelen har jeg fått ny giv og gleder meg til noen fargeleggingsstunder framover:)
Tusen takk for flott inspirasjon, og selvfølgelig har jeg ikke noe imot det hvis jeg skulle få litt påfyll på de tusjene jeg allerede har;)
Klem Hege.

Anette sa...

For et herlig minikurs!! Dette skal prøves! Helt supert altså! Hadde ikke gjort noe med litt flere tusjer i samlingen heller, så jeg prøver lykken her! :)

Anita Larsen sa...

Kjempe flott forklart!!
Tusen takk for inspirasjonen :))

Klem Anita

oheidia sa...

Nå har jeg lest hele artikkelen til Maya og den var flott! Fine tips og jeg skal bruke både fargetips og prøve noen fargeleggingstips slik du gjør det - viktig å prøve seg frem!

Og ja -jeg har lyst til å være med i trekningen av Promaker tusjer! Har altfor få og mangler stadig vekk farger.

Hilsen Oheidia

Linn sa...

Tusen takk for det fantastiske minikurset, Maya!
Nå har jeg malt med distress i laaang tid, kanskje det er tid for og prøve noe annet :)
- så jeg prøver lykken!

Cecilie sa...

Tusen takk for et veldig fint kurs.. jeg digger promarkers, men har liksom aldri fått det til heeelt som jeg vil... men nå gikk det jo opp endel lys her.
Henger meg med i trekningen!

berfjo sa...

Tuuusen takk for det supre kurset du har laget. Jeg har jobbet litt med promarkers en stund og synes ikke jeg har fått dreisen på fargeleggingen. Nå har jeg fått mange god tips og ny motivasjon til å øve videre.
Så synes jeg det var fint at du har bruk friske farger, ellers blir det mye pastell.

Synne_:) sa...

Tusen takk for kjempeflott forklaring Maya!! på det som for for meg har vært mysteriet promakers tjihii , slenger meg herved med i håp om å vinne den flotte premien :))

k.elisabeth sa...

flott kurs, lærte at det ikke er så vanskelig og blande farger som jeg trodde

Lisbeths kort og scrap sa...

JAH - nå har jeg gjort akkurat som du sa i tut'en, og jeg ble SÅÅ fornøyd! Det ble nok ikke på noen måte like lekkert som det du presterer, men jeg har skjønt hvordan ProMarker'ne fungerer, og synes jeg begynner å mestre dem ganske godt nå :D Helt,alldeles SUPER tutorial! Så enkelt og inspirerende forklart. Jeg har hatt ei skikkelig koselig helg med den :)
Stor klem og takk fra Lisbeth

Linda64 sa...

Tusen takk for kjempeflott tutorial. !!!

Annie sa...

Kjempeflott minikurs.
Selv har jeg et par promarkers, så ikke nok nyanser til å skyggelegge.
Har vært litt "feig" med å kjøpe også, ettersom jeg ikke vet helt hvordan man gjør det.
Men nå vet jeg:)

Nine sa...

Veldig fint minikurs og nydelig malt. Kortet ble kjempefint. Tror jammen jeg må vurdere innkjøp av ProMarkers.
Forøvrig - flott blogg dere har :-)

Lill Anita sa...

Tusen takk for dette minikurset som Maya hadde.
Det var akkurat det jeg trengte...
Har alltids beunderet flotte stempel med fin fargelegging også skulle jeg få lære noe selv...
Maya kan sine saker det ser vi vær gang hun fargelegger ting.
Supert...
Så nå er det bare å prøve selv:)

Lill Anita sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Therese sa...

Kjempebra forklaring!!
Jeg har alltid trodd man skull egjøre motsatt jeg, begynne med det lyse... Der kan du se!
Tusen takk, nå fikk jeg ordentlig lyst å prøve igjen!! :)

Merethe sa...

Tusen takk!
Flott kurs, har begynt å kjøpe tusjer, men har gjort dette feil ser jeg :)
Fant også ut andre farger jeg trenger...

Becky Dunham sa...

Wow Maya - great tutorial on how to color these Magnolia stamps - they are sooo cute :)

Sabrina Krighaar sa...

Hvor spændende, det ser super godt ud, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve at farvelægge med promarkers.

Tanja7555 sa...

Hvor er du dygtig, det ser så legende let ud for dig.
Jeg har virkelig fået lyst til at prøve og favelægge stempler
Hilsen
Tanja

Marianne1972 sa...

Hvor ser det legende let ud. Jeg får helt lyst til at prøve promarkers.

Det ville være rigtig dejligt at vinde dem.

Knuz fra marianne1972 Danmark

LykkeYade sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
LykkeYade sa...

Kjempeflott beskrivelse og fine bilder som viser fargelegging med promakers...dette fikk jeg lyst til å prøve:-)
~LykkeYade~

Xristina sa...

For en "fersking" som meg, er slike kurs gull verdt! Tusen takk! Step by step er en flott måte å lære på!

Malin sa...

Utrolig nyttig kurs! Enkelt forklart :D Og veldig kjekt med bilder ved hver prosess

Silje sa...

Takk for en fin og enkel gjennomgang om hvordan man fargelegger med Promarkers. Jeg har prøvd meg før, og syns det blir veldig fint, men savner prikken over i-en. Nå som jeg har lest dette, og sett på de forklarende bildene, kan jeg kanskje klare det også! :)

Cathrin sa...

Har selv tidligere forsøkt meg litt med Promarkers, men syntes det var litt vanskelig så da ble di bare liggende. Så tusen takk for enkel gjennomgang, gode tips og ideer. Lysten til å prøve tusjene kom igjen, så tror jeg skal leite di fram igjen.
Spennende! :o)

Therese sa...

Dette var et utrolig nyttig minikurs!! Jeg har trodd det var best å begynne med lys farge for så å ta de mørkere etterpå...men nå er det bare å gjøre det omvendt!:)

Åsne sa...

Veldig flott minikurs. Har veldig lyst å lære meg dette!

Jean sa...

Super flot step by step du har lavet, hvor er du bare dygtig!!

Glæder mig til jeg har sparret op til de tusher og stempler så jeg også kan prøve, vil gemme linket her som inspiration til den tid :)
tak fordi du deler det..

scrappetrollet sa...

Ah, det ser bare så spennende ut med promarkers! Og Maya får det jo til å se ut som om det er lett som en lek, selv om jeg er sikker på det krever både talent og tolmodighet!

Hempsukka sa...

Dette var kjempe flot! jeg har nettop investert i noen promarkers og lurt litt på hvordan de brukes egentlig... Nå gleder jeg meg til å prøve!

Norunn sa...

Dette var et kjempeflott kurs! Jeg har kjøpt tusjene, småprøvd litt...men denne forklaringen likte jeg godt :)

Jorunn sa...

Veldig flott og forklarende ,og Maya er jo rå på fargelegging :) Nå fikk jeg lysten til å finne igjen mine tusjer,de har ligget brakk en stund,håper de bare ikke er ødlagt...:(

Mona sa...

Bra forklaring - nå er det bare å øve! :-)

Siv Randi sa...

Jeg er også en av dem som har fargelagt i omvendt rekkefølge, men nå skal jeg prøve denne. Kanskje skyggene blir bedre da ;)

Anonym sa...

Kjempeflott forklaring - skal definitivt prøves:)

Hilsen Marina

mala3 @ online.no

Skravleberta sa...

Super flott forklart, dette var inspirerende....

Katrine Dahlen sa...

Oioi :) Har lenge villet prøvd med på å fargelegge stempeltrykk, men aldri fått det helt til. Har aldri prøvd promarkers, så jeg har ikke gått til anskaffelse av det enda. Men med dette superflotte kurset, så må jeg jo anskaff meg slike tusjer etterhvert :)

Anonym sa...

Så utrolig flott kurs. Kjempe bra forklart. Har allerede prøvd ut flere ganger, har ikke helt de samme fargene, men tatt farger som er tilnærmet i nyansen. Kjempe gøy.

Ingvill sa...

Utrolig bra minikurs! Har lenge hatt lyst til å prøve meg på fargelegging, og denne artikkelen gjorde det så mye mer forståelig! Tusen takk!!

Bjørgs-skravleri sa...

oioioi..utrolig inspirerende artikkel dette var da!

dette var lærer rikt !

klem fra ei som gleder seg ti å fargelegge mere!
Bjørg

Desirée-ScrapDees sa...

thanks for the tutoral, it was really clear for me!

Marita sa...

Dette så kjempebra ut!
Har selv prøvd noe fargelegging tidligere, men ikke med Promarkers, så dette må virkelig prøves!
Gleder meg.. =D

hovsa37 sa...

Hejsa

Det er da bare helt vildt flot.:-)

Hvor ville jeg da gerne vinde sådan et dejligt sæt og stemple...

Så venter spændt på om jeg skulle være den heldige.... :-):-)

Anonym sa...

Maya er fantastisk til å fargelegge! Håpet er en dag å kunne bli like flink som henne, men da må en ha promarkers.... Tenk om det er meg som kunne vært så heldig? Klem, Bente L.

Mona sa...

Inspirerende tutorial. Har brukt promarkers en stund nå, men her var det absolutt gode tips å ta med videre. Tusen takk!

Anne M sa...

Takk!
Jeg er ganske fersk som scrapper og i denne annledning søker sider for mer infomasjon. Dette minikurset var virkelig inspirerende og nyttig og godt illustrert.Her fikk jeg innblikk i hva man kan bruke og disse tusjene`s egenskaper, og ikke minst hvordan farvene kan legges for å få frem skygger,høylys og liv i bildet. Nå vet jeg hva jeg har lyst til å prøve på først... Kommer nok til å titte innom gjevnlig heretter.Takk til Maya og alle dere andre som bidrar til at andre kan lære. Anne M

M.Utvik sa...

Tusen takk! Jeg kjøpte meg ProMarker tusjer i går, så denne forklaringen på hvordan jeg faktisk skal bruke dem var jo helt fantastisk! :D

Scrappegal sørlending sa...

Leste denne først nå....
Jeg har prøvd meg på tusjene, men da stort sett bare en eller maks to tusjer om gangen.... Men får ikke til det duse uttrykket... Så her må det øøøøves......
Men takk for "oppskriften"! :)

AMO sa...

Ahh, for en flott veiledning :)
Denne blir jeg å bruke for å komme igang med farvelegging av stempeltrykk :)
Kjempeflott at dere deler "oppskrifter" med andre.

Elin sa...

Takk for en super visning av tusjene! Fantastisk fint :)Jeg har noen få tusj, men ser nå hvilke jeg virkelig bør ha mer av.