6. juni 2011

Donnas kule kreasjon



Donna Villadsen fra Nordjylland i Danmark har laget denne flotte tutorialen for oss. :D

Se på denne flotte og fargerike kreasjonen. :D


1: Her et billede af skabelonen, som den ser ud når den mostages.


2: Hvis skabelonen indeholder fx runde dele, er de tilpasset så de passer sammen med spellbinders, brug evt Standard circles large/small + Big Scalloped circles SM til at lave appelsinskiven med.


3: Tegn op efter skabelonen og klip alle delene ud, jeg har også klippet et lille sugerør hertil (0,7 x 6,5 cm).


4: Svært alle kanterne så de bliver en smule mørkere, det giver en god effekt, jeg bruger sponge dauber og Distress ink- farve walnut stain.


5: Giv evt lidt ekstra effekt ved brug af fx glimmer mist, jeg har brugt party pink.

6: jeg bruger tape til at samle mine kort med, men hvis der skal syes på kortet bruger jeg så lidt som mulig, for det er svært at prikke og sy i tapen da den klæber til nålen.

7: Appelsinen samles af 3 lag, inden den sættes på kortet klippes der ind til midten.

8: Jeg taper alle delene sammen på et stykke hvidt karton, det gør det nemt at styre alle de små dele, og når der er minimum 2 lag syningerne bliver også pænere da man kan stramme tråden lidt mere, uden at papiret går i stykker.

9: Appelsin skiven placeres på kanten af glasset, så en del af den forsvinder ned i drinken.

10-11: Prik huller til syningen hele vejen rundt. På grund af de mange lag kan det være hårdt at prikke igennem appelsinen. Jeg bruger et prikke/præge værktøj fra making memories.


12: sy kortet, jeg bruger en tråd fra DMC der hedder Babylo, i str 40.

13: Først når jeg har syet det hele klipper jeg ud, ca 2 mm fra figuren, så der er en lille hvid kant tilbage.

14: Kortet til at montere figuren på, laver jeg ud af 2 stk karton, ca A5. Til dette kort laver jeg en fold 5 cm nede på det ene stykke (normalt ca 2 cm nede), og sætter tape på de øverste 5 cm, som jeg bruget til at sætte de to sider sammen med.

15: Folden skal være på bagsiden af kortet.

16: Jeg dekorere det inden det monteres på det færdige kort, på den måde kan jeg skjule brads, clips og ekstra syninger.

Her har jeg brugt stempel, der er stemplet med pink cats eye og embosset med polysparkel embossing pulver. jeg har også brugt lidt blomster og rhinsten.

Det færdigt pyntede motiv monteres på det dobbelte kort, så folden er i toppen, på den måde kan det færdige kort stå op på et gavebord.

Til sidst klippes kortet ud, jeg klipper så der er ca 0,5 cm kant tilbage af den sorte.

17-18-19: Det færdige resultat.



Venlig hilsen Donna

10 kommentarer:

Marlene sa...

Søteste drinken jeg har sett! :)

Ha en fin dag.

Linda sa...

Knalltøff!!
Virkelig et sommerlig kort å lage :)
Takk for inspirasjon :)

Lill S. sa...

Nydelig og inspirerende :)
Så sommerlig og friskt!
Klem Lill

toi9 sa...

Et herlig forfriskende kort!!
Takk for inspirasjon :)

Hjemmkos sa...

For et sommerlig kort!
Takk for inspirasjon

bojose sa...

Kjempefint kort, takk for at du deler. Denne må prøves :)
klem :)

GryA sa...

Så sommerlig og flott;-)

Elisabeth sa...

Utrolig flott forklaring og et utrolig flott kort!!!

Vibeke sa...

Så flott dette var!! Takk for at du deler med oss andre:)

Bente Fagerberg sa...

Kjempefint sommerkort.
-Kanskje til en inbydelse eller en bursdag! Takk for inspirasjonen!!