21. mars 2011

Pia`s verden- Ha det GØY når du scrapper!!!!

Da er det tid for en ny artikkel her i ScrappeHuset, og denne gangen har vi vært så heldige å fått Pia til å skrive en artikkel for oss.

Pia har det gøy når hun scrapper, og dette har hun delt med oss i artikkelen under.

Les og kos dere med fargerike, innholdsrike og LOer fyllt med humor. `

Takk Pia, for at du deler.


"Da jeg begynte med scrapping, hadde jeg tre barn på 4, 6 og 8 år. Og også noen titusen bilder jeg gjerne skulle hatt inn i album.
Selvfølgelig plukket jeg ut de nydeligste blinkskuddene. Portrettbildene der gutta smilte vakkert inn i kameraet. Og jeg produserte layouts på løpende bånd, med titler som ”Godgutten vår”, ”Vår flotte gutt”, ”En glad gutt” og ”Glede”. Noen ganger slo jeg til og varierte med ”Herlig latter” eller ”Ditt vakre smil”.
Men så begynte jeg å kjede meg. Jeg følte at jeg scrappet det samme om og om igjen. Og så begynte jeg å se på bildene jeg hadde, og plukket ut noen bilder som ikke var av superhæppy unger. For, tro det eller ei, ungene mine går ikke alltid rundt som vandrende solstråler.
Da begynte det å løsne. Jeg begynte å variere titler, jeg begynte å leke meg med farger – og scrapping ble gøy!
Selvfølgelig må et album inneholde ”Du er bare nydelig”-layouts med skjønne bilder. Men mitt tips er å prøve å variere litt. Slipp deg løs. Bruk et bilde som i utgangspunket ikke er noe du ville ha hengt på veggen i stort format. Finn på en morsom tittel. Bruk snakkebobler. Farger. Skrift.
Lek deg og ha det gøy mens du scrapper!
















































Og dette blir da min utfordring fra meg til deg:
Lag noe lekent! Lag noe gøy! Det trenger ikke å være noe hysterisk morsomt. Men det skal ikke være noe vidunderlig vakkert. En av dere får en pakke med diverse stæsj av meg.
Lykke til!

Frist: 20. april




28 kommentarer:

Hilde/Scoobie sa...

Å scrappe med humor - se det har ikke vært like stuerent i alle scrappemiljøer! "Du gjør narr av ungene dine/bikkja di/mannen din". Javel, slik ser du det, slik ser ikke jeg det - mine barn kan ikke fordra layoutene med titler som "Søt", "Du er blid" etc - da synes de jeg gjør narr av dem... Men det er det som er så fint med scrapping - det er bare en selv som bestemmer hvordan en vil ha det :-)

Takk for inspirerende innlegg med flotte layouter med gode titler og fargerike design!

Hildegunn sa...

Så herlig med masse farger! Super artikkel, takk for masse inspirasjon!

Norunn sa...

Oi oi oi! så mange utrolige bra LOer! :D

Ann Kristin sa...

Så inspirerende artikkel!! Artige Loer, sant at det blir for sukkersøtt i lengden.... alt er ikke bare idyll ;) må nok prøve meg på denne her en dag, skikkelig knall utfordring :)

Elen sa...

Herlige bilder og flotte LO'er! Helt enig med deg at det ikke bare er de nydligste og perfekte bildene som må scrappes - det er nesten mer historie bak blinkskuddene:-D

Synne_:) sa...

LOOOOVE !!!!! Heerlig artikkel og jeg er sprekkferdig av inspirasjon :D Tusen takk Pia <3 !! fantastisk fargerike -kreative og morsomme lo`er

Pia sa...

Hilde: Ja, man kan fint gjøre noe humoristisk uten at man gjør narr av noen! Gutta mine blar glatt over de "kjedelige" baby-LOene med kun bilder og stæsj, mend de koser seg veldig med morsomme bilder, morsom tekst og morsomme minner:)

~Isabell~ sa...

Pia, du er bare diggbar, jeg titter innom bloggen din til stadighet for å få meg en god latter. Fantastisk=)

Torill sa...

Så supert!!!
Nå ble jeg inspirert, Pia! Får jeg også bli med på denne utfordringa di?
Tusen takk for super artikkel!!

Pia sa...

Torill: Sleng dere med! Jeg har en haug med scrappestæsj liggende, så jeg lover en flott pakke til en av dere:)

Vibeke sa...

Så herlig!! Jeg digger deg - og måten du skriver på, Pia:)
Takk for at du ville være vår gjest:)

Elisabeth sa...

dette var flott lesning og titting.....-stor fan av vinklingene dine... :o)

Bthorn sa...

Stor fan av Pias scrappestil og skriverier. Her er mitt bidrag: Thank you Pia

Ann Cicilie sa...

Fete layouts!!! Digger den fargerike stilen din, og din måte å ordlegge deg på! Scrappet i en periode massevis av layouts med humor, skulle kanskje tørket støv av det igjen og lage noe til denne :)

Jeg er sååå utrolig enig med deg, det er skikkelig kjedelig med layouts hvor de alle har tittelen "Du er søt", "Vakker" osv. Layouts med humor, og layouts med tekst, det er det jeg liker best :)

Merete/Scrappeguri sa...

Det er iallefall sikkert Pia er dyktig og slipper seg løs i farger og stæsj -der har jeg noe å lære...
Ett flott innlegg som jeg skal huske.
God Helg til dere alle!

Grethe sa...

Mange kule LOer fra deg.

Her kommer mitt bidrag til utfordringen din.

Makka

La Vikinga sa...

Hej!

Vilka flotte LO du har gjort! Jag gillar mest den gröna "No photos"!

En fråga; vad betyder "lekent"? Får man delta från Sverige också?

La Vikinga

Linda sa...

Flotte bidrag fra Pia og DT :)Scrapping er GØY, ekstra morsomt med utfordringer!

Her er mitt bidrag til denne :)

http://lindaskreativehjorne.blogspot.com/2011/03/hjeeelp.html

Scrappegal sørlending sa...

HERLIG!!!! :)

Synne_:) sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Synne_:) sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Synne_:) sa...

her er mitt bidrag takk for herlig inspirasjon

Milla sa...

Herlig artikkel - fikk masse inspirasjon - tusen takk :)

Her er mitt bidrag:

http://millaslillehjorne.blogspot.com/2011/04/stooopp-ha-det-gy-nar-du-scrapper.html

Klem, Milla

Mona sa...

Kjempeflott utfordring! Du finner to bidrag fra meg her.

Hilde/Scoobie sa...

Jeg har et bilde av hunden min i snøen. Så spennende for dere å se en layout om det. Eller?

Sjekk selv her :-)

Mona sa...

<a href="http://monaskort.blogspot.com/2011/04/grorudtreffet.html>Her</a> kommer enda et bidrag fra meg.

lillesmor sa...

Da jeg så disse loene kjente jeg hvor mye jeg savner å se din lekne stil i scrappeverden!!!

Her er mitt bidrag til utfordringa di:-)

Ann-Katrin sa...

Pia; jeg digger fargebruken din! Deilig å se at du er så fri i scrappinga di og at du poengterer noe viktig: scrapp for deg selv og barna.

Her er mitt bidrag

God påske :)