6. mars 2011

Artikkel av Maja/eyovine + Papirdesign :D

Hej!

Jag heter Maja Stokk men mitt nick ute i cyberrymden är eyovine. Jag bor i Sundsvall i Sverige med min familj som numera bara består av mig, min man och tre grabbar. Mina äldsta döttrar har flyttat från oss och studerar på annan ort. Jag har design uppdrag åt tidningen Allt om Scrap, 100% Norr (utmaningsblogg) och just nu hos en svensk butik i Uddevalla, Creativica. När jag inte scrappar så jobbar jag som lärare, pysslar med min trädgård, rider islandshäst och umgås med familjen.

Första gången jag kom i kontakt med scrapbooking var hösten 2007. Men jag började inte scrappa på riktigt förrän våren 2008.
Jag startade min blogg augusti 2008 ( om jag inte minns tokigt). Jag älskar denna hobby och utmanar mig själv hela tiden med nya tekniker och material. Jag har ingen speciell stil när jag scrappar, men oftast finns vissa tekniker och material med. Jag älskar att sy på layouter, antingen med maskin eller för hand. Färg i alla de former, halvpärlor, blommor och ganska färgglada mönstrade papper. Ofta är layouterna lekfulla eller romantiska men många små detaljer. Gillar också att scrappa shabby chic mellan varven.

När jag gör en layout utgår jag oftast från fotot. Här vart det enkelt då fotot är svart vitt. Ville ha pojkiga glada färger på mönsterpapprena utan att det blev för rörigt. Därför valde jag bara prickiga papper. Började sedan med att spreja lite mist på bakgrundspappret.

Efter det sydde jag på alla mönsterpapper och tickets delarna. Avslutade sedan med att dekorera själva layouten.

Stjärna och "zipper"blomma

Har fått lite dille på att sy såna här blommor nu av gamla blixtlås. Tycker dom blir lite coola.


Tycker sömmar ger en härlig struktur på layouter och misten ger härlig lyster. Runt träramen har jag skrivit om alla de hjälmar vår yngste son har! Han är verkligen helt tokig i hjälmar och ska helst ha en på sig när han sover också. Men där är det stop!


Är så glad över att jag fick den äran att vara med här. Tack för det!

----****----

Vi er så glade for at Maja ville bidra til ScrappeHuset. En spennende og kreativ scrapper. For flere inspirerende detaljer og fiffige løsninger kan du ta en titt i bloggen hennes her, den er stappfull av gode løsninger. :D

----****----


Vi vil benytte anledningen til å presentere en av våre trofaste sponsorer - Papirdesign.

Papirdesign produserer papirprodukter, scrapbookingark og tilbehør for det norske markedet. Papirdesign ønsker å bidra til og skape glede og inspirasjon hos kundene våre.

Kolleksjonene inneholder ark som er tilpasset kundene som ønsker å designe sine egne kort eller scrapbookingsider. Tilleggsprodukter som alfabet, rammer, klistremerker og annen pynt er også under produksjon. Papirdesign er opptatt av farger, form og design. De henter inspirasjon fra Nordlands vakre og kontrastfulle natur, reiser, kunst, kultur og menneskene de omgir seg med. Deres bakgrunn, erfaring og skaperglede er og skal alltid bli reflektert i deres produkter.


Over her ser dere noen bilder fra den nyeste kolleksjonen av mønsterark og blomster. NYYYYDELIG! Løp og kjøp! ;D



11 kommentarer:

Asil sa...

Åh, den stjerna med glidelåspynten var bare helt fantastisk!!! :)

Synne_:) sa...

Så morsomme detaljer :D Helt enig med Asil den stjerna var helt knall !! så er jeg veldig glad i sommerfugler <3 og de her var så søte med den lille sømmen etter seg :))Tusen takk for herlig inspirasjon <3

Vibeke sa...

Tusen tusen takk, Maja!! For en helt utrolig herlig layout du har laget!! Digger all sømmen din jeg!!:)
Takk for at du ville dele med oss:)

Guri sa...

Flotte detaljer. Likte spesielt stjerna med blomst av glidlås. Nå må eg samle på gamle glidelåser også :)

~Isabell~ sa...

Utrolig kul den glidelås blomsten. Takk for inspirasjon:-D

UlrikaT sa...

Så roligt att få se deg maja här på scrappehuset! Du är ju en stor inspirationskälla och alltd så nyskapande, den blixtlåsblomman är ju genial och så stiligt att använda bara prickiga papper!
Kram/
Ulrika

Elisabeth sa...

Du verden, jeg simpelten DIGGER LO'en din, og ikke minst bruken av detaljer og farger...
takk for at du ville dele med oss her i ScrappeHuset

UmeNorskan sa...

Takk for inspirasjonen. Har også barn som liker hjelmer, sönnen la seg til og med med sin gule "Byggmester Bob" hjelm en kveld. Har også samlet på meg "blixtlås", men har ikke kommet så langt som å gjöre noe med de enda. Får nok gå på loppis for å finne flere spennende farger.

Bente Fagerberg sa...

Hejsan maja. Kul att se dig utanför TCR med. Gillar din layout jättemycket!!

Kolleksjonen fra papirdesign er simpelten bedårende. Mönsterpapirene er sååå söte og blomster kan man aldri få nok av!!

Päivi sa...

Snyggt som alltid! Blev väldigt förtjust i din blixtlås blomma.

Ha det bäst!

LindaSS sa...

Det der var stilig... og så flotte produkter dere har nederst da... herlige farver, spørst om det blir løp og kjøp ja.. :D