11. februar 2011

Hvem strekker seg litt lengre?

Da er dagen kommet for å se hva 6 heldige scrappere skal kose seg med i måneden framover.
I denne runden er temaet "FREESTYLE"! Deilig og befriende :0)

ScrappeHuset har tidligere hatt artikler om Freestyle, så hvis noen vil lese litt om denne stilarten, finnes de her og her

I den ene artikkelen står det noen gode råd om hvordan man skal ta fatt, og disse kan jo være kjekke å ha i bakhodet når man får en sånn utfordring:


o Lek og ha det gøy
o Våg å bruk sterke farger og store kontraster.
o Våg å bruke ting som ikke er beregnet til scrapbooking
o Våg å ikke følge bestemte trender
o La deg inspirere av barndommen; av tegneserier, figurer, godteripapir og andre morsomme lekende fenomener.
o Bruk håndskrift. Det gjør ingenting om det blir både skjevt og skakt, det gjør bare resultatet kulere.
o Bruke ulike fonter i ulik størrelse og ulik farge. Det setter et kult preg på LO'en.
o Ta i bruk tegne –og maleferdigheter; eller mangelen på sådan. Det gir et personlig preg, og man trenger ikke være flink til å tegne for å bruke drodling på LO’er. Drodling er mer enn swirler, vet dere.
o Lim underveis, det gjør prosessen mer spennende!


Det som nå våre 6 heldige skal kose seg med er denne collagen;


"Lag en skikkelig hærlig freestyleLO, tydelig inspirert fra denne collagen!


Bruk elementer, farger, mix og lek!! "



..................


Ann Cicilie utfordrer; Eva Dohn

Eva har en fantastisk stil, hun lager layouts med de flotteste detaljer, og hennes favorittprodusent er nok uten tvil Webster's Pages. Jeg ville synes det var gøy å se henne lage en fargerik freestylelayout . Her er en av Evas vakre LOer.




Elisabeth utfordrer Linda


Linda har en typisk chabby/vintage stil og jeg er sikker på at også hun synes det er deilig med litt farger fra tid til annen, og det ville gledet meg å se hvordan hun kan trylle frem en freestyle LO. Her er en av Lindas LOer;






Linn har veldig lyst til å utfordre Anne/aksh

Typisk hennes stil er duse, nydelige LOer, med et sart og vakkert uttrykk. Fantastisk flotte og gjennomførte detaljer.
Kunne meget gjerne tenke meg en freestyle-LO fra den kanten. En av Anne sine LOer;




Vibeke vil denne gangen utfordre Renate/Ullpurka

Renate scrapper de herligste shabby og vintage LOer - masse blomster, blonder og duppedingser. Nå har jeg veldig lyst til å se litt freestyle fra deg:)

Her er et eksempel på Renate sin flotte scrappestil:






Iselind utfordrer Isabell

- en av de første scrapperne jeg satte på min bloggliste. Er fortsatt veldig inspirert av hennes scrappestil- som er veldig romantisk/shabby. Du utfordres herved til å scrappe freestyle- gleder meg til å se hva du kan trylle frem;)

Dette er en typisk Isabell LO- romantisk og flott:






Torill utfordrer Caroline


Caroline er en Clean & simpel-scrapper, og lager de skjønneste LOer med nydelige detaljer! Hvit Bazzill og nydelige bilder!! Nå skal Caroline få utfordre seg selv litt og strekke seg ut i Freestyleverden! Gleder meg til å se!!
Her er en av Carolines hærlige LO:




Nå håper vi at dere som blir valgt ut tar utfordringen
:0) Ikke sant? Dere tar den????!!!


Send oss gjerne et lite pip om dere er med eller ikke - og så sender dere bidraget til mailadressen vår, scrappehuset@gmail.com innen 9. mars.


Ikke vis innlegget ditt i bloggen din før vi viser hva du har laget i et innlegg her.


LYKKE TIL!!!!

15 kommentarer:

Camilla sa...

Oooh, dette blir gøy! Gleder meg til å se hva jentene lager her ;D

Kristin sa...

For en utfordring. Blir spennende å se resultatene av denne!

Vibeke sa...

Gleder meg til å se hva dere finner på, jenter:) Lykke til:)

Caroline sa...

Jaaa :D :D jeg tar'n jeg tar'n!!! :D :D hurra!! :D

Linda sa...

oooh, dette blir spennende:)
Jeg tar den jeg, vet du;) Men må legge hodet litt i bløt. Nå kan jeg endelig få brukt litt av alle de knæsjfargede arkene jeg har liggende*haha*

Scrappegal sørlending sa...

Ååååh, så gøy utfordring!!!! Også så gøy collage å jobbe ut fra!!!!!!! :D :D :D
Lykke til, alle sammen! :)

Linda sa...

Denne var kjempekul! Lykke til jenter, jeg gleder meg til å se hva dere tryller frem :)

Aakre sa...

Det var en kjempekul utfordring! Lykke til, jenter :D Gleder meg til å se resultatene her.

Eva (Fister) sa...

Freestyle!!!!!
AC du må jo være vanvittig!
Men ok, det skal prøves :)

Heidi sa...

Wohooooooooo...for en spennende utfordring. Gleder meg til å se resultatene!!! Dette klarer de nok med glans!!!

Linda64 sa...

Kjempestilig utfordring, blir spennende å se hva som blir laget..Lykke til jenter!

Tone K. sa...

Så gøy !!
Gleder meg til å se resultatene....er overbevist om at dere klarer dette med glans :o)

Anne Kristine sa...

ooooo..my... jada, denne utfordringen tar jeg :o))
Så moro at dere lager slike utfordringer.
Gleder meg til å se resultatene...

Elisabeth sa...

jeg gleder meg kriminelt mye til å se hva dere får til.... :o) nesten som jul og bursdagsgaver dette her... :o)

Renate sa...

Da har jeg skrapet sammen ett bidrag til dere.
Synest egentlig det var veldig moro å gå litt ut av boksen min med denne her. Takk for super utfordring jenter.